MP3 DJ console, goed idee (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Joep    posted on 04-10-2009 14:04
Ik heb bijna geen ervaring met mixen en dj-apparatuur. Ik heb alleen kleine mixtapes gemaakt met adobe audition.
Nu wil ik gaan starten met "live" mixen, gewoon op mijn kamer. Omdat ik er niet al te veel geld aan uit wil geven, leek mij een DJ console wel een goed idee. Om mee te starten dan... Als ik het leuk blijf vinden, kan ik altijd nog een complete set kopen.
Ik heb verschillende consoles gevonden: de Hercules DJ Console Rmx, de DJ Console MK2 (ook Hercules), de Behringer BCD2000 en 3000 enz.

Nu vraag ik mij af, of het volgens jullie verstandig is om te beginnen met zo'n console. En zo ja, welke zou ik dan het beste kunnen aanschaffen?
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP

What do you think about MP3 DJ console, goed idee ??

Vote :   

errrrrrik    posted on 05-10-2009 17:21
Poster: Joep
Waarom koop je dan niet de reloop digital jockey 2 interface edition?

Ik wil ook producen, dus dan leek mij een losse geluidskaart handiger. Ik zal toch niet snel mijn rdj buiten de deur meenemen. Maar wat voor geluidskaart raden jullie mij aan om te gebruiken voor dj'en en producen? Ik wil niet meer dan 200 euro uitgeven..
User edit by errrrrrik on 05-10-2009 @ 17:21:30 (1%)
FML    posted on 06-10-2009 09:38
2x stereo Begint vanaf 200 euro ong
1x stereo heb je voor 200 wel een redelijk goeie

Tell me if im wrong
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Joep    posted on 06-10-2009 13:37
Oja, ik had nog wat vragen over een mp3 console:
- Kun je er boxen op aansluiten? Zo ja, wat voor boxen?
- Moet je er nog een versterker op aansluiten?
- Kun je eventueel nog cd-spelers aansluiten?
DonBasco    posted on 06-10-2009 13:39
Je hebt ook de Audio2DJ van Native Instruments (maker van Traktor) voor 1 x stereo.
Deze heeft denk ik dezelfde kwaliteit als zijn grotere broers Audio4DJ en Audio8DJ, maar voor een schappelijke prijs: ? 99,-
Joep    posted on 06-10-2009 14:14
@errrrrrik
Kun je niet beter een nieuw topic starten over de geluidskaart?
Bootstrap    posted on 06-10-2009 15:06
Poster: Joep
Oja, ik had nog wat vragen over een mp3 console:
- Kun je er boxen op aansluiten? Zo ja, wat voor boxen?
- Moet je er nog een versterker op aansluiten?
- Kun je eventueel nog cd-spelers aansluiten?

Natuurlijk kun je er speakers op aansluiten. Als je je speakers er direct aan wil aansluiten, moet je actieve speakers hebben. Dit betekent dat de versterker in de speakers zit ingebouwd. De meeste hifi speakers hebben dit niet. Dan zul je er een versterker tussen moeten zetten. Het maakt voor de rest niet uit welke speakers of versterker het zijn, als ze maar wel bij elkaar passen. Je kunt bijvoorbeeld een logitech computerspeaker set gebruiken ofzo. Die zijn niet zo duur.

Op de BCD3000 kun je ook cd spelers en platenspelers aansluiten naar mijn weten. Best een veelzijdig ding dus voor dat geld Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Joep    posted on 06-10-2009 15:36
Ok, maar je hebt dus genoeg aansluitingen voor een versterker en boxen?
Ik heb logitech computerspeakers, dus dat komt al goed uit.
Hoe zit het dan als je wat grotere boxen aan wilt sluiten, bijvoorbeeld van 500 watt?
Kan dat gewoon? En heb je dan nog ruimte over voor een versterker?
Estacy    posted on 06-10-2009 15:42
de meeste boxen zijn passief, wat wil zeggen dat ze geen versterker hebben. Dus heb je een versterker nodig, anders komt er geen geluid uit die boxen. De versterker sluit je aan op je RMX, en de boxen sluit je aan op je versterker.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Joep    posted on 06-10-2009 15:54
Dan denk ik het te begrijpen. Boxen sluit je niet rechtstreeks aan op een console, maar je sluit een versterker aan. De boxen kun je inpluggen in die versterker.
Ik heb besloten om een nieuwe console te kopen, dus niet een die op marktplaats staat. Welke ik ga kopen, moet ik nog steeds uit zien te vogelen.
Stagiar    posted on 06-10-2009 16:03
Hi Joep, check mijn PM even.
Joep    posted on 07-10-2009 18:03
Verder nog iemand tips? Of heeft iemand nog een andere console in gedachten?
Joep    posted on 08-10-2009 18:31
Bij B..-S... (een bepaalde winkel:P) is de BCD3000 weer op voorraad.
Ik denk dat ik hem maar ga bestellen.
niiicola    posted on 08-10-2009 19:00
Zeker doen!
Gewoon.
Limb-Girdle    posted on 08-10-2009 19:22
Heb je hier al eens gekeken?
Where the music meets the deejay!
niiicola    posted on 08-10-2009 19:25
Die zijn boven zijn budget...
Gewoon.
Limb-Girdle    posted on 08-10-2009 19:29
Als je even goed kijkt op de website, staan er onderaan ook een aantal opties die beneden de 200 euro zijn. Ik weet niet wat je bedoelt met, "die zijn boven zijn budget"?
Altijd even verder kijken dan dat je neus lang is Cool
niiicola    posted on 08-10-2009 19:30
Hahaha, sorry Tongue
Gewoon.
Joep    posted on 08-10-2009 20:35
Bedankt voor de link!
Ik denk dat de BCD3000 het beste is qua prijs/kwaliteit. Of zeg ik nu iets heel raars?
niiicola    posted on 08-10-2009 20:40
Nee hoor, helemaal niet!
Gewoon.
Limb-Girdle    posted on 08-10-2009 21:31
De BCD 3000 heb ik zelf gehad, misschien kan niicola uitleggen waarom hij denkt dat de BCD 3000 de beste optie is?

