waaruit bestaat een house nummer (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

creeky    posted on 25-10-2009 15:34
waaruit bestaat een house nummer?
dan bedoel ik drum baslijn dat soort dingen

op internet zie ik altijd mensen die ableton helemaal vol hebben met "sporen" maar ik kom niet veder als 3 miss 4 dus ik vraag me af wat die "sporen" zijn

What do you think about waaruit bestaat een house nummer ??

Vote :   

Melle    posted on 10-11-2009 17:44
Gast, het maakt niet uit. Jij maakt de muziek, jij maakt het zoals jij het wilt en zoals jij vind dat het goed klinkt. Als jij aan allemaal regeltjes gaat houden ontwikkel je nooit je eigen stijl. Doe wat jij leuk vind, als jij het relaxed vind om 25 synths te gebruiken in 1 nummer, dan moet je dat doen. (Ik zeg niet dat dit meteen goed klinkt, maar je begrijpt met wel hoop ik :P).

En eerst de baslijn of eerst de main lead, dat ligt helemaal aan het persoon. Ik ken mensen die altijd beginnen met de bass, andere zullen beginnen met de lead. Ikzelf begin vaak met de drums, maar dit kan verschillen: Als ik bijvoorbeeld een leuke melo in me kop heb dan speel ik eerst die in.
Het is maar wat jij het fijnste vind.

Over Ableton weet ik vrijwel niks verder, daar weet ik dus geen antwoord op. Winking my eye
NNaughty    posted on 10-11-2009 17:52
je hebt bepaalde opbouw van een track. maar in een track kunnen natuurlijk veel elementen zitten.
ik noem bijv.

-percussie
-beat
-bassline
-synth1
-synth2
-vocals
-samples
- ...

dit zijn al meer dan 3 of 4 sporen.
als jij denkt dat je het met een beat, vocal, en 1 synth kan redden, prima. heb je ook maar 3 sporen Happy, laughing
Stagiar    posted on 10-11-2009 19:49
Poster: NNaughty
je hebt bepaalde opbouw van een track. maar in een track kunnen natuurlijk veel elementen zitten.
ik noem bijv.

-percussie
-beat
-bassline
-synth1
-synth2
-vocals
-samples
- ...

dit zijn al meer dan 3 of 4 sporen.
als jij denkt dat je het met een beat, vocal, en 1 synth kan redden, prima. heb je ook maar 3 sporen Happy, laughing

Wat bedoel je met de term "Beat" ?

Veel mensen denken dat dat alleen maar de Kick is, terwijl een "Beat" eigenlijk het best beschreven kan worden als Drums en Bass.

Een drumpartij bestaat voor mijn gevoel meestal uit:

Kick
Subkick (voor de bas in de kick)
Hihats (geen idee hoeveel, dat verschilt per persoon)
Snare (wederom geldt, geen idee hoeveel dat verschilt p.p.)

Ikzelf maak gebruik van groepen, Drumpartij heeft een eigen groep (rond de 5/6 sporen).

De samplers die mijn FX bevatten, is een groep (vaak 2 sporen (samplers van 10 geluiden).

Baspartij is een groep (meestal 2 sporen, soms wat meer).

Melodie is een groep (3 tot 4 sporen)

Ik maak zelf ook meestal een apart spoor voor mijn noise (white/pink). Aangezien die qua spectrum heel erg breed zijn en meestal wat aparte affiltering nodig hebben waar ik even geen andere sounds bij kan gebruiken).

Alsjeblieft, wat tipjes van mijn sluier Winking my eye

NNaughty    posted on 11-11-2009 10:38
zeer neete sluier stagiar Happy, laughing en met beat bedoelde ik inderdaad kick + drums, maar zonder percussie. die doe ik meestal apart omdat ikdaar extra mee wil kl**tviolen zeg maar.
Stagiar    posted on 11-11-2009 16:43
Poster: NNaughty
zeer neete sluier stagiar Happy, laughing en met beat bedoelde ik inderdaad kick + drums, maar zonder percussie. die doe ik meestal apart omdat ikdaar extra mee wil kl**tviolen zeg maar.

Thanks!

Ik snap wat je bedoeld, maar als je het zo bekijkt. Is elke house 'beat' precies hetzelfde. (Kick, Hihat, Kick/Snare-hihat.

Een 'Beat' moet in mijn ogen een eigen _identiteit_ hebben.

This is an old Topic

No new postings for 5.771 days.
 Post CommentThat would be 192.4 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

210 Users online: 144 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 13.453
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.906.998