Poster: Jorrit
Gast, een vriend van mij vind Joshua Walter helemaal tof, dus ik dacht ik ga hem boeken, komt hij met een bedrag van 700 euro ex.
Poster: djmamo
Dat is veel geld voor een dj die bij mij onbekend is, kan best zijn dat het een goede dj is, maar dat ga ik er niet voor betalen.
Ik denk ook dat de dj markt zoals deze er momenteel uitziet enorm gaat veranderen.
En dat de bedragen erg snel gaan kelderen.
Omdat ik vaak dj's boek kijk ik ook rond naar wat andere (grote) clubs programmeren, en het valt op dat de grote namen de laatste tijd weinig in de programmeringen staan.
Dus ik denk dat er een verschuiving aankomt.
Poster: Stagiar
Je geeft me ?n gelijk en je ongelijk in dezelfde post mamo, niet echt heel erg helder van je
Ik ga uit van het gunstigste en makkelijkste geval. Woonruimte is te combineren met Studio/werkruimte. (Ook belastingtechnisch is dat een stuk voordeliger). Vervoersmiddelen zijn ook nog wel zo te houden. En ga zo maar door, alleen primaire levensbehoeften zijn inderdaad niet vanuit een berdrijf te voorzien (eten, kleding e.d.).
Houd er ook even rekening mee dat niet ?l het geld dat je betaald bij een boeking naar de DJ gaat, er zit vaak een hele dikke commissie overheen van het boekingskantoor.
Poster: djmamoPoster: Stagiar
Je geeft me ?n gelijk en je ongelijk in dezelfde post mamo, niet echt heel erg helder van je
Ik ga uit van het gunstigste en makkelijkste geval. Woonruimte is te combineren met Studio/werkruimte. (Ook belastingtechnisch is dat een stuk voordeliger). Vervoersmiddelen zijn ook nog wel zo te houden. En ga zo maar door, alleen primaire levensbehoeften zijn inderdaad niet vanuit een berdrijf te voorzien (eten, kleding e.d.).
Houd er ook even rekening mee dat niet ?l het geld dat je betaald bij een boeking naar de DJ gaat, er zit vaak een hele dikke commissie overheen van het boekingskantoor.
je betaald een boekingsfee, en dat gaat naar de kantoren
Dat zeg ik toch?
Deze fee wordt vaak op percentage van de gage van de artiest berekend. Hoeveel dat precies is, durf ik niet te zeggen. Maar dat zijn bij zulke gage's nog aanzienlijke bedragen zijn.
Poster: StagiarPoster: djmamoPoster: Stagiar
Dat zeg ik toch?
Deze fee wordt vaak op percentage van de gage van de artiest berekend. Hoeveel dat precies is, durf ik niet te zeggen. Maar dat zijn bij zulke gage's nog aanzienlijke bedragen zijn.
Nee dat zeg je niet je zegt dat dit in het bedrag van de dj zit, maar dat is niet, je betaald bijv. 2500,- voor gregor salto dan komt daar nog 10% bookingsfee bij, en dat is een los bedrag.
Dus dat zit niet in het bedrag van 2500,-.
en 10% van 2500,- is 250 euro
Poster: Stagiar
Dan kost gregor salto dus ?2750,-
Omdat ik vaak dj's boek kijk ik ook rond naar wat andere (grote) clubs programmeren, en het valt op dat de grote namen de laatste tijd weinig in de programmeringen staan.
Dus ik denk dat er een verschuiving aankomt.
Poster: Tomazos
klopt ook, bezoekers aantallen lopen overal terug..
dus clubs doen het met hun residents,
achja, worden de prijzen van bekende dj's ook wat minder,
wacht tot de 'crisis' voorbij is en komt allemaal wel weer goed,
En ja ik denk wel dat er een dj bubbel is, en dat deze bubbel op springen staat.
