CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (48/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Lead    posted on 12-10-2010 13:51
Epocs, ben wel geinttersserd in jouw situatie, zie PM. Natuurlijk kan het niet de bedoeling zijn dat je op de gok zo vaak mogelijk je stick erin/eruit moet halen om tracks te kunnen spelen.

Let the BASS be louder
Meks    posted on 13-10-2010 13:22
Zo iets kan idd niet . Wordt er binnen kort eigenlijk wel een firmware update gereleast. Zijn ze daar me bezig of zijn ze nog bezeg met andere producten uit te vinden. Kvind wel dat er schot in de zaak mag komen. Ik kan en wil gerust even wachten . Liever een deftige firmware update waarbij in 1 keer veel problemen worden opgelost, dan ??ne om de maand met hier en daar een probleempje opgelost. Maar hou ons toch op de hoogte. Op de pioneer website weet niemand of er nog een komt binnen een bepaalde tijd
Epocs    posted on 13-10-2010 14:39
Schijnt dat Rekordbox mijn USB in de war heeft geschopt.
Sinds ik er mee werk heb ik last van dit soort problemen....En daarvoor heb ik alles buiten Rekordbox om erin gesleept. Toen nergens last van gehad buiten haperende tracks.
timmy90    posted on 22-10-2010 11:18
hallo

ik heb net rekordbox gedownload,
nu moet ik een licentienummer invullen, waar haal ik die?
Epocs    posted on 22-10-2010 14:24
Als je een Pioneer koopt staat dat op het hoesje(A)
Meks    posted on 23-10-2010 00:43
@timmy90 stel dat je geen pio gekocht hebt dan moet je dat aanvragen op de recordbox website.

Met USB heb ik nog geen problemen gehad ook niet met sd . Enkel als je met damaged tracks zit. Maar dan moet je die verwijderen en eens opnieuw uploaden op je device
User edit by Meks on 23-10-2010 @ 00:44:29 (16%)
Tomazos    posted on 23-10-2010 05:25
als je SD kaarten van een cdj 2000 in een MK3 (dus geen mp3, maar hotcue files) dan vallen soms mk3's uit, bij drukken op de cue knoppen,

maak een autoloop van 8 beats (1sec de 4beat loop knop inhouden), sla die op onder een Hotcue/loop,
roep deze loop op via de hotcue knop, en jahoor.. het zijn er 4 ipv 8 Happy, laughing

zou leuk zijn als dat ook even veranderd word Happy, laughing,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
BennoRevelli    posted on 24-10-2010 12:26
Poster: Tomazos
als je SD kaarten van een cdj 2000 in een MK3 (dus geen mp3, maar hotcue files) dan vallen soms mk3's uit, bij drukken op de cue knoppen,

maak een autoloop van 8 beats (1sec de 4beat loop knop inhouden), sla die op onder een Hotcue/loop,
roep deze loop op via de hotcue knop, en jahoor.. het zijn er 4 ipv 8 Happy, laughing

