Party was going down down down! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 10-10-2009 12:10
Jaja,
Gisteren was het zover. Mijn eerste fuif draaien in een geweldig zaal met lasers, stroboscopen een prachtige ronde lichtgevende cirkel rond de dj en een prachtige lichtshow, maar...?

We wisten ongeveer een maand op voorrand dat we gisteren mochten draaien. We moesten beginnen te draaien van 9 tot kwart na 10 dus hebben wij maar een playlist gemaakt. Het was maar van 9 tot kwart na 10 maar er was al aardig volk, een stuk of 500 mensen!
Thuis beschikken wij over 2 denon dn-s1000's. Nooit problemen gehad met cd's en dergelijke. Ik dacht dat er een cdj 800 mk2 ging staan maar nee... het was de wet van bedrog die ons klote (sorry) "Als iets mis kan gaan, dan gaat het mis". Er stonden 2 cdj 800 mk1's ! Die lazen geen mp3's, bijna al onze cd's zijn mp3. Een paar gingen er op, maar toch.

Toch een geluk dat wij een half uur vroeger geweest zijn om te kijken en dergelijke... De organisatoren vroegen toen of wij geen denon's moesten hebben die wel mp3 lazen. Wij waren van ons probleem af en we hadden zin om onze knalset te spelen (we hadden echt de beste van de beste plaatjes uitgekozen voor dat uur). Toen de denon dn-s1200's aankwamen, hadden we deze ook geprobeerd. Deze lazen wel mp3 en we waren nu dolgelukkig. Tot opeens op veel cd's "Disc Error" kwam te staan. Het was 9 uur, het volk begon te komen dus dachten wij "o, nee". Wij (dj-duo) hebben goed op elkaar ingespeeld en we hebben toch met legale cd's kunnen draaien. Deze stonden echter vol k*t plaatjes. We hadden er ook maar 6 mee dusja...
We hadden goede overgangen gedaan, maar de muziek van ons was brak...
Er zeiden kennissen dat we goed gedraaid hadden dus dat was al een geruststelling eigenlijk.

Nu heb ik echt een slecht gevoel dat ik mijn bomsetje niet kon draaien. De muziek stond lekker luid, we stonden op een podium met een lichtgevende grote cirkel rond ons. ??n iemand zei dat we god waren haha =P

Maar nu toch een ervaring rijker, het was me wat!

What do you think about Party was going down down down! ??

Vote :   

Jorrit    posted on 10-10-2009 16:40
Poster: LimbGirdle
@JJenz, vaak is het gebruikelijk om gewoon de standaard clubbooth als rider op te geven. Vaak is dit dan ook 3 x CDJ-1000 Mk3 en 1 x DJM - 800. Verder qua drinken, dat verschilt per dj...

Als een no-name DJ mij op een van m'n feestjes om 3 CDJ's vraagt, en perse een DJM-800 wil, wordt ik wel heeel nieuwschierig wat hij/zij eruit kan halen...
(tip: geen rider inleveren, gewoon vragen wat er staat, en dan kijken of je daar mee kan leven)
Ywe    posted on 10-10-2009 16:52
Dit is wel lullig wat betref mp3 of juist niet verhaal maar vaak inderdaad maar zien wat er staat. Vorige week 1x een 1000 MK3, en 1x een 800 MK1.... de andere 1000 was gestolen Coolapart...
Estacy    posted on 10-10-2009 16:55
Poster: Mixt-Ape

3D? Ja, 3jaar geleden misschien...

Hij is niet eens een DJ, volgens mij gebruikt Deadmau5 altijd van die rare touch apparaatjes voor Albeton live ofzo.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mathiz    posted on 10-10-2009 17:11
Meestal gebruikt hij wel degelijk xone 4d (soms djm)in combinatie met ableton en efx 1000 en launchpads (maschine en van de andere ben ik even de naam kwijt).
User edit by Mathiz on 10-10-2009 @ 17:12:39 (28%)
DonBasco    posted on 10-10-2009 17:30
Ik draai ook heel veel met CDs met MP3 erop.

Klinkt misschien overdreven, maar ik neem voor de zekerheid vaak gewoon 2 CDJ-1000mk3's mee.
Laat ze lekker in de auto staan als ik ze niet nodig heb en anders pak ik ze erbij. Smile
RAS    posted on 10-10-2009 17:37
Ja heel jammer hoor, maar ook niet echt slim. Als je buiten de deur gaat draaien moet je alles gewoon op cd's branden. en niet op mp3-cd's. Normale CD's worden gewoon door elk apparaat geslikt. Wil je daar niet mee draaien, dan ben je aangewezen op je eigen gear en kun je niet gaan gokken.

