Legale software voor contests (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Siardr    posted on 11-10-2009 13:05
Hallo,
Als ik wil meedoen met een producing contest. Moet ik dan legale software daarvoor gebruiken of maakt dat niet uit?
Siard

What do you think about Legale software voor contests ??

Vote :   

Ywe    posted on 13-10-2009 11:57
Poster: ccc

Het verschil is wel dat jij heel wat ervaring hebt en als ik het goed heb je beroep ervan hebt gemaakt.

Je kunt je toch wel voorstellen dat een beginde producer die ervaring niet heeft.

Dat denk ik ook... als 13 jarige met een vakkenvullers baan een product kopen terwijl je niet zeker weet of het bij je past is onverstandig. De internetverkopen zullen inderdaad goed lopen bij softwareproducenten. Ik zal van Traktor eerst ook trialversie gebruiken bij mijn Macbook, en dan gaan beslissen of het wat voor mij is. De ene persoon is de andere immers niet. Dat ik nu met VDJ tegen grenzen aanloop is de reden voor aanschaf van (eventuele) traktor. Heb jarenlang plezier gehad van mijn licentie van VDJ, en daarvoor een jaar lang kunnen pielen met de crack. Zo haal ik het maximale uit het programma en ben ik nu toe aan volgende stap. Die ik van plan ben ook eerst uitgebreid te testen.
RiX    posted on 13-10-2009 12:12
Dankzij internet is alles maar te krijgen. 13-jarige jochies (sorry, maar zo is het nu eenmaal) downloaden de duurste software illegaal en willen daar dan hun ding mee doen. Jammer... Dan krijg opgeschoten tieners die zich als een volwassene gaan gedragen...

Ik weet nog: ik had geen cubase, logic of musicmaker. Waarom niet? Omdat het stinkin' duur was, daarom!

Hele kwestie is een kwestie van verwende jeugd, i.m.o.
ccc    posted on 13-10-2009 12:24
Poster: RiX
Dankzij internet is alles maar te krijgen. 13-jarige jochies (sorry, maar zo is het nu eenmaal) downloaden de duurste software illegaal en willen daar dan hun ding mee doen. Jammer... Dan krijg opgeschoten tieners die zich als een volwassene gaan gedragen...

Ik weet nog: ik had geen cubase, logic of musicmaker. Waarom niet? Omdat het stinkin' duur was, daarom!

Hele kwestie is een kwestie van verwende jeugd, i.m.o.

Ik snap niet goed wat je hiermee wilt zeggen?
RiX    posted on 13-10-2009 12:32
Dat je ziet dan sommigen op dit forum iemand als tek en bambam niet serieus nemen. Hardwerkende mensen die de software legaal aanschaffen vs. luitjes die, omdat alles toch gratis via internet te krijgen is, alles maar illegaal downen. Ze kennen immers niet anders meer door Limewire, torrents, nieuwsgroepen, etc. snap je?
ccc    posted on 13-10-2009 13:04
Ik begijp nu wat je bedoelt.

Van de ene kant kan je ze het ook niet kwalijk nemen. Het ligt immer voor het pakken.

Vroeger zou ik er ook niet voor betalen. Nu eigenlijk nog steeds niet. :P
Behalve als ik iets dagelijks zou gebruiken of er geld mee zou verdienen.

Een tool zoals Logmein.com geef ik wel geld aan uit. Ik gebruik zoiets elke dag.
Photoshop daarin tegen zou ik nooit kopen. Ik gebruik het 1 a 2x per jaar. Daarvoor ga ik geen honderden euro's betalen.
User edit by ccc on 13-10-2009 @ 13:06:44 (100%)
RiX    posted on 13-10-2009 13:20
Ja precies, je begrijpt me... Happy, laughing

Punt is dat de 'producers' hier niet 1x in de maand met de software werken, maar mss wel elke dag...
RAS    posted on 13-10-2009 13:33
Poster: RiX
Dat je ziet dan sommigen op dit forum iemand als tek en bambam niet serieus nemen. Hardwerkende mensen die de software legaal aanschaffen vs. luitjes die, omdat alles toch gratis via internet te krijgen is, alles maar illegaal downen. Ze kennen immers niet anders meer door Limewire, torrents, nieuwsgroepen, etc. snap je?

