HDJ 1000 binnen 3 maanden gebroken, wat nu (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoV    posted on 16-10-2009 17:51
Ik had een hele fijne HDJ 1000, maar helaas is ook bij mij datgeen gebeurt waar hij bekend voor staat.

Hij is gebroken. Ik heb bax-shop gebeld en moet hem opsturen voor garantie, echter krijg ik niet het complete bedrag terug.
Dit vind ik raar, is dit gebruikelijk?

Ik ga in ieder geval een ander model nemen, aangezien ik geen zin heb om over 3 maanden weer hetzelfde grapje te hebben.
Iemand nog aanraders? Ik zit aan een budget van maximaal 175 euro, zit te denken aan Technics.
Tenzij de HDJ2000 me dusdanig overtuigd er meer geld in te stoppen, neem ik die.

What do you think about HDJ 1000 binnen 3 maanden gebroken, wat nu ??

Vote :   

Estacy    posted on 16-10-2009 17:53
lees vooral mijn review over de Technics RP-DJ1210, dat ding gaat echt niet kapot! kost maar ong. 120 euro, hou je nog geld over voor cd's/platen!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RemcoV    posted on 16-10-2009 17:55
Thanks voor de tip, ik ga even lezen!
tek-zotic    posted on 16-10-2009 18:21
ik raad je de RP-DH aan van technics :d ( zeker als je niet van te kleine schelpen houdt ), is bij de betere duitse webshop te koop voor +-115 euro Winking my eye
Prozei    posted on 16-10-2009 18:23
enige wat ik raar vindt aan dit verhaal is de garantie.
als een product kapot is dan laat je hem repareren en krijg je hem terug.
zo werkt garantie.

maar volgens mij wil jij na 2 maanden gebruiken je volledige aankoopbedrag terug.
als jij een de koptelefoon op marktplaats zet krijg je ook niet de nieuwprijs.

je zou je koptelefoon maar ff op de grond smijten en dan je geld terug krijgen.
dan ergens anders de zelfde halen en half jaar later het weer doen.lang leve de eeuwige garantie
volgens erg logisch dat je minder terug krijgt.

al vindt je dit raar koop dan nooit een nieuwe auto.
als je de garage uit rijdt is je auto al een paar 1000? minder waard.

als je een hdj1000 binnen 2 maanden kapot krijgt is het idd slim om naar een metalen koptelefoon te gaan kijken ala hdj2000 of anders met een koptelefoon omgaan.
een koptelefoon blijft een kwetsbaar ding.

Mod edit by Prozei on 16-10-2009 18:32 (67%)
RemcoV    posted on 16-10-2009 18:26
Ok?, bax-shop vertelde mij dat ik hem gerepareerd terug kon krijgen of een x% van het het aankoopbedrag.

Ik twijfel sterk over de HDJ2000, hij is echt gigantisch duur maar daar krijg je dan ook wel wat voor.

Ik ben altijd voorzichtig met mijn spullen en de HDJ1000 beviel echt super!
Alleen dat hij nu al breekt vind ik toch echt een hele spijtige zaak.
Het zou best kunnen dat het een fabrieksfoutje is geweest, maar hij is zeker niet kapot gegaan door de omgang ermee.
User edit by RemcoV on 16-10-2009 @ 18:30:07 (68%)
Xtremer    posted on 16-10-2009 18:38
Poster: RemcoV
Ok?, bax-shop vertelde mij dat ik hem gerepareerd terug kon krijgen of een x% van het het aankoopbedrag.

Ik twijfel sterk over de HDJ2000, hij is echt gigantisch duur maar daar krijg je dan ook wel wat voor.

Ik ben altijd voorzichtig met mijn spullen en de HDJ1000 beviel echt super!
Alleen dat hij nu al breekt vind ik toch echt een hele spijtige zaak.
Het zou best kunnen dat het een fabrieksfoutje is geweest, maar hij is zeker niet kapot gegaan door de omgang ermee.

