Speakers voor €250 max.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welk mengpaneel moet ik nemen?

-Numark 3002X
-Numark Matrix 3
-Numark DXM09
-Gemini 626i
-Dateq XTC
-Pioneer DJM500
-Iets anders

Voting is only possible for our Members
Crazy    posted on 22-09-2009 00:46
Ik weet dat hier al ontelbare topics over zijn, maar voor mijn doeleind(en) heb ik niet bepaald iets kunnen vinden.
Zoals bij sommige bekend is, ben ik voor mijn school bezig. Maar ik moet erg op het budget letten.

Nu kan ik over 3/4 maanden ongeveer voor ongeveer aan ?250 gaan shoppen voor geluid.
Nu zijn mijn vragen:

1. Passief of actief?
2. Als het actief is, moet ik toch een verloopje hebben van tulp naar speakon?
3. Welke speakers ( en versterker) voor dit budget?

Ze moeten ongeveer 90 tot 110 man aankunnen. En als het kan een redelijk geluid, het hoeft natuurlijk niet superkwaliteit te zijn maar zolang ze niet te schel zijn en een aantal jaar meekunnen ben ik tevreden!

Alvast bedankt!!!

EDIT: Hoe the f*ck is die poll hier terecht gekomen?CoolCool
User edit by Crazy on 22-09-2009 @ 15:53:49 (8%)

What do you think about Speakers voor €250 max. ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 22-09-2009 07:19
Ik ben bang dat dit je niet gaat lukken met 250 euro, aangezien dit een wel heel klein bedrag is voor speakers.
Op de eerste 2 vragen kan ik wel antwoord geven, op de laatste dus niet.
1: Maakt in principe niet zoveel uit, met jouw kleine budget zou ik gewoon kijken naar wat het goedkoopst is.
2: Dit hangt maar net van de aansluiting van de speaker af, tegenwoordig zijn de meeste XLR.
http://www.louiscasper.com
Illusion    posted on 22-09-2009 10:37
De Poll hierboven is niet van belang en staat niet in verband met het topic onderwerp.
Hierover kun je zoeken in de Search in het navigatiemenu. Staan genoeg hits over topics als, wat voor mixer moet ik nemen.

Poll kun je wel verwijderen door je post te editten dacht ik?

1. Actief is het beste, het voordeel is dat je niet met een losse versterker zit, deze zit namelijk ingebouwd. Nadeel is dat de prijs behoorlijk wat hoger ligt dan een Passieve.

2. Tulp naar Speakon? Cool Denk eerder dat je een combinatie van XLR en Speakon moet hebben.

3. Er zijn weinig speakers voor dit budget. Ze zijn er wel, maar niet met het vermogen en kwaliteit dat jij misschien wil hebben.

Ik denk dat je voor 250 euro 1 goede Passieve box kan kopen.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Crazy    posted on 22-09-2009 12:08
Krijg de poll juist niet weg.

En het moet 100 man aankunnen over een lengte van 20 meter en 10 meter breed.
lightstar    posted on 22-09-2009 17:03
Ik kan je verzekeren dat wat jij wilt nooit gaat lukken.
Ten eerste jou eerste vraag al een setje speakers voor 250 euro compleet met versterking dat is al zo goed als niet te vinden of je moet echt naar het hele lowbudget gaan. Maar denk dat je dan ergens richting speeldoged komt:P
En wat je nu als laatste hebt gezecht dat je 100 man aan wilt kunnen dat is al helemaal nooit haalbaar.
Ik ben zelf voor een set speakers compleet 1000 euro kwijt geweest.
Ik kan hier mee voor 100 man lekker draaien zonder problemen maar dan zit je alsnog op een beetje laag budget aan speakers qua kwaliteit.
Ik zou toch jezelf maar eens afvragen wat je nou echt wilt of doorsparen zodat je het aantal personen aan kan. Of voor hele lage kwaliteit gaan waar je eigelijk nog niks mee kan.

