Welke stukje in de track instarten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

b-shock    posted on 13-10-2009 20:43
Hey DJR.
Ik heb een vraagje
je moet je eve nvoorstellen dat track 1 op deck A speelt , je wilt 2 inmixen maar welk stukje van track 2 start je mee. is het de break of het begin of wat??Cool

What do you think about Welke stukje in de track instarten ??

Vote :   

RiX    posted on 13-10-2009 20:46
Hier bestaan al wel topics over, maar misschien zijn die lastig te vinden...

Er is niet 1 passend antwoord op jouw vraag. Maar ik som even wat op:
- Soms gooi je de eerste beat van B erin totdat track A bij een break / eind komt (moet je ook horen en is per track verschillend).
- Soms gooi je B op een 'refrein' erin en/of gebruik je een loop.
- Soms gooi je B erin bij de eerste melodie.
- enz...
De mogelijkheden zijn eindeloos. Mijn advies: veel oefenen en proberen en luisteren wat leuk klinkt.

Het belangrijkste: leer je tracks kennen, dan kan je makkelijk een goede mix maken...

Check ook djtutor.com. Hij legt erg goed uit wat beats, bars en phrases zijn!
User edit by RiX on 13-10-2009 @ 20:49:54 (30%)
b-shock    posted on 13-10-2009 20:49
Poster: RiX
Hier bestaan al wel topics over, maar misschien zijn die lastig te vinden...

Er is niet 1 passend antwoord op jouw vraag. Maar ik som even wat op:
- Soms gooi je de eerste beat van B erin totdat track A bij een break / eind komt (moet je ook horen en is per track verschillend).
- Soms gooi je B op een 'refrein' erin en/of gebruik je een loop.
- Soms gooi je B erin bij de eerste melodie.
- enz...
De mogelijkheden zijn eindeloos. Mijn advies: veel oefenen en proberen en luisteren wat leuk klinkt.

Het belangrijkste: leer je tracks kennen, dan kan je makkelijk een goede mix maken...

Thx. Btw is jou DJ naam Rix? mijne is DJ RiXx ;P
Saskia    posted on 13-10-2009 20:50
Ik doe meestal het tweede liedje erin na de climax als het wat rustiger wordt. Zodat het ander nummer er dan knallend in kan komen.
RiX    posted on 13-10-2009 20:51
Poster: Saskia
Ik doe meestal het tweede liedje erin na de climax als het wat rustiger wordt. Zodat het ander nummer er dan knallend in kan komen.

huh? klopt dit wel zoals je het nu zegt? Winking my eye
b-shock    posted on 13-10-2009 20:56
Ja :p komt bij mij ok beetje raar over
Saskia    posted on 13-10-2009 20:58
Ja laat maar ik kan het niet normaal uitleggen :P
b-shock    posted on 13-10-2009 21:04

haha oke dan Winking my eye
Illusion    posted on 13-10-2009 23:47

Ik begrijp het wel hoorWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
b-shock    posted on 14-10-2009 17:22
Iemand anders die het iets beter uit kan leggen? Winking my eye
Estacy    posted on 14-10-2009 17:49
wat ook werkt: veel mixtapes luisteren, luisteren wanneer de andere tracks inkomen, en veel oefenen op de overgangen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
trustt    posted on 14-10-2009 17:54
Zelf proberen en dan kom je er na een tijd wel zelf uit Happy, laughing!
FML    posted on 14-10-2009 19:01
denk dat het per gerne verschilt ! , bij French-tek wat ik wel is draai kan je eigelijk bijna nooit iets rustig over laten gaan. word het echt gewoon smijtwerk en wat Estacy zegt veel tapkes luisteren Winking my eye

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Winston    posted on 17-10-2009 03:36
Poster: b-shock

je moet je eve nvoorstellen dat track 1 op deck A speelt , je wilt 2 inmixen maar welk stukje van track 2 start je mee. is het de break of het begin of wat??Cool

Als je gewoon nummers aan elkaar wil rijgen kun je meestal gewoon aan het begin (=intro) van 2 starten.

Dan zijn er nog uitzonderingsgevallen.

Soms heb je een "opening gambit" vooraf aan de intro (bv. zeemeeuwen/bijen/kinderen/robots voordat je de eerste beat hoort). Dan kun je het best vooruit draaien en je cue punt zetten op de eerste beat.

Wat veel vaker voorkomt is dat de intro wordt gevolgd door een break. Dan kun je meestal het beste starten aan het begin van de break of de eerste beat na de break.

Dat haal je al uit je vorige topic neem ik aan, gewoon veel oefenen om door te krijgen, welke van de eerste phrases van nummer 2 kunnen worden gemixed met welke van de laatste phrases van track 1, wat wel en niet kan. De enige echte regel is dat het goed moet klinken en deze regel heeft voorrang boven alle andere regels.

Maar misschien bedoel je wanneer je als DJ op de start knop moet drukken en niet zozeer wat hoorbaar moet zijn door de main speakers.

Je kunt play drukken op het moment dat je track 2 wil laten horen via de main spaeakers.

Maar je kunt bv. in de intro-break-.... opbouw van track 2, op play drukken aan het begin d.w.z. eerste beat van de intro, en dan gooi je de fader pas open als de break begint. Voor de timing is dit vaak de beste manier, maar je beatmatching moet strak zijn.

Natuurlijk moet je weten met welke phrase van track 1 je in de mix wil hebben over de main speakers. En dan precies 1 phrase ervoor op de play knop drukken. Of 2 phrases terug van track 1 als je direct na de break van track 2 wil starten over de speakers.

Tic Toc
User edit by Winston on 17-10-2009 @ 03:44:24 (25%)

This is an old Topic

No new postings for 5.795 days.
 Post CommentThat would be 193.2 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

239 Users online: 126 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 80.923
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.877.960