Prijs Bekende DJs (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJHilde    posted on 22-09-2009 15:24
Hallo allemaal,

Dit jaar zit ik m'n eindexamenjaar op school, en daardoor zit ik ook in de examencommissie!
Onze taak is het organiseren van de feesten. Dit jaar willen we het 'big' aanpakken.
In december houden we een feest in een grote zaal, voor ongeveer 700 ? 800 man. Dit krijgen we makkelijk vol, aangezien dit feest ongeveer het populairste is in de omgeving hier.

Voor de DJ hebben we een budget van 2500 euro.
Het liefste hebben we voor die prijs een commercieel bekende DJ, ? la Chuckie.
Chuckie is nogal onhaalbaar, maar wat is w?l haalbaar in deze prijsklasse?
Zijn namen zoals Sidney Samson, Don Diablo, etc. mogelijk?

Kortom, hebben jullie suggesties?
Het is een feest voor leerlingen uit de 4 tm de 6e klas, dus leerlingen met een leeftijd varierend van ongeveer 14 tm 18 jaar.
Deze bekende DJ zal natuurlijk niet de hele avond voor zijn rekening moeten nemen, voor de rest van de avond is er al een andere DJ geregeld.

Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen.

What do you think about Prijs Bekende DJs ??

Vote :   

djmamo    posted on 22-10-2009 13:04
Poster: Jorrit

Gast, een vriend van mij vind Joshua Walter helemaal tof, dus ik dacht ik ga hem boeken, komt hij met een bedrag van 700 euro ex. Cool

Dat is veel geld voor een dj die bij mij onbekend is, kan best zijn dat het een goede dj is, maar dat ga ik er niet voor betalen.

Ik denk ook dat de dj markt zoals deze er momenteel uitziet enorm gaat veranderen.
En dat de bedragen erg snel gaan kelderen.

Omdat ik vaak dj's boek kijk ik ook rond naar wat andere (grote) clubs programmeren, en het valt op dat de grote namen de laatste tijd weinig in de programmeringen staan.

Dus ik denk dat er een verschuiving aankomt.
www.moonentertainment.nl
nils7    posted on 22-10-2009 13:09
Poster: djmamo

Dat is veel geld voor een dj die bij mij onbekend is, kan best zijn dat het een goede dj is, maar dat ga ik er niet voor betalen.

Ik denk ook dat de dj markt zoals deze er momenteel uitziet enorm gaat veranderen.
En dat de bedragen erg snel gaan kelderen.

Omdat ik vaak dj's boek kijk ik ook rond naar wat andere (grote) clubs programmeren, en het valt op dat de grote namen de laatste tijd weinig in de programmeringen staan.

Aaah een DJ bubble...
Stagiar    posted on 22-10-2009 13:10
Je geeft me ?n gelijk en je ongelijk in dezelfde post mamo, niet echt heel erg helder van je Winking my eye
Ik ga uit van het gunstigste en makkelijkste geval. Woonruimte is te combineren met Studio/werkruimte. (Ook belastingtechnisch is dat een stuk voordeliger). Vervoersmiddelen zijn ook nog wel zo te houden. En ga zo maar door, alleen primaire levensbehoeften zijn inderdaad niet vanuit een berdrijf te voorzien (eten, kleding e.d.).
Houd er ook even rekening mee dat niet ?l het geld dat je betaald bij een boeking naar de DJ gaat, er zit vaak een hele dikke commissie overheen van het boekingskantoor.
djmamo    posted on 22-10-2009 14:04
Poster: Stagiar
Je geeft me ?n gelijk en je ongelijk in dezelfde post mamo, niet echt heel erg helder van je Winking my eye

Ik ga uit van het gunstigste en makkelijkste geval. Woonruimte is te combineren met Studio/werkruimte. (Ook belastingtechnisch is dat een stuk voordeliger). Vervoersmiddelen zijn ook nog wel zo te houden. En ga zo maar door, alleen primaire levensbehoeften zijn inderdaad niet vanuit een berdrijf te voorzien (eten, kleding e.d.).

Houd er ook even rekening mee dat niet ?l het geld dat je betaald bij een boeking naar de DJ gaat, er zit vaak een hele dikke commissie overheen van het boekingskantoor.

je betaald een boekingsfee, en dat gaat naar de kantoren
www.moonentertainment.nl
Stagiar    posted on 22-10-2009 15:28

je betaald een boekingsfee, en dat gaat naar de kantoren 

Dat zeg ik toch?