Persoonlijk vond ik de BCD-3000 erg stug qua beatmatchen, omdat de jogwheels erg grof reageerden. De prijs / kwaliteit verhouding is erg goed. Je hebt veel potmeters die je een bepaalde functie kan laten toewijzen. De latency is daarentegen wel een nadeel... het draaien aan een knop, gaf een kleine vertraging in de muziek, wat ik een minpuntje vond. Verder heb ik er veel plezier van gehad!

Wat mijn tip aan jou is, ga eerst is een aantal reviews bekijken op de website die ik je gegeven hebt. Reind heeft namelijk samen met een aantal anderen een aantal reviews gemaakt over de midi-controllers. Geld kan je maar 1 keer uitgeven Cool
User edit by Limb-Girdle on 08-10-2009 @ 21:38:10 (100%)
Bootstrap    posted on 08-10-2009 23:13
Poster: LimbGirdle
De BCD 3000 heb ik zelf gehad, misschien kan niicola uitleggen waarom hij denkt dat de BCD 3000 de beste optie is?

Persoonlijk vond ik de BCD-3000 erg stug qua beatmatchen, omdat de jogwheels erg grof reageerden. De prijs / kwaliteit verhouding is erg goed. Je hebt veel potmeters die je een bepaalde functie kan laten toewijzen. De latency is daarentegen wel een nadeel... het draaien aan een knop, gaf een kleine vertraging in de muziek, wat ik een minpuntje vond. Verder heb ik er veel plezier van gehad!

Wat mijn tip aan jou is, ga eerst is een aantal reviews bekijken op de website die ik je gegeven hebt. Reind heeft namelijk samen met een aantal anderen een aantal reviews gemaakt over de midi-controllers. Geld kan je maar 1 keer uitgeven Cool

De 'grofheid' van de jogwheels kun je instellen binnen Traktor. Maar ze zijn inderdaad niet niet erg goed, ze zijn namelijk niet zo groot. Maar beatmatchen kun je desnoods ook met de pitch bend knoppen doen en in Traktor natuurlijk met de auto-sync. Bij mij viel de latency eigenlijk wel mee volgens mij. Ik dacht dat ik op 7ms zat ofzo, merkte ik bijna niet.

Ik zou ook veel reviews lezen, maar op een gegeven moment kun je wel een knoop doorhakken. Het is niet zo dat je bakken met geld uitgeeft en je zou hem altijd weer kunnen verkopen. Ook is het zo dat die low-budget midi controllers allemaal verschillende voor- en nadelen hebben, je moet voor jezelf beslissen wat je belangrijk vindt.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
niiicola    posted on 09-10-2009 07:30
Poster: LimbGirdle

Ik vind de latency helemaal niet laag! (13 ms)
En voor al die probleempjes heb ik een nieuwe mapping gemaakt, daarin werkt alles super!
Gewoon.
Joep    posted on 10-10-2009 20:10
Ik heb ondertussen mijn BCD3000.
Hij ziet er vet uit, maar ik krijg hem maar niet goed ingesteld.
Ik heb hem aangesloten op een oude versterker (Harman Kardon HK 3270 RDS), waarop de boxen aangesloten zijn.
Het is gelukt om geluid uit de boxen te krijgen. Nu komt echter het probleem:
Als ik op "deck" 1 een nummer afspeel, zou ik het nummer van "deck" 2 alvast moeten kunnen beluisteren door een koptelefoon. Dit lukt niet, ik krijg hetzelfde geluid als wat er uit de boxen komt...
Ik heb Traktor 3 LE als volgt ingesteld:
http://img17.imageshack.us/gal.php?g=soundcard.png
User edit by Joep on 10-10-2009 @ 20:27:19 (17%)
niiicola    posted on 10-10-2009 21:50
Daar weet ik wel wat op Tongue

Als je rechtsonder op het bcd3000 icoontje klikt moet hij NIET op advanced staan!
Bij Preferences->Output Routing Moet je op mixer mode: Internal klikken.
Als hij dan op Internal staat kies je:
Monitor:
BCD3000-3
BCD3000-4
Master:
BCD3000-1
BCD3000-2

Kijk eens of je phones vol. open staat.
Kijk eens of je wel op CUE B hebt geduwt.

Hopelijk werkt het nu Thumbs Up

Good Luck!

Gewoon.
Joep    posted on 11-10-2009 14:15
Eerst had ik inderdaad niet op de CUE A/B knop gedruktCool
Daarna had ik Phones Mix (een knop op de bcd3000) in het midden staan. Toen ik die helemaal naar de min draaide, werkte het ineens wel. Ik weet alleen niet of dit de goede manier is?
User edit by Joep on 11-10-2009 @ 14:15:22 (1%)

425 Users online: 318 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 87.114
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.606.029