Looping pio & denon
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 25-09-2009 18:54
Hallo,
Ik moet binnenkort ergens draaien op een cdj 800 mkII.
Ik heb een denon dn-s1000 maar snap het nog niet helemaal qua looping!

Op denon heb je A1 bijv. als je daar op drukt dan blijft die het herhalen wanneer je er opdrukt.
Heeft de cdj800 MKII dit ook?

Hoop dat ik duidelijk ben hieronder nog een voorbeeldje:

Bijv. je hebt "bam" geloopt en telkens als je er op drukt zegt ie "bam"

Thx, ik zou graag snel antwoord hebben!

What do you think about Looping pio & denon ??

Vote :   

hoppie    posted on 25-09-2009 18:57
je bedoelt reloop functie?
als dat zo is dan is het wel zo maar volgens mij moet je dan op loop in drukken
Question everything
User edit by hoppie on 25-09-2009 @ 18:59:02 (100%)
Esmee    posted on 25-09-2009 19:00
ja, dat is bij denon a1, en loop out is a2 als ik me niet vergis.
TimmyV    posted on 25-09-2009 19:06
Bij Denon zijn dat hot starts(Hot cues) Eigenlijk dus gewoon 2 cuepunten. Bij de 800 kan je 1 cue point maken. En dan heb je nog loop in en out. Verbeter me ff als ik het fout heb
Let's go f*cking mental
ThijsG    posted on 25-09-2009 19:07
Als je op loop in drukt bij de bam zou je met de reloop knop telkens die bam moeten kunnen ophalen(of met cue).
Hoop ik..
Boyd    posted on 25-09-2009 19:09
Oke korte tutorial: "Loopen op een Pioneer CDJ800MK2"

Onder het display zitten 3 knoppen die met loops te maken hebben: IN , OUT(Adjust) , Reloop/Exit

Door op de IN knop te drukken, begint hij een loop op te nemen. Door vervolgens op de OUT knop te drukken, zet hij het uitpunt van de loop en blijft het stukje muziek tussen dat je de IN en OUT knop hebt ingedrukt zich herhalen. Door vervolgens de OUT knop ingedrukt de houden, kun je het eindpunt aanpassen door aan het jogwheel te draaien. Als je weer terug wilt naar normale speelmodus, en je loop wil stoppen dan druk je op Reloop/exit. Door nogmaals op Reloop/exit te drukken, pak je de laatste loop weer op en begint hij weer het stukje te herhalen"loopen".

In de linker bovenhoek van de speler heb je 4 Hotloop knoppen zitten, elke met een eigen verdeling erbij. 1 beat, 2 beats, 4 beats en 8 beats. Door op een van deze knoppen te drukken, maakt hij een automatische beatloop van 1,2,4 of 8 beats voor je. Je moet deze knop nog wel op het goede moment indrukken. Vervolgens kun je de loop bewerken met de OUT(Adjust) en met de Reloop/Exit knop als hierboven beschreven.

Hoop dat je het snapt.
Winston    posted on 25-09-2009 20:34
Poster: JJenzz
Ik heb een denon dn-s1000 maar snap het nog niet helemaal qua looping!

Op denon heb je A1 bijv. als je daar op drukt dan blijft die het herhalen wanneer je er opdrukt.
Heeft de cdj800 MKII dit ook?

Wat je hier beschrijft is geen looping, maar stutter. De CDJ-800 heeft dat ook. I.p.v. A1 gebruik je de loop-IN.

Poster: TimmyV
Bij Denon zijn dat hot starts(Hot cues) Eigenlijk dus gewoon 2 cuepunten. Bij de 800 kan je 1 cue point maken. En dan heb je nog loop in en out. Verbeter me ff als ik het fout heb

Voor de duidelijkheid:
denon 3 cue points, waarvan 1 normale (boven de play knop) en 2 hot starts
pioneer 2 cuepoints, waarvan 1 normale (boven de play knop) en 1 hot start

I.p.v. hot starts kun je de knoppen op de eerste plaats gebruiken voor loops i.c.m de "loop out" knop op pioneer en knop "B" op de denon.
Tic Toc
User edit by Winston on 25-09-2009 @ 20:47:15 (100%)
JJenzz    posted on 26-09-2009 10:55
Ik snap het eigenlijk nog niet helemaal.

