CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (4/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

RAS    posted on 21-09-2009 01:14
asjeblieft zeg. Is dit nodig in een topic over de cdj-2000/900? Waarom beginnen jullie geen eigen topic met z'n 2en?

@BennyBirds: Hehe, doe maar Winking my eye. Vooral als er wat acapella's van z'n laatste album en z'n remix van 'ilse de lange - the great escape' op staan. Die remix is nooit uitgekomen.

Ik denk dat het probleem zich wel een paar keer voor zal gaan doen. Het jatten van de usb-stick van de dj. Eerst had je altijd je cd-slot aan de voorkant en is het veel te lastig voor iemand om zo'n cd weg te grissen (laat staan een hele map). Het usb-slot zit bij deze nieuwe cdj's mooi aan de kant van je publiek en is door de dief ook nog eens erg makkelijk te verstoppen / door te geven.

Tuurlijk heb je een extra stick bij je. Hij kan ook kapot zijn, maar soms heb je er waardevolle eigen edits op staan die je niet op internet wilt hebben rondslingeren. (vooral een probleem voor de wat grotere namen).
Tekhead    posted on 21-09-2009 01:34
Poster: RAS
asjeblieft zeg. Is dit nodig in een topic over de cdj-2000/900? Waarom beginnen jullie geen eigen topic met z'n 2en?

@BennyBirds: Hehe, doe maar Winking my eye. Vooral als er wat acapella's van z'n laatste album en z'n remix van 'ilse de lange - the great escape' op staan. Die remix is nooit uitgekomen.

Ik denk dat het probleem zich wel een paar keer voor zal gaan doen. Het jatten van de usb-stick van de dj. Eerst had je altijd je cd-slot aan de voorkant en is het veel te lastig voor iemand om zo'n cd weg te grissen (laat staan een hele map). Het usb-slot zit bij deze nieuwe cdj's mooi aan de kant van je publiek en is door de dief ook nog eens erg makkelijk te verstoppen / door te geven.

Tuurlijk heb je een extra stick bij je. Hij kan ook kapot zijn, maar soms heb je er waardevolle eigen edits op staan die je niet op internet wilt hebben rondslingeren. (vooral een probleem voor de wat grotere namen).

die dj's zullen wel slim genoeg zijn om hun voorzorgen te nemen zeker. Hoe vaak geraak je als niet dj achter de booth van een grote club of evenement
En ze zullen dan wel een stick hebben enkel met muziek, en andere enkel met andere data.
Dat stelen zal? uitzonderlijk kunnen gebeuren.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sandr    posted on 21-09-2009 10:34
Als je grote Dj bent laat je in je rider toch opnemen dat je een ring/oogje wilt die in de dj booth zit verzonken zodat je daar je usb aan vast kan maken...
Play that funky music white boy....
Ywe    posted on 21-09-2009 11:41
Poster: Sandr
Als je grote Dj bent laat je in je rider toch opnemen dat je een ring/oogje wilt die in de dj booth zit verzonken zodat je daar je usb aan vast kan maken...

kan je ook zelf maken natuurlijk, kleine stalen kabel met oogje aan de aarde schroef van je mixer of wat dan ook...
Bartjens    posted on 21-09-2009 11:50
Of een USB velengkabeltje zodat je je stickje dichterbij je kan leggen of uit het zicht.
www.djbrowbeat.com
Dolivieira    posted on 21-09-2009 12:04
Maar als je met een usb stick gaat draaien hoef je niet meer? met je rug naar de het dj apparatuur te staan. Wat met platen en cd wel het geval is als je een nummer aan het zoeken ben, dus ik denk dat het wel los zal lopen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RAS    posted on 21-09-2009 12:48
D?t is een heel groot voordeel Dolivieira. E?n van de grootste voordelen van deze nieuwe cd-spelers, waar ik zelf nog niet eens aan had gedacht.
Bouncy    posted on 21-09-2009 12:51
Poster: Prozei
ik zie totaal geen vergelijking met de dmp-555 geen 1 knop komt overeen en de kleur ook niet.
de dmp-555 was een speler die te ver op zijn tijd vooruit liep.

Ja, klopt, ik weet ook niet, maar het ding doet mij denken aan de DMP... hoe het komt.. :S
Dolivieira    posted on 21-09-2009 13:00
Poster: Bouncy

ik zie totaal geen vergelijking met de dmp-555 geen 1 knop komt overeen en de kleur ook niet.

de dmp-555 was een speler die te ver op zijn tijd vooruit liep.

