Legale software voor contests (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Siardr    posted on 11-10-2009 13:05
Hallo,
Als ik wil meedoen met een producing contest. Moet ik dan legale software daarvoor gebruiken of maakt dat niet uit?
Siard

What do you think about Legale software voor contests ??

Vote :   

Estacy    posted on 11-10-2009 13:21
tja, het gaat erom dat je een goed product inlevert, maar ik kan me er iets bij voorstellen als de organisatie je diskwalificeert omdat je een illegaal programma hebt. MAAR: wat niet weet, wat niet deert Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
FML    posted on 11-10-2009 13:32
het is iig niet te horen of te zien aan je muziek die je gemaakt hebt Winking my eye

Poster: Estacy
MAAR: wat niet weet, wat niet deert Winking my eye

en wat niet trouwt mastrubeert Winking my eye
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 11-10-2009 @ 13:33:44 (100%)
hoppie    posted on 11-10-2009 13:57
of gaat naar de hoere?en nu back on topic @? luni-B 500e post
Question everything
User edit by hoppie on 11-10-2009 @ 13:57:35 (48%)
Siardr    posted on 11-10-2009 14:24
Haha, dan stuur ik het toch maar op.
Des ondanks het met illegale software gemaakt is.
Dolivieira    posted on 11-10-2009 18:22
Poster: Siardr
Haha, dan stuur ik het toch maar op.
Des ondanks het met illegale software gemaakt is.

Niemand ziet/hoort dat aan de productie toch.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
bambamstudio    posted on 11-10-2009 21:29
Poster: Siardr
Hallo,
Als ik wil meedoen met een producing contest. Moet ik dan legale software daarvoor gebruiken of maakt dat niet uit?
Siard

iedere producer zou legale software moeten gebruiken
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Gery    posted on 12-10-2009 02:14
Poster: bambamstudio

iedere producer zou legale software moeten gebruiken
 ik denk dat menig mens aardig zou verschieten van het aantal nummers dat wordt uitgebracht waarbij de software niet 100% legaal is... ?Uiteindelijk verkies ik liever het feit dat zo de kleinere producers ook nummers kunnen maken en bekend worden daar waar anders bepaalde nummers nooit hadden bestaan...
DJ - Producer
RAS    posted on 12-10-2009 02:15
Met je eens Gery, als ze dan maar de sofware kopen zogauw ze er een leuk zakcentje mee verdienen.
Snoey    posted on 12-10-2009 02:38
Om antwoord te geven op je vraag,

het maakt niks uit.?

Aan de ene kant is het niet netjes en mag het eigenlijk niet.?

Maar aan de andere kant, moeten die software fabrikanten zorgen dat mensen niet zo makkelijk hun software kunnen stelen (illegaal downloaden).

En als je als producer, die wel netjes zijn software gekocht heeft, je ergert dat andere het ge?nstalleerd heeft zonder te betalen, zou je het ook niet hebben moeten kopen. En dan met de reden dat zo'n software fabrikant geen andere optie heeft, dan hun eigen software beter te beschermen tegen piraterij.

Ik en me compagnon hebben ieder 50/50 gedaan en delen een licentie.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 12-10-2009 @ 02:42:08 (100%)
bambamstudio    posted on 12-10-2009 08:34
Poster: Gery
ik denk dat menig mens aardig zou verschieten van het aantal nummers dat wordt uitgebracht waarbij de software niet 100% legaal is... ?Uiteindelijk verkies ik liever het feit dat zo de kleinere producers ook nummers kunnen maken en bekend worden daar waar anders bepaalde nummers nooit hadden bestaan...

klopt. Maar een beginners pakket waar ke een DAW en een paar softsynths hebt )want je hebt echt geen 100e paketten nodig' komt je uit rond de 400 euro. Dus dat valt allemaal wel mee. Ook zijn er veel freeware synths en fx die zeer goed klinken.
sanderk    posted on 12-10-2009 09:30
Ik vind dat je geen artiest bent als je alles maar illigaal gaat downloaden? !!!

