Poster: TimmyV
2.53 Ghz is meer dan genoeg hoor om Traktor Logic en Rekorbox tegelijk te draaien. Zijn Core 2 duo's, dus 2x 2.53 Ghz.
Hoeveel intern geheugen neem je erbij? Dit speelt namelijk ook een rol.
Poster: TheDutchDecksPoster: TimmyV
2.53 Ghz is meer dan genoeg hoor om Traktor Logic en Rekorbox tegelijk te draaien. Zijn Core 2 duo's, dus 2x 2.53 Ghz.
Hoeveel intern geheugen neem je erbij? Dit speelt namelijk ook een rol.
gewoon de standaard 4GB, 8GB kan ook maar ik ga er geen ?900,- voor neerleggen.
maar ik was wel van plan de 500GB 5400rpm harde schijf?als extra optie te nemen.
Als je toch zo'n dure laptop gaat kopen zou ik wel wat extra neertellen voor een 7200rpm schijf. Verschil merk je sowieso wel, zeker met bijvoorbeeld het laden van tracks in traktor.
Poster: Bouncy
Voor het laden van tracks in traktor heb je echt niet per s? een 7200 schijf te hebben!!! Als je meer dan 32 sporen audio gaat editten (of HD video), is het wel verstandig om er eentje in te frutten.
Poster: Sebasz
Alsjeblieft geloof in het verhaal van Bootstrap, niks is zo frustrerend als lang moeten wachten omdat hij dingen moet gaan laden.
Met een 7200 merk je echt wel verschil tegenover 5400 rpm.
Daar komt bij dat als je toch al een duur apparaat koopt, je zeker niet moet besparen op zulke dingetjes!
Poster: Sebasz
Haha dat is best wel bullshit weet je. Tegen de tijd dat jij een nieuwe macbook nodig hebt is de harddisk nog prima. Tenzij je 10 jaar doet met een laptop en die heel erg intensief gebruikt, maar dat lijkt me niet.
Poster: TheDutchDecks
nee ik ga geen 10 jaar volhouden met deze laptop ik gok een jaar of 3/4.
maar ik wil het geen bullshit noemen, de 5400 kunnen gewoon wat meer hebben.
Poster: Reind
Prop er een SSD in en gebruik voor je muziek files een externe firewire disk... daar kan niets tegen op qua snelheid en een SSD heeft als voordeel dat ie mee solide is dan een conventionele HD, zuiniger is en veeeel sneller.
Gebruik deze config nu een maand of 3 en hij bevalt me prima.
Poster: montoya
ik heb net een 2.8 ghz 4 gb ram 500gb gekocht en draai er logic pro 9 , ableton en traktor scratch op ik moet met logic echt rare dingen doen 20 zware vst's open zetten wil ik echt last hebben dat mijn cpu het niet trekt , dus denk dat dit wel iets is voor jou ...
Poster: Bootstrap
Maar wat voor schijf heb er erin? Want dat was nu een beetje de vraag. Een 5400rpm of een 7200rpm?
Poster: TheDutchDecks
standaard is die ook voorzien van de 5400.
boots ik kan natuurlijk het net de verkeerde hebben gevraagd natuurlijk.
maar nog niet zolang geleden waren er problemen met de 7200,
maar dat ging over standaard pc's daar valt mac buite volgens mij
@montoya je gebruikt die dingen niet tegelijk lijkt mij of wel ?
Poster: Steephun
Hoe snel een schijf stuk gaat ligt vooral aan de kwaliteit van het merk. Ik ga ervan uit dat Apple premium spullen inkoopt, dus je zult geen B-merk zooi krijgen.
Ik zou gaan voor de 7200 rpm schijf: de technologie voor dit soort schijven in particuliere toepassingen is nu al zo'n 8 jaar volwassen dat de stabiliteit doet zeker niet onder voor een? 5400 rpm schijf.
Het enige voordeel van de 5400 over de 7200 is het feit dat de 7200 wat meer stroom verbruikt. Echter, als je hem voor draaien gebruikt raad ik je sterk aan hem aan de adapter hangen, dus dan maakt het stroomverbruik ook niets meer uit.
Onthoud dat de 7200 rpm een maximum is. Als jij lekker aan het aankloten bent op internet of in pages/word dan verbruikt hij niet significant meer dan de 5400.
Poster: Bootstrap
Doen we ook niet hoorDie 2,53GHz is zeker snel genoeg voor wat je wil gaan doen.
Poster: RiX
Ey all, ben zelf ook in het bezit van een Macbook Pro en draai met Traktor Scratch.
Ik zou zeker ook voor een 7200 drive gaan. Zijn sneller en kunnen meer aan in korte tijd.
Qua processor heb je aan 2,53 zat!! Ik heb een 2.16 en dat loopt al als een trein.
4 GB intern geheugen is ook meer dan zat!
En dan de hamvraag: Als je het geld hebt kan je nieuw kopen, maar op tweedehandsmac.nl kan je hele leuke dealtjes vinden. (Zo ben ik ook aan de mijne gekomen.)
PS: uitbreidingen op de standaardversies zijn bedacht ivm de zware werkzaamheden waar de Pro voor gebruikt wordt. Dus: audioprocessing, graphic design, movie editing, 3d apps, enz