Ja, klopt, ik weet ook niet, maar het ding doet mij denken aan de DMP... hoe het komt.. :S

Ik denk omdat deze tabletop speler ook een van de eerste was die MP3 las door middel van SD kaarjes en die je ook op een computer kon aansluiten.

Maar bouncy CDj2000 kan wel heel veel meer dan de DMP555
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 21-09-2009 @ 13:00:58 (2%)
DJ-Emotion    posted on 21-09-2009 15:10
Poster: Tekhead, Adrien1989
Prijs Stijgingen etc....

Buiten het feit dat Tekhead wel degelijk een punt heeft ligt de oorzaak van de prijs stijging hier:
en dit is al vrij lang een publieks geheim....
Prozei    posted on 21-09-2009 15:52
denk dat beste is om de prijs discussie hier te stoppen.
de speler kost voor de gewone werkende mens veel centjes.
een ferrari kost ook veel maar daar wordt ook?over gediscusseerd.
heb jij het geld niet of er niet voor over koop je hem niet klaar.

sta nu op punt in de auto te stappen om de ?cdj-2000 ff bekijkenCool.
ben erg benieuwd wat het beesje kan.

ArCee    posted on 21-09-2009 16:15
Het is toch weer geweldig om te zien hoor. Alle Pioneer fanaten staan bij dit apparaat weer meteen met de pielemuis omhoog en flippen weer als er iets negatiefs over Pioneer word gezegt. Alles wat krom is word recht geluld en alles wat Pioneer doet word goed gekeurd onder de mantel van de liefde.
De prijzen en prijssteigingen die Pioneer nu hanteerd zijn gewoon ronduit belachelijk. Punt uit.
Dat onze Pioneerfielen
alles maar voor lief nemen, be my guest.
Geef je geld maar uit aan kunstmatig opgedreven?TE hoge prijzen. Zo is het illegaal downloaden ook ontstaan en zo zal Pioneer zichzelf zometeen voor een HEEL groot deel uit de markt prijzen. Ook hier zal een antwoord op komen door het "gewone" publiek. Het graai gedrag van nu gaat ze opbreken, ten voordeel voor de andere merken, en misschien is dat maar eens goed ook. Word het vanzelf zometeen Pioniet of is het nu al PioMeer?
Die jappen zijn door de populairteit van de voorgaande spelers echt alle realisteitszin kwijt geraakt en zijn helemaal van het padje geraakt. Ik denk dat deze spelers, waarvan ik hoop dat de ontwikkeling onzettend veel geld heeft gekost, ze weer eens met hun poten op de grond zet als ze zien dat ze duidelijk minder afzet hebben als met de voorgaande spelers. Als alleen clubs en dikke gevulde deejays ze kopen, dan is er weinig aan te verdienen voor die dolgedraaide sumoworstelaars!! Laat het ze maar eens voelen en hopelijk begrijpen ze het weer!!?Ondanks dat ik met volle tevredenheid met cdj 800's draai, hier word ik best wel misselijk van en krijg er een behoorlijk ANTI Pioneer gevoel over!! Nog ff in ga het merk afplakken uit protest!! Neh, toch maar niet Cool
Tekhead    posted on 21-09-2009 16:19
Poster: Prozei
denk dat beste is om de prijs discussie hier te stoppen.

Dit is een achterhaald antwoordt Prozei, discussie is al eerder gestopt
Estacy    posted on 21-09-2009 16:22
Ik zeg al de hele tijd: lekker voor de DN-S3700 gaan! hou je nog een pak geld over ook!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sandr    posted on 21-09-2009 16:26
Poster: ArCee

De prijzen en prijssteigingen die Pioneer nu hanteerd zijn gewoon ronduit belachelijk. Punt uit.

Ik ben benieuwd naar de onderbouwing, of is dit de onderbouwing?
Tekhead    posted on 21-09-2009 16:35

Daar is vandaag al een discussie over geweest tussen Adrien1989 en mezelf, all? niet specifiek over waarom de hoge aankoopprijs, want die valt helemaal niet meer te vatten als je weet dat ze in Maleisie zullen gemaakt worden, met veel onderdelen uit China, als je de discussie leest en begrijpt, zul je er helemaal een punthoofd van krijgen van waarom die hoge prijs.
Snoey    posted on 21-09-2009 17:50
Ik schaf ze voorlopig nog niet aan, thuis gebruik ik me cdj's zelden nog. En de cdj900 is ook geen optie, die staan niet in de clubs en discotheken.?

Ik vind Pioneer de lekkerste spelers en de djm800 ook helemaal geweldig en ik zal nooit een Denon aanschaffen (tenzij dat een nieuwe standaard wordt), maar ik ga geen 1700 euro neerleggen voor een cd speler en ook geen 1800 euro voor een mengpaneel.?

