Active monitors aansluiten op mixer.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

lexiboy    posted on 20-10-2009 16:06
Hallo peepz....

Ik had zo is een vraagje....
Ben een beginnend dj en ben in het bezit van 2 krk rokit 6 (actieve monitors)

Mijn vraag is nu ook ik wil deze graag aansluiten op mijn mixer, kan dit rechtstreeks of moet er iets tussen.

Alvast bedankt ..
Mvg lex

What do you think about Active monitors aansluiten op mixer. ??

Vote :   

Devotion    posted on 20-10-2009 16:12
Hey Lex,

Hier hoeft niets tussen, actief wil zeggen dat de versterker ingebouwd zit. Je moet alleen kijken hoe je ze wilt aansluiten qua bekabeling, welke mixer heb je?

Groeten,

Manuel
Devotion    posted on 20-10-2009 16:16
BTW: ik heb ze zelf ook en sluit ze zelf aan via XLR op m'n Pio DJM-800

Misschien handig, een voorbeeldje:

Wanneer je ze op een vergelijkbaar mengpaneel als monitors wil aansluiten (aparte aansturing) dan gaat dit via TRS kabels.

Maar dat ligt aan het mengpaneel dat je hebt...
User edit by Devotion on 20-10-2009 @ 16:18:56 (100%)
Bawb    posted on 20-10-2009 16:26
In mijn geval (RMX-40 BPM) kan het van XLR (in mixer) naar Jackplug (in Active Speakers).

[Edit]

En als je XLR gaat gebruiken varieert het volgens mij ook wel eens of je XLR met pinnetjes naar buiten hebt in je mixer = XLR kabel met pinnetje ingang; of XLR met pinnetjes naar binnen in je mixer = XLR kabel met pinnetjes naar buiten zoals op dat plaatje staat aangegeven, moet je ff checken.
User edit by Bawb on 20-10-2009 @ 16:28:10 (100%)
lexiboy    posted on 20-10-2009 16:38
@ Manuel

Ik heb een behringer DX-626 ( http://www.getinthemix.co.uk/images/uploaded/DX626_rear.jpg?)
Wil ze het liefst aansluiten via een XLR kabel ( heb me laten vertellen dat dit het beste is)

Groet
User edit by lexiboy on 20-10-2009 @ 16:47:09 (100%)
Nood    posted on 20-10-2009 16:52
kan je ze niet rechtstreeks via cinch aansluiten? anders moet je een cinch naar xlr kabeltje kopen.
Estacy    posted on 20-10-2009 17:05
in dat geval heb je zulke kabels nodig.

XLR naar 1x Male RCA. RCA in je master uit, XLR in je KRK's
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bawb    posted on 20-10-2009 17:08
Je input op je KRK Rokit 6 is: Input: XLR (3-pin).

Maar ik zou zelf zo snel niet durven zeggen hoe je vanuit die master tulpen kan splitsen naar 2 XLR uitgangen zonder versterker.

[Edit] Zoals hier boven staat kan dat dus haha!
User edit by Bawb on 20-10-2009 @ 17:09:01 (28%)
lexiboy    posted on 20-10-2009 19:00
Poster: Estacy
in dat geval heb je zulke kabels nodig.

XLR naar 1x Male RCA. RCA in je master uit, XLR in je KRK's

Oke en als ik een 2e (dezelfde) speaker aan wil sluiten ??
lightstar    posted on 20-10-2009 19:03
Er gaat hier boven iets een klein beetje fout wat ik even wil corrigeren.
Het gaat om het plaatje hier boven. Als je speakers aan wilt sluiten dan moet je geen xlr female hebben maar male dus een xlr met pootjes.
Bij audio is het zo bijna altijd dat bij het mannetje je signaal eruit komt. Dit beteken dat je net een ander kabeltje nodig hebt dan hierboven.

Edit:ALs je dat wilt doen moet je dus gewoon 2 van die snoertje hebben. Een van uit je rode (rechts) uitput? naar je rechte speaker en het zelfde aan de andere kant. Als je ze bijde op een tulp (cinch) wilt hebben moet je gewoon een ander verloop je hebben.

Ik zou zeggen ga naar een van de duizende internet winkels en kijk gewoon naar de plaatjes. Kijk daat gewoon even wat waar op lijkt en kijk bij je apparatuur. Je ziet zenl genoeg al het gene wat je wilt hebben
User edit by lightstar on 20-10-2009 @ 19:06:09 (100%)
lexiboy    posted on 20-10-2009 19:20
Poster: lightstar
Er gaat hier boven iets een klein beetje fout wat ik even wil corrigeren.
Het gaat om het plaatje hier boven. Als je speakers aan wilt sluiten dan moet je geen xlr female hebben maar male dus een xlr met pootjes.
Bij audio is het zo bijna altijd dat bij het mannetje je signaal eruit komt. Dit beteken dat je net een ander kabeltje nodig hebt dan hierboven.

