CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (41/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Meks    posted on 12-07-2010 22:00
Poster: CoenBaas5300

Bij mijn 900's is het nog steeds hetzelfde terwijl hij toch aangeeft firmware 3.1, weet iemand waar dit mee te maken heeft? Lead?

Heb je het bevestigings bericht gezien gekregen op je cdj dat de update succes vol is verlopenen dat je je cdj mag upnieuw opstarten? Zo als je hebt na elke firmware update .
Masterboy    posted on 12-07-2010 22:05
Volgens mij geld deze update van 0.1 decimalen alleen voor de CDJ-2000 en niet voor de CDJ-900.
Want op een engelstalig pioneer forum staat het volgende vermeld?bij de gegevens van de firmware 3.1:

0.1 Decimal BPM - Now able to show one decimal point of the BPM (CDJ-2000 only).
Dolivieira    posted on 12-07-2010 22:53
Maar die 0.1 dezemaal die geld voor alle CDJs je krijg het alleen niet te zien. Alleen op de CDJ2000 nu wel.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 12-07-2010 @ 22:55:11 (1%)
CoenBaas5300    posted on 12-07-2010 23:30
Poster: Meks

Heb je het bevestigings bericht gezien gekregen op je cdj dat de update succes vol is verlopenen dat je je cdj mag upnieuw opstarten? Zo als je hebt na elke firmware update .

Ja ik heb het bevestigings bericht gekregen, maarja niet dat ik het nodig heb, zonder lukt het ook prima
Meks    posted on 13-07-2010 01:20
Poster: CoenBaas5300

Ja ik heb het bevestigings bericht gekregen, maarja niet dat ik het nodig heb, zonder lukt het ook prima

Ja idd heb ik ook zeker en vast nie nodig . Kvind het gewoon wat onfair . Zo kan iedereen die achter zo een dj bood staat beatmachen als een pro. Kheb het dan wel enkel over het beatmachen. Tis gewoon dat beatmachen zo een beetje zijn waarde gaat verliezen.
Vassilli    posted on 13-07-2010 01:22
Beatmatchen heeft al lang geleden z'n waarde verloren.. Sinds de cd-speler en Traktor. Nu ik de X1 heb druk ik ook steeds vaker op 'sync' je hebt dan gewoon meer tijd om je set uit te breiden.
Tomazos    posted on 13-07-2010 06:47
de BUG van het ejecten zit er nogsteeds in, had het vanavond met dyna 1 keer,

de nieuwe update staat erop,
bij het ejecten van een cd word het scherm waar normaal alle tracks staan leeg, en gaat er een rondje rond draaien met 'wait' en verder gebeurt er niks en geeft de cd ook niet terug, uit en aan zetten is dan de enige optie
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Lead    posted on 13-07-2010 17:27
Thomaz, kun je je probleem hier posten ? Dan staat alles bij elkaar en kan ik dingen verzamelen om er iets mee te doen.
Je laatste post omschrijft iets wat ik niet kan herleiden, maar ik wil er wel iets mee doen.
Let the BASS be louder
Xtremer    posted on 13-07-2010 17:35
Is het mogelijk binnen Rekordbox om een afspeellijst te koppelen aan een map? Zodra ik dus iets in de map doe of uithaal dat hij zelf de playlist update? Dit zou weer een paar stappen schelen en zo word het updaten van je muziek collectie ook een stuk makkelijkerSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Tomazos    posted on 13-07-2010 17:50
Poster: Lead
Thomaz, kun je je probleem hier posten ? Dan staat alles bij elkaar en kan ik dingen verzamelen om er iets mee te doen.
Je laatste post omschrijft iets wat ik niet kan herleiden, maar ik wil er wel iets mee doen.

is goed,
ik had ook pioneer zelf al een mail gestuurd met deze bug, maar daar heb ik niks van gehoord, zal het daar even posten
Lead    posted on 14-07-2010 14:57
Ja, die mail heb ik gezien vlak voordat ik naar Japan ging, maar heb geen tijd gehad om erop te antwoorden.
PM me anders je telefoonnummer even zodat ik je volgende week kan bellen om het een en ander kort te sluiten want volgens mij had je je nummer niet ingevuld.

Poster: Xtremer
Is het mogelijk binnen Rekordbox om een afspeellijst te koppelen aan een map? Zodra ik dus iets in de map doe of uithaal dat hij zelf de playlist update? Dit zou weer een paar stappen schelen en zo word het updaten van je muziek collectie ook een stuk makkelijker.

Graag rekordbox zaken in het andere topic, dan kan ik alles verzamelen en in 1 keer rapporteren. Weet nu naar wie de mail moet Thumbs Up
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 14-07-2010 14:58 (60%)
Tomazos    posted on 14-07-2010 17:14
u got mail Winking my eye
Xtremer    posted on 15-07-2010 11:01
Ik heb een probleem met mijn CDJ-2000 die mij gister pas echt duidelijk werd na het draaien op de CDJ-800 MK2 bij Convert (die gewoon werken zoals het hoort). De ene CDJ aangeschaft op 26-01-2010 functioneert perfect. De andere CDJ aangeschaft op 04-05-2010 heeft een vrij irritant probleem. Tijdens het benden aan de jog rand van de CDJ in Vinyl mode slaat hij steeds een stuk over. Wat ik hiermee bedoel is dat de CDJ zowel aan de bovenkant als aan de zijkant gevoelig is voor aanrakingen en dus op scratchmode gaat. Op mijn voorgangers (CDJ-1000 MK3) had ik dit probleem niet. Ik kon dus gewoon benden met de zijkanten en scratchen met de bovenkant van de platter.

Heb dit probleem al meerdere keren opgemerkt op feesten waar ik zelf heb gedraaid. Het lijkt mij niet echt prettig om tijdens het corrigeren van de plaat totaal off-beat te raken doordat de zijkant van je jog in vinyl-mode slaat.

Hier een filmpje om het probleem wat duidelijker te maken. (rechts klik opslaan is mogelijk)
Links: CDJ-2000 - aangeschaft op 04-05-2010 (met klacht)
Rechts: CDJ-2000 - aangeschaft op 26-01-2010 (functioneert perfect)
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 15-07-2010 @ 11:01:40 (3%)
Cyspoz    posted on 15-07-2010 12:55
Klinkt als een defecte switch in de jog wheel. Valt gewoon onder garantie, terug naar de winkel zou ik zeggen. Komt trouwens ook voor bij andere CDJ's als ze versleten zijn of een te harde knal hebben gehad.
Masterboy    posted on 15-07-2010 17:26
Hier een filmpje?van iemand met hetzelfde jog probleem met een CDJ-1000.
Hij legt in het filmpje uit hoe het te herstellen, maar uiteraard heb je nog garantie op je CDJ-2000, dus zeker terug naar de winkel ermee.

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=1Tl_xkT19hY
User edit by Masterboy on 15-07-2010 @ 17:27:07 (3%)
Dolivieira    posted on 15-07-2010 19:38
Dit is een probleem die zo te verhelpen valt. Zoals dat al in het filmpje te zien is. Alleen zal de jog van een 2000 toch iets anders inelkaar zitten. In verband met die verlichte ring. Maar aangezien jij Xtremer nog garantie heeft dan is het terug naar de winkel er mee.? Niet zelf gaan lopen klooien als je nog garantie hebt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mantana    posted on 16-07-2010 09:14
Yeah! Die update van de CDJ-2000 rocked!

Nu ook een 8 beat loop door de 4 beat loop 1 seconde ingedrukt te houden. Way you go Pioneer!
Cyspoz    posted on 16-07-2010 13:05
Had liever gezien dat ze het restarten van de loop hadden verholpen op het moment dat je de loop verlengt. Dan hadden ze ook niet die 1 seconden vast houden hoeven implementeren want dan kon je met de out knop de loop zo lang maken als je maar wilt.
DonBasco    posted on 16-07-2010 13:16
Poster: Cyspoz
Had liever gezien dat ze het restarten van de loop hadden verholpen op het moment dat je de loop verlengt. Dan hadden ze ook niet die 1 seconden vast houden hoeven implementeren want dan kon je met de out knop de loop zo lang maken als je maar wilt.

EENS!
Tomazos    posted on 16-07-2010 16:24
Poster: Cyspoz

inderdaad!
Masterboy    posted on 18-07-2010 13:01
Vandaag mijn laptop met rekordbox aangesloten?op beide CDJ-2000's en alles werkt perfect naar wens.
Gewoon mp3's op de laptop slepen in rekordbox naar het betreffende CDJ icoon en de track laad?supersnel in en staat klaar in CUE met waveform.
Ik heb 2 uurtjes proef gedraaid en geen vastlopers ofzo gehad.
Ben echt super tevreden met mijn Pioneers.(voordien jaren lang dubbel cd spelers van Denon gehad).
Pioneer werkt toch echt handiger.
mrwhoopie    posted on 18-07-2010 15:37
Poster: Masterboy
Vandaag mijn laptop met rekordbox aangesloten?op beide CDJ-2000's en alles werkt perfect naar wens.
Gewoon mp3's op de laptop slepen in rekordbox naar het betreffende CDJ icoon en de track laad?supersnel in en staat klaar in CUE met waveform.
Ik heb 2 uurtjes proef gedraaid en geen vastlopers ofzo gehad.
Ben echt super tevreden met mijn Pioneers.(voordien jaren lang dubbel cd spelers van Denon gehad).
Pioneer werkt toch echt handiger.

Wel jammer dat de naam van de track en album-art dan niet mee ingeladen word in de cdj.
Tomazos    posted on 18-07-2010 15:53
ik denk dat er ook even naar gekeken moet worden hoe een cd gelezen word,

ik zelf en gast dj's hebben er weleens last van dat een cd over slaat terwijl die niet ernstig beschadigd is,
maar loopt niet vast,
HouseContainer    posted on 18-07-2010 20:47
Tutorial Pioneer CDJ 2000 Auto Loop Trigger online gezet. Geen idee of iemand deze truc al kende, voor mij is het nieuw.

Was gisteren op Extrema Outdoor. Geen enkele CDJ-2000 gezien. Met als gevolg dat een aantal DJ wissels niet helemaal vlekkeloos gingen en toch met een stilte gepaard gingen. Misschien volgend jaar beter...
DonBasco    posted on 19-07-2010 17:45
@HouseContainer bedankt voor het delen. Altijd goed om tricks te delen.

Ik kende dit al wel, maar is voor mij echt niet bruikbaar. Ik vind het nogal omslachtig.
Als je de tracks in rekordbox hebt geanalyseerd, kun je (zeker met Quantize aan) ook makkelijk on the fly deze loop maken met de auto-loop. Ook bij dit nr gaat de loop dan?prima, hoef je echt niet zo ingewikkeld voor te doen.

81 Users online: 16 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 43.840
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.214