wat doen jullie met je oude platen??? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

trance    posted on 04-10-2005 14:58
Mischien een domme vraag: Maar wat doen de meesten van jullie met oude platen (vinyl dus), gaat dit net zoals bij mij na verloop van tijd de kast in, of verkopen jullie alles naderhand?

Ik heb thuis namelijk geen ruimte meer en zoek een goede oplossing, voor mijn (steeds meer wordende) oude platen.

Dus wat doen jullie met het spul wat je niet meer gebruikt.

What do you think about wat doen jullie met je oude platen??? ??

Vote :   

Nvie    posted on 04-10-2005 15:12
opstapelen, ergens op zolder zetten...

ik heb nog wel een oplossing voor je:
stuur ze maar op Winking my eye
SonicWalker    posted on 04-10-2005 15:44
Ik wil al lang een deel verkopen en krijg soms ook aanbiedingen voor enkele plaaten, maar ik kan het gewoon niet.

Dus is nu weer alles meeverhuist en staat op de zolder waar ik de studio nog moet opbouwen.  Uiteindelijk zal ik wel - als er ooit tijd is - een deel van het oude vinyl digitaliseren.

Een gedeelte van mijn verzameling staat bij discogs.com online.

Basrose    posted on 04-10-2005 16:16
mijn vinyls die ik bijna niet meer draai staan gewoon in een bak in de hoek :P

Je kan ze ook ophangen ofzo :D
User edit by Basrose on 04-10-2005 @ 16:16:49 (37%)
FrankyN    posted on 04-10-2005 18:05
Ligt er aan of ze oud en slecht zijn gaan ze in een bak op zolder weg zou ik ze nooit doen.
En anders uit je raam gooien die dingen vliegen goed man.
djjw    posted on 04-10-2005 18:16
nou bij mij ligt er ook gewoon n stapel in de hoek,
als je ergens gaat draaien, kun je er ook een paar weggeven
aan je publiek ofzo, ben je meteen hun held

heb n keer gezien dat een jongen een plaat had gekregen van
Randy katana , hij was helemaal trots dat HIJ een plaat had gekregen...

trance    posted on 04-10-2005 20:21
dus eigenlijk heeft iedereen hier (including myself) dus gewoon een dikke rotzooi op de zolder

eigenlijk zou er iets moeten bestaan waar je je oude spul goed kwijt kan. geen marktplaats ofzo maar gewoon een speciaal iets met gebruikte vinyl.  zou wel een heleboel schelen, maarja bijna niemand wil die ouwe troep van je kopen, vooral niet als het helemaal afgedraaid is.
Lukaz    posted on 04-10-2005 20:34
srry ik hou ze ook..  heb je als je stopt (of niet) altijd een mooie collectie!
SonicWalker    posted on 04-10-2005 21:00
Poster: trance
dus eigenlijk heeft iedereen hier (including myself) dus gewoon een dikke rotzooi op de zolder

Wel oud, maar geen rotzooi en de zolder is een gewone kamer met een prachtige uitzicht.
de uitzicht

eigenlijk zou er iets moeten bestaan waar je je oude spul goed kwijt kan. geen marktplaats ofzo maar gewoon een speciaal iets met gebruikte vinyl. zou wel een heleboel schelen, maarja bijna niemand wil die ouwe troep van je kopen, vooral niet als het helemaal afgedraaid is.

Kijk eens naar de Platenkoning in Amsterdam:
http://www.platenkoning.com/

User edit by SonicWalker on 04-10-2005 @ 21:01:44 (1%)
Rhino    posted on 05-10-2005 08:54
het laatset wat je moet doen is je platen verkopen, elke plaat staat voor een bepaald mooi gevoel op een bepaald moment.
leef je met muziek dan is het weggooien/wegdoen van platen hetzelfde als het verkopen van stukje s van je leven.
filosofisch he hahahahah !

vroeger (jaar of 10 geleden draaide ik goatrance, de platen zijn toen op een gegeven moment de kast in gegaan , en ik had het idee dat ik ze nooit weer zou draaien.
Vandaag de dag draai ik af en toe weer een oldskool goasetje , en ik kan dus alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik de platen nooit heb verkocht, al zei meijn gevoel toen dat dat best had gekund!
Ik heb wel born slippy verkocht van underworld omdat ik dat de grootste RUK plaat vind die er zo ongeveer bestaat(heard it to much)_.....shoot me !
Dj_T.im    posted on 05-10-2005 10:00
ik bewwaar gwoon oude plate mischien gebruik je je ze nog wel eens
Lead    posted on 05-10-2005 15:20
Ik ben net een grote uitzoekactie aan het houden, ook ik loop er tegenaan dat ik veel platen heb en twijfelde wat eraan te doen.

Ik ben nu alles aan het uitzoeken (zeg: alle platen een keertje inmixen) en leg de platen waarvan ik nu al zeg dat de kans heel klein is dat ik die nog een keertje wil draaien apart. Deze ga ik verkopen als ik door mijn bakken heen ben.

De platen die goed zijn, of speciaal, of.... die stop ik per muzieksoort in bakken. Ik heb altijd al platen gekocht in verschillende muziekstijlen, vandaar. Ik laat aan het einde van de rit een aantal kratjes van verschillende soorten in mijn meubel bij mijn booth staan. De overige gaan in de kast vlak bij mijn booth. Ik hoop na het uitzoeken zo uit te komen dat ik qua vinyl precies de ruimte bij mijn booth en die kast vol heb staan.

