Raad Nodig: Geluidsset
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 17-09-2009 21:53
.
User edit by Seca on 13-06-2011 @ 21:47:53 (100%)

What do you think about Raad Nodig: Geluidsset ??

Vote :   

Bart_    posted on 17-09-2009 22:20
Hmm, die versterker is 3HE, beetje lomp dus.
Verder geen ervaring met de laney's en EQ is niet zo noodzakelijk.
Mijn tip: geef een paar centen meer uit en koop DAP K-112's met een DAP P-1200.
Ben je zeker ervan dat je gewoon goed spul in huis hebt. (Goede kwaliteit-prijs).
djmamo    posted on 17-09-2009 22:41
Ik vind het redelijk prijzig.

Alles wat er staat is niet echt top spul.
OKe de versterker is aardig, maar geen top (ben ook niet zo van de peavy klank)

En denk dat je voor 450 ook een leuk nieuw setje kunt kopen.
en zo aan de eq te zien is het ook van een echte geluids man....... niet dus, of zegt dit meer over de speakers........

ik zou het niet doen.
www.moonentertainment.nl
Bouncy    posted on 17-09-2009 22:48
Poster: Bart_
Hmm, die versterker is 3HE, beetje lomp dus.
Verder geen ervaring met de laney's en EQ is niet zo noodzakelijk.
Mijn tip: geef een paar centen meer uit en koop DAP K-112's met een DAP P-1200.
Ben je zeker ervan dat je gewoon goed spul in huis hebt. (Goede kwaliteit-prijs).

die peavey is misschien lomp, maar niet kapot te krijgen! K heb zelf een cs-800 op t laag hangen, flink in de clip, gebeurd niks mee (speakers kunnen er minder goed tegen) dit setje is kijgoed!

"geef een paar centen uit en koop wat beters" whahaha en dan met Dap K-112 kastjes komen... Noem je dat beter?
Estacy    posted on 18-09-2009 07:33
@djmamo, mischien had ie dat alleen voor de foto zo? Maar die Peavey is inderdaad niet kapot te krijgen. En die speakers zullen ook wel niet zo heel slecht zijn
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bouncy    posted on 18-09-2009 08:44
En die behringer eq is ook niet slecht, je moet er alleen voorzichtig mee om gaan!!!
djmamo    posted on 18-09-2009 10:49
Poster: Bouncy

die peavey is misschien lomp, maar niet kapot te krijgen! K heb zelf een cs-800 op t laag hangen, flink in de clip, gebeurd niks mee (speakers kunnen er minder goed tegen) dit setje is kijgoed

?

Mijn ervaringen met peavy zijn blijkbaar toch anders.
Ook denk ik dat dit meer geschikt is als zang installatie dan voor een drive-in.
Want de "peav? sound" is ook wat meer gericht op zang en gitaar

Kijk ook eens hoe oud de installatie is?

Ik blijf toch bij mijn eerdere uitspraak dat het toch veel geld is voor deze set.

ow en die eq van behringher is niet zo heel slecht, als die in een thuis installatie zit.
ga je ermee slepen dan heb je de kans dat je hem ieder (half) jaar moet vervangen.
Dat is mijn ervaring in de verhuur.
www.moonentertainment.nl
Bouncy    posted on 18-09-2009 13:05
Poster: djmamo
ga je ermee slepen dan heb je de kans dat je hem ieder (half) jaar moet vervangen.
Dat is mijn ervaring in de verhuur.

Mijn ervaring is anders, k heb er hier 3 liggen, netjes in kist, gaan al jaar of 2 mee ofzo...
Seca    posted on 18-09-2009 18:20
Nogal lastig nu,

Want er zijn veel mensen die zeggen dat ik voor deze prijs beter een ander setje kan kopen
En er zijn mensen die zeggen dat dit een goede prijs is voor hetgene wat ik krijg.

De foto's zijn van de verkoper, waarvan ik het materiaal ga kopen. Juist hetzelfde dus.
Helixon    posted on 18-09-2009 23:18
Hmmm, als je bereid bent i.p.v. 450, 500 uit te geven,ga dan voor een alles in een setje

mijn voor keur gaat dan voor de Reloop Active PA set 700.....

Dan heb je in totaal incl. subwoofer 700 watt RMS vermogen, de versterker en EQ zitten in de sub...

Dat is mijn voorstel....

Greetz hoop dat je er wat aan hebt
Bouncy    posted on 19-09-2009 09:07
Maaar... Dan heb je wel een actieve set... K ben daar niet zon voorstander van!
LouisCasper    posted on 19-09-2009 09:16
Maaar... Dan heb je wel een actieve set... K ben daar niet zon voorstander van!