Ik koop alles !!! wat met produceren en draaien van muziek te maken heeft
alle daws en alle sample packs? ( weet je ook zeker dat alles werkt zoals het hoort )
TimmyV    posted on 12-10-2009 09:40
Poster: Snoey
Om antwoord te geven op je vraag,

het maakt niks uit.?

Aan de ene kant is het niet netjes en mag het eigenlijk niet.?

Maar aan de andere kant, moeten die software fabrikanten zorgen dat mensen niet zo makkelijk hun software kunnen stelen (illegaal downloaden).

En als je als producer, die wel netjes zijn software gekocht heeft, je ergert dat andere het ge?nstalleerd heeft zonder te betalen, zou je het ook niet hebben moeten kopen. En dan met de reden dat zo'n software fabrikant geen andere optie heeft, dan hun eigen software beter te beschermen tegen piraterij.

Ik en me compagnon hebben ieder 50/50 gedaan en delen een licentie.

Natuurlijk, geef de schuld maar aan de software fabrikanten..lekker makkelijk.
Als ik me fiets open laat staan omdat ik nog ff snel naar binnen ren omdat ik iets ben vergeten en me fiets word gejat..is het natuurlijk allemaal mijn schuld. Want ja, die mensen kunnen er niks aan doen, hij staat immers zo voor het grijpen. Ik zet er ook altijd een bordje bij met: hij staat open, neem hem gerust mee. NIET DUS!
Let's go f*cking mental
Illusion    posted on 12-10-2009 13:50
Neee software fabrikanten kun je hier niet de schuld voor geven. Maar wat is wel mogelijk om dit tegen te houden? Is het dat wel? Ik denk het niet. Het is niet te stoppen. Het is inmiddels al zo ver heen. En net zoals met de rechtzaak met The Pirate Bay, dat helpt toch niks. Er zijn zoveel meer die torrents of wat dan ook aanbieden. Films en Games downloaden kan ik wel begrijpen. De prijs is gewoon BELACHELIJK duur geworden.

Over producties vind ik dat je legaal moet produceren. Als je nog niet goed kan produceren is het best oke dat je het uitprobeerd, maar wanneer je echt producties maakt en wil uitbrengen dan vind ik dat je gewoon keilegaal moet produceren. Niks illegaal.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Stagiar    posted on 12-10-2009 17:40

klopt. Maar een beginners pakket waar ke een DAW en een paar softsynths hebt )want je hebt echt geen 100e paketten nodig' komt je uit rond de 400 euro. Dus dat valt allemaal wel mee. Ook zijn er veel freeware synths en fx die zeer goed klinken.

400 euro is heel erg veel geld voor iets waar je nog mee moet beginnen al leek, waarvan nog niet eens duidelijk is of je het uberhaupt leuk vindt.
Ywe    posted on 12-10-2009 19:25
Poster: Stagiar

400 euro is heel erg veel geld voor iets waar je nog mee moet beginnen al leek, waarvan nog niet eens duidelijk is of je het uberhaupt leuk vindt.

ben ik het mee een. Een trailversie is soms niet goed genoeg om mee te pielen en te ontdekken. Ik heb al mijn software eerst met crack geprobeerd en als het wat voor mij was dan de 400 euro opgepot om het aan te schaffen.
Met legale software heb je zekerheid dat het werkt, en kan je als je er niet uitkomt of juist iets mis gaat een servicehelpdesk raadplegen. Ook krijg je vaak de updates gratis en andere bijkomende extra's. Daar betaal je ook voor
bambamstudio    posted on 12-10-2009 20:40
Iedere trail versie werkt perfect, dus ik zie het probleem niet.
Sebasz    posted on 12-10-2009 21:18
De meeste cracks ook, dus ook daarvan zie ik het probleem niet Cool
Snoey    posted on 12-10-2009 21:48
Poster: TimmyV

Natuurlijk, geef de schuld maar aan de software fabrikanten..lekker makkelijk.

