Cue punten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 05-10-2009 17:49
Hallo,
Ik heb 2denon dn-s1000's en ik kan er echt niet aan uit hoe ik mijn cue punt kan verwijderen/een nieuwe maken.
Het eerste cue punt kan ik zetten maar als ik dan fout zit bijv. en een stuk verder wil weet ik niet hoe ik dat punt moet verwijderen en opnieuw kan zetten?
Ik zou dit graag weten want vrijdag moet ik op 2 cdj 800's draaien en omdat ze daar geen hotstarts hebben moet ik de cue gebruiken.
Kom iemand me dit even vertellen?

Thx!

What do you think about Cue punten ??

Vote :   

Mathiz    posted on 05-10-2009 17:58
wil je het nu weten van een 800 of dn-s?
Dolivieira    posted on 05-10-2009 17:59
Op een CDJ zet je heel makkelijk een cuepiont. ja gaat naar de punt waar je wil beginnen. en druk op cue en klaar is kees. Wil je een ander begin punt. dan ga je weer naar de bepaalde punt en druk weer op cue en je cue piont is weer gezet. Cue punten zetten op een een cdj is heel simpel. ik weet niet hoe dat met de DN-S1000s gaat maar met een CDJ gaat dat heel makkelijk. Vooral bij de CDJ1000, 800 en 400. Vanwege hun vinyl mode.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mathiz    posted on 05-10-2009 18:03
wel zien dat hij gepauseerd is dus niet op cue drukken als het lied aan het spelen is (maar daar ging doliveira wel van uit denk ik )
Estacy    posted on 05-10-2009 18:09
volgens mij zijn er twee manieren om een cue punt te maken: OF via de Cue button, of via de Play button. Wat je doet is het volgende: je drukt op pauze, en scrolt met het jogwheel naar de plek waar je je cue punt wilt. Vervolgens druk je bij een Pioneer op Cue, en bij andere spelers op Play. En zoals DJdolivieira zegt, is er ook een vinyl mode, daarbij gebruik je ook het jog om een cue punt te zetten, en druk je op Cue. Dit kan alleen bij pioneer dacht ik
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Snoey    posted on 05-10-2009 18:10
Gewoon pauze, zoeken naar je punt en op play drukken. Mocht je ooit op pioneers draaien, dan pauze, zoeken naar je cue punt en op cue drukken.
www.soundcloud.com/ten-hooven
-Richard-    posted on 05-10-2009 18:20
Poster: Snoey
...Mocht je ooit op pioneers draaien, dan pauze, zoeken naar je cue punt en op cue drukken.

Of (in Vinylmode) tijdens dat je track draait, bijvoorbeeld door je HP, Je Jog aanraken, eventueel wat heen en weer bewegen om precieze punt op te zoeken (bijvoorbeeld vlak voor de bass van de eerste tel van een maat), op CUE drukken, en je jog weer loslaten. Track speelt verder en je CUE is gezet.

Bovenstaande manier vind ik zelf handig, want je track hoor je dan dus door je HP spelen, je hoort je gewenste punt voorbij komen, zoekt hem even terug op m.b.v je jogwheel op en drukt CUE en voila.
JJenzz    posted on 05-10-2009 18:28
Gewoon pauze, zoeken naar je punt en op play drukken. Mocht je ooit op pioneers draaien, dan pauze, zoeken naar je cue punt en op cue drukken.

Waarom heb je dan een Cuepoint op andere spelers als pioneer?Cool

Maar als ik het dus goed begrijp voor op een pioneer moet je eerst zoeken dan op play en dan op cue en dan heb je hem en als je in het lied een cue verder wilt zette moet je hem gewoon op play zetten en terug op cue drukken en dan vervangt die de oude?

Hoe zit dat dan met denon & andere merken?

Snoey    posted on 05-10-2009 18:28
Het gaat hier om een Denon DNS1000, breng die jongen niet in verwarring met de vinyl mode van een cdj. Enige wat ik aangeef is dat beide methodes het zelfde zijn, ze gebruiken alleen een andere knop om het punt op te slaan.

