GeluidsProbleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

StateOfDance    posted on 26-09-2009 14:23
Okej ik heb dus een zeer vervelend probleem sinds gisteren..ik wou namelijk mijn mixxer aansluiten op mijn laptop via 2x rca kabel(tulpjes) die ik gisterenmiddag had gekocht.

Ik vond ze nergens,alleen vond ik deze...

Deze gisteren gekocht maar dan rood en wit..

Ze zijn rood en wit bij mij niet rood en zwartWinking my eye

Nou heb ik deze eergisteren gekocht...omdat ik dacht met deze moet het zeker gaan lukken.
Het werkte wel maar alleen mijn rechter?draaitafel hoorde ik afspelen...niet mijn linker...dusja ik heb deze kabel dubbel nodig dacht ik,wat wss wel zo is maar natuurlijk vind je deze hier nergens in de winkel,en alleen maar online via internet..daarom dat ik gisteren bovenste kabel(1ste foto)?gekocht had omdat je daar 2x witte en rode rca verbindingen hebt en ik dus mijn andere kabel(2de foto)?gewoon in kan pluggen en zo op mijn mixxer kan aansluiten..beetje raar idd...en ja als het raar is dan werkt het ook meestal nooit.Ik heb het programma mp3mymp3 en kreeg dus gisteren alleen geruis...en heb wat dingen zitten wijzigen en nu is mijn laptop ook helemaal veranderd van volume...heb geruis als ik muziek afspeel.Zelf het geluid als je de laptop opstart is helemaal veranderd van geluid...erg irittant en hoop dat ik dit kan oplossen,heb alles al zitten wijzigen in geluid en volume maar het wil niet goedkomen..het geruis is ook zeer vervelend.

Kan dit komen door mijn geluidskaart?Ik heb ze hopelijk niet opgeblazen ofzo :s het is btw deze:Altec Lansing 3d Sound Blaster Pro compatible.Laptop HP Pavilion dv6000

Systeemherstel heb ik ook al vaak geprobeerd,maar dat wil ook niet werken want dan komt er steeds op systeemherstel niet uitgevoerd wegens fout...erg raarUnhappy

Oja mijn microfoon van me laptop werkt ook niet?meer,kan?geen geluid via msn zoals voiceclip verzenden of opname doen via wat dan ook...ik denk dat dit onoplosbaar is..maja ik hoop op jullie raad en wie weet komt alles nog goed dan.

Alvast bedankt voor de raad.

What do you think about GeluidsProbleem ??

Vote :   

Bart_    posted on 26-09-2009 16:26
snap niet veel van je verhaal, maar wat ik neem aan dat je je mix wilt opnemen ofzo?
Donferreira    posted on 26-09-2009 16:58
als je bedoelt met opnemen, ga is hier kijken dan lukt het zkerzz http://www.aboutdj.nl/tutorials/pc-en-digitaal/10-je-eigen-mix-opnemen-op-de-pc.html
Winston    posted on 26-09-2009 17:16
Een laptop heeft standaard mini jack aansluitingen, dus ik snap niet hoe het was gelukt om de "rca - rca" kabel (foto 1) aan te sluiten op je lap top.

RCA - minijack (foto 2) is zowel voor recording als playing geschikt.

Dat van de rechter draaitafel snap ik ook niet. Je hoort of beide of geen enkel. Mono of stereo.

mp3mymp3 afhalen van je laptop en weer luisteren. Anders naar de laptop doctor brengen.
Tic Toc
StateOfDance    posted on 26-09-2009 17:25
Poster: Bart_
snap niet veel van je verhaal, maar wat ik neem aan dat je je mix wilt opnemen ofzo?

ja ik wil kunnen opnemen,dat lukt dus niet...in de plaats kreeg ik dus een bagger geruis...dat ik nu nog steeds heb als ik een liedje op me laptop afspeel of een msn kader dat gaat..echt alles is veranderd.Ik heb alleen geen sample die ik kan laten horen want ik kan niks recorden..me microfoon doet het niet meer ook al is die ingeschakeld :s
Bart_    posted on 26-09-2009 17:43
Het is zo simpel als wat.
Je pakt je RCA-mini jack vast.
Plugt de Rode RCA in het rode gaatje en de witte/zwarte in het witte gaatje bij de REC Out/Booth/Master2. Dan pak je je laptop, en pak je de mini jack, plugt die in op de mic ingang en download audacity (ff googlen). Dan zet je je master open, en een fader van een spelende turntable.
Dan zie je rechts boven een groen balkje bewegen als het goed is. Zoniet kan je de mic instellen, door het pijltje wat achter het icoontje van de mic staat, naar rechts te schuiven.
Dan duw je op de rode knop op audacity. Dan maak je je mix op je turntables.
Daarna duw je op stop (vierkantje dus) bij audacity.
Dan doe je bestand - exporteren als MP3 (ff de lame.ddl (?) downloaden via audacity) en dan slaag je het op.

En klaar is kees.
StateOfDance    posted on 26-09-2009 19:31
Poster: Bart_
Het is zo simpel als wat.
Je pakt je RCA-mini jack vast.
Plugt de Rode RCA in het rode gaatje en de witte/zwarte in het witte gaatje bij de REC Out/Booth/Master2. Dan pak je je laptop, en pak je de mini jack, plugt die in op de mic ingang en download audacity (ff googlen). Dan zet je je master open, en een fader van een spelende turntable.
Dan zie je rechts boven een groen balkje bewegen als het goed is. Zoniet kan je de mic instellen, door het pijltje wat achter het icoontje van de mic staat, naar rechts te schuiven.
Dan duw je op de rode knop op audacity. Dan maak je je mix op je turntables.
Daarna duw je op stop (vierkantje dus) bij audacity.
Dan doe je bestand - exporteren als MP3 (ff de lame.ddl (?) downloaden via audacity) en dan slaag je het op.