Als ik me fiets open laat staan omdat ik nog ff snel naar binnen ren omdat ik iets ben vergeten en me fiets word gejat..is het natuurlijk allemaal mijn schuld. Want ja, die mensen kunnen er niks aan doen, hij staat immers zo voor het grijpen. Ik zet er ook altijd een bordje bij met: hij staat open, neem hem gerust mee. NIET DUS!

Ik geef niemand de schuld. Ik geef alleen aan, dat die gene die het voelt het meeste last er van heeft. In dit geval vind er een situatie plaats, waarbij men kan kiezen om het programma te kopen of gratis te installeren. Voor de gebruiker is er amper verschil tussen een illegale en legale versie van het programma. Terwijl het voor de ontwikkelaar wel degelijk uit maakt of iemand er voor betaald of niet. Als meer mensen het kopen, kunnen zij de kosten dekken en uiteindelijk dus meer winst maken.?

De reden dat mensen een fiets op hun slot hebben, is om zichzelf te beschermen tegen diefstal van hun fiets. Laat jij je fiets openstaan en hij wordt gestolen, dan ben jij de gene die schade heeft, ongeacht wie de schuld heeft. En de gene met de fiets heeft een fiets, dus die interesseert het niet.?

www.soundcloud.com/ten-hooven
FML    posted on 12-10-2009 21:56
Het is een feit dat de verkoop maar liefst -60% naar benenden zou gaan als er geen internet bestond.
De meeste verkoop van lecinsies gaan via het net. ook is het zo dat de populariteit flink naar beneden zou gaan als er niet illigaal gedownload werd. ff dit proberen eve dat proberen etc.

kortom ze verdienen genoeg, en zonder internet en iligaal downloaden zouden ze net zo veel verdienen of mischien nog minder!
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
kippebotje    posted on 12-10-2009 22:07

Dus jij weet binnen 14 dagen dat de software die je mischien wilt kopen het gene is wat je wilt hebben om te produceren en het maximaal eruit kan halen?

sorry hoor maar dat vind ik bull shit.

Ik heb nu ook een crack versie van ableton om het te leren te gebruiken en als ik echt alles weet hoe het werkt en er tevreden mee ben en aan me producties ga verdien ga ik het zekker kopen.maar tot nu hou ik het bij deze crack versie.

En voor somige mensen is 400? heel veel geld zekker als je kijkt dat de meeste hiero nog een bij baantje hebben als vakkenvuller(bevoorbeeld) en 40? per week verdienen.
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
ccc    posted on 12-10-2009 22:18

Er zijn ook trailversies met beperkingen. Ik ben ook voorstander van programma's eerst downloaden en dan testen.
Don't make money on illegal software, zoiets was toch het zinnetje.
trustt    posted on 12-10-2009 22:27
Poster: ccc
Don't make money on illegal software, zoiets was toch het zinnetje.

Jep, helemaal mee eens!
RiX    posted on 12-10-2009 23:24
Gewoon niet je hele hebben en houwen erin stoppen. Als je een sport wilt uitproberen neem je toch ook niet direct een jaarkaart? En als je net je rijbewijs hebt, koop je ook niet direct een dikke dure wagen.

Luitjes moeten leren klein te beginnen en als het een passie is/wordt pas uit te breiden. Da's mijn mening.
bambamstudio    posted on 13-10-2009 10:35
Poster: kippebotje

Dus jij weet binnen 14 dagen dat de software die je mischien wilt kopen het gene is wat je wilt hebben om te produceren en het maximaal eruit kan halen?]

ja dat weet ik
ccc    posted on 13-10-2009 10:38

ja dat weet ik

Het verschil is wel dat jij heel wat ervaring hebt en als ik het goed heb je beroep ervan hebt gemaakt.

Je kunt je toch wel voorstellen dat een beginde producer die ervaring niet heeft.

354 Users online: 223 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 133.910
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.480.688