CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (50/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

TheOne    posted on 01-12-2010 23:58
Vinden jullie het knipperlicht echt handig Confused Ik het nog niet geupdate naar 3.2 maar zoals het bij 3.1 is vind ik perfect ...
weer een knipperend lichtje erbij ... net wat we nodig hadden Cool

Funkx , Probeer de firmware eens opnieuw te downloaden , uppack de files en zet deze op een lege usb (niet in een map) , maar zo heb jij het waarschijnlijk wel gedaan?Cool en dit probmeem heb je bij uw 2 cdj's?..? raar wel?Cool
Meks    posted on 02-12-2010 11:41
Poster: Funkx
Vraagje....

Heb net de update gedownload, maar helaas wilt het niet lukken Cool
Ik heb alles gedaan zo als bij de vorige updates. Het gaat als het volgende.

Zet de CDJ 2000 aan krijg: ''Connect USB storage device into top USB port ''
Doe usb er in, binnen 2 sec: '' Firmware update is completed. Turn the power off /on before using ''
Zet de CDJ 2000 uit en aan: De CDJ 2000 geeft aan dat hij versie 3.10 heeft terwijl ik het toch echt 3.20 moet hebben.

Ik gebruik de zelfde usb als de vorige updates, hebt het ook geprobeerd met andere usb sticks. Helaas ook geen nut!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik hoor het snel.

Alvast bedankt Cool

khad gisteren ook problemen met de update. Nu kleek dat in niet op USB knop maar dat kleine usb knopje bij de usb poort zelf had gedrukt. En wat ook raar was ik moet tekens opnieuw men usb formateren , want er zaten telkens fouten in na dat ik een opdate geprobeerd had. ondertussen ist al gelukt.

edit: idd wel jammer dat je het knipperlichtje nie kan afzetten bij de settings
User edit by Meks on 02-12-2010 @ 11:42:42 (9%)
Bvanleeuwen    posted on 02-12-2010 12:00
Update ging prima. Nog niet getest! Maar kijk niet erg uit naar dat geflikker van die knopjes! Heb al een hekel aan knipperende FX of On/Off lampjes! Soms lijkt het wel alsof ik er epileptische trekjes van krijg Thumbs Up
Jizzy    posted on 02-12-2010 12:37

Poster: Lead
Heeft met het level van access tot het filesysteem te maken. Hou het erop dat de CDJ niet computer genoeg is om andere partities dan de hoofdpartitie te lezen.

Als je je files naar de hoofd partitie wegschrijft en al je andere files op de secundaire partities zet moet het wel lukken.

Maar waarom hou je niet gewoon 1 drive voor je muziek en gebruik je een andere voor opslag van je andere files?

Waarom meerder partities? Omdat een 1TB schijf hetzelfde kost als een 500GB schijf en jij adviseert om de grootte voor de CDJ max 500GB te houden Smile (Ik zou je graag de link willen geven in welk topic je dit geschreven hebt maar mijn topic is foetsie/overschreven door een ander topic) Cool
TheOne    posted on 02-12-2010 17:02
Ik hem mijn Portal Hd van 500 Gb geformat in 250Gb fat32 , en 250 Gb in Ntfs Cool
Dat werkt zonder probleem , op de Ntfs patitie kan ik dus fils groter dan 4Gb zetten voor all day use ... de andere partitie is dus enkel voor music. Ik heb er nu 600 nummers opstaan en die zijn in totaal 8 Gb groot... voor die 250 Gb vol is moeten er 18750 mp3's opstaan.... Ik kan dus nog wel even verder zo Cool Ik weet niet of dit de juiste mannier is van werken.... maar het werkt wel Cool

Ja dat geflikker is ook niet echt mijn ding :s ... en we hebben zo lang moeten wachten op een update , en dan zetten ze er zo iets onnozel in!Cool ze kunnen beter eens wat serieuze bug fixes doenCool maar we zulle wel zien wat de toekomst brengt... hopelijk krijgen we met kerstmis een fijn cadeauSmile
BennoRevelli    posted on 03-12-2010 12:09
Iemand nog verbeteringen opgemerkt?
Ik heb gisteren een nonstop set van 5,5 uur gedraaid en 1 x mijn cdj opnieuw moeten opstarten wegens het 'bevriezen' van de link.

