Recording van je eigen set......helluuup!!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Happinezz    posted on 20-10-2009 11:40
Hey hey...

Ik ben sinds enige tijd bezig om via traktor (opname optie) mijn sets op te nemen. Een juiste opnamekwaliteit heb ik tot dusverre niet gekregen.

De allereerste opname zat een hele vervelende tik in (door de gehele set) Mijn laatste opname (afgelopen weekend) werden bepaalde tracks wel goed opgenomen en andere tracks (binnen dezelfde set & opname) zat een soort echo in...........vreemd, in iedergeval voor mij.

Heeft iemand ervaringen met "recording" m.b.v.?tracktor die mij een stukje op weg kan helpen........ of anders een advies om een goed recording programma te downloaden!!

Alvast bedankt.........Let the music play Happy, laughing

Benny

What do you think about Recording van je eigen set......helluuup!! ??

Vote :   

Limb-Girdle    posted on 20-10-2009 12:20
Het gebruik van Traktor om Livesets op te nemen, ben ik niet bekend. Zelf gebruik ik Adobe Audition CS3 voor het opnemen van mijn eigen sets. Een geweldige software, je kan alles naar je eigen wensen instellen, en het exporteren kan naar alle formaten (wave, mp3, etc.). Een echte aanrader!
Wil je het echter gratis houden, dan is Audicity een goede oplossing. Op de website van AboutDJ staat hier een hele mooie tutorials hoe je een set kan opnemen, deze vind je hier.

Succes ermee, mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het wel.
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 20-10-2009 @ 12:20:36 (4%)
tek-zotic    posted on 20-10-2009 12:58
audacity is heel geschikt om op te nemen en is een gratis programma
Estacy    posted on 20-10-2009 16:28
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
LLCoolP    posted on 20-10-2009 18:46
Poster: tek-zotic
audacity is heel geschikt om op te nemen en is een gratis programma

Dat gebruik ik nou ook sinds kort!( En een vriend van me al langere tijd voor mijn sets op te nemen, werkt prima!)

Alleen zit ik nog met ??n probleem:
De opname kwaliteit is niet zeer hoog, want als ik het afspeel (bv in de auto) en hem harder zet begint het al wat te kraken.

Omdat ik via een gewone ?input?op?mijn laptop binnenkom en de?geluidskaart niet van de beste kwaliteit komt er als geen juist signaal vinden

Of?er moet nog iets ingesteld?worden in Audacity i.v.m. de?de Bitrate? i.p.v.? 192Kbps bv: 320Kbps
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 20-10-2009 @ 18:47:02 (15%)
aurelienvdv    posted on 20-10-2009 18:49
in audacity moet je wss bij effecten gaan en dan een compressor toepassen; by my hielp dit toch
Estacy    posted on 20-10-2009 18:50
draai je in het rood op je mengpaneel? dat mag ook niet. alles op 0dB houden (ook de master, dan zet je de versterker maar naar beneden) voor optimo kwaliteit
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
JollyJunkie    posted on 20-10-2009 18:52
Poster:?LLCoolP

Dat gebruik ik nou ook sinds kort!
Alleen zit ik nog met ??n probleem:
De opname kwaliteit is niet zeer hoog, want als ik het afspeel (bv in de auto) en hem harder zet begint het al wat te kraken.

Omdat ik via een gewone ?input?op?mijn laptop binnenkom en de?geluidskaart niet van de beste kwaliteit komt er als geen juist signaal vinden

Of?er moet nog iets ingesteld?worden in Audacity i.v.m. de?de Bitrate? i.p.v.? 192Kbps bv: 320Kbps

Ehhm ben ik nou heel dom of heeft kraken niks met opnamekwaliteit te maken, dan heb je het toch gewoon te hard opgenomen, of je speakers kunnen het niet aan, of je overstuurt iets.
Als ik het fout heb (wat goed kan) wil iemand mij dan uitleggen hoe het wel zit? Happy, laughing
LLCoolP    posted on 20-10-2009 21:18
Even in kort, nee altijd 0DB uisturen! Nooooit rood!Staat er niet voor niks op

In mijn Audacity staat het ook niet over de 0DB dus dit vond ik juist zo raar
Join the party and become famous!
Illusion    posted on 21-10-2009 01:41
Als je in de search zoekt kun je hier ook genoeg over vinden.
Er zijn hier al in meerdere topics discussies over geweest.
En met mijn ervaring, ben ik er uitgekomen dat MP3MYMP3 het beste programma is.
Goede kwaliteit! Je hoeft haast niks in te stellen en recorden maar.
Het is ook nog Freeware! Dus helemaal gratis.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Happinezz    posted on 22-10-2009 09:36
Thanks voor de input........

mijn eerstvolgende set staat binnen twee weken op DJR.

GreetSleepingzz
Bawb    posted on 25-10-2009 11:59
Als het mag wil ik toch nog graag inhaken op dit onderwerp.

Ik heb al een paar keer de verschillende topics gelezen op dit forum, net als de tutorials. Maar nog steeds lukt het me niet om 'geluid' in audacity te krijgen. Nu ligt dat misschien aan mijn setup.

Ik draai met Reloop Spin en als ik die 'inplug' verandert mijn 'sound card' naar Reloop Spin.
Daarbij heb ik op mijn laptop geen specifieke line-ingang, maar alleen een mic-in.
Ik heb al veel verschillende combi's geprobeerd vanuit mijn REC OUT (op Reloop RMX-40BPM) naar de MIC IN, maar niets werkt.

Nu is mijn vraag eigenlijk; als ik zo'n apparaatje als dit koop: Behringer UCA-202 U-CONTROL.

Zou het dan wel mogelijk zijn om signaal te ontvangen op mijn laptop? Volgens mij zijn er heel veel verschillende soorten van dit soort kaarten met meerdere functies, maar ik hoef alleen mijn mix op te nemen, niets meer niets minder.

Bedankt alvast!
ArCee    posted on 27-10-2009 09:37
Bawb. je moet tevens een aantal setting op je pc aanpassen om te kunnen opnemen via audacity. Die moet je even bekijken en mee vogelen?op je pc. Ga naar dat kleine speakertje rechts onder in beeld, klik open en daar kun je diverse instellingen aanpassen. Daar moet je alles goed zetten. Volume controle -> Options-> Zorg dat de voldende zaken zijn aangevinkt:
-Volume controle.
-Wave.
-SW Synth
-CD PLayer
-Line in (staat soms standaart op microphone).

Zorg ook dat boven in de balk in Mixer device, de juiste staat aangegeven.
Succes.

User edit by ArCee on 27-10-2009 @ 09:43:28 (1%)
Illusion    posted on 27-10-2009 10:36
@ Bawb:
Zie mijn post hierboven.? Het programma mp3mymp3 is zooo makkelijk. Het is gewoon geluidsrecorder, maar een geavanceerde versie.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
AdenFarleigh    posted on 27-10-2009 12:26
Had audacity zelf ook ge?nstalleerd staan; moest ik alleen wat extraas bij installeren omdat Audacity zelf niet in staat was om mp3 files te exporteren?! :O
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
ArCee    posted on 27-10-2009 15:54
Nee, daar is een zogenaamde Lame Key voor nodig als plug-in maar die staan overal.
Stefjuuh    posted on 27-10-2009 17:40
ff googlen op lame_enc.dll!

This is an old Topic

No new postings for 5.797 days.
 Post CommentThat would be 193.2 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

198 Users online: 101 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 12.931
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.322