Hoezo niet als ik vragen mag?
Ik ben er juist wel een voorstander van, aangezien je minder hoeft te sjouwen en minder kabels nodig hebt en er dus minder mis kan gaan.
http://www.louiscasper.com
Bouncy    posted on 19-09-2009 09:31
Poster: Look

Hoezo niet als ik vragen mag?

Ik ben er juist wel een voorstander van, aangezien je minder hoeft te sjouwen en minder kabels nodig hebt en er dus minder mis kan gaan.

2 touwtjes richting je speaker... spanning en signaal... leg die 2 eens naast elkaar!

Verder worden actieve speakers vrijwel altijd afgeknepen, dan zit er bijvoorbeeld een 1kW RMS speaker in, en ook een 1kW versterker... kan makkelijk 1,5kW achter, als je weet wat je doet... Voordeel is ook dat je harder kunt ZONDER te oversturen (gelijkspanning!!).

Ook een nadeel is dat als je bij een actieve speaker de versterker opblaast, je gelijk de hele speaker kwijt bent, als ik een versterker opblaas dan leen ik er eentje van collega's (ik kan zelfs in hoge nood gewoon omprikken op de versterker van de monitoren).

mja, dat is wat ik er van vind...

oja... ooit een geprobeerd een flink actief kastje op een statiefje te zettenConfused
User edit by Bouncy on 19-09-2009 @ 09:32:06 (1%)
Seca    posted on 19-09-2009 09:46
Dus misschien toch beter zo een reloop setje kopen?
Want ik ken echt niets van geluid eigenlijk.. Nogal lastig dus om te kiezen!
Bouncy    posted on 19-09-2009 10:06
Poster: Seca
Dus misschien toch beter zo een reloop setje kopen?
Want ik ken echt niets van geluid eigenlijk.. Nogal lastig dus om te kiezen!

Dat reloop setje is actief...

Dan kun je nog beter dat DAP setje nemen... maar 1 advies, neem dan geen K-112, maar K-115!

Welke mixer gebruik je en hoe stuur jij uit (0dB?)? (i.v.m headroom, dan zoek ik effe een bijhorend versterkertje).
User edit by Bouncy on 19-09-2009 @ 10:06:49 (1%)
Seca    posted on 19-09-2009 10:09
@ Bouncy

Ecler MAC 70I word hiervoor waarschijnlijk gebruikt.
Estacy    posted on 19-09-2009 10:30

oja... ooit een geprobeerd een flink actief kastje op een statiefje te zettenConfused

Bij die Reloop zit de versterker in de Sub, niet in de topjes
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bouncy    posted on 19-09-2009 11:42
Poster: Estacy

Bij die Reloop zit de versterker in de Sub, niet in de topjes

klinkt als... Dap Soundmate... :P (Nja, laten we hopen dat ie niet hetzelfde klinkt, soundmate klinkt echt kutt)

Helixon    posted on 19-09-2009 11:54

Oja... Ooit geprobeerd een grote actieve kast op een statiefje te zettenConfused

Bas kasten zijn niet bedoelt om op statieven te zetten, bij die set kun je de linker, of de rechter speaker zonder statief, maar alleen met de PAAL van het statief in de bas kast kan schuiven, en daar boven op kan je dan de stattaliet op zetten.....

Greetzz
User edit by Helixon on 19-09-2009 @ 11:57:11 (6%)
Bouncy    posted on 19-09-2009 12:14
Poster: Helixon

Oja... Ooit geprobeerd een grote actieve kast op een statiefje te zettenConfused

Bas kasten zijn niet bedoelt om op statieven te zetten, bij die set kun je de linker, of de rechter speaker zonder statief, maar alleen met de PAAL van het statief in de bas kast kan schuiven, en daar boven op kan je dan de stattaliet op zetten.....

Greetzz

:P ja, bij dat geval ja, maar je hebt ook gewoon actieve topjes...
Seca    posted on 19-09-2009 12:58
Ik heb net aan de verkoper gevraagd hoe oud deze geluidsset was.
En hij antwoord:

5 - 7 jaar oud.
Bouncy    posted on 19-09-2009 13:43
Poster: Seca
Ik heb net aan de verkoper gevraagd hoe oud deze geluidsset was.
En hij antwoord:

5 - 7 jaar oud.

Mwha, die peavey kan dat wel houwe... (geen idee hou oud mijn peaveys zijn..(ze zijn iig oud)
Ook moet je opletten dat het vermogen per peavey verschilt (aan de hand van het type nummer)
DJ-Scratch    posted on 31-10-2009 07:24
Ik zou gewoon een nieuwe set kopen, 5-7 jaar is best oud.. En laney vind ik persoonlijk geen goed merk!

This is an old Topic

No new postings for 5.781 days.
 Post CommentThat would be 192.7 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

359 Users online: 218 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 75.799
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.872.836