Gig binnenkort.In korte tijd mensen los...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 12-10-2009 21:43
Hoop dat ik topic op goede plaats heb staan.
Binnekort mag ik weer eens met de drive-in draaien, met een wat mij betreft beetje vreemde/lastige tijdsindeling van de betreffende avond. Vandaar de vraag naar tips/hulp van de pro's hier hoe ik dit volgens jullie het beste ga aanpakkenWinking my eye!

Kort samengevat;

Verwacht; 100 - 150 mensen
Leeftijd; paar vanaf 20-25, grotendeels middelbare leeftijd, en en enkele v.a. ongeveer 50>
Lokatie; Flinke hal(voor voorstellingen met podium e.d.) met tafels en dansvloer voorin
Tijden; aanvang 19.30u - 01.30 u

Tot zover niets mis mee. maar....

De bedoeling is dat ik bij binnenkomst van de mensen voor wat muziek zorg, van 19.00 tot 20.30 ongeveer.
Dan is er een boordevol programma met x-jarige leden van vereniging (huldigingen), een gedeelde discussie met burgemeester, etc. tot maar liefst 23.00 gepland.
In deze tijd wordt geen enkele muziek verwacht. Tenzij het programma erg vlot verloopt, misschien een stukje van een half uurtje in de vorm van 'n pauze. Vanaf 23.00 tot ongeveer 01.30 is het de bedoeling dat al het formele 'gedoe' plaats maakt voor 'n feestje.

Een niet al te druk avondje voor mij, maar ik vraag me een paar dingen af om dit tot een succes te brengen...

- 'inlooptijd' van de mensen relatief kort. Plus het feit dat je niets echte kan opbouwen ergens naartoe gezien de urenlange gesprekken die gaan volgen. Wat ga je dan dus draaien...
- Vanaf 23.00 heb ik waarschijnlijk 1 voordeel; Veel mensen gaan voor die tijd op rustig tempo toch constant al aan de drank (publiek = 85% bouwvakkers) dus waarschijnlijk tegen die tijd al enkele lossere types. Maar feit blijft wel dat ik normaal uren de tijd heb een set op te bouwen naar een feest, en dit nu in korte tijd moet zien te fixen.
Vandaar de vraag naar evt. jullie idee/manier dit te doen, misschien met kleine voorbeeldjes de goeie richting in.

Misschien maak ik me 'zorgen' om niets, maar gezien ik nog niet zo heel lang bezig ben wil ik toch graag een zo positief mogelijk publiek achteraf Winking my eye!

In elk geval vast heel erg bedankt voor jullie tips!
User edit by -Richard- on 12-10-2009 @ 21:59:16 (2%)

What do you think about Gig binnenkort.In korte tijd mensen los... ??

Vote :   

FML    posted on 12-10-2009 21:49
538 , ik heb 3 jaar bouw gedaan , staat altijd op 538 in elk busje of wat dan ook dus dat lijkt me goede keuze.

alleen

" Vanaf 23.00 tot ongeveer 13.30 is het de bedoeling dat al het formele 'gedoe' plaats maakt voor 'n feestje."

Jemig wat voor feest is dat , vanaf 23.00 snacht tot smiddags half 2 :O
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 12-10-2009 @ 21:49:35 (1%)
Bart_    posted on 12-10-2009 21:50
gewoon tussen 19.30 en 20.30u wat de oude rustige nummers draaien met af en toe een top 40'er ertussen. Ook een leuke nederlandstalige is nooit mis.

Na 23.00u begin je met een paar leuke foxtrots en schakelt dan over naar wat top 40 muziek a la milk inc, lasgo, cascada, ... Daarin meng je wat van de oude bodem zoals Brian adams, UB40, ACDC, ... ook de nederlandse hitnummers neit vergeten: Jan Smit, Nick & Simon, Frans Duijts, ... en je hebt een geslaagd feestje!

