Draaien (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lionellll    posted on 20-09-2009 21:58
Mischien een hele domme vraag.
Ik wil graag in de hardstyle genre gaan draaien,maar ook gewoon alround het is nog even uitzoeken wat mij het beste licht
Maar mijn voorkeur gaat gewoon uit naar hardstyle omdat ik eigenlijk alleen daarna luister.

maar wat is nu de bedoeling van draaien?
het?mooi laten overlopen van muziek?,of komt er nog meer bij kijken?

en veel later komt het zelf in me kaar maken van tracks enzo..

What do you think about Draaien ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 20-09-2009 22:01
De essentie van het draaien is dat je 't zelf naar je zin maakt en ook het publiek....een onvergetelijke avond bezorgen, hoe dan ook ! Mooie overgangen komen na een tijdje oefenen...

En als jij hardstyle fijn vind om te luisteren, dan is het draaien ook een makkelijke stap !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Helixon    posted on 20-09-2009 22:03
Je moet niet allen de nummers in elkaar laten lopen, je moet ook de juiste keuze hebben, de nieuwste muziek enz. je moet er ook ervaring mee hebben, en skills...

greetzz
Lionellll    posted on 20-09-2009 22:13
maar het is niet cdtje er in,play klaar is kees.
wat doe je nog meer onder het draaien?

overlaten lopen
goeie muziek kiezen
Vooral? het publiek het naar de zin maken.

maar je ziet ze ook aan de knopjes draaien en alles?
stel je draait d-block en s-te-fan, mag je er dan ook effecten aan geven of?

ik ben totaal onbekend in dit wereldje en wil zoveel mogelijk leren,alle tips zijn welkom
op internet zoek ik ook naar alles en nog wat, naar beatmixen ect ect.
maar wat is nu echt de basis ?:O
User edit by Lionellll on 20-09-2009 @ 22:13:26 (7%)
delectro    posted on 20-09-2009 22:18
het is de bedoeling dat je het publiek vermaakt, even heel simpel uitgelegd:

op cd speler A speel je een nummer af, dan zorg je dat je over gaat naar cd speler B (hierbij kan je gebruik maken van beatmatchen, effecten en nog een aantal dingen) voor die dingen gebruik je?een mixer.

veder is het belangrijk om een sfeer op te bouwen, een uur lang achter elkaar op hardstyle knallen lukt mij niet, dus zorg dat je ook rust punten pakt en dan opbouwt naar een hoogtepunt zodat iedereen daarna weer los gaat..

nog meer vragen Happy, laughing?
DJADMIN    posted on 20-09-2009 22:23
Mwah over dat mixen...ook als je niet goed kan mixen kan je mensen goed vermaken !

Gister op stap geweest in een tent waar de dj echt niet goed kon mixen...maar wel het publiek op de vloeg kreeg !

Verder ben je soms met je stem bezig, en voornamelijk met enthousiasme aan de mensen tonen !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Lionellll    posted on 20-09-2009 22:53
dus eigenlijk,oefenen oefenen oefenen tot in den treure Happy, laughing..
maar waneer weet je dat je echt goed aan het mixen bent..
ik las zo straks over het gelijk laten lopen van de platen ect ect?
Mixt-Ape    posted on 20-09-2009 22:58
Gebruik eens de search functie. Er is heel veel te vinden op dit forum over de basics!
ianroma    posted on 20-09-2009 22:58
Beatmatchen is wel essentieel, maar met wat oefenen moet je de basis toch al wel binnen een maand onder de knie krijgen. Als je niet weet niet weet hoe beatmatchen/de platen gelijk laten lopen moet dan kan je op youtube genoeg filmpjes vinden. Kijk bevoorbeeld eens bij wat filmpjes van de dj tutor, van hem heb ik eigenlijk het mixen geleerd.
Lionellll    posted on 21-09-2009 11:21
kan iemand mij ook vertellen wat alle basis dingen zijn,hier uit kan ik dan gaan zoeken over het internet ..nu dwaal ik eigenlijk een beetje rond.
Roalin    posted on 21-09-2009 11:25
Cool

Cool

Mag ik vragen wat je motivatie?om?DJ te worden?is?
Als het om de aandacht gaat, kun je beter meteen stoppen...
mr-mfh    posted on 21-09-2009 11:57
Poster: Lionellll
kan iemand mij ook vertellen wat alle basis dingen zijn,hier uit kan ik dan gaan zoeken over het internet ..nu dwaal ik eigenlijk een beetje rond.

probeer eens naar een DJ les te gaan.

of als er een DJ in de buurt woont of een Drive-in ga daar eens rondneuzen en vragen stellen.
Stagiar    posted on 21-09-2009 12:17
Meer dan de helft van de keren dat je een DJ aan knopjes ziet draaien op de mixer is het voor de show xD
Dolivieira    posted on 21-09-2009 12:55
Poster: Stagiar
Meer dan de helft van de keren dat je een DJ aan knopjes ziet draaien op de mixer is het voor de show xD

Daar ben ik het niet mee eens. Ik draai echt niet aan de knopjes voor de show. Ik draai aan de knopjes omdat ik of het geluid goed wil zetten, of de bass er uit wil halen, of sommige pieken in een bepaalde plaat niet te laten over sturen, Of effecten te gebruiken.