De HDJ-2000 zou ik je absoluut aan kunnen raden, geluid is vele malen beter dan de 1000 en zit super. Er hangt een prijskaartje aan, maar je gaat er zeker langer mee doen dan 3 maandenCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DJBas    posted on 16-10-2009 18:47
ik ben het helemaal met extremer eens, heb nu ook de hdj-2000 een paar maanden. zeker zijn geld waard vind ik!
MatthijsBax    posted on 22-10-2009 17:57
Beste RemcoV,?

ik zag deze conversatie toevallig voorbij komen en wil hier even op reageren om het wellicht iets duidelijker voor jou (en de andere lezers) te maken. Het gehele garantie/reparatieverhaal is eigenlijk per leverancier verschillend. De ene zegt: ?als het product binnen twee jaar kapot gaat krijg je altijd een nieuwe?, de tweede heeft een servicecenter waar alles naar toe moet worden gestuurd zodat ze daar kunnen bepalen wat er mee gedaan gaat worden en een derde repareert altijd alles. Ook valt gebruiksschade niet altijd onder garantie, dit is per merk en leverancier erg verschillend. Dit zijn eigenlijk de regels waar wij ons als shop aan hebben te houden.?
?

Wat er bedoeld wordt met een x% van het aankoopbedrag retour krijgen: Wij krijgen zo nu en dan de vraag of het aangeschafte, defecte product in te ruilen is tegen een ander product omdat het vertrouwen in het aangeschafte product weg is. Dit is mogelijk, maar dan wordt er door ons gekeken hoeveel % van de nieuwwaarde van het product de klant nog terug kan krijgen.
?

Ik hoop dat het op deze manier iets duidelijker is, heb je vragen dan mag je altijd mailen.

Vriendelijke groet,?
?

Matthijs
Sales Bax-shop.nl
User edit by MatthijsBax on 22-10-2009 @ 17:59:55 (9%)
Mod edit by Lead on 23-10-2009 19:06 (10%)
Woudtje    posted on 22-10-2009 19:24
Zeg Matthijs, doen jullie ook aan inruil van producten? Bijv. twee Denon's dn-3700 voor een Numark ns7?
Bootstrap    posted on 22-10-2009 20:10
Poster: MatthijsBax
Beste RemcoV,

ik zag deze conversatie toevallig voorbij komen en wil hier even op reageren om het wellicht iets duidelijker voor jou (en de andere lezers) te maken. Het gehele garantie/reparatieverhaal is eigenlijk per leverancier verschillend. De ene zegt: ?als het product binnen twee jaar kapot gaat ....

Leuk om te zien dat webshops ook op DJR surfen Cool Goede uitleg btw Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
ArCee    posted on 22-10-2009 21:22
Toch ist vreemd dat bij de 1 iets in no time aan barrels is, een ander doet er jaren mee? Neem nou mijn Stanton 3000 Pro? Al tijdens plezier van, nooit probleem mee. Tis toch ook de menselijke factor die hier meespeelt, dat kan niet anders.
Flexii    posted on 22-10-2009 23:23
Poster: ArCee
Toch ist vreemd dat bij de 1 iets in no time aan barrels is, een ander doet er jaren mee? Neem nou mijn Stanton 3000 Pro? Al tijdens plezier van, nooit probleem mee. Tis toch ook de menselijke factor die hier meespeelt, dat kan niet anders.

Hier sluit ik me bij aan, het zal hoe dan ook toch wel wat te maken hebben met hoe je er mee omgaat welke hoofdtelefoon het dan ook mogen zijn. Ik heb mijn hdj1000 nu al bijna 2 jaar en je moet hem heel goed gaan onderzoeken wil je een klein gebruikerskrasje tegen komen.

Ik merk alweer dat bijna iedereen hier gaat roepen de hdj2000 is beter dan de 1000, hij is zn geld zeker waard blabla,, ik kan je zo nog 10 hoofdtelefoons opnoemen die hun geld meer dan waard zijn, is er maar net aan welke je wil hebben cq wat je er aan wilt uitgeven. En dat de hdj2000 beter is dan de 1000 vind ik niet meer dan normaal, daar betaal je ook voor
Illusion    posted on 22-10-2009 23:32
Poster: DJBas
ik ben het helemaal met extremer eens, heb nu ook de hdj-2000 een paar maanden. zeker zijn geld waard vind ik!