zou leuk zijn als dat ook even veranderd word Happy, laughing,

Heb ik een tijdje terug ook al gemeld bij pioneer,, nog steeds niks over gehoord.
Ook laten die firmware updates wel erg lang op zich wachten..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Masterboy    posted on 24-10-2010 15:18
Ik vind het ook erg verontrustend dat ik veel meldingen lees (ook op andere forums)?van mensen die problemen hebben met de platter.
Dus als je aan het benden bent met de buitenste ring?en dat dan het bovenste plateau soms effe mee draait en de track hierdoor dus skipt.
Het probleem heeft dan te maken met de veren die in de platter zitten.
Maar vind het wel vreemd dat het zo masaal voorkomt met zo een dure speler en dat zelfs wanneer hij soms nog niet vaak is gebruikt.
Ik heb toch echt mijn bedenkingen met de kwaliteit van de onderdelen van de speler.
Ook snel loskomende usb aansluitingen en netwerkaansluitingen hoor je vaak.
Dat zou toch allemaal niet mogen voor zo een toestel.
Ik denk dat ze op alle onderdelen hebben bespaart om zo nog meer winst te kunnen maken bij Pioneer.
Ook zitten er nog steeds veel bugs in het toestel en dat een jaar na de release.
Gelukkig heb ik hier nog geen last van die problemen, maar als je je spelers moet opsturen ben je ze weer 3 weken kwijt.
Dav3    posted on 24-10-2010 15:22
Ik blijf erbij dat ik heel blij ben dat ik voor de 900's ben gegaan destijds. Werken tot nu toe erg goed.
www.everybeat.nl
BennoRevelli    posted on 24-10-2010 15:25
Poster: Masterboy
Ik vind het ook erg verontrustend dat ik veel meldingen lees (ook op andere forums)?van mensen die problemen hebben met de platter.
Dus als je aan het benden bent met de buitenste ring?en dat dan het bovenste plateau soms effe mee draait en de track hierdoor dus skipt.
Het probleem heeft dan te maken met de veren die in de platter zitten.
Maar vind het wel vreemd dat het zo masaal voorkomt met zo een dure speler en dat zelfs wanneer hij soms nog niet vaak is gebruikt.
Ik heb toch echt mijn bedenkingen met de kwaliteit van de onderdelen van de speler.
Ook snel loskomende usb aansluitingen en netwerkaansluitingen hoor je vaak.
Dat zou toch allemaal niet mogen voor zo een toestel.
Ik denk dat ze op alle onderdelen hebben bespaart om zo nog meer winst te kunnen maken bij Pioneer.
Ook zitten er nog steeds veel bugs in het toestel en dat een jaar na de release.
Gelukkig heb ik hier nog geen last van die problemen, maar als je je spelers moet opsturen ben je ze weer 3 weken kwijt.

Klopt helemaal! ik had een nieuwe CDJ-2000 gekocht, en na een week merkte ik al de ellende van het benden..
Hij is een maand weggeweest en eindelijk een nieuwe cdj gekregen.. afwachten dus hoe het zich gaat ontwikkelen.

Ik vind het een slechte zaak dat er nog steeds veel bugs en problemen met de firmware zijn.
Ook slaat bij mij een van de cdjs vaak helemaal vast tijdens de link functie als ik een grote playlist van een paar gigabyte aan het doorbladeren ben, of soms midden in een track..

Geloof me, daar zit je niet op te wachten Winking my eye
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Epocs    posted on 25-10-2010 09:11
Nu dat?ik paar tips heb gekregen over Rekordbox en me USB is gecheckt moet ik zeggen dat ik nu geen enkele probleem ondervind.

Intotaal al 11 uur ermee gedraait voor publiek en tot nu toe allemaal probleemloos. En als het eenmaal goed en probleemloos werkt moet ik wel bekennen dat het TOP spelers zijn...

Tevens is mij door een verhuurbedrijf gemeld dat er al weer een MK2 rond gaat vandaar dat veel verhuurbedrijven hem nog niet nemen door de fouten en de nieuwe speler. Of het een broodje aap is weet ik niet aangezien het ook zo is dat alles geupdate kan worden terwijl het apparaat zelf dus goed functioneert.

En als gasten zoals SHM dit soort dingen ook hebben dat waren hun toch ook al gestopt met het draaien om CDJ 2000?
User edit by Epocs on 25-10-2010 @ 09:14:16 (100%)
Dav3    posted on 25-10-2010 09:12
Klopt, je moet wel recordbox goed gebruiken, dan werkt het (bij mij iig) gewoon zoals het moet.
www.everybeat.nl
Epocs    posted on 25-10-2010 09:22
Hoor ook vaak dat een track even stopt of skipt!
Afgelopen keer was ik bij een booking en filmde iemand alles toen zag je dat persoon voor mij LICHTJES de LED ring aanraakte waardoor hij dus stopt.

Dit is in mijn ogen stommiteit en kun je dit makkelijk voorkomen om in CDJ mode te draaien. CDJ mode heeft natuurlijk zijn beperkingen maar dan switch je hem gewoon weer om als je de vinyl fucntie weer nodig hebt.
Yani    posted on 25-10-2010 16:05
Weet iemand hier of er een mogelijkheid is om je mix op te nemen met de CDJ-900 ? Via Recordbox ?
Tomazos    posted on 25-10-2010 16:57
ik draai zelf altijd in cdj modus,

dus dat over die ring heb ik niet ervaren..

wel dat de platter getriggerd word bij veel bassen in Vinyl modus
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Meks    posted on 26-10-2010 09:18
Poster: Yani
Weet iemand hier of er een mogelijkheid is om je mix op te nemen met de CDJ-900 ? Via Recordbox ?

nop dat is niet mogelijk Winking my eye
Lead    posted on 26-10-2010 15:48
Wat ?? We kunnen de vraag naar CDJ2000 niet eens aan, denk je dat er dan al iets nieuws aan zit te komen ?
Sterk verhaal.

Mix opnemen met Rekordbox is NIET mogelijk.
Let the BASS be louder
Epocs    posted on 26-10-2010 16:24
Een verhuurbedrijf aan de Hoofdweg te?Capelle?aan den IJssel beweerd dat!
?
Ik geloofde het niet 100% aangezien hij iets te gedaileerd begon te vertellen dat er een mannetje in?Australlie het al heeft?gepubliceerd.?
Meks    posted on 26-10-2010 20:05
@ lead
Welja na al die nieuwe producten die het afgelopen half jaar zijn uitgebracht weet je maar nooit. Wij hebben daar geen zicht op dat het daar bij jullie zo druk is. Alleen zijn er veel mensen aan het wachten op meer info. Maar heb hier en daar op het pioneer forum ondertussen het ??n en het ander opgevangen dat ze er me bezig zijn. Zo zouden ze bezig zijn met een zeer goeie oplossing van al die ERRORS.

Kben benieuwd Thumbs Up
User edit by Meks on 26-10-2010 @ 20:08:30 (6%)
Xtremer    posted on 27-10-2010 20:51
Ik heb zojuist mijn 2 CDJ-2000's via een netwerk switch met elkaar verbonden. In deze switch zit ook mijn internet (LAN) kabel. Zodra ik de CDJ's aanzet gaat mijn internet ook 3x zo traag, wat doe ik verkeerd?

Ik wil dus een netwerk maken tussen de CDJ's en mijn Macbook om via Rekordbox te kunnen draaien.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 27-10-2010 @ 20:52:34 (48%)
djmathijs    posted on 27-10-2010 21:01
Heb je dan nu geen aparte switch voor je cdj's?
T-to-the-J    posted on 27-10-2010 21:08
Je kan idd beter een aparte switch kopen voor je cdj's Anders gaat het link signaal door je hele netwerk en je hele netwerk door je cdjs Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Xtremer    posted on 27-10-2010 21:09
Het is een switch waarbij zowel de CDJ's, het internet en mijn Xbox zijn verbonden met 1 kastje dus. Zodra ik 1 CDJ aanzet gaat de internetsnelheid drastisch omlaag. Zet ik de 2e aan, dan valt MSN uit.

Het gaat om een Sitecom LN118: http://www.sitecom.com/network-switch-5-port/ln-118/p/681

Er zit maar 1 LAN aansluiting op de Macbook en heb 2 CDJ-2000's. Ik wil gebruik kunnen maken van Rekordbox LINK op beide CDJ's. Dus CDJ's apart met elkaar verbinden heeft geen zin.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 27-10-2010 @ 21:18:54 (65%)
T-to-the-J    posted on 27-10-2010 21:26
Nee een aparte switch met 4 of meer van die dingen zijn ook te koop, 2 voor je cdj's en voor je macbook aansluiten. Dan maak je zegmaar een apart netwerkje voor je cdjs'
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!

139 Users online: W.i.M & 23 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 56.192
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.943