Poster: Stagiar
Meer dan de helft van de keren dat je een DJ aan knopjes ziet draaien op de mixer is het voor de show xD
Daar ben ik het niet mee eens. Ik draai echt niet aan de knopjes voor de show. Ik draai aan de knopjes omdat ik of het geluid goed wil zetten, of de bass er uit wil halen, of sommige pieken in een bepaalde plaat niet te laten over sturen, Of effecten te gebruiken.
Maar back on topic: Het is wel belangrijk om te weten hoe muziek in elkaar zit. Muziek maten enz,
Ook als je wil beatmatchen is gevoel voor muziek heel belangrijk. Als alround DJ hoef je niet perse goed te kunnen beatmatchen. Hier boven werden al hele goede tips gegeven. Sfeer maken als DJ is het alle belangrijkste.
Maar zo als Mixt-ape al zij: Gebruik die searchknop en gij zult alle tips en trucks kunnen vinden over beatmatchen. Ook op Youtube staat hele belangrijke?filmpjes waar je?het mixen onder de knie kan krijgen. Ook bij
DJSound.com staan filmjes zoals de filmpjes reeks?
How to DJ??en je zult alle stappen van het beatmixen leren. Het is wel een andere gerne van muziek bij deze filmpjes. Maar de?basics van beatmachen is bij alle dance?muziek?het zelfde. Al draai je House, HipHop, of Hardstyle. Techno, Trance of Disco je hebt met alle dance muziek met een?4 kwartmaten?te maken. Dus de basis van het mixen blijft het zelfde.?
Nog een belangrijke tip als je wil gaat beatmatchen. Leer eerst de basis. en als je dat onder de knie heb. ga dan effecten en?andere poespas gebruiken. Heb je basis niet onder de knie hoef je de andere poespas ook niet te gebruiken want dan klinkt het nergens naar. ?