Pff, vraag is ook of hij er 300 euro voor over heeft. Belachelijke prijs hoge prijs, maar is het vast ook wel waard.
Technics voldoet voor mij prima, ik heb de Technics Rp Dj 1200! Ideaal, kleine oorschelpies. Of je moet grotere willen. K'heb de Technics Rp Dh ook gehad, maar die was binnen een half jaar kaput...
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
RemcoV    posted on 22-10-2009 23:48
Ik heb inmiddels een Technics RP-DH1200 gekocht, echt een superfijne koptelefoon.
Ik vind hem kwa geluid ook een stuk beter dan de HDJ1000 Happy, laughing

Nu even afwachten wat bax-shop met mijn HDJ1000 gaat doen, ik denk dat ik hem gewoon lekker gemaakt terug laat sturen. Dan kan ik 1 vd 2 hp's als reserve gebruiken!

De HDJ2000 vind ik op dit moment nog te duur, misschien dat ik later overweeg hem te nemen.
Tomazos    posted on 23-10-2009 04:15

Tenzij de HDJ2000 me dusdanig overtuigd er meer geld in te stoppen, neem ik die.

ik had ook een hdj 1000, gebroken..
nu al een jaar Hdj 2000, en dat draaid super..
soms draai ik nog met een andere koptelefoon (van bijv. collega dj) maar is erg wennen..

en komt zelden voor dat geluid in de zaal beter/mooier is als in me hdj2000Happy, laughing

zal ook niet zo snel breken denk ikHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
tairip    posted on 23-10-2009 10:17
Gewoon terug gaan naar waar je hem gekocht hebt. Garantie claimen, zij constateren dan of jij hem door molest om het leven hebt geholpen of dat het een fabricage fout is.
Sandr    posted on 23-10-2009 12:29
Poster: Bootstrap

Leuk om te zien dat webshops ook op DJR surfen Cool Goede uitleg btw Cool

Baath van dit forum is ook werkzaam bij Bax shop. Ga er maar vanuit dat het meeste wel gescand wordtWinking my eye

Ontopic:
Ik zal er voor kiezen om je koptelefoon inderdaad te laten repareren. Als je hem dan gerepareerd terug krijgt kan je hem altijd nog verkopen. Als hij nog niet zo oud is, je hebt de bon en de doos etc. nog kan je hem waarschijnlijk voor meer verkopen dan dat pioneer je er nog voor teruggeeft.

Ik weet niet of je heel veel buiten de deur draait maar anders is een HDJ 1000 als reserve wel een beetje overkill!
Play that funky music white boy....
Victor    posted on 23-10-2009 14:36
Ik ben in alle jaren maar ??n hufterproof koptelefoon tegengekomen en dat is de Sennheiser HD-25. Niet de allergoedkoopste (? 179) maar met een supergeluid, super draagcomfort en niet kapot te krijgen.
bambamstudio    posted on 23-10-2009 14:43
Ik heb inmiddels een Technics RP-DH1200 gekocht, echt een superfijne koptelefoon.
Ik vind hem kwa geluid ook een stuk beter dan de HDJ1000 Happy, laughing

Nu even afwachten wat bax-shop met mijn HDJ1000 gaat doen, ik denk dat ik hem gewoon lekker gemaakt terug laat sturen. Dan kan ik 1 vd 2 hp's als reserve gebruiken!

De HDJ2000 vind ik op dit moment nog te duur, misschien dat ik later overweeg hem te nemen.

Dus je hebt nu in het totaal voor 284 euro aan hoofdtelefoon gekocht ( even niet meetellen dat je wat geld terug krijgt) en de 2000 kost 289 euro....had je beter meteen voor die 5 euro meer de 2000 kunnen kopen.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 23-10-2009 @ 14:44:01 (5%)
JollyJunkie    posted on 23-10-2009 16:05
Poster: bambamstudio

Dus je hebt nu in het totaal voor 284 euro aan hoofdtelefoon gekocht ( even niet meetellen dat je wat geld terug krijgt) en de 2000 kost 289 euro....had je beter meteen voor die 5 euro meer de 2000 kunnen kopen.....