Ach, mensen als bambam hebben ook niet te klagen over illegale software. Ook mensen met een illegale versie van bijvoorbeeld cubase komen wel bij em langs om een track te laten masteren of voor een cursusje over hoe dat programma nou eigelijk werkt. Als iedereen met illegaal spul vanaf vandaag niet meer langs zou komen gaat dat aardig wat uitmaken in de portomonee.

Het is verder heel makkelijk om te roepen dat mensen moeten betalen voor hun software als je het zelf kunt betalen, maar niet iedereen zit in dezelfde positie. Het is nu eenmaal erg makkelijk geworden om sofware gratis binnen te hengelen. Dat je daar zelf niet van hebt kunnen profiteren in je jonge jaren toen je minder inkomsten had: Sucks to be you. Als je nog geen fulltime baan hebt dan ligt dure software kopen niet voor de hand.

Dat je zelf de software niet hebt omdat je het geld er niet voor hebt, tja, daar word Steinberg ook niet rijker van. Waarom dan niet naar the piratebay surfen? Uitvogelen hoe het spul werkt en zogauw je het goed onder de knie hebt (,gespaard hebt) en er eventueel geld mee kunt verdienen de software daadwerkelijk kopen. Of het uiteindelijk bijna niet gebruiken en dan maar niet kopen natuurlijk.

(Ik heb overigens een legale versie van cubase)
User edit by RAS on 13-10-2009 @ 13:37:58 (8%)
Roalin    posted on 13-10-2009 18:33
Poster: bambamstudio
ja dat weet ik

Het verschil is ook dat jij er de hele dag mee werkt en dus heel veel tijd van die 14 dagen kunt besteden aan de software. Niet iedereen heeft die mogelijkheid

Even een voorbeeld met Photoshop:
Photoshop is de leider in fotobewerkingsprogramma's. Dit programma zullen veel mensen thuis (illegaal) op hun pc hebben staan, dus kunnen heel veel mensen kunnen er mee werken. Daarom zullen bedrijven die fotobewerkingsprogramma nodig zijn, naar Photoshop neigen en zal dit veel verkocht worden. Was dit niet te downloaden geweest, dan konden er niet zoveel mensen mee werken en zal Photoshop niet zoveel verkocht worden.

Ik ben overigens voor illegaal downloaden voor niet-commercieel gebruik. Je verdient er niets mee, dus 400 euries is veel geld voor 'een stukje speelgoed'.

Wanneer ik mijn software commericieel ga gebruiken zal ik de software aanschaffen. (PUNT)
Bouncy    posted on 13-10-2009 18:50
Poster: Snoey
En als je als producer, die wel netjes zijn software gekocht heeft, je ergert dat andere het ge?nstalleerd heeft zonder te betalen, zou je het ook niet hebben moeten kopen. En dan met de reden dat zo'n software fabrikant geen andere optie heeft, dan hun eigen software beter te beschermen tegen piraterij.

Ach man... je word toch schijtziek van al die beveiligingen?? K bedoel, een beetje studio moet al 2 usb hubs aansluiten alleen voor de usb-keys die je krijgt bij de software! Ik heb laatst logic legaal geinstalleerd... 0,0000 beveiliging... HEERLIJK!
Poster:?bambamstudio
klopt. Maar een beginners pakket waar ke een DAW en een paar softsynths hebt )want je hebt echt geen 100e paketten nodig' komt je uit rond de 400 euro. Dus dat valt allemaal wel mee. Ook zijn er veel freeware synths en fx die zeer goed klinken.

