Poster: b-shock
Ja wat goed klinkt ja maar de vraag is HOE.
Poster: djjw
Uhm Buiten dat je feeling moet hebben...
en de opbouw in theorie van tracks uit je hoofd kent...
Lijkt het me gewoon vooral belangrijk dat je de tracks die je wil mixen kent.
de meeste tracks hebben een intro van 30 sec. of 1 min. houd daar dus rekening mee,
niet dat je 30 sec. voor het einde van de plaat een andere plaat inmixt met een intro van 1min 30 sec.
Daar word niemand blij van.
Of je nou voor of na de break in mixt maakt dus ook niet uit..
Ik pak bewust ook vaak voor de break omdat je anders 100 x op een avond stil valt.
Na de break kan ook, je dan iig meer tijd om hem strak te zetten.
Alleen heb je dan dus elke keer een rust punt om de 3 a 4 minuten.
Wat je vooral niet moet doen net voor of in de break in mixen..
dat kun je doen als je wat gevorderd bent, maar mensen die pas beginnen moeten dat niet doen.
meestal klinkt dat namelijk voor geen meter!!
Poster: Winston
Over welke phrase van A je mixed met welke phrase van B.
Ik vindt ook dat het afhangt van de muziekstijl en de tijd die je hebt en de sfeer die je wilt door je set opbouw.
Voor mezelf hou ik de volgende basisverdeling op na voor set opbouw:
1. constante energie niveau (snelle korte mixen vers A, refrein A met intro B, vers B, refrein B, etc.)
2. rechtlijnig stijgende energie niveau (idem hierboven, maar bpm stijgt of meer sounds)
3. korte golvende energie niveau (intro B outro A mixen, dips van de breaks in de nummers, en toppen van de golven door climaxen in de nummers)
4. lange golvende energie niveau (intro B outro A mixen, extra dip door tragere rustigere nummers af te wisselen met heftigere climax nummers)
5. kort golvend stijgend energie niveau (naar het eind van de set opbouwen naar heel wild) en
6. lang golvend stijgend energie niveau (voor heel lange trage sets)
En ook kun je in plaats van phrases loops gebruiken.
Afhankelijk van waar ik zin in heb kan ik tussen de verschilende soorten setopbouw switchen. Bv. heel rustig beginnen met 6 en dan hard eindigen met 1.
Natuurlijk kan er in de verschilende hoofdgroepen setopbouw ook iets bijzonders worden gedaan zoals in de break of climax mixen, of effecten (weer hoofdstuk apart) etc.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.