bedankt voor deze uitleg!,
ik heb toen op jou aanrade ook maximaal een HDD gekocht van 500 gig,
en dat is inderdaad meer dan zat!,
de cdj2000 had wel heel even nodig, en moest een keer extra op USB knop drukken.
maar toen dit eenmaal geladen was ging door tracks en mappen heen zoeken en laden sneller dan gedacht.
de cdj 400 heb ik een paar minuten laten zoeken, en het lampje van USB en Memorie ging vrijwel meteen knipperen, ook kon ik zien aan een lampje op me hardeschijf dat er geen data verkeer meer was.
dus dan is onze test op hetzelfde uitgekomen,
en waarom die hoeveelheid meenemen aan muziek?
ik zit echt puur alleen in het brede allround dj gebeuren, meeste allround dj's die hele avonden draaien plannen geen 'setjes', en is daarom is rekordbox ook voor ons als allround dj niet een super essensieel onderdeel,
voor 'ons' is het meer een zaak dat de speler grote hoeveel heden muziek kan lezen en snel kan zoeken,
juist omdat bezoekers vaak met de raarste (leuke) dingen/verzoekjes komen, en je vaak inspeelt op dat moