CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (40/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Xtremer    posted on 08-07-2010 12:25
Ik vraag me nog steeds af waarom de iPhone en de iPod Touch niet worden gesupport op de CDJ's. Is daar een stuk extra hardware voor nodig binnen de CDJ of is het software? Ik zou het namelijk wel bijzonder handig vinden om gewoon m'n telefoon te gebruiken als externe muziekbron.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Vassilli    posted on 08-07-2010 12:28
Ik denk dat pioneer dat wel wil, maar dat Apple het niet wil. Die zijn daar wel koppig genoeg voor Winking my eye
Tomazos    posted on 08-07-2010 14:47
ik heb nog een 'bug' gevonden,

eerst dat cd ejecten probleem,

en nu dat als eerst de cdj 2000's aanstaan, en dan traktor opstart, afsluit en weer opstart, traktor dan vastloopt, dan moet je eerst 1 cdj in Link connecten om in traktor te komen, of alle 2 de cdj's uitzetten en het proces herhalen
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Sebasz    posted on 08-07-2010 15:24
Vreemd dat niemand pioneer ineens de grond in boort. Als het een ander merk was geweest had iedereen al lang en breed lopen zeiken wat voor kut merk het wel niet was?Cool

Lijkt me toch zeer onacceptabel de eerder genoemde fouten, zeker gezien de prijs van het product
User edit by Sebasz on 08-07-2010 @ 15:25:09 (17%)
Tomazos    posted on 08-07-2010 15:27
heb apparaat zit gewoon vol technologie, dat kan nooit in 1 keer kinderziektes vrij zijn
CoenBaas5300    posted on 08-07-2010 15:36
Ik heb bij mijn CDJ 900's nergens last van, geen enkele bug of iets dergelijks
Sebasz    posted on 08-07-2010 16:00
Poster: Tomazos
heb apparaat zit gewoon vol technologie, dat kan nooit in 1 keer kinderziektes vrij zijn

Een beetje testcase had bijvoorbeeld die eject problemen zo blootgelegd?Cool
Neemt niet weg dat dat gewoon niet mag gebeuren Smile
DonBasco    posted on 09-07-2010 16:40
@Tomazos
Alle problemen die jij ondervind lijken wel te maken hebben met Traktor.
Maar waarom zou je Traktor gebruiken als je Rekordbox kan gebruiken.
?
Ik ben zelf zeer tevreden over de CDJs en Rekordbox. Gebruik deze zonder Traktor of Serato en heb geen last van bugs.
Tomazos    posted on 09-07-2010 17:07
dat traktor probleem zit idd vast in traktor,
de cdj 2000's waar ik mee draai staan aangesloten op traktor, met mijn externe HDD erbij geplugt op de computer, dus zoeken gaat stuk sneller zo,

zijn wel meer 'bugs' in traktor samen met de cdj 2000's.. hoop toch wel dat dat opgelost wordt

maar dat Eject probleem van de cdj 2000 is inderdaad heel vervelend,
binnenkort komt er een Update uit, hopen dat het dan allemaal soepeler werkt
Bouncy    posted on 09-07-2010 17:12
Poster: Sebasz
Vreemd dat niemand pioneer ineens de grond in boort. Als het een ander merk was geweest had iedereen al lang en breed lopen zeiken wat voor kut merk het wel niet was?Cool

Lijkt me toch zeer onacceptabel de eerder genoemde fouten, zeker gezien de prijs van het product

Volgens mij had ik de CDJ (en met name de Link functie) behoorlijk afgezeken in m'n review....
Tomazos    posted on 09-07-2010 17:19
haha, die link werkt trouwens ideaal,
dus waarom de link functie afzeiken, omdat je er 1 uurtje mee hebt mogen spelen??
ik draai er nu 2 weken mee, 8u per avond 7 dagen in de week, en die link functie vind ik nog het meest ideale van die spelers
Cyspoz    posted on 11-07-2010 12:50
Morgen wordt de nieuwe Firmware update volgens mij vrijgegeven. Misschien zitten er stiekem meer fixen in dan ze toegeven.
Meks    posted on 12-07-2010 11:23
Heb ik nu zo juist gezien dat met de nieuwste update er een BPM nauwkeurigheid van 0,1 komt??
Dat vind ik totaal overbodig en ben er eigenlijk wel tegen. Sebiet moeten dj niets meer doen om te kunnen beatmachen en komt er zo een synk knop Cool
Lead    posted on 12-07-2010 12:23
Poster: Bouncy

Volgens mij had ik de CDJ (en met name de Link functie) behoorlijk afgezeken in m'n review....

Linkje ?? Ben wel benieuwd naar je argumenten....

Poster: Vassilli
Ik denk dat pioneer dat wel wil, maar dat Apple het niet wil. Die zijn daar wel koppig genoeg voor Winking my eye

Klopt inderdaad, Apple heeft de boel op slot gegooid. Oudere iPods werken volgens mij wel (<5 generatie)

Poster: Xtremer
Ik vraag me nog steeds af waarom de iPhone en de iPod Touch niet worden gesupport op de CDJ's. Is daar een stuk extra hardware voor nodig binnen de CDJ of is het software? Ik zou het namelijk wel bijzonder handig vinden om gewoon m'n telefoon te gebruiken als externe muziekbron.