Deze fee wordt vaak op percentage van de gage van de artiest berekend. Hoeveel dat precies is, durf ik niet te zeggen. Maar dat zijn bij zulke gage's nog aanzienlijke bedragen zijn.

User edit by Stagiar on 22-10-2009 @ 15:28:41 (6%)
djmamo    posted on 22-10-2009 16:42

Dat zeg ik toch?

Deze fee wordt vaak op percentage van de gage van de artiest berekend. Hoeveel dat precies is, durf ik niet te zeggen. Maar dat zijn bij zulke gage's nog aanzienlijke bedragen zijn.

Nee dat zeg je niet je zegt dat dit in het bedrag van de dj zit, maar dat is niet, je betaald bijv. 2500,- voor gregor salto dan komt daar nog 10% bookingsfee bij, en dat is een los bedrag.

Dus dat zit niet in het bedrag van 2500,-.

en 10% van 2500,- is 250 euro

www.moonentertainment.nl
Stagiar    posted on 22-10-2009 20:57
Dan kost gregor salto dus ?2750,-

Winking my eye
djmamo    posted on 23-10-2009 00:11
Dan kost gregor salto dus ?2750,-

Winking my eye

Nee gregor salto kost 2500,- en je hebt dan 250 administratie kosten
www.moonentertainment.nl
Tomazos    posted on 23-10-2009 06:54

klopt ook, bezoekers aantallen lopen overal terug..
dus clubs doen het met hun residents,

achja, worden de prijzen van bekende dj's ook wat minder,
wacht tot de 'crisis' voorbij is en komt allemaal wel weer goed,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Dolivieira    posted on 23-10-2009 08:59
Prijzen moeten ook gaan zakkeen sommige `Top DJ` vraagen veel te veel.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djmamo    posted on 23-10-2009 09:59
Poster: Tomazos

klopt ook, bezoekers aantallen lopen overal terug..
dus clubs doen het met hun residents,

achja, worden de prijzen van bekende dj's ook wat minder,
wacht tot de 'crisis' voorbij is en komt allemaal wel weer goed,

in de club waar ik veel voor doe, is het nog niet zo dat de mensen weg blijven, in tegendeel is het eigenlijk drukker geworden.
Maar in de rest van het dorp valt het wel op dat de bezoekers aantallen minder zijn geworden.
En nu is het dus ook voor ons de taak om te zorgen dat het geen hype is dat er nu veel mensen bij ons zitten, en over een half jaar niemand meer.

Maar ja dat zijn dingen die de tijd zal brengen.

En ja ik denk wel dat er een dj bubbel is, en dat deze bubbel op springen staat.
De event markt is gewoon verzadigd, ieder weekend is er wel een groot evenement, en honderden kleinere events, mensen weten niet meer waar ze heen moeten gaan.

en daar door lopen de bezoekers aantallen op events enz ook terug, er is teveel aanbod, en mensen moeten keuzes gaan maken.
En als ze naar event a gaan kunnen ze niet naar event?b.
www.moonentertainment.nl
ccc    posted on 23-10-2009 10:26
En ja ik denk wel dat er een dj bubbel is, en dat deze bubbel op springen staat.
De event markt is gewoon verzadigd, ieder weekend is er wel een groot evenement, en honderden kleinere events, mensen weten niet meer waar ze heen moeten gaan.

en daar door lopen de bezoekers aantallen op events enz ook terug, er is teveel aanbod, en mensen moeten keuzes gaan maken.

Ik vind er niets aan. Elke week is er wel een andere party met vette dj's. Groot of klein. Teveel keus.

Normaal maakte je speciaal plaats voor een feestje in de maand. Nu is er elke week een en hoeft dat niet. Wat in mijn ogen tot nadelen leid. Normaal zorgde iedereen dat ze vrij hadden of konden gaan. Nu heet iedereen de instelling, achja volgende week is wel een andere. Dus valt je party groep een beetje uiteen. Hetgeen wat ik toch jammer vind.
djmamo    posted on 23-10-2009 14:21
Poster: ccc

Ik vind er niets aan. Elke week is er wel een andere party met vette dj's. Groot of klein. Teveel keus.

Normaal maakte je speciaal plaats voor een feestje in de maand. Nu is er elke week een en hoeft dat niet. Wat in mijn ogen tot nadelen leid. Normaal zorgde iedereen dat ze vrij hadden of konden gaan. Nu heet iedereen de instelling, achja volgende week is wel een andere. Dus valt je party groep een beetje uiteen. Hetgeen wat ik toch jammer vind.