Dus als je het verkeerde cue punt hebt, speel de track af, druk op play (de track stopt) zoek je goede punt, en druk weer op play. Als je dan op cue drukt, hoor je dat je je nieuwe cue punt is opgeslagen

@ focus,

Heb je wel eens vinyl mode op een dns1000 geprobeerd? Geloof mij, dies niet relaxed. Zelfs benden deed ik met de [+][-] functie (die is wel erg relaxed), omdat het jogbenden echt niet opschoot.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 05-10-2009 @ 18:30:45 (13%)
-Richard-    posted on 05-10-2009 18:49
@ Snoey;
Nee ik weet niet of dat fijn is op een Denon, dus geloof je meteen! Ik ging er vanuit dat de vraag puur ging omdat JJenzz vrijdag op Pioneers moest draaien, dat hij daarom wou weten hoe het op die 800's gaat, vandaar;
Poster: JJenzz
...
Ik zou dit graag weten want vrijdag moet ik op 2 cdj 800's draaien en omdat ze daar geen hotstarts hebben moet ik de cue gebruiken.
Kom iemand me dit even vertellen?

Thx!

ps; Het is zeker niet de bedoeling de jongen in verwarring te brengen! Vertelde enkel hoe ik het op de 800's prettigst vind werken...

@ JJenZZ;
Mijn post ging enkel over de Pioneer cdj-800's om verwarring te voorkomenWinking my eye!
User edit by -Richard- on 05-10-2009 @ 18:52:32 (46%)
FML    posted on 05-10-2009 19:10
Bij mijn Radius1000 moet ik op de in van loop in drukken.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Estacy    posted on 05-10-2009 19:11
dat is een cue punt on the fly, das ook bij Pioneer. Als het liedje aan het spelen is, en je drukt op Loop in, maakt ie automatisch een cue punt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DJKIWI    posted on 05-10-2009 20:13
Bij Denon werkt het als volgt:

Bij het inbrengen van een cd pakt de speler automatisch bij het begin van een track een cue-punt.
Je kan dit cue-punt wijzigen door play (laten spelen) te drukken en op het gewenste punt pauze in drukken. Door search+ of seach- kun je het punt nauwkeurig instellen. Heb je het juiste punt gevonden druk dan de cue toets in en je nieuwe cue is een feit.
De meeste Denon's beschikken over 2 hot-cue's.
Als je A1 (=hot-cue1) intoetst tijdens het spelen heb je een hot-cue op die plaats.
Hetzelfde geldt voor de toets A2.
Wil je deze hot-cue's deleten, druk dan de toets links naast A1?(flip) enkele seconden in, en je hot-cue's? worden verwijderd.
JJenzz    posted on 05-10-2009 20:22
Thx allemaal, ik weet het nu.
Met die denon Hotcue's wist ik maar ik wou gewoon effe weten van de gewone cueknop want de cdj 800 heeft geen hotcue's. Alhoewel 1 toch? Als je op loop in drukt dan heb je eig toch een hot cue?
FML    posted on 05-10-2009 22:06
Poster: Estacy
dat is een cue punt on the fly, das ook bij Pioneer. Als het liedje aan het spelen is, en je drukt op Loop in, maakt ie automatisch een cue punt.

jep , als de disk stil staat kan ik ook wel Play/pause gebruiken.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
DonBasco    posted on 05-10-2009 22:17
Ik gebruik altijd de loop in op mijn CDJ-1000s voor een cue punt.
Vind dat veel makkelijker dan op cue en pause drukken. Misschien dat het ook komt omdat ik de cue-button als een soort sampler gebruik: vasthouden van de cue, waardoor de muziek blijft lopen. Als ik het dan lekker vind klinken via de play-button (2 tegelijk) hem verder laten spelen.
Voor mij is het simpel:
Loop in: Cue punt instellen (zowel on the fly als in stilstand)
Cue: spelen vanaf het cue-point.
Play: normaal starten of lopende muziek laten doorlopen vanuit lopende cue.

edit: dit kan trouwens alleen bij de nieuwste generatie CDJ's. Oudere modellen hebben?de cue->play doorspeel mogelijkheid niet.
User edit by DonBasco on 05-10-2009 @ 22:18:34 (24%)
JJenzz    posted on 06-10-2009 17:34
ok? thx, dan gebruik ik wel de Loop in op de pioneer dat is veel gemakkelijker want het is hetzelfde als A1 of A2 op een denon?Cool

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

451 Users online: 380 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 134.870
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.653.785