Prijs Bekende DJs (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJHilde    posted on 22-09-2009 15:24
Hallo allemaal,

Dit jaar zit ik m'n eindexamenjaar op school, en daardoor zit ik ook in de examencommissie!
Onze taak is het organiseren van de feesten. Dit jaar willen we het 'big' aanpakken.
In december houden we een feest in een grote zaal, voor ongeveer 700 ? 800 man. Dit krijgen we makkelijk vol, aangezien dit feest ongeveer het populairste is in de omgeving hier.

Voor de DJ hebben we een budget van 2500 euro.
Het liefste hebben we voor die prijs een commercieel bekende DJ, ? la Chuckie.
Chuckie is nogal onhaalbaar, maar wat is w?l haalbaar in deze prijsklasse?
Zijn namen zoals Sidney Samson, Don Diablo, etc. mogelijk?

Kortom, hebben jullie suggesties?
Het is een feest voor leerlingen uit de 4 tm de 6e klas, dus leerlingen met een leeftijd varierend van ongeveer 14 tm 18 jaar.
Deze bekende DJ zal natuurlijk niet de hele avond voor zijn rekening moeten nemen, voor de rest van de avond is er al een andere DJ geregeld.

Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen.

What do you think about Prijs Bekende DJs ??

Vote :   

djmamo    posted on 24-09-2009 20:00
Oke zo, ja er word door het management wel gekeken (zeker bij chuckie) wat het beste voor hem is.

dus als hij de keuze heeft tussen tent van 4000 man of een tent met 200 dan is die keuze natuurlijk snel gemaakt.

En eisen voor buitenland weet ik niet.
Weet wel van David Guetta (management)?dat hij echt alles moet weten.

dicht bijzijnde trein/vliegveld/5 sterren hotel/top restaurant enz.
Gaat heel erg ver ook met reisafstanden en km's.

ook kijken ze naar je promotiebeleid en waar je promoot en hoe.
welke dj's er nog meer staan die avond.

en denk dat dit voor chuckie (o.a.) ook word gevraagd
www.moonentertainment.nl
Dniz    posted on 24-09-2009 20:06
Poster: Look
Wat dacht je van Hardwell of Quintino? Ik heb ze beide live gehoord en zijn errug goed!

Ik meen gehoord te hebben dat Hardwell 1500 euro per uur kost, dus misschien is dat nog te doen?

EDIT: Bart B More is trouwens ook een aanrader! (Geen idee hoeveel die moet kosten hoor)

Hardwell is iets duurder, 2850 nm, maar dat was op een zaterdagavond. Maybee is het op vrijdag goedkoper.
MaximDJ    posted on 24-09-2009 20:12
Poster: djmamo

De bedragen komt omdat het voor 75% van de dj's maar tijdelijk is en ze draaien vaak maar 3 avonden en 1x per avond (uitzonderingen daar gelaten)

Dan bouw je natuurlijk een hoop poen op, maar daar gaat ook nog eens 42% belasting af.?

Dus wat ze uiteindelijk per maand overhouden is nog genoeg, maar toch het ligt toch ff anders dan de meeste denken.

Aan de ene kant waar, aan de andere kant niet waar. Luci?n Foort, bijvoorbeeld, draait erg vaak 3 keer op een dag, 3 dagen lang! Bij Chuckie & Gregor Salto, hetzelfde.

Belasting idd (Belachelijk veel als je het mij vraagt), maar dan hou je netto nog ? 1160,- van de bijv. ? 2000,- per 2 uur ofzo over! En doe dat dan 3 keer op een avond, Ik denk dus dat wat ze per maand overhouden RUIM genoeg is, en zeker boven modaal!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 24-09-2009 @ 20:12:51 (1%)
djmamo    posted on 24-09-2009 20:34
Je kan natuurlijk alles gaan vergelijken, het is een voorbeeld en natuurlijk zoals ik ook al aangeef zijn er uitzonderingen.