Dat is een beetje de overheersende gedachte, volgende week is er weer eentje.
Dus uiteindelijk zakt deze markt in, en blijven de sterkste over, of diegene met de beste/uniekste concepten.
www.moonentertainment.nl
Stagiar    posted on 23-10-2009 18:39

Nee gregor salto kost 2500,- en je hebt dan 250 administratie kosten

Volgens mij ging het er de TS niet om wat DJ's verdienen, maar wat je kwijt bent om ze te boeken.
Maar goed, genoeg gemierenneukt.
Tomazos    posted on 23-10-2009 19:19

klopt,
laatst las ik ergens een intervieuw met de organisator van Sexy mf e.d

daarin stond ook duidelijk dat in het algemeen de Festivals goed in trek zijn..

"mensen willen geen 10 euro meer betalen voor een standaard huis dj.. de mensen in NL zijn vergeleken met buitenland erg zwaar verwend.. mensen kiezen liever voor een festival wat paar tientjes meer kost, met divers entertainment/dj's en diverse act's"

vraag me af hoelang het duurd voordat mensen weer uitgaan..

ik zie hetzelfde hier in enkhuizen..
6 jaar geleden draaide ik voor 'de' discotheek hier in de stad..
rijen voor de deur elk weekend.. was vol.. mensen konden niet meer naar binnen..

en overal was het wel druk..

NU?!
die discotheek was 1 grote open ruimte.. omdat mensen minder uitgaan hebben ze verbouwd.. allemaal Kleine zaaltjes, en ook dit zit niet meer "vol", ik draai zelf op vrijdag bij de concurrent maar ook daar is alles vergeleken met paar jaar terug erg terug gelopen..

Ik had het er toevallig vorige week vrijdag nog over met de eigenaar van die discotheek waar ik toen draaide.. kwam even bij hem een drankje doen begin van de avond toen het bij ons nog rustig was..
hij zei ook: geen idee waar die mensen allemaal zijn gebleven.. ze moeten toch ergens heen gaan??

overal is het zo hier.. en waar al die mensen zijn?? die gaan gewoon niet stappen omdat er geen geld voor is, die sparen voor een vet feest 1 a 2x in de maand.

kwestie van tijd hoop ik..

anders gaan er erg veel discotheken kapot deze periode

(dit verhaal geld niet voor de Bob's en Zenith, die blijven altijd wel mensen trekken omdat ze groot zijn)
User edit by Tomazos on 23-10-2009 @ 19:21:49 (24%)
nils7    posted on 23-10-2009 19:32

klopt,
laatst las ik ergens een intervieuw met de organisator van Sexy mf e.d

daarin stond ook duidelijk dat in het algemeen de Festivals goed in trek zijn..

"mensen willen geen 10 euro meer betalen voor een standaard huis dj.. de mensen in NL zijn vergeleken met buitenland erg zwaar verwend.. mensen kiezen liever voor een festival wat paar tientjes meer kost, met divers entertainment/dj's en diverse act's"

vraag me af hoelang het duurd voordat mensen weer uitgaan..

ik zie hetzelfde hier in enkhuizen..
6 jaar geleden draaide ik voor 'de' discotheek hier in de stad..
rijen voor de deur elk weekend.. was vol.. mensen konden niet meer naar binnen..

en overal was het wel druk..

NU?!
die discotheek was 1 grote open ruimte.. omdat mensen minder uitgaan hebben ze verbouwd.. allemaal Kleine zaaltjes, en ook dit zit niet meer "vol", ik draai zelf op vrijdag bij de concurrent maar ook daar is alles vergeleken met paar jaar terug erg terug gelopen..

Ik had het er toevallig vorige week vrijdag nog over met de eigenaar van die discotheek waar ik toen draaide.. kwam even bij hem een drankje doen begin van de avond toen het bij ons nog rustig was..
hij zei ook: geen idee waar die mensen allemaal zijn gebleven.. ze moeten toch ergens heen gaan??

overal is het zo hier.. en waar al die mensen zijn?? die gaan gewoon niet stappen omdat er geen geld voor is, die sparen voor een vet feest 1 a 2x in de maand.

kwestie van tijd hoop ik..

anders gaan er erg veel discotheken kapot deze periode

(dit verhaal geld niet voor de Bob's en Zenith, die blijven altijd wel mensen trekken omdat ze groot zijn)

Waar ik vandaan kom (oosterhout) hetzelfde, geen discotheken daar maar wel nu nog maar 3 tenten waarvan er twee vol staan en 1 gevuld. Terwijl dit vroeger zeker 4 tenten vol stonden.?