Maar natuurlijk zit er wel wat publieksgevoel bij, kijk eens hoe het publiek op bepaalde nummers reageert, staat de vloer vol met cascada, ga je uiteraard geen celine dion draaien.
Overigens van 23.00u savonds tot 13.30u in de middag?Cool
-Richard-    posted on 12-10-2009 22:01
Heey dank jullie wel, kan ik zeker wat mee met zulke raad!

en uh
@Luni-B en Bart_;

"...tot 13.30..."
-Hoe stom kan ik zijn...Cool

Dat moest 01.30 zijn dus. heb het meteen ff aangepast.
Sorry. Bacardi-cola en serieuze vragen typen gaat niet helemaal goed merk ikCool excuses!
ccc    posted on 12-10-2009 22:03
Misschien een beetje lounge van te voren?
KingDing3ling    posted on 13-10-2009 08:53
Voor de midden klasse?een paar echte dance Klassiekers (Zoals Bee Gees, Donna Summer)
Voor de jonkies een paar oude nummer bekende nummers die in een nieuw jasje zijn gestoken.
Voor de echte oudejes idd wat Bart_ zei ff een paar foxtrots en een Jive erin knallen om daarna wat bekende dance nummers en nederlandstalig erin te gooien.
ArCee    posted on 13-10-2009 15:24
2 pitbulls en een skietgeweer mee. Nou gvd dansen anders laat ik jullie bewegen op mijn manier grrrrr Cool
Stagiar    posted on 13-10-2009 16:23
Bouwvakkers?
Oude rock, Nederlandstalig. Rustig aan openen en niet doelen op een feestje 'maken'. Achtergrondmuziek tijdens huldigingen kan altijd, heel rustig op de achtergrond (rustige muziek). Als het feestje begint rond 23:00 uur een paar flinke knallers en commerciele hits draaien, daarna afwisselen met muziek van vroeger en nu, af en toe wat divers (Dance wordt dan divers Thumbs Up ) Maar pak vooral de hitjes (i gotta feeling e.d. ).
Maar, dat is vooraf gepraat natuurlijk. Uiteindelijk zul je on the spot moeten bepalen wat het publiek leuk vindt en wat er het beste past. Dat is het toffe aan een drive in, altijd improviseren. Happy, laughing
Succes!
DJADMIN    posted on 13-10-2009 18:02
Het is denk ik niet zozeer de bedoeling dat ze ''los'' gaan, maar wel dat ze een leuke, herkenbare avond hebben, en muziek waar ze bij mee kunnen blearen...niet zozeer dat ze echt 'los' gaan
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
FML    posted on 13-10-2009 18:12
hahah juist vooral dat blearen Happy, laughing
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
-Richard-    posted on 13-10-2009 21:22
Bedankt voor jullei racties zover.
Paar goed bruikbare ideeen, en een stukje bevestiging van wat ik zelf ook beetje in gedachte had zie ik.
Net als jullie zeggen zal het ook grotendeels beetje aftasten/lezen van 't publiek zijn, en dat geeft ook niets, gebeurt immers zowat elke gig, enkel vanwege de ongelukkige tijdsindeling was ik erg benieuwd naar jullie manier van aanpak, want dit heb ik zo nog nooit gehad.
Vooral de grote gap van sprekers/saaie stof/etc. die als voordeel heeft dat er waarschijnlijk goed doorgepimpeld wordt vooraf de 23.00, maar het nadeel dat deze, als ik mezelf na zou gaan, vrij 'inkakkend' kan werken...
Bart_    posted on 13-10-2009 21:56
wacht maar tot je van 12 uur smiddags tot snachts 2 uur moet draaien, da's pas zwaar!Cool
-Richard-    posted on 13-10-2009 22:16
Wow dat geloof ik...nee heb tot dusverre nog niet zo'n heel lange gigs gehad, maar ben ook nog zeker niet zo lang bezigWinking my eye.
nils7    posted on 13-10-2009 23:54
Als 85% bouwvakker is dan zou ik het gewoon bij Brabant Party materiaal laten, aangezien je in Waalwijk woont heb je vast een idee wat ik bedoel!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

229 Users online: 139 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 25.326
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.718.717