Mochten er dan nog platen zijn zonder plak komen die wellicht op de zolder te staan. Tegenwoordig heb ik vrijwel uitsluitend nieuwe CDs en slechts af-en-toe een plaatje.... In de toekomst zal ik dus weinig extra ruimte nodig hebben denk ik.
Let the BASS be louder
jordy    posted on 06-10-2005 19:54
Poster: trance
.

ja maar daar staat bij mij dus alles Winking my eye
Dj_T.im    posted on 06-10-2005 20:04
ikke niet,, ik heb geen zolder,
trance    posted on 07-10-2005 14:26
eigenlijk best dom om alles op je zolder te zetten, ik bedoel je kan dan net zo goed alles weggooien. want wat is het verschil als je een plaat of cd de zolder op gooit om vervolgens te laten verstoffen (JE DRAAIT HEM IMMERS TOCH NOOIT MEER). of om meteen in vuilnisbak te keilen, hou je nog ruimte over ook.

ik heb ook jarenlang alles uitgezocht en bij elkaar in een bak of rek geplaats, zoals lead hierboven uitlegt. maar op een gegeven moment kom je toch uiteindelijk bij bepaalde nummers waarvan je dan denkt dat ze totaal onbruikbaar zijn en dus beslist ze uiteindelijk voorgoed op te ruime, ik draai ze dan toch nooit meer. en ja wat dan....? weggeven/gooien, verkopen of laten verstoffen op de zolder. verkopen doe je ze toch niet want platen van 7 of 8 jaar geleden leveren toch niks meer op.

Wammes    posted on 07-10-2005 15:22
Er zijn genoeg platen van méér dan 7/8 jaar oud die nog HEEL VEEL GELD opleveren! Ben dat dus niet helemaal met je eens...
Rhino    posted on 07-10-2005 16:03
Hoe ouder en zeldzamer hoe meer ze waard worden.
iemand nog de aller eerste persing van de allereerste beatles plaat horen ,of de LP van stacker humanoid(12 tracks) met begeleidende brief van de platenmaatschappij over `` A new english boyband ``......................nobodu new what house was i guesss.......LOL!

dat soort dingen zijn dus echt wel veel geld waard

Laidback    posted on 09-10-2005 21:27
werlke artiest met welk nummer wou je hebben dan ?

keb hier 4/5000 platen staan van jaren 50 tot begin 90....   Ik heb niet de aller eerste drukking van de beatles maar wel de aller eerste

me pa is 16 jar lang dj geweest in een discotheek, en is nu groot platen verzamelaar al een tijdje,  dusz vele maar dan oowk vele oude plaatkes!!!!

greetsz!!

Laidback    posted on 09-10-2005 21:29
4/5000 platen (12"Winking my eye, als het er niet meer zijn.......  en nog meer 7" plaatkes,  genoeg om een jaartje constand muziek te draaien, ligd hier cker wel!

greetsz

Dj_T.im    posted on 09-10-2005 21:33
dat is beest veel,, is cker lang spare
Laidback    posted on 09-10-2005 22:55
wat je ook kan doen =
Final Scratch(O.I.D) kopen en al je oude plaatkes op cd zetten  .
 En/Of.... een computer bestand maken waar al je platen instaan, wij hebben bijde gedaan, en hebben  Barcode stickers op de vinyls geplakt en die op volgorde gezet in de bakken, 
tevens alle platen op barcode/naam/genre/titel/enz in de computer gezet (een oude 233Mhz is er mega handig voor!)
als je nu dus een nummer zoekt, type je de naam/genre/titel/barcode/enz in,
en zie je gelijk waar die ligd, en op welke cd die staat Happy, laughing..  of als je wil weten welke nummers er op een plaat staan..... ff scannen en je weet welke nummer erop staan ZONDER onhandig de kleine lettertjes op de plaat te hoeven lezen....

dit is wel een HELE grote klus geweest waar we in de herfstvakanite vorig jaar mee druk zijn geweest,  elke dag.....
en nu komt mijn nieuwe vinyl er ook allemaal in te staan :D.  ff sticker plakken, scannen, alle info invoegen..  ENTER rammen :P,  en klaar is robert Winking my eye

Nou dat was mijn idee,  kijk maar of je er wat mee kunt!

greetsz!
Lead    posted on 10-10-2005 08:40
Een lekkere klus....

Maar niet voor iedereen weggelegd denk ik.... Wat voor hard/software hebben jullie gebruikt hiervoor Confused Lijkt mij ook wel een beetje handig voor meer dingen Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 10-10-2005 08:41 (9%)
Laidback    posted on 10-10-2005 11:22
jah zeker een lekkere klus,  en of hetniet voor iedereen is weggelegd weet ik niet..... als je nu begint (nu iemand nog weinig plaatjes heefd) is het natuurlijk het halve werk.....  wij zijn begonnen met (even gespiekt) 6079 Platen.  en jah dan word het toch een aardige klus.....

Wij gebruiken op moment Aura  www.aura.nl

aar op deze site zijn meer Bibliotheek Beheer programma's te vinden> http://www.softwaregids.nl/zoek.php4?methode=algemeensoft&naam=Bibliotheekbeheer

have fun!
Lukaz    posted on 10-10-2005 20:55
maar en dan? dan heb je ze op cd maar dan zit je nog steeds met de plaaten..Winking my eye
Jorrit    posted on 11-10-2005 20:07
[Edit:] Posts over jippii oid. maar even weggehaald, zie niet echt in wat een chatsite te maken heeft met het opberegen (of juist niet) van je oude platen...
Dj_T.im    posted on 11-10-2005 21:19
okej, want ik d8 waar heeft die kerel het nou over,

116 Users online: 7 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 29.879
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.209.748