Dat kan, als je muziek op je phone zet moet je de USB opslag modus aanzetten. Dan wordt je telefoon gewoon een USB device waar je hetzelfde mee kan doen als een stikkie of SD kaart.
Let the BASS be louder
Xtremer    posted on 12-07-2010 12:26
Ik snap de klachten niet wat betreft de link functie. Vindt het tot nu toe de handigste functie op m'n 2000's (was voor mij de grootste reden om de 2000's te kopen, samen met de Hot Cue's/loops en HDD ondersteuning).
Het is toch ideaal om alles vanaf 1 HDD of USB stick te draaien of via RekordboxCool.

Wanneer komt de update beschikbaar? Ben wel benieuwd naar de nieuwe dingen.

P.S. zeker vet dat ze afgelopen zaterdag met 4x CDJ-2000's stonden tijdens de Q-dance Feestfabriek. Hopen dat de 2000 straks overal te vinden is!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Masterboy    posted on 12-07-2010 13:45
De update (firmware 3.10) is al van in de voormiddag beschikbaar.
User edit by Masterboy on 12-07-2010 @ 13:45:58 (65%)
Meks    posted on 12-07-2010 13:54
Poster: Masterboy
De update (firmware 3.10) is al van in de voormiddag beschikbaar.

idd heb hem al staan op men bijde 2000 maar tog die BPM is nu TE NAUWKEURIG!!!
WAROM 0,1 nauwkeurigheid . Heb het getest en echt mensen gewoon bpm gelijk zetten en zeker voor 3 min lang gebeatmacht pff de lol is er nu wel af !
Tomazos    posted on 12-07-2010 15:03
ik zal vanavond de update er hier even opknallen,

kijken of dan die bugs die ik heb ontdekt ook verholpen zijn Happy, laughing
Esmee    posted on 12-07-2010 15:16
Poster: Lead

Linkje ?? Ben wel benieuwd naar je argumenten....

Volgens mij is het deze
Tomazos    posted on 12-07-2010 15:56
heeeel knap van je om een revieuw te kopieeren en te plakken bouncy!
dat review heb ik al een keer eerder gezien, en is NIET door jou geschreven,

en aangezien jij administrator bent daar, twijfel ik zoiezo aan de geloofwaardigheid van die site,

de cdj 2000 is in techniek gewoon heel ingewikkeld, als je gaat kijken wat erbij komt kijken hoe de software in elkaar steekt.

en dan is het LOGISCH dat er (kleine) kinder ziektes inzitten!!
toyota en general motors roept paar keer auto's terug wegens defect in remmen of electrisch gas pendaal,
dat blijf je altijd houden, tenzij iets software matig heel simpel in elkaar steeks zoals het spelletje Pacman

de cdj 2000 is wat ik merk bij mezelf en hoor van iets bekendere jongens (de jongens van dirthouse die er niet zo'n fan van zijn) dat het enige nadeel is dat ze redelijk langzaam laden, en iets trager zijn als een mk3.

dat is misschien wel logisch, maar zou knap zijn als ook daar iets aan gedaan zou worden. Happy, laughing
User edit by Tomazos on 12-07-2010 @ 15:59:44 (37%)
Outsider    posted on 12-07-2010 17:00
Poster: Tomazos
heeeel knap van je om een revieuw te kopieeren en te plakken bouncy!
dat review heb ik al een keer eerder gezien, en is NIET door jou geschreven,

en aangezien jij administrator bent daar, twijfel ik zoiezo aan de geloofwaardigheid van die site,

Ik denk dat je deze review een keer eerder hebt gezien van Bambamstudios. En aangezien dj2dj onderdeel is van Gearjunkies hangt het allemaal weer aan elkaar Happy, laughing
Masterboy    posted on 12-07-2010 18:12
Ik heb mijn beide CDJ-2000 geupdate naar versie 3.1
Nu las ik bij de gegevens van de update dat de quantize nu standaard op ON zou staan.
Maar wanneer ik bij beide spelers in de instellingen ga kijken, dan staat de quantize daar nog gewoon standaard op UIT?
Ik hoef het uiteraard maar manueel op ON the zetten, maar vind het vreemd.
De update is thans goed gelukt en zie duidelijk versie 3.1 staan op beide spelers.
CoenBaas5300    posted on 12-07-2010 20:27
Poster: Meks

idd heb hem al staan op men bijde 2000 maar tog die BPM is nu TE NAUWKEURIG!!!
WAROM 0,1 nauwkeurigheid . Heb het getest en echt mensen gewoon bpm gelijk zetten en zeker voor 3 min lang gebeatmacht pff de lol is er nu wel af !

Bij mijn 900's is het nog steeds hetzelfde terwijl hij toch aangeeft firmware 3.1, weet iemand waar dit mee te maken heeft? Lead?
Tomazos    posted on 12-07-2010 20:32
ik ga zometeen naar de discotheek, dan zet ik 3.1 er even op Happy, laughing
Dav3    posted on 12-07-2010 21:58
@ mecks, je hoeft niet naar het scherm te kijken, bij mijn sl's beatmatch ik toch ook echt zonder scherm.

Maar voor op het laatste moment snel in mixen kan dit wel makkelijk zijn, kan je je drukker maken om de muziek dan om het beatmatchen Winking my eye
www.everybeat.nl

91 Users online: 11 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 18.843
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.407.217