In Breda gaat het ook minder, veel dancings sluiten inmiddels op vrijdag hun deuren en zijn alleen nog maar donderdag en zaterdag of zelfs alleen zaterdags open!
En hoe het komt??
Rook beleid + Hoge prijzen in de horeca (in de escape betaalde ik gister 7 euro voor een Wodka-7up) + huidige crisis = mindere horeca!
User edit by nils7 on 23-10-2009 @ 19:33:29 (8%)
Stephanie    posted on 23-10-2009 20:37

Groot is ook niet altijd de sleutel tot succes....of in dit geval tot overleven. Neem als voorbeeld de Leeren Lampe in Raalte, grote zaak maar toch over de kop. LEF (voorheen Skopje), gaat niet goed met de bezoekersaantallen. Zelfs niet na de naams- en koerswijziging. En zo zijn er nog veel meer......
Je moet iets te bieden hebben, of heel erg de gunst van de bezoekers in de regio hebben......
fizik    posted on 23-10-2009 20:44
Mightyfools? (niet extreem duur denk ik, een vriend had ze een maandje terug geboekt)
Dr Lektroluv? vorig jaar 1000 (ex vervoerskosten en slaapplaats indien nodig). weet niet welk agency
Tomazos    posted on 24-10-2009 06:48
Poster: Stephanie

Groot is ook niet altijd de sleutel tot succes....of in dit geval tot overleven. Neem als voorbeeld de Leeren Lampe in Raalte, grote zaak maar toch over de kop. LEF (voorheen Skopje), gaat niet goed met de bezoekersaantallen. Zelfs niet na de naams- en koerswijziging. En zo zijn er nog veel meer......

Je moet iets te bieden hebben, of heel erg de gunst van de bezoekers in de regio hebben......

Klopt helemaal Happy, laughing,
ik vind in een tentje 'sfeer' meer belangrijk.. zoals in bobs dat grotendeels van Hout is, met een balkon, houten vloer e.d,

Maargoed, als je de naam eenmaal hebt is het iets makkelijker om publiek te blijven trekken.. maar de 'hype' vast houden is moeilijker

ik zag laatst op de Clubcam inderdaad een stukje van LEF, toen was het wel druk.. (meestal wel met clubcam), ook op de site lijkt het me een leuke zaak, maargoed..

dit is echt zo'n tijd dat alleen de sterkere en slimmere discotheken stand houden Happy, laughing,
kan je dan wel een rijtje van opnoemen met manieren maar heeft weinig zin denk ik..

en de formule waarmee een zaak altijd goed loopt of gaat lopen... die bestaad niet..

Net weer gedraaid hier in enkhuizen.. en de bezoekers komen eindelijk weekje bij weekje weer beetje meer terug.. en blijven ook lekker hangen met een logische Opbouw (ik was tijdje weg en jonge dj heeft het verknald met house), lekker bekende muziek werkt altijd.. dat begint die jongere jongen nu ook eindelijk in te zienHappy, laughing

Overeind zien te blijven is gewoon eventjes moeilijk nu.

en ik spreek je snel stephanieHappy, laughing, ik ga nu even lekker slapen,
zaterdag (vanavond) 2 uurtjes in bobs draaien, dus lekker makkelijk klusje Happy, laughing

we belle/smse/mailen wel weerHappy, laughing
ps. weekdagen+datum kloppen niet op je websiteWinking my eye
User edit by Tomazos on 24-10-2009 @ 06:55:58 (9%)
Dolivieira    posted on 24-10-2009 10:20
het zijn ook verschillende factoren. waar het rookbeleid en de kredietcrisis de?genade klap heeft uitgedeeld. Daar komt nog eens bij dat het?publiek ook heel verwend is de laatse tijd. Toen ik begon met draaien kwam je in tenten met een speigel bol en een paar knipeerlampjes en het ging gewoon los. Kan niet meer, tegenwoordig moet er een party lichten (movinheads en lazers enz )hangen waar je u tegen zeg. Dan?hebben we?het nog niet eens over de DJs gehad,?want als er geen naam op de flyer staat komen we niet. enz enz ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 24-10-2009 @ 10:20:30 (2%)
Stagiar    posted on 24-10-2009 13:45
Poster: fizik
Mightyfools? (niet extreem duur denk ik, een vriend had ze een maandje terug geboekt)
Dr Lektroluv? vorig jaar 1000 (ex vervoerskosten en slaapplaats indien nodig). weet niet welk agency

Er kan veel gebeuren in een jaar. Lektroluv is er daar een van Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.796 days.
 Post CommentThat would be 193.2 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

376 Users online: 290 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 54.952
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.261.952

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use