En je bent het gedeelte wat ze sparen vergeten, geloof dat het standaart 1/3 van het bedarg is wat ze sparen, maar weet dit niet zeker.

dus dan gaat er nog eens 375 +/- af en je hebt dan nog wel meer onkosten zoals auto, jongens rijden echt veel km's.

en 3x per avond is ook niet altijd, goede dj's staan gemiddeld 2x per donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag weg

en iets mindere dj's staan vaak maar 2x per weekend weg.
www.moonentertainment.nl
thijz    posted on 24-09-2009 20:38
Gast....
Regel voor dat geld gewoon een paar chille onbekendere DJ's. En dan 1 korte hoofdact.
Dus doe bijvoorbeeld: Eerst Joshua Walter vervolgens Jurgio Ratello en dan sluit je af met Bingoplayers ofzo.
Als je bij een boeking vermeld dat het om een school feest gaat. Met goedkope kaartjes en een niet commercieel feest doen dj's vaak een hoop van de prijs af.
Suc6
JollyJunkie    posted on 24-09-2009 20:44
Funk D kan trouwens ook erg goed de indruk maken dat ie heel wat is, geen idee waarom, maar vorige week toen hij in Matrixx draaide ging iedereen helemaal gek als hij wat zei door de mic...
Jorrit    posted on 24-09-2009 22:16
Poster: Dniz

Hardwell is iets duurder, 2850 nm, maar dat was op een zaterdagavond. Maybee is het op vrijdag goedkoper.

Dan vraag ik me af waar jij Hardwell geboekt hebt, dan ben je echt voor ? 1.350,- genaaid.
djmamo    posted on 24-09-2009 23:19
Poster: Jorrit

Dan vraag ik me af waar jij Hardwell geboekt hebt, dan ben je echt voor ? 1.350,- genaaid.

hardwell is onlangs van digidance naar anna agency gegaan, en anna heeft de prijs van hardwell op 2500,- gezet zonder onderhandelen Winking my eye
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 24-09-2009 23:20
hardwell is onlangs van digidance naar anna agency gegaan, en anna heeft de prijs van hardwell op 2500,- gezet zonder onderhandelen Winking my eye

Grappig, toen ik Anna Agency aan de telefoon had, kreeg ik een heeeeel andere prijs voor Hardwell (? 1.500,-). En ik kan nou niet zeggen dat ik een frequente boeker ben bij Anna...
Mod edit by Jorrit on 24-09-2009 23:21 (25%)
Tomazos    posted on 25-09-2009 02:49
Hardwell mag van mij Tegenwoordig wel van mij thuis blijven..

Hij gaat kwa muziek een hele vreemde kant op..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
djmamo    posted on 25-09-2009 12:03
Poster: Jorrit

Grappig, toen ik Anna Agency aan de telefoon had, kreeg ik een heeeeel andere prijs voor Hardwell (? 1.500,-). En ik kan nou niet zeggen dat ik een frequente boeker ben bij Anna...

dan heb je geluk gehad
www.moonentertainment.nl
Sim2    posted on 25-09-2009 13:00
Hey!

Ik ken Quintin toevallig vrij goed en die is weer goede maatjes met Vato, als je hem mailt op djquintin@djquintin.nl weet ik zeker dat hij je een mooi aanbod kan doen voor hen beide voor het genoemde budget.

Succes!
User edit by Sim2 on 25-09-2009 @ 13:01:28 (7%)
RenéKuppens    posted on 25-09-2009 17:23
Poster: Sim2
Hey!

Ik ken Quintin toevallig vrij goed en die is weer goede maatjes met Vato, als je hem mailt op djquintin@djquintin.nl weet ik zeker dat hij je een mooi aanbod kan doen voor hen beide voor het genoemde budget.

Succes!

dope dat je daar een acount voor aan maakt Winking my eye
Sandr    posted on 21-10-2009 14:08
mensen, vond het niet nodig om een nieuw topic aan te maken maar ik ben eens wat verder aan het speuren dan altijd maar DJ's neerzetten.

Weet iemand wat bijvoorbeeld:
Cascada
Lasgo

etc. kosten?

Als jullie nog andere suggesties hebben aan acts die een redelijke prijs hebben hoor ik het ook graag hier!

Play that funky music white boy....
Dolivieira    posted on 21-10-2009 18:06
Sandr?@ Zoek ff bij welke boekingsagency ze zitten, En bel ze ff op. Zo`n boekingsagency kan je zeggen hoe duur ze zijn. Cool
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djmamo    posted on 21-10-2009 20:18
Poster: djdolivieira
Sandr?@ Zoek ff bij welke boekingsagency ze zitten, En bel ze ff op. Zo`n boekingsagency kan je zeggen hoe duur ze zijn. Cool

He wou net gaan zeggen wat de prijs van ze was, nou dan moet je jan vis ff bellen

www.moonentertainment.nl
Stagiar    posted on 21-10-2009 20:42
Over het geld,

Of ze het waard zijn of niet is opzich al een discussie maar dat laat ik ff buiten beschouwing.

