beginnen met produceren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

creeky    posted on 20-09-2009 16:15
hallo

ik wil graag gaan beginnen met produceren maar ik heb al meerdere demo's geprobeert maar ik weet?niet welk programma het "makkelijkste" is voor het maken van house nummers?

en bij cubase waar kun je vst instruments downloaden?

bvd.

What do you think about beginnen met produceren ??

Vote :   

Estacy    posted on 20-09-2009 16:38
nou als je het lekker budget wilt houden: LMMS, lijkt heel erg veel op FL studio maar dan gratis. Verder moet je software nemen die je fijn vindt werken
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mixt-Ape    posted on 20-09-2009 16:46
Zelf ben ik begonnen met Reason en Ableton, nu heb ik ook Logic Pro 8. Je moet gewoon iets kiezen dat je fijn vindt en dat in je budget past!
Stagiar    posted on 21-09-2009 14:11
Ik ben zelf begonnen met Reason en ben nu al een tijdje bezig met Ableton en wil eigenlijk niets anders meer. Gewoon alles proberen.
tairip    posted on 21-09-2009 14:42
Gebruik de search eens, er zijn al zoveel topics over.
Searchkey: Produceren

////www.djresource.eu/Search/search/All/
Twizz    posted on 21-09-2009 14:48
-FL Studio is leuk om mee te beginnen, en er zijn ook veel grote artiesten die dit programma gebruiken(zoals Laidback Luke of tjah; Basshunter)
-Reason/Record(!) is toch een wat diepgaander programma voor mijn idee, en hier zijn ook veel bekende artiesten die dit gebruiken(denk aan het nieuwe Cobra Starship, of Claude VonStroke)
-Ableton is een erg populair programma onder de house-producers, vooral in het 'live tweaken'is het erg vet.(ook word dit programma onder de DJ's gebruikt)
-Cubase is het 'hardcore'programma onder de producers. En dan bedoel ik niet de stijl hardcore, maar ik bedoel de harde kern. Cubase is een van de oudste DAW's en is tegenwoordig erg populair onder de trance-producers. Niet simpel.
En dan heb je nog Cakewalk(soort van Cubase, windows-only) en voor de mac heb je Logic Pro, wat ook een erg populair programma is, waar je volgens mij toch wel rap mee aan de slag kunt.
Verder zou ik nog Pro-tools kunnen noemen, maar dat is eigenlijk geen optie voor een beginner.(sowieso erg duur)

Dus ik raad eigenlijk FL Studio, Reason/Record en Ableton aan. Welke je hiervan kiest, is een kwestie van smaak.

FL Studio klinkt nogal snel 'basic' en inspiratieloos, maar als je er wat verder induikt, zul je de professionele kant er wellicht ook van ontdekken. Luxx hier van het forum werkt erg veel(eigenlijk alleen) met dit programma.

Reason/Record klinkt voor mijn gevoel altijd wel lekker, dit is mijn favoriete programma(en heb het dus ook daadwerkelijk aangeschaft) Kunnen heel erg mooie projecten uitkomen doordat je bij dit programma echt zelf aan de slag moet zullen gaan en niet eeuwenlang op presets kan blijven leven(mede dankzij de afwezigheid van VST(i)-ondersteuning)

En Ableton is wel het programma om te grooven, en lekker speels bezig te zijn, ?n het toch goed te laten klinken. Vraag hiervoor naar bijvoorbeeld Rene Kuppens hier op het forum, die weet daar nog veel meer van!
Ilja    posted on 21-09-2009 18:09
Met welke computer vind je het fijnste om op te werken
User edit by Ilja on 21-09-2009 @ 18:10:37 (6%)
Flaged
Jorrit    posted on 21-09-2009 18:28
Wat Tairip zegt. Oa. in dit topic kunnen we verder Winking my eye

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

342 Users online: 262 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 17.989
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.767.461