Dat is vaak ook het probleem, je kunt zoveel met zoooo weinig... Mensen denken echt dat je 1000en VST's/VSTi's/AU's/wattanook moet hebben om iets te kunnen, maar dat is helemaal niet waar! Wat je ook ziet, is dat als je iets legaal koopt, je het ook gaat gebruiken, en gaat proberen zo volledig mogelijk te benutten...
Poster:?kippebotje
Dus jij weet binnen 14 dagen dat de software die je mischien wilt kopen het gene is wat je wilt hebben om te produceren en het maximaal eruit kan halen?

In 3 weken schrijft men een review over die software... dus waarom niet dan?
Poster:?RiX
Dankzij internet is alles maar te krijgen. 13-jarige jochies (sorry, maar zo is het nu eenmaal) downloaden de duurste software illegaal en willen daar dan hun ding mee doen. Jammer... Dan krijg opgeschoten tieners die zich als een volwassene gaan gedragen...?

Ik erger me ook dood aan al die "jonge" webdesign bedrijfjes :S
Ik gebruik op professioneel niveau op het moment nog maar 1 product, en dat is logic studio 9, k heb daar gewoon geluk mee gehad dat ik die software kon krijgen. Verder piel ik thuis nog een beetje met een illegale versie van traktor, maar iets nuttigs doe ik er niet mee zegmaar (en het crasht ook nog eens continu..), verder heb ik ook een illegale versie van Live 7 liggen welke ook meer crasht dan wat anders... leuk joh.. illegale software Confused :S
Ywe    posted on 13-10-2009 22:26
dat is het nadeel ervan, en als je illigaal iets gebruikt dan vind ik dat daar ook geen kritiek over gegeven kan worden. Risico van de crack Happy, laughing Dat weet je en dat neem je dan (ik ook) op de koop toe.

ik kan me goed vinden in de redenering van Roalin

Stagiar    posted on 14-10-2009 19:11
Poster: bambamstudio

ja dat weet ik

Jij wel.

Een enthousiasteling van een jaar of 13/14 niet.
Illusion    posted on 14-10-2009 20:20
Poster: Luni-B
kortom ze verdienen genoeg, en zonder internet en iligaal downloaden zouden ze net zo veel verdienen of mischien nog minder!

Jij moet geen poep praten.?Cool Enig idee hoeveel ze zouden verdienen als iedereen die nu gecracked heeft, zou gaan kopen? Ik hoor van bijna alle dj's die ik ken van.. Aah. is veel te duur ga ik niet kopen hoor. Ik download wel eentje met een crackje.

Er zijn maar weinig die ik ken die legaal produceren. Binnen mijn dj kennissen kring dan.

En ook ik weet na 14 dagen of een vsti goed genoeg is om te kopen. Tijd zat om uit te vogelen hoe het werkt.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 14-10-2009 @ 20:23:45 (100%)
main    posted on 14-10-2009 20:24
waarom is het hier zo offtopic over een diplomatieke kwestie (het illegaal downloaden van muziek e.d.)

Illusion    posted on 14-10-2009 20:26
Dit gaat toch over de kwestie legale en illegale software. Dit hoort er naar mijn idee allemaal bij.?Cool
main    posted on 14-10-2009 20:27
de vraag was: is het erg om illegale software te gebruiken bij een contest, niet of dit juist of onjuist is.
Illusion    posted on 14-10-2009 20:31
Je kan de vraag direct antwoorden met een ja of een nee. Zo simpel is het. Dus het is niet erg om dit onderwerp uit te breiden naar waarom het juist of onjuist zou zijn.
Nu weer Ontopic.. want wij zijn nu wel offtopicWinking my eye
Siardr    posted on 14-10-2009 20:49
Poster: Illusion
Je kan de vraag direct antwoorden met een ja of een nee. Zo simpel is het. Dus het is niet erg om dit onderwerp uit te breiden naar waarom het juist of onjuist zou zijn.

Nu weer Ontopic.. want wij zijn nu wel offtopicWinking my eye

Mee eens.
Er wordt gediscussieerd over de vraag...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

332 Users online: 255 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 133.168
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.479.946