De bedragen komt omdat het voor 75% van de dj's maar tijdelijk is en ze draaien vaak maar 3 avonden en 1x per avond (uitzonderingen daar gelaten)

Dan bouw je natuurlijk een hoop poen op, maar daar gaat ook nog eens 42% belasting af enz en omdat het tijdelijk is sparen veel djs voor tijden dat ze niet meer of minder draaien.

Dus wat ze uiteindelijk per maand overhouden is nog genoeg, maar toch het ligt toch ff anders dan de meeste denken.

Hoezo 42%?
Een DJ mag in principe gewoon op 6% BTW tarief draaien, dit geld in een bedrijfje stoppen ?en zichzelf vanuit dat bedrijfje verlonen. Doordat de DJ weer eigenaar van dat bedrijfje is kan ie z'n loon zo laag mogelijk houden en zo een hoop belastinggeld overhouden. (Wat ie anders zou moeten betalen).
Jorrit    posted on 21-10-2009 21:00
Poster: Stagiar

Hoezo 42%?

Een DJ mag in principe gewoon op 6% BTW tarief draaien, dit geld in een bedrijfje stoppen ?en zichzelf vanuit dat bedrijfje verlonen. Doordat de DJ weer eigenaar van dat bedrijfje is kan ie z'n loon zo laag mogelijk houden en zo een hoop belastinggeld overhouden. (Wat ie anders zou moeten betalen).

En dan verloon je jezelf, en wat krijg je dan: Loonbelasting.

Jezelf laag verlonen is een optie ja, maar denk maar niet dat de belastingdienst erin trapt als een DJ zijn dagelijkse behoefte van de bedrijfsrekening gaat betalen.
djmamo    posted on 22-10-2009 02:27

Hoezo 42%?

Dus dan zou je eigenlijk 6% en nog eens 42% betalen? ben je dan niet duurder uit?
daarom ben je zeker stagaire
www.moonentertainment.nl
JollyJunkie    posted on 22-10-2009 07:34

Hoezo 42%?

Dus dan zou je eigenlijk 6% en nog eens 42% betalen? ben je dan niet duurder uit?
daarom ben je zeker stagaire

Ik vind je nou niet echt vriendelijk overkomen Mamo?Cool

Maar wil je dat eens uitleggen, ik heb nog geen verstand van al die zaken alleen de post van Stagiar snap ik nog wel, alleen waarom je dan volgens jou 6% + 42% moet betalen.

Flexii    posted on 22-10-2009 09:19
@ Jolly Junkie (zonder quote anders wordt het weer zo'n rommeltje)

Wat sommige mensen vergeten is dat iedereen in Nederland die een inkomen heeft daarover een bepaald percentage inkomensbelasting over betaald. Jouw vader, de buurman enz enz. Hoe meer je verdient hoe hoger dit percentage met een maximum van 52%.

btw, is belasting die je moet betalen over diensten en goederen die je verkoopt cq verhuurt. De zogenaamde omzetbelasting, voor medicatie hoef je die niet te betalen, voor de eerste levensbehoeft zoals brood is dat 6% en voor luxe goederen dus je djgear, huren van dj's licht en geluidsapparatuur betaal je 19%

Sandr    posted on 22-10-2009 10:29
Poster: djdolivieira

Dat snap ik, maar als iemand mij hier een indicatie kan geven hoef ik niet te bellen, dan moet ik weer met allerhande informatie komen die ik (nog) niet heb.
Jorrit    posted on 22-10-2009 12:53
Poster: thijz
Gast....
Regel voor dat geld gewoon een paar chille onbekendere DJ's. En dan 1 korte hoofdact.
Dus doe bijvoorbeeld: Eerst Joshua Walter vervolgens Jurgio Ratello en dan sluit je af met Bingoplayers ofzo.
Als je bij een boeking vermeld dat het om een school feest gaat. Met goedkope kaartjes en een niet commercieel feest doen dj's vaak een hoop van de prijs af.
Suc6

Gast, een vriend van mij vind Joshua Walter helemaal tof, dus ik dacht ik ga hem boeken, komt hij met een bedrag van 700 euro ex. Cool
Dolivieira    posted on 22-10-2009 12:57
Is een hoop geld.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sandr    posted on 22-10-2009 12:59
helemaal voor een naam die?8 vd 10 mensen niet kent en dus ook niet echt een publiekstrekker zal zijn...

416 Users online: 347 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 7.661
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.275.634