Kijk nou eens bij deze video: http://www.youtube.com/watch?v=IT7PHbVBq_I
Hier zie je in het begin dat ie op een knop drukt en het dan telkens herhaalt.
Heeft de cdj 800 mkII dit ook?

Sorry dat ik het niet snap maar ik blijf het ingewikkeld vinden =S

JJenzz    posted on 26-09-2009 10:59
die A1 en A2 op mijn denon zijn hot starts (ik wist de naam niet meer :p) dus een simpel vraagje heeft de cdj 800 MKII dit ook en waar ? en gaat dit precies hetzelfde?
nils7    posted on 26-09-2009 12:26
Poster: JJenzz
die A1 en A2 op mijn denon zijn hot starts (ik wist de naam niet meer :p) dus een simpel vraagje heeft de cdj 800 MKII dit ook en waar ? en gaat dit precies hetzelfde?

Van wat ik mij kan herinneren niet (heb alleen ervaring met een CDJ-800 MKI, maar de MKII zal volgens mij niet veel anders zijn). Volgens mij kan je 1 cuepoint vast zetten en that's it.

Zet je er een loop in dat verplaatst het cuepoint naar de loopstart.

Wat jij bedoelt moet je op de cdj-800 doen dmv. de cueknop vast te houden (volgens mij kan dit ook met denons).

En als je hem door wilt laten lopen houd je de cue knop in en dan met een andere vinger op de play knop drukken eenmalig en dan draait ie gewoon door.

Het kan dus wel, maar alleen waar je cue point zit en je moet de cue knop vast houden.

[edit]

Hahaha na dat filmpje zag ik dat die gast van de tutorial ook een House mix had gemaakt Happy, laughing, mooi ik erop geklikt... heb 'm na 2 minuten weg geklikt.. my god.... ligt het aan mij maar als je 'm niet strak kan leggen en geen loopjes goed kan maken gebruik ze dan ook niej... ?(oordeel of ik gelijk heb Linkje (ik hoop dat ie meteen naar de juiste gaat))
User edit by nils7 on 26-09-2009 @ 12:34:49 (53%)
david87    posted on 23-03-2010 14:52
heb hetzelfde probleem ... moet ook binnenkort met pio's draaien ... als ik dus een loop wil "hot loopen" kan ik dan steeds op reloop drukken ? en als ik dan uit die loop wil gaan moet ik dan de reloop/exit knop even inhouden ?
Dolivieira    posted on 23-03-2010 15:15
Poster: nils7
Zet je er een loop in dat verplaatst het cuepoint naar de loopstart

Niet altijd nils7. Maar als je gewoon de spelregels van BoydGrift?en Winston?volg. weet je een beetje hoe die werkt. In iedergeval kan je wel in je memory van je speler loops en cue points opslaan allen heb jij daar niks aan omdat.?Je die alleen terplekke kan opslaan op de speler. Je kan ze niet meenemen op en SD of zo. Daar heb jij ook nu geen boodschap aan.

JJenzz?@ Ik zou als ik jou meer?aan concentreren naar de functies van de speler. Zorg dat je alles weet?te vinden. Hij zit niet moeilijk in elkaar.?Ook begrijp ik ook niet wat voor loops je precies wel maken. Is ook moeilijk?uit te leggen. Neem ik je ook niet kwalijk.?Maar zorg dat je niet voor verassingen ?komt te staan. Ook zal makkelijk zijn om bij een vriend of kennis die zo`n speler hebt even te gaan kijken hoe de speler in elkaar zit en hoe alles werkt. Ook iemand met een CDJ800MK1?kan want MK1 en MK2 schelen niet ?veel van elkaar. ????

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
david87    posted on 23-03-2010 15:50
stel als ik een loop heb gemaakt en deze volledig ingesteld is met "loop in" en "loop out " .? kan ik dan als ik bijvoorbeeld diezelfde loop een paar keer wil laten "stutteren"? hiervoor op de "8" toets drukken zonder dat dit effect heeft op de loop die ik gemaakt heb ?

zodanig dat ik dus telkens die gemaakte loop ogenblikkelijk opnieuw laat beginnen van het punt dat ik heb ingegeven met loop in ?
Dolivieira    posted on 23-03-2010 15:54
Antwoord is ja.?8 wordt dan een?soort hotloop dan . ?Je ziet ook als je een loop maakt dat de 8 gaat knipperen
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 23-03-2010 @ 15:55:06 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.647 days.
 Post CommentThat would be 188.2 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

101 Users online: 59 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 73.771
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.744