En als je er echt een geluids setje wilt gaan kopen en niet lullig bedoeld hoor alleen als TIP! Dan zou ik eerst ook een beetje audio kennis ophalen. Gewoon info lezen op een site zodat je een beetje basis hebt want anders dan ga je ben ik bang echt fouten maken.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Estacy    posted on 22-09-2009 17:04
100 man, en je hebt 250 euro voor een versterker EN boxen... dat gaat je niet lukken, dat kan ik je wel vertellen. Uitgaand van een dB setje dat voor 100 man geschikt is: ong. 600 watt aan vermogen en ong. 117 db SPL. ?Maar om toch iets aan te raden: 2x JB systems TSX10 en een JB systems VX200. Dit kost je 260 euro, maar 100 man gaat je niet lukken. Om iets anders aan te raden: 2e hands! dan zul je alleen wel snel uitkomen op oud spul en skytec, maar er valt vast wel iets te vinden!

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Crazy    posted on 22-09-2009 17:11
Ik wil binnenkort eens gaan overleggen of ik niet wat meer beschikbaar kan krijgen want 250 euro is inderdaad vrij weinig, en op marktplaats ben ik ook niet heel veel bijzonders tegengekomen.

Iemand hier toevallig nog een leuk setje tekoop voor 250/300 euro voor 90 tot 100 man.
Beerhunter    posted on 12-10-2009 18:51
Hallo vriend, ik zal je een verslagje doen, Ik draai met ARS voor zalen van 200 tot 1000 man wij draaien met 2e hands spullen die ik, omdat ik in de theater wereld werk, goedkoop heb kunnen scoren, om je een idee te geven, wij werken met een actief gefilterd systeem van Crest audio met een delay steck van 4x 450 watt op midhoog en 2x 1500 watt op sublaag, dit is een continu vermogen wat de versterkers aan 8ohm op EV speakers uitsturen, laat je vooral niet gek maken met muziek vermogens of allerlei hakkitakki vermogens die men graag in de foldertjes zet, je kan het zelf checken waneer het vermogen van de versterker zogenaamd groter is dan het totaal opgenomen vermogen dat hij uit het net zou gebruiken, dan word je voor de gek gehouden. Deze hele set heeft mij inclusief delay, EQ en electronisch crosover, ?5000,- gekost, en dat is goedkoop!!! als je voor 100 man wil draaien, en je wil dat het enigzins klinkt, ben je 2e hands min. ?500,- kwijt voor een zeer basic setje en verwacht dan niet dat je op "housparty" sterkte kan draaien. het eerdere advies om je vooral eens te verdiepen in de audio termen en weetjes, lijkt mij zeeeeer zinnig, aangezien je het over verloopjes van tulp naar Speakon hebt, je onwetendheid is niet erg, maar nu schrijf je wel klinkklare onzin.
Ik snap heeeeel goed dat dit teleurstellend is maar ik ben liever even een beetje hard voor je en hoop je zodoende te behoeden voor een debakel, dat zou je ook niet leuk vinden.
Ga eens bij een theater langs en laat je informeren, en .......laat ze weten dat je school geen geld heeft, wie weet sponseren ze jullie wel, ze moeten per slot van rekening ook afschrijven.
Estacy    posted on 12-10-2009 19:26
voor onder de 1000 kun je anders best een setje halen dat zalen vult.
om maar iets te noemen:

dB technologies entertainer L600

HK audio Soundhouse one

edit: wil er overigens wel bij zeggen dat je dan geen extreem harde muziek hebt die overal bovenuit komt. Overigens ligt het ook aan de ruimte waar de speakers staan, buiten heb je meer vermogen dan in een gesloten bunker om maar iets te noemen Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 12-10-2009 @ 19:28:14 (100%)
DaCompra    posted on 12-10-2009 19:45
Ik heb hier nog 2 enorme speakers staan,
750w Rms met elk 2 JBL woofers erin.
Klinkt super goed, maar is wel zelfbouw..
Als je interesse hebt pm maar eens, wil er eigenlijk wel vanaf omdat ze erg groot zijn en ik er zelf geen ruimte voor heb Cool.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

220 Users online: 114 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 81.816
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.853