DJM-400
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rinaldo    posted on 20-09-2009 23:30
Collega's

Ik heb sinds een paar dagen de DJM-400 plus 2 x CDJ400. Mbt de DJM 400 het volgende:
Overigens als PA heb ik de Dynacord POWERMAX 3

Hoe regel ik mijn mixer icm met de versterker van mijn PA af.

Voordat ik deze set had aangeschaft was het regelen van mijn mixer eenvoudig:
Masters van mijn versterker op max..master op mijn mixer goed afregeen zodat ik niet in het rood ging.

Nu is het zo dat als ik mijn masters op mijn versterker op max zet dat mijn master op de mixer nog niet op 1 kwart staat.

Kortom wat is de juiste afstelling.

Ik hoop dat jullie mij verdr kunnen helpen.

Greetz\

Rinald
User edit by Rinaldo on 21-09-2009 @ 16:55:39 (1%)

What do you think about DJM-400 ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 20-09-2009 23:33
dat is de juiste afstelling,
ze hebben mij altijd verteld dat je je versterken volledig op max moet zetten omdat dit beter is ervoor. dan je geluid gewoon naar wens verder regelen met je master op je mixer, is niet erg dat je maar op een kwart zit
tairip    posted on 21-09-2009 10:07
Netjes 0dB insturen en dan de versterker afregelen. het is beter voor een amp om op zijn sloffen te draaien dan in de clip.
Mod edit by tairip on 21-09-2009 10:08 (1%)
TranceXX    posted on 21-09-2009 10:31
Poster: tek-zotic
dat is de juiste afstelling,
ze hebben mij altijd verteld dat je je versterken volledig op max moet zetten omdat dit beter is ervoor. dan je geluid gewoon naar wens verder regelen met je master op je mixer, is niet erg dat je maar op een kwart zit

De gains van een versterker nooit op maximum zetten, 3/4 meer niet anders krijg je vervorming en gaat hij clippen.
JazzyMax    posted on 21-09-2009 11:27
Het is het best voor een versterker dat hij 100% open staat.
Dan moet je er gewoon voor zorgen dat je op je mixer niet in het rood speelt.
Dan is het geen probleem.
tek-zotic    posted on 21-09-2009 12:36
Poster: TranceXX

De gains van een versterker nooit op maximum zetten, 3/4 meer niet anders krijg je vervorming en gaat hij clippen.

je versterker gaat belange na niet clippen als je hem volledig open zet en rustig regelt met je master
zoals jazzymax zegt niet in het rood spelen op je mixer. En dat is waar super veel mensen in de fout gaan
Winston    posted on 21-09-2009 14:39
Check het pro audio forum van DJResource, echt een must als je met zo een basic vraag zit.

Aangenomen dat je speakers en amplifier een goede match zijn gaat het regelen als volgt:

1. zet mixer pfl gain, mixer master gain en amplifier gains op nul.

2. zet mixer pfl gain zo ver open tot alleen de luidste delen van een draaiend nummer op de pfl VU meter rood uitslaat (gemiddeld pfl signaal op 0 dB).

3. zet master gain zo ver open tot alleen de luidste delen van een draaiend nummer op de master VU meter rood uitslaat (gemiddeld master signaal 0 dB).

4. zet amplifier gains zo ver open tot alleen de luidste delen van een draaiend nummer op de amplifier clip indicators rood uitslaat.

Als je een huis amplifier hebt, zonder clip indicator is stap 4 als volgt. Breng de gains van nul op totdat je distortion hoort / geluidskwaliteit wordt plots merkbaar slechter. Draai dan de gains vanuit die positie ongeveer een kwart van het ronddraai bereik van de gains terug.

Als je stap 1-4 volgt stuur je overal door het hele systeem 0 dB en heb je bij elke versterkingsfase (gain knop) de maximale versterking tegelijk zonder clipping. Met je master gain van de mixer kun je dan zachter, maar nooit harder. Als je harder wilt moet je de mixer koppelen aan een PA system met meer vermogen.

Alle andere manieren zijn niet juist en je loopt het risico dat je je speakers opblaast.

De stand van de gain knopjes van je amp zegt niets of het wel of niet zal clippen. Alleen de clip indicators.

Met de amplifier gains wordt alleen de verhouding van de versterking tussen input en output signaal geregeld en niet de absolute output. Indirect heeft het wel invloed op de absolute output.
Tic Toc
User edit by Winston on 21-09-2009 @ 17:57:15 (40%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

54 Users online: 20 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 15.707
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.222.459