Toch ook even mijn gedachten droppen:
HDJ-2000 super koptelefoon, goede geluidskwaliteit, maar je moet het volumeknopje iets harder zetten om "dezelfde" geluidsterkte te krijgen door je headset. Minor detail uiteraard.
HDJ-1000 heb ik een paar keer van andere dj's opgehad, hij beviel aardig, maar zat wat "losser" op mijn hoofd, klank vond ik redelijk goed.
Technics RP-DH1200 klinkt ook erg goed, stevige bass, klemt een stuk steviger om je hoofd dan ander headphones die ik ken. Verschilt per persoon of je dit fijn vindt (thuis in de slaapkamer is het misschien minder handig, dan wanneer je in een club net tussen de FOH's staat). Verdiende niet helemaal mijn voorkeur.
Stanton-3000. Gaaf ding, ik had geen klachten, deed z'n werk goed en ging bij mij niet stuk.
Stanton-2000. Hangt nu na?(ik geloof) 6 jaar gebruik met nichibantape om het frame aan elkaar. Maar nog steeds een megafijn ding voor thuis om te draaien.
Zelf gebruik ik de HDJ-2000 als ik ergens op locatie?sta te draaien (en thuis toch nog heel stiekum de Stanton-2000

?)
Hoe je het went of keert; het blijft grotendeels je eigen persoonlijke voorkeur. Als jij de HDJ-1000 goed vond klinken, hij zat goed en je budget is 175 eurotjes;?gewoon weer doen. Mocht ie weer stuk gaan (wat me heel sterk lijkt), dan heb je wellicht een beetje extra?geld gespaard en neem je bijvoorbeeld de 2000 of ander type.
Have fun!