Maar back on topic: Het is wel belangrijk om te weten hoe muziek in elkaar zit. Muziek maten enz,
Ook als je wil beatmatchen is gevoel voor muziek heel belangrijk. Als alround DJ hoef je niet perse goed te kunnen beatmatchen. Hier boven werden al hele goede tips gegeven. Sfeer maken als DJ is het alle belangrijkste.

Maar zo als Mixt-ape al zij: Gebruik die searchknop en gij zult alle tips en trucks kunnen vinden over beatmatchen. Ook op Youtube staat hele belangrijke?filmpjes waar je?het mixen onder de knie kan krijgen. Ook bij DJSound.com staan filmjes zoals de filmpjes reeks?How to DJ??en je zult alle stappen van het beatmixen leren. Het is wel een andere gerne van muziek bij deze filmpjes. Maar de?basics van beatmachen is bij alle dance?muziek?het zelfde. Al draai je House, HipHop, of Hardstyle. Techno, Trance of Disco je hebt met alle dance muziek met een?4 kwartmaten?te maken. Dus de basis van het mixen blijft het zelfde.?
Nog een belangrijke tip als je wil gaat beatmatchen. Leer eerst de basis. en als je dat onder de knie heb. ga dan effecten en?andere poespas gebruiken. Heb je basis niet onder de knie hoef je de andere poespas ook niet te gebruiken want dan klinkt het nergens naar. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lionellll    posted on 21-09-2009 13:55
motivatie?,het lijkt mij geweldig als het zo ver is een paar honderd/duizend man te vermaken en uit hun dak zien gaan.
en ook mijn eigen tracks maken in de hardstyle genre Happy, laughing
PaulBrugel    posted on 21-09-2009 14:03
Poster: Stagiar

Even een vraag, draai jij zelf ook? Want dat betwijfel ik als je dit hier in dit topic zet
dp_    posted on 21-09-2009 14:03
Geloof me, houd het maar bij dromen Cool Je bent niet de enigste met die droom
Stagiar    posted on 21-09-2009 14:09
Poster: PaulBrugel

Even een vraag, draai jij zelf ook? Want dat betwijfel ik als je dit hier in dit topic zet

Ja ik draai zelf ook en ja ik had eigenlijk al verwacht dat ik hier reacties op kreeg. Face the truth, kijk maar eens op youtube naar de filmpjes van de grote namen. Vaak worden de knopjes alleen maar aangeraakt om 'bezig' te lijken tijdens het draaien van een plaat als er even geen beatmatch te doen is, beter dat dan of niets doen of constant met je handen de lucht in te staan.
Bartjens    posted on 21-09-2009 14:12
Poster: dp_
Geloof me, houd het maar bij dromen Cool Je bent niet de enigste met die droom

Maar daarom hoef je het tog niet maar bij dromen te houden? Actie ondernemen! en wie weet komt je droom ooit uit....
www.djbrowbeat.com
Stagiar    posted on 21-09-2009 14:13
Poster: Bartjens

Maar daarom hoef je het tog niet maar bij dromen te houden? Actie ondernemen! en wie weet komt je droom ooit uit....

Exact.
Dromen en ambities moeten nageleefd worden.
Live the dream Winking my eye
dp_    posted on 21-09-2009 14:16
Er is niks mis met dromen hoor! Cool (Ik heb dezelfde droom) en ook zeker actie ondernemen! Maar de kans dat de droom echt uitkomt is niet heel groot.
Winston    posted on 21-09-2009 14:20
Hey ja, dat gevoel heb ik ook. Echt idioot.

@ Lionelll: de basis dingen zijn:
basiswerking van (download manuals van bekende players/mixers)
- cd player
- mixer
- headphone

beatmatchen/beatmatching

overgangen (transition/mixing)

setopbouw (hierover vindt je niks aparts op internet)

effecten is voor later als je thuis bent in het wereldje.

En eigen tracks maken is een ander vakgebied dan deejaying en wel het vakgebied producing.
Tic Toc
User edit by Winston on 21-09-2009 @ 15:03:35 (1%)
DJBas    posted on 21-09-2009 14:33
ik zou sowieso even flink gaan zoeken op youtube, daar staan onwijs veel filmpjes over de basis en over de werking van dj-apparatuur.. is iig voor mij altijd heel leerzaam geweest.
en natuurlijk oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen!
ThijsG    posted on 21-09-2009 14:48
Poster: DJBas
ik zou sowieso even flink gaan zoeken op youtube, daar staan onwijs veel filmpjes over de basis en over de werking van dj-apparatuur..?

Idd..Zoek is naar ellaskins op youtube, zou moeten helpen.
Een beetje rondkijken op DJR (rookie fofum bv) kan ook heel handig zijnWinking my eye.
DJ'en heeft iig veel met oefenen en willen te maken, anders kom je er nooit.
Winston    posted on 21-09-2009 15:05
Ik vindt geschreven tutors voor beginners gemakkelijker dan video's.
Tic Toc
Lionellll    posted on 21-09-2009 15:22
Er is tegen mij ooit door mijn ouders gezegt,alleen door hard te werken berijk je de top.
maar idd eerst de basis.

trouwens korsakoff,dblock stefan die maken hun tracks toch ook? en draaien ook.
User edit by Lionellll on 21-09-2009 @ 15:24:20 (71%)

69 Users online: 5 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 20.190
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.408.564