Precies de rede waarom het nog wel even duurt voordat de DJ wereld over gaat op usb-sticks/externe HD's. De cdj-2000 is een mooie stap in de goeie richting, maar de komende 5 jaar durf ik waarschijnlijk nog niet over te schakelen. Ik hou het voorlopig nog mooi bij normale audio-cd's.

En een rider, dat is mooi als je goed bent, maar net als Jorrit zegt moet je het wel waard zijn om zo'n ding in te kunnen leveren. Teveel eisen stellen is niet handig als je hoger op wilt komen. Ook met brakke cd-spelers kun je prima draaien.
User edit by RAS on 10-10-2009 @ 17:40:21 (27%)
RiX    posted on 10-10-2009 20:04
Goed dat je zelf aangeeft dat je een ervaring rijker bent. Dat betekent dat je een volgende keer het anders aan zal pakken. Succes met draaien verder...

PS: zelf draai ik met timecode cd/vinyl en heb altijd een paar backup cd's bij me als mn macbook ermee zou stoppen (yeah right...haha)
FML    posted on 11-10-2009 01:29
Poster: JJenzz
Ik heb wel een compliment gekregen van een oudere man. Die vroeg me mijn visitekaartje want hij zei dat ik nogal goed kon draaien en dat mijn genre bij hem in de smaak viel (french-tek,tekstyle). Hij was van topradio hoor ik net en ik mag binnen 3weken er draaien voor een set van 1 uur =P

Ouwe(50) vrij gezete man , beetje raar vindje altijd in pallas ken hem zou niet alle hoop daar op zetten Winking my eye
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Bouncy    posted on 11-10-2009 11:05
Poster: Roov
Poster: Bouncy
Ryders ryders ryders jongens...

Nja, ik hoop dat dit een wijze les is geweest Happy, laughing

Haha, ten eerste Ryders schrijf je Riders dacht ik Winking my eye
En ten tweede, je gaat toch niet voor je eerste grote feest meteen een rider opstellen... Lijkt me iets overdreven.

Whoeps... het zijn Riders.. (ja, klasgenoot had een band rider opgestuurd en hij is dyslectiedinges, dus hij had ryder opgescreven... geen excuus voor mij natuurlijk.. gewoon foutje Happy, laughing )

Euh, een rider opstellen betekend niet vragen om 3xCDJ1000Mk3 en DJM800 ofzo. In mijn rider staat gewoon 2 FATSOENLIJKE cd spelers met pitch, true instant start, cue, play, jog en een FATSOENLIJKE 4 kanaals mixer (en ruimte in de booth voor m'n eigen spullen)

Dat een rider niet altijd mogelijk is klopt, ik moet nu voor school een bandje doen en die willen een podium van 6x3 vanwege de gigantische backline, echter is dat er niet op locatie, dus moeten we een gedeelte van de backline schrappen.

Bij de meeste riders word er nogal wat gecommuniceerd (zeker als het geen grote naam is die komt draaien) tussen de opdrachtgever en artiest/management, bij mij word zoiezo van te voren bekend gemaakt welke gear er nou daadwerkelijk komt te staan (en dat geld niet alleen voor DJing, dat geld ook voor uitversterking (dan heet het alleen geen gear, maar gewoon apparatuur in F.O.H).

T is gewoon een soort handel voor ons als kleinere artiesten Happy, laughing
FML    posted on 11-10-2009 13:35
tja lekker duidelijk is het ook niet , Fatsoenlijk , tja wat is fatsoenlijk .. Numark Axis 4 doet het werk ook toch?
Bouncy    posted on 11-10-2009 13:44
Poster: Luni-B
tja lekker duidelijk is het ook niet , Fatsoenlijk , tja wat is fatsoenlijk .. Numark Axis 4 doet het werk ook toch?

Dat valt bij mij al onder fatsoenlijk!
Mijn rider is misschien een beetje onduidelijk, om de communicatie uit te lokken Happy, laughing
FML    posted on 11-10-2009 14:33
jah behoorlijk vaag , en wat probeer je uit te lokken die vat ik niet helemaal :P
Dolivieira    posted on 12-10-2009 11:39
Bij mij staat gewoon dat er 2 CDJ1000 of 800s moeten staan liefst 3 maar 2 is voldoende en DJM of een andere goede mengtafel meeatal waar ik draai staat dat er standard. Zo niet voor iest meer geld neem ik het zelf mee.?

En over cdtjes. Ik brand altijd audio cdjes is betrouwbaar. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 5.812 days.
 Post CommentThat would be 193.7 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

203 Users online: 103 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 13.129
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.520