Introduction and questions
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jelsma    posted on 03-10-2009 12:25
Hi everybody,

My?real name is Albert Jelsma. I am 41 years old and happy with the info on DJR and?happy?to have the possibility to contact DJR members to?change experiences.
I don't have a DJ?name yet because I am still in a?beginning stage to?get the right DJ setup for me. I?already read a lot of info about CD players en mixers but stil I have some questions. Maybe some of you?can help me with it.
First question:
What is the best set combination ?:?
For instance a?CDJ 800 combined with a DJM 800???Please give your comment and/or experience.

Second question:
What amplifier can I use best in combination with for instance the above CDJ 800 and DJM 800 ?

Third question:
Which speakers (passive or active) can I use best in combination with above mentioned gear ?

Thank's advance for your help.

Regards,
AlbertCool

What do you think about Introduction and questions ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 03-10-2009 12:46
First: Welcome to DJR!

Question 1: There absolutely isn't a best combination of gear, because everyone likes his own things, some people may like the functions on Denons more and some like Pioneer more. There is a standard club set: 2x CDJ-1000 combined with a DM-800, but this will probalby change this or next year to: 2x CDJ-2000 combined with a DJM-800 (maybe combined with a Denon DN-X1700)

Question 2: That depends on what you're going to use it for, at home you won't need an 800 watt amplifier Winking my eye And if you're going to use Active speakers you won't need an amplifier at all.

Question 3: Actually it doesn't really matter, but I prefer Active speakers cause you have less stuff you have to take with you if you're going to a party, also it's much harder to blow Active speakers because they always have an almost perfect amplifier in relation to the speakers themself build in.

Sorry for my bad English (if it is, I don't know?Cool)

Je kan hier trouwens ook gewoon Nederlands praten.
Jelsma    posted on 03-10-2009 12:50
Hoi Jolly,

OK, Nederlands is wellicht beter Cool.
Bedankt voor je reply. Meteen weer wat geleerd.

Vraagje:
Welke versterker raad je me aan om thuis te oefenen ?

JollyJunkie    posted on 03-10-2009 12:59
Maakt eigenlijk vrij wenig uit, zolang hij het maar doet en er niet al te veel ruis in zit.
Ik heb zelf gewoon een oude Akai versterker van zolder gehaald, werkt perfect.

Je kan ook gewoon op marktplaats een versterkertje voor rond de 50 euro halen, krijg je denk ik een mooie versterker voor thuis voor.

Maar als je het geld er voor hebt kan je beter Actieve monitoren nemen, een setje KRK's bijvoorbeeld (als je niet weet wat KRK is kijk dan even in de Gearbase en klik op KRK, de Gearbase staat in dat rijtje met links aan de linkerkant van DJR)

User edit by JollyJunkie on 03-10-2009 @ 13:06:33 (1%)
Jelsma    posted on 03-10-2009 13:03
OK, daar ga ik kijken. Bedankt voor je tip.

Graag andere leden die ideeen hebben ??

Alvast bedankt en groet,
Albert
Winston    posted on 03-10-2009 17:10
Welkom Jelsma.

Gezien je leeftijd heb je wat geld om uit te geven. Maar persoonlijk ben ik van mening dat je eerst met goedkoper eenvoudig apparatuur begint en als alles goed gaat en de motivatie er nog is over te stappen op professionelere gear. Maar misschien wil je heel erg graag snel leren en ben je zeker van je motivatie. Dan mag je de beginners gear stap overslaan. Ik zou dan een 2 x CDJ-2000 i.c.m. DJM-800 aanschaffen.

Voor thuis hoef je geen amplifier speaker combinatie. Gewoon hifi of PC speakers met een groot vermogen werkt meestal wel. Kies gewoon je favoriete merk en luister eerst voordat je koopt.
Tic Toc
main    posted on 03-10-2009 19:44
@winston: is een cdj 2000 niet iets te hoog gegrepen? (deze zijn?gloednieuw en meer bedoeld voor clubs voor degenen die niet zo heel veel rondneuzen in de dj wereld)

als ik jou was zou ik 2x cdj 800/1000 nemen in combinatie met een djm 800 Winking my eye want een cdj 2000 is misschien iets te ingewikkeld en is meer bedoeld voor clubs en pro dj's (omdat je hier samen met de software een set voor kunt bereiden ed)
Winston    posted on 04-10-2009 00:29
Een denon setje DN-S3700 is ook goed als je minder geld wil uitgeven.

Ik wil voornamelijk de nieuwere generatie players aanbevelen die cd en interconnectable usb compatible zijn. De DN-S3700 heeft ook denons music manager software enigzins vergelijkbaar met pioneers rekodbox. Helaas komen ze niet goedkoper.

Voor de zekere serieuze beginner durf ik het toch aan te bevelen. Zeker als hij de CDJ-800 noemt, die minder kan dan de CDJ-900 en Denon DN-S3700.

Tic Toc
Estacy    posted on 04-10-2009 12:32
Wat dacht je van een compleet denon setje? 2x de Denon DN-S3700 en een Denon X-1700. Of het volgende setje: 2x Pioneer CDJ 800 (zijn goede spelers) en een Allen & Heath Xone 42. Heb je ook een heel mooi setje in huis waamee je jaren vooruit kan.
En voor je versterker en speakers: wat dacht je van een beetje op marktplaats rond te neuzen? Een oude Technics versterker en een setje Jamo boxen om maar wat op te noemen kun je vaak al voor onder de 100E halen. Is in mijn ogen ook beter dan studio monitoren, want die zijn voor studio gebruik, voor DJ'en heb ik liever grote boxen die lekker hard gaan met best wat bas.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dJORD    posted on 04-10-2009 12:37
die set die Estacy?hierboven noemt (cdj-800/xone-42b/cdj-800) vind ik zelf geweldig!
als monitoren krk's of syrincs!
User edit by dJORD on 04-10-2009 @ 12:38:16 (2%)
Convert    posted on 04-10-2009 16:31
Welkom Happy, laughing
Jelsma    posted on 04-10-2009 20:21
Hoi allen,

Bedankt voor jullie mening en info.

Groet,
Albert
TheOutTaker    posted on 13-10-2009 22:30
Poster: Jelsma
Hoi Jolly,

OK, Nederlands is wellicht beter Cool.
Bedankt voor je reply. Meteen weer wat geleerd.

Vraagje:
Welke versterker raad je me aan om thuis te oefenen ?

Uit Oostzaan :o!

This is an old Topic

No new postings for 5.824 days.
 Post CommentThat would be 194.1 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

249 Users online: 49 Guests (200 Unknown)
Pages generated today : 58.507
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.465.141