Linux MP3 Jukebox
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gery    posted on 04-10-2009 19:31
wat wil ik doen, bij ons in het studentencafe staat een oude PC met een hele hoop zooi op en alles werkt vertraagd.
Ik heb ook geen zin om mijn muziek bibliotheek zomaar kopieren aangezien daar behoorlijk wat exclusief materiaal eigen edits/bootlegs ed...
Ik wil daarom op een kleine externe schijf een linux distributie zetten met software a la DJ Matic die gewoon nummers afspeelt die eveneens op deze exterene schijf zullen staan, iemand een idee wat ik best gebruik?
DJ - Producer

What do you think about Linux MP3 Jukebox ??

Vote :   

Estacy    posted on 04-10-2009 19:46
Dus op die oude PC wil je Linux (ik zou dan voor de Ubuntu variant gaan) installeren, en via een harde schijf muziek afspelen? Dat kan wel ja... Lekker Ubuntu op een CD-rretje branden (DVD is niet nodig) en installeren die hap
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gery    posted on 04-10-2009 20:15
hm ik dacht meer aan het installeren op een externe HD zodat ik kan toekomen met enkel ??n schijf, die verbinden rebooten in mijn systeem een hele avond mijn playlists gebruiken en na afloop gewoon terug rebooten naar de oude crap.
DJ - Producer
Estacy    posted on 04-10-2009 21:23
maar dan zou je dus telkens als die PC opstart snel op f11 moeten drukken en opstarten via harde schijf moeten klikken... Wat ik je aanraad: een Linux/ubuntu partitie op de harde schijf aanmaken. Dan kun je via Gnome gewoon 2 besturings systemen gebruiken. Je hebt maar 10GB nodig ofzo om een goed werkend Ubuntu systeem te hebben. Je gebruikt toch een externe harde schijf, dus wat boeit het dat je niet zo veel geheugen hebt op de PC
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gery    posted on 04-10-2009 22:25
eig nog geen slecht gedacht, valt te overwegen Happy, laughing
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 5.818 days.
 Post CommentThat would be 193.9 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 123 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 6.814
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.353.592