De event markt is gewoon verzadigd, ieder weekend is er wel een groot evenement, en honderden kleinere events, mensen weten niet meer waar ze heen moeten gaan.
en daar door lopen de bezoekers aantallen op events enz ook terug, er is teveel aanbod, en mensen moeten keuzes gaan maken.
En als ze naar event a gaan kunnen ze niet naar event?b.
Poster: ccc
Ik vind er niets aan. Elke week is er wel een andere party met vette dj's. Groot of klein. Teveel keus.
Normaal maakte je speciaal plaats voor een feestje in de maand. Nu is er elke week een en hoeft dat niet. Wat in mijn ogen tot nadelen leid. Normaal zorgde iedereen dat ze vrij hadden of konden gaan. Nu heet iedereen de instelling, achja volgende week is wel een andere. Dus valt je party groep een beetje uiteen. Hetgeen wat ik toch jammer vind.
Nee gregor salto kost 2500,- en je hebt dan 250 administratie kosten
En ja ik denk wel dat er een dj bubbel is, en dat deze bubbel op springen staat.
De event markt is gewoon verzadigd, ieder weekend is er wel een groot evenement, en honderden kleinere events, mensen weten niet meer waar ze heen moeten gaan.
en daar door lopen de bezoekers aantallen op events enz ook terug, er is teveel aanbod, en mensen moeten keuzes gaan maken.
En als ze naar event a gaan kunnen ze niet naar event?b.
klopt,
laatst las ik ergens een intervieuw met de organisator van Sexy mf e.d
daarin stond ook duidelijk dat in het algemeen de Festivals goed in trek zijn..
"mensen willen geen 10 euro meer betalen voor een standaard huis dj.. de mensen in NL zijn vergeleken met buitenland erg zwaar verwend.. mensen kiezen liever voor een festival wat paar tientjes meer kost, met divers entertainment/dj's en diverse act's"
vraag me af hoelang het duurd voordat mensen weer uitgaan..
ik zie hetzelfde hier in enkhuizen..
6 jaar geleden draaide ik voor 'de' discotheek hier in de stad..
rijen voor de deur elk weekend.. was vol.. mensen konden niet meer naar binnen..
en overal was het wel druk..
NU?!
die discotheek was 1 grote open ruimte.. omdat mensen minder uitgaan hebben ze verbouwd.. allemaal Kleine zaaltjes, en ook dit zit niet meer "vol", ik draai zelf op vrijdag bij de concurrent maar ook daar is alles vergeleken met paar jaar terug erg terug gelopen..
Ik had het er toevallig vorige week vrijdag nog over met de eigenaar van die discotheek waar ik toen draaide.. kwam even bij hem een drankje doen begin van de avond toen het bij ons nog rustig was..
hij zei ook: geen idee waar die mensen allemaal zijn gebleven.. ze moeten toch ergens heen gaan??
overal is het zo hier.. en waar al die mensen zijn?? die gaan gewoon niet stappen omdat er geen geld voor is, die sparen voor een vet feest 1 a 2x in de maand.
kwestie van tijd hoop ik..
anders gaan er erg veel discotheken kapot deze periode
(dit verhaal geld niet voor de Bob's en Zenith, die blijven altijd wel mensen trekken omdat ze groot zijn)
(dit verhaal geld niet voor de Bob's en Zenith, die blijven altijd wel mensen trekken omdat ze groot zijn)
Poster: Stephanie
Groot is ook niet altijd de sleutel tot succes....of in dit geval tot overleven. Neem als voorbeeld de Leeren Lampe in Raalte, grote zaak maar toch over de kop. LEF (voorheen Skopje), gaat niet goed met de bezoekersaantallen. Zelfs niet na de naams- en koerswijziging. En zo zijn er nog veel meer......
Je moet iets te bieden hebben, of heel erg de gunst van de bezoekers in de regio hebben......
Poster: fizik
Mightyfools? (niet extreem duur denk ik, een vriend had ze een maandje terug geboekt)
Dr Lektroluv? vorig jaar 1000 (ex vervoerskosten en slaapplaats indien nodig). weet niet welk agency