Edit:ALs je dat wilt doen moet je dus gewoon 2 van die snoertje hebben. Een van uit je rode (rechts) uitput? naar je rechte speaker en het zelfde aan de andere kant. Als je ze bijde op een tulp (cinch) wilt hebben moet je gewoon een ander verloop je hebben.

Ik zou zeggen ga naar een van de duizende internet winkels en kijk gewoon naar de plaatjes. Kijk daat gewoon even wat waar op lijkt en kijk bij je apparatuur. Je ziet zenl genoeg al het gene wat je wilt hebben

oke oke ik begin hem te begrijpen Winking my eye...
Dus op mijn matser ...Rood en? WItte uit gang -----> op rood de rechter speaker en op de witte de linker speaker ...
hoppie    posted on 20-10-2009 19:22
nee, je moet je monitoren op booth aansluiten
Question everything
lightstar    posted on 20-10-2009 19:26
Het ligt er helemaal aan waar je het gaat gebruiken en wat je nog meer aan gaat sluiten.
Als je ze gewoon thuis gebruikt als je speakers voor je dj set en meer niet en meer dan 2 cd spelers dan moet je hem gewoon op je master uitgang zetten.
Je booth uitgang gebruik je als 2e master uit dit is handig als je ergens gaat draaien en een monitor bij je wilt hebben.
en over dat rood en wit dat klopt!

Je moet gewoon 2 snoertjes van cinch male naar xlr male hebben dan komt het helemaal goed!
Estacy    posted on 20-10-2009 19:35
Poster: hoppie
nee, je moet je monitoren op booth aansluiten

waarom dat nou weer. Je master en je booth zit geen verschil tussen. je master is zeg maar voor de zaal, en de booth uitgang voor de DJ. aangezien hij de KRK'tjes als enige speakers wil gebruiken, kun je ze ook gewoon op master aansluiten....
hoppie    posted on 20-10-2009 19:41
ja oke, das waar. ben beetje in de war want de enige X dat ik monitoren gebruik is op schoolfeest en dan doe je ze wel op de booth uitgang
Question everything
lexiboy    posted on 20-10-2009 19:43
Poster: lightstar
Het ligt er helemaal aan waar je het gaat gebruiken en wat je nog meer aan gaat sluiten.
Als je ze gewoon thuis gebruikt als je speakers voor je dj set en meer niet en meer dan 2 cd spelers dan moet je hem gewoon op je master uitgang zetten.
Je booth uitgang gebruik je als 2e master uit dit is handig als je ergens gaat draaien en een monitor bij je wilt hebben.
en over dat rood en wit dat klopt!

Je moet gewoon 2 snoertjes van cinch male naar xlr male hebben dan komt het helemaal goed!

Ja idd ik wil gewoon lekker thuis pingelen 2 cd spelertjes mixertje verder nix mis later nog op de pc aan sluiten kijken dan wel.

Dus zoals ik zeg kan ik ze gewoon aansluiten... links op rood en rechts op wit? op dalleen de master?
Devotion    posted on 20-10-2009 20:14
Poster: lexiboy
Dus zoals ik zeg kan ik ze gewoon aansluiten... links op rood en rechts op wit? op dalleen de master?

Helemaal juist! En pingel ze, vergeet ook niet een keer een mix te posten hier. Ik neem aan dat alle tips welkom zijn, toch?

Succes!
DonBasco    posted on 20-10-2009 21:56
Je moet niks, maar het is wel het beste advies om je speakers thuis op je booth aan te sluiten.

Waarom??

Dit zorgt ervoor dat je er aan gewend bent als je een keer buiten de deur draait om met alleen met het volume van je monitors?te spelen. De master staat op parties/in clubs in principe gewoon goed afgesteld, maar je booth kan je tijdens het draaien even dicht zetten, zachter zetten etc.
Ik had mijn speakers vroeger ook op mijn master zitten, maar sinds ik dat thuis?niet meer heb maak ik nooit meer een foutje met het volume van de master.
hoppie    posted on 20-10-2009 21:59
das idd een goeie tip
Question everything
Estacy    posted on 20-10-2009 22:55
der zijn anders een hoop dj's die de muziek in het verloop van de avond harder zetten. maar we dwalen af: master of booth, maakt niks uit, geniet van je speakers!
lexiboy    posted on 21-10-2009 08:38
Poster: Devotion

Helemaal juist! En pingel ze, vergeet ook niet een keer een mix te posten hier. Ik neem aan dat alle tips welkom zijn, toch?

Succes!

Mooi even kabeltjes bestellen vandaag en dan kan ik aan de gang...Bedankt allemaal voor de goeie tips en ik zal binnenkort een mixje droppen...

thnxzzz Gr. Lex

This is an old Topic

No new postings for 5.721 days.
 Post CommentThat would be 190.7 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

100 Users online: 6 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 9.692
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.824.046