Geen andere errors.. misschien alleen toeval, wellicht toch iets verbeterd?

Verder vind ik dat indicatielampje wel ok?, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Tomazos    posted on 09-12-2010 04:38
zaterdag ga ik weer draaien met de cdj 2000's,

even kijken of pioneer wat gedaan heeft met die LIJST aan kinderziektes die ik stuurdeHappy, laughing,
maargoed,

3/4 cdj 2000 aan elkaar koppelen is toch gewoon kwestie van een willekeurig netwerk/internet router ertussen zetten?

en dan 1 t/m 4 inpluggen Happy, laughing, en waar normaal je internetmodem opstaat leeg laten?

nu namelijk altijd 2 aan elkaar gekoppeld gehad en 1 los, maar gast dj van zaterdag heeft in ze rider staan dat ALLE spelers gekoppeld moeten staan
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Dav3    posted on 09-12-2010 07:13
gewoon een simpele netwerk switch.
www.everybeat.nl
BtM909    posted on 09-12-2010 19:04
Wat gebruiken jullie nou als opslag voor je muziek?

Zit te twijfelen tussen SD (te klein, dus kan ik snel kwijtraken), USB (is dat een beetje betrouwbaar als je het continue in en uit haalt: file corruption hell) of harde schijf (kan stukgaan van 't trillen; tenzij je voor een SSD gaat).

Heb ze alledrie wel beschikbaar, maar moet nu een beetje een keuze maken waar ik m'n files op ga laten Cool
User edit by BtM909 on 09-12-2010 @ 19:06:34 (6%)
Tomazos    posted on 09-12-2010 19:10
SD werkt sneller als usb,

ik heb het 'parade paardje' onder de usb sticks, de ;'extreme cruzer' van sandisk
Ultra fast speed: 25 MB/s read & 18 MB/s write

maar toch is met laden op de cd speler mijn SD kaart (sandisk class 6) sneller!,
het gaat maar om bijna 1 ms seconden, het verschil is niet uit te leggen.

daarin tegen gaat het schrijven van rekordbox naar SD wel tergend langzaam!

oja, gebruik ook nooooit de sd kaartjes met cue files van je mk3 in de cdj 2000Happy, laughing
(als je dus met cd of usb gaat draaien, en je de cue files wilt hebben)

ik heb voor usb gekozen omdat je dan de usb ook nog voor andere dingen kan gebruiken,
en de enorm snelle lees/schrijf snelheid wat wel zo makkelijk is als je met rekordbox dingen op je usb wilt zetten,
sneller is er bijna niet te vinden als deze usb stick.

je hebt ook goedkopere sticks, die je in elke computer zaak vind,
deze zijn meestal niet meer als 4a5mb/s lezen
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 09-12-2010 @ 19:15:07 (63%)
Dav3    posted on 09-12-2010 19:13
ik gebruik USB (heb zelf cdj900's dus de keuze is daardoor al snel gemaakt)
Sandisk Blade over snelheid niks te klagen, CDJ met Link en geen probs.
www.everybeat.nl
User edit by Dav3 on 09-12-2010 @ 19:14:13 (99%)
Vinnyo    posted on 09-12-2010 19:55
In de titel staat CDJ2000 & CDJ900, wat is het verschil eigenlijk met de CDJ850? Wil binnenkort namelijk de 850s kopen
Lead    posted on 09-12-2010 19:59
Verschil tussen de CDJ's staan in een mooi DJ Topic : > Ultimate CDJ Comparison Chart

En gebruik de USB/SD kaart waar je muziek op staat niet voor andere zaken dan de export van Rekordbox.

Aangezien de CDJ de mappen scanned op MP3 files kost het 'opstarten' van een USB/SD medium met alleen Rekordbox files erop stukken langzamer als er ook mappen met foto's etc op staan.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 09-12-2010 20:02 (100%)
Lead    posted on 09-12-2010 22:00
Valt me nu pas op, maar we zijn al lang aan een deel 2 toe.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 09-12-2010 22:01 (1%)

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

142 Users online: 59 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 44.903
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.433.277