En klaar is kees.

hier is het zo simpel niet...

ik heb niet veel keuzes op deze laptop..

dit krijg ik te zien..

1) [URL=http://img25.imageshack.us/i/afspelen.jpg/][IMG]http://img25.imageshack.us/img25/7565/afspelen.th.jpg[/IMG][/URL]

2)[URL=http://img43.imageshack.us/i/opnemen.jpg/][IMG]http://img43.imageshack.us/img43/423/opnemen.th.jpg[/IMG][/URL]

daarnaast zie je die blauwe streepjes.
Bij luidsprekers werken die,maar bij microfoon helaas niet meer...

Het is echt niet simpel op deze laptopUnhappy
StateOfDance    posted on 26-09-2009 19:45
User edit by StateOfDance on 27-09-2009 @ 15:54:40 (2%)
Estacy    posted on 26-09-2009 19:51
dat zijn kleine plaatjes! op DJR is het vrij makkelijk een link klikbaar te maken, je selecteert de link, kopieer de link, druk op het kettinkje links bovenin, en plakt de link. klaar

edit. Wat ik uit je verhaal begrijp, is dat je hele geluidskaart in feite kraakt?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 26-09-2009 @ 19:53:44 (43%)
Helixon    posted on 26-09-2009 22:05
Hallo, ik heb ook een HP DV serie maar ik heb de DV5...., wat ik ziet is dat je niet in Windows audio moet gaan maar naar de Realtec audio... daar kun je veel meer instellen! ik stel voor om hulp op afstand, ik zag je hebt Live Messenger, stuur me een pm met je hotmail, en dan regelen we het samen! Happy, laughing

Edit:

Voor als je me niet vertrouwd ik zit zelf in de ICT, dus ik weet wel wat van Win Vista af, ik ehb zelf Vista ook namelijk!....
User edit by Helixon on 26-09-2009 @ 22:06:04 (45%)
StateOfDance    posted on 27-09-2009 15:56
Poster: Estacy
dat zijn kleine plaatjes! op DJR is het vrij makkelijk een link klikbaar te maken, je selecteert de link, kopieer de link, druk op het kettinkje links bovenin, en plakt de link. klaar

edit. Wat ik uit je verhaal begrijp, is dat je hele geluidskaart in feite kraakt?

Heb ze vergroot Winking my eye
Ja idd ik heb dus nog geluid,alleen met een geruis ertussen...ik post zo meteen fotos van real tec audio..

Bouncy    posted on 27-09-2009 16:29
Ok, k wil je graag helpen, maar dan moet ik eerst een DUIDELIJK verhaal van je hebben, Wat voor apparatuur heb je? Welke kabels gebruik je precies en lopen van waar naar waar? (ook spanningskabels!!!(EN AARDING!!!)) (ik denk stiekem aan een aardlus...(die ruis dan...)) Verder probeer een beetje op je spelling e.d te letten, want ik volg hem helemaal niet meer!
StateOfDance    posted on 27-09-2009 16:56
Poster: Helixon
Hallo, ik heb ook een HP DV serie maar ik heb de DV5...., wat ik ziet is dat je niet in Windows audio moet gaan maar naar de Realtec audio... daar kun je veel meer instellen! ik stel voor om hulp op afstand, ik zag je hebt Live Messenger, stuur me een pm met je hotmail, en dan regelen we het samen! Happy, laughing

Edit:

Voor als je me niet vertrouwd ik zit zelf in de ICT, dus ik weet wel wat van Win Vista af, ik ehb zelf Vista ook namelijk!....

Heb je mijn hotmail gezonden.

Hier zijn wat fotos van realtek hd audio.Ik weetnie hoe het daar moet ingesteld staan,alles staat correct denk ik..

microfooneffect

luidsprekers

digitaloutput

digitaloutput(2)

geluidseffect

luidsprekers

microfoon

Hopelijk werken ze deze keer welHappy, laughing
En ik zal op mijn schrijffouten letten.
User edit by StateOfDance on 27-09-2009 @ 17:25:08 (24%)
Bouncy    posted on 27-09-2009 17:06
Probeer dit eens:
Poster: StateOfDance

Ik heb mijn e-mail adres naar je toe gestuurd

Hier zijn wat fotos van het setupscherm van realtek hd audio. Ik weet niet wat de juiste settings zijn, maar ik denk dat alles juist is ingesteld.

http://img8.imageshack.us/gal.php?g=microfooneffect.jpg

En je link werkt niet:P

User edit by Bouncy on 27-09-2009 @ 17:07:08 (18%)
StateOfDance    posted on 27-09-2009 17:56
Poster: Bouncy
Ok, k wil je graag helpen, maar dan moet ik eerst een DUIDELIJK verhaal van je hebben, Wat voor apparatuur heb je? Welke kabels gebruik je precies en lopen van waar naar waar? (ook spanningskabels!!!(EN AARDING!!!)) (ik denk stiekem aan een aardlus...(die ruis dan...)) Verder probeer een beetje op je spelling e.d te letten, want ik volg hem helemaal niet meer!

Apparatuur:

2x CDJ-400 pioneer
1 DJM-400 pioneer

Kabels:

2x RCA kabels(zoals op foto)

Aan de aarding zal het niet liggen hoor,want heb mijn laptop al ergens anders gebruikt zonder dat er een stopcontact of kabel bij hoort.Ook dan is er nog dat krakend geluid.

Ik ben nu offline,ik kom terug rond 20u

Alvast bedankt voor jullie info!!

This is an old Topic

No new postings for 5.816 days.
 Post CommentThat would be 193.9 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

254 Users online: 168 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 20.917
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.914.462

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use