Voor 390 euro heb je Ableton waarmee ik mijn loops van te voren in kan editen en de tracks kan aanpassen naar mijn manier. Dus dan is 5300 euro echt heel veel geld voor een set up. (daar kan je een maand van op vakantie)

Ik heb zelf een cdj800's en een djm400, ?twee jaar geleden voor 1700 nieuw aangeschaft. Dat is enig zins nog acceptabel. Daarnaast krijg je flink wat geld terug wil je het doorverkopen, maar sinds die prijsstijging geldt dat ook niet meer.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 21-09-2009 @ 17:51:34 (5%)
Jorrit    posted on 21-09-2009 18:01
Even vluchtig het pioneerprodjforums.com topic doorgelezen, en daar viel de vraag "waarom wordt rekordbox niet gratis te downloaden?"
Het zou natuurlijk het potentieel van dit apparaat flink verminderen, als niet elke DJ toegang heeft tot de software waarmee hij/zij z'n USB-stick CDJ-proof maakt....
Sandr    posted on 21-09-2009 18:11
Poster: Tekhead
Daar is vandaag al een discussie over geweest tussen Adrien1989 en mezelf, all? niet specifiek over waarom de hoge aankoopprijs, want die valt helemaal niet meer te vatten als je weet dat ze in Maleisie zullen gemaakt worden, met veel onderdelen uit China, als je de discussie leest en begrijpt, zul je er helemaal een punthoofd van krijgen van waarom die hoge prijs.

Ik had de discussie al gelezen, maar zolang niemand met echte bronnen komt die mij zekerheid geven over wie ik moet geloven weet ik niet wat waarheid is....

Ik hoopte dat ArCee dat wel kon, maar met een punt uit ben ik nog niet overtuigd.
MaD    posted on 21-09-2009 18:35
Poster: Estacy
Ik zeg al de hele tijd: lekker voor de DN-S3700 gaan! hou je nog een pak geld over ook!

Ook al werk ik zelf prettiger met Pio dan met Denon, maar Denon lacht zich stuk om dit kadootje wat ze in de schoot geworpen wordt. Hun speler?is erg interessant?en voor het geld van een CDJ 2000 heb je 2 DN-S 3700`s ... Tel uit je winst
noadja.com /// aboveall.nl
MaD    posted on 21-09-2009 18:37

Ehm...heeft het een onderbouwing nodig dat prijsstijgingen (in dit geval) belachelijk zijn?
noadja.com /// aboveall.nl
Snoey    posted on 21-09-2009 18:53
Poster: MaD

Ook al werk ik zelf prettiger met Pio dan met Denon, maar Denon lacht zich stuk om dit kadootje wat ze in de schoot geworpen wordt. Hun speler?is erg interessant?en voor het geld van een CDJ 2000 heb je 2 DN-S 3700`s ... Tel uit je winst

Waarom zouden ze lachen? Denon en Pioneer zijn twee totaal verschillende merken. Net als Nike en Adidas, ze verkopen het zelfde, maar toch is het totaal verschillend.
www.soundcloud.com/ten-hooven
dp_    posted on 21-09-2009 19:01
Poster: Snoey

Waarom zouden ze lachen? Denon en Pioneer zijn twee totaal verschillende merken. Net als Nike en Adidas, ze verkopen het zelfde, maar toch is het totaal verschillend.

Nu is het prijsverschil tussen Adidas en Nike ook weer niet zo hoog...
Xtremer    posted on 21-09-2009 19:06
Ik word een beetje op de hoogte gehouden van de situatie nu bij de presentatie door Prozei (sms). Headhunterz, Ben Liebrand, D-Block & S-Te-Fan, Dana en many more zijn daar nu. Ben er jaloers op, vette artiesten en nieuwe CDJ's.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DJ-Emotion    posted on 21-09-2009 19:56
Voor iedereen die een beetje wil weten hoe het er aan toe kan gaan bij zo'n presentatie:

Launch CDJ2000 MOS UK

Zane Lowe, MOS, Pioneer CDJ2000 CDJ900 launch party
Jammer dat deze beste man geen CDJ2000 gebruikt?Cool
En nee, zo op mijn CDJ's rammen doe ik niet....

Daarnaast nog een linkje van skatchworx met goede opbouwde kritiek.

CDJ-2000 - Pacha Reveal webcast

User edit by DJ-Emotion on 21-09-2009 @ 20:11:07 (87%)

249 Users online: 9 Guests (240 Unknown)
Pages generated today : 43.340
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.431.714