Track+vocals maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 01-10-2009 19:33
Hoi
Tot nu toe heb ik puur tracks gemaakt zonder vocalen erin. Nu wil ik dus tracks gaan maken waar vocalen overheen moeten komen, maar het blijkt dat ik mijn nummer zelf te 'interessant' maak, oftewel teveel frutsels om het niet eentonig te maken.
Probleem is dat dit niet mooi uitkomt met de vocalen.

Nu snap ik dus dat ik in principe dus gewoon met 'blokken muziek' moet gaan werken zoals Intro-refrein 1-couplet-2de keer refrein-bridge- etcetera, maar zo gezegd is in dit geval niet zo gedaan.
Weet iemand een tutorial oid waarin duidelijk uitgelegd word hoe je zoiets voor elkaar moet krijgen?

Wat ik nu al voor mezelf aanhoud is om naar instrumentale versies van dance/trance/lounge nummers te luisteren(niet de dub-versies, want die zijn meestal nog iets meer aangepast dan alleen vocalen weg, om toch nog een mooi nummer over te houden)

Gr. Erik

What do you think about Track+vocals maken ??

Vote :   

Roov    posted on 01-10-2009 19:47
Wil je echt een totaal plaatje maken met vocals of wil je gewoon af en toe wat vocals er door heen? Het best is om inderdaad naar voorbeelden te luisteren, en je nummers niet helemaal vol te bouwen zodat de stem er niet 'overheen' komt. Succes!
wizkid    posted on 01-10-2009 19:47
Misschien moet je luxx eens lief aankijken?? Cool
Met welk programma werk je?
Twizz    posted on 01-10-2009 20:02
Poster: Roov
Wil je echt een totaal plaatje maken met vocals of wil je gewoon af en toe wat vocals er door heen? Het best is om inderdaad naar voorbeelden te luisteren, en je nummers niet helemaal vol te bouwen zodat de stem er niet 'overheen' komt. Succes!

Het is echt zang, geen mc-woordjes of 1 simpel zinnetje dat door blijft gaan.
Het word echt volgens de Intro-couplet-refrein-couplet-bridge-refrein oid manierWinking my eye

Poster: wizkid
Misschien moet je luxx eens lief aankijken?? Cool
Met welk programma werk je?

Ik heb net al met m gesproken op msn, hem leek het juist leuk om de opgenomen vocalen een keer doorgestuurd te krijgen, want ik ga niet op dezelfde manier met vocalen om als hem.

Maar weet iemand een E-book oid wat ik kan lezen, of een tutorial ofzo?
Twizz    posted on 03-10-2009 00:24
Neuwbody? Ik heb met bambam gesproken, en die kan mij een cursus geven waar ik waarschijnlijk meer dan genoeg aan heb, enkel is 170 euro voor een profielwerkstuk gewoon een beetje veel gevraagd. Ofdat het teveel gevraagd is moet ik nog bedenken, maar kan iemand mij tot die tijd nog een tip geven van wat dan ook wat mij vooruit kan helpen?

Gr Erik

@ wizkid
ik werk trouwens met het spiksplinternieuwe Propellerhead Record, in combinatie met ReasonHappy, laughing
User edit by Twizz on 03-10-2009 @ 00:25:46 (31%)
trustt    posted on 03-10-2009 11:51
170 EUROConfused?? Goed gek man! Dan doe ik liever zelf iets met trial en error of gewoon via diverse mensen die me kunnen helpen zonder er geld uit te slaan! jezus
Prozei    posted on 03-10-2009 12:42
Poster: trustt
170 EUROConfused?? Goed gek man! Dan doe ik liever zelf iets met trial en error of gewoon via diverse mensen die me kunnen helpen zonder er geld uit te slaan! jezus

bambam geeft cursussen hij moet ook geld verdienen.ik heb ook een cursus cubase bij hem gevolgt en hier hier heb ik veel aan gehad.

belangrijkste is denk ik dat de vocalen goed in de maat van je track lopen.

je kan dus 2 dingen doen de vocalen timestetchen in de maat van je track.
of de track aan het tempo van de vocalen aanpassen.

Twizz    posted on 03-10-2009 13:55
Poster: Prozei

bambam geeft cursussen hij moet ook geld verdienen.ik heb ook een cursus cubase bij hem gevolgt en hier hier heb ik veel aan gehad.

belangrijkste is denk ik dat de vocalen goed in de maat van je track lopen.

je kan dus 2 dingen doen de vocalen timestetchen in de maat van je track.
of de track aan het tempo van de vocalen aanpassen.

Ja oke, maar dat gedeelte lukt me nog wel.
Het probleem bij mij is dat ik geen track bij de vocalen kan maken.. Ofja, nog niet. Eerlijk gezegd heb ik t gevoel dat t wel goed gaat komen, t duurt alleen ff. En tips zijn nooit verkeerdHappy, laughing

Oja ook heb ik nu een extra idee erbij voor 1 track. Het idee is dan om in een (leegstaande) discotheek een grote sambaband van 17 bandleden op te nemen. De vraag is hoe ik dat precies ga doen:P
Winston    posted on 04-10-2009 01:36
Snap het probleem niet, want je geeft zelf de oplossing. Als er teveel frutsels zijn voor vocals, haal je toch gewoon een paar frutsels weg op het moment dat je de vocals wilt?

Mja, ik ben geen producer.
Tic Toc
Twizz    posted on 04-10-2009 12:31
Poster: Winston
Snap het probleem niet, want je geeft zelf de oplossing. Als er teveel frutsels zijn voor vocals, haal je toch gewoon een paar frutsels weg op het moment dat je de vocals wilt?

Mja, ik ben geen producer.

Zoals ik al zei, het klinkt zo simpel, maar zo is het niet. Ik zal (naar anders zeggen) ruimte moeten cree?ren voor de vocalen, maar ik zou niet echt goed weten hoe. Tips&tricks zijn hiervoor altijd handig, maar in dit geval kan ik het zou gauw niet vinden op het internet.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

231 Users online: 136 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 31.989
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.925.534