Dit klopt niet helemaal, als je namelijk (volgens jouw theorie) een HDJ-2000 zou kopen, zou dat je 289 + prijs van HDJ-1000 kosten.
rfljmh    posted on 23-10-2009 17:35
Toch ook even mijn gedachten droppen:

HDJ-2000 super koptelefoon, goede geluidskwaliteit, maar je moet het volumeknopje iets harder zetten om "dezelfde" geluidsterkte te krijgen door je headset. Minor detail uiteraard.
HDJ-1000 heb ik een paar keer van andere dj's opgehad, hij beviel aardig, maar zat wat "losser" op mijn hoofd, klank vond ik redelijk goed.
Technics RP-DH1200 klinkt ook erg goed, stevige bass, klemt een stuk steviger om je hoofd dan ander headphones die ik ken. Verschilt per persoon of je dit fijn vindt (thuis in de slaapkamer is het misschien minder handig, dan wanneer je in een club net tussen de FOH's staat). Verdiende niet helemaal mijn voorkeur.
Stanton-3000. Gaaf ding, ik had geen klachten, deed z'n werk goed en ging bij mij niet stuk.
Stanton-2000. Hangt nu na?(ik geloof) 6 jaar gebruik met nichibantape om het frame aan elkaar. Maar nog steeds een megafijn ding voor thuis om te draaien.

Zelf gebruik ik de HDJ-2000 als ik ergens op locatie?sta te draaien (en thuis toch nog heel stiekum de Stanton-2000 Cool?)

Hoe je het went of keert; het blijft grotendeels je eigen persoonlijke voorkeur. Als jij de HDJ-1000 goed vond klinken, hij zat goed en je budget is 175 eurotjes;?gewoon weer doen. Mocht ie weer stuk gaan (wat me heel sterk lijkt), dan heb je wellicht een beetje extra?geld gespaard en neem je bijvoorbeeld de 2000 of ander type.

Have fun!
DJ and VJ
User edit by rfljmh on 23-10-2009 @ 17:36:56 (2%)
hoppie    posted on 23-10-2009 17:38
@ rfljmh wtf he jij zoveel HP's?
Question everything
rfljmh    posted on 23-10-2009 17:42
Poster: hoppie
@ rfljmh wtf he jij zoveel HP's?

Nee, ik heb er twee; Pioneer HDJ2000 en de Stanton-2000 (van lange tijd terug Cool) .
Heb alleen het geluk gehad dat ik tijdens het orienteren wat headphones kon proberen van andere dj's Cool?.
DJ and VJ
Tomazos    posted on 24-10-2009 07:24
volgorde die ik had:

Sync nogwat>> weg gegooit

Stanton 2000Pro>> nogsteeds heel, gebruik als eventueel reserve

Stanton 3000 >>> Gebroken al redelijk snel.. voelde ook kwetsbaar aan

Hdj 1000 >>> na +- 1,5 jaar dienst gebroken, net nadat een dj zei.. die breken snel.. waarop ik antwoorde: naja, die van mij nog niet.. en 5 minuten laten was hij gebroken.

hdj 2000 >> inmiddels alweer 1 jaar in bezit.. gebruik hem 3a4 dagen in de week en echt TOP, nogsteeds nergens scheurtjes.. alleen de Klepjes binnen in de band zijn aan 1 kant los gebroken.. maar dit is een Fabricage fout.. ik kan hem alleen niet missen, dus word ook niet opnieuw verstuurd.
moet hem alleen wel redelijk vaak schoonmaken, die Metalen rand trekt viezigheid aan na een tijdje lijkt wel.

is je eigen smaak, dj collega's van mij vinden hun goedkope Technics echt top.. en ik vind het voor geen Donder draaien.. is maar net welke 'klank' jij zoekt die je lekker vind.

de hdj 1000 geeft in verhouding meer 'laag' en 'kicken' dan de hdj 2000, de hdj 2000 is gewoon Spat zuiver in zijn midden en hoge gebied. en hij hoeft niet zo super hard aangezien hij goed het zaal volume weg houd.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 24-10-2009 @ 07:27:02 (49%)
bambamstudio    posted on 24-10-2009 07:52
Poster: JollyJunkie

Dit klopt niet helemaal, als je namelijk (volgens jouw theorie) een HDJ-2000 zou kopen, zou dat je 289 + prijs van HDJ-1000 kosten.

nee, hij head meteen die 2000 moeten kopen.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

258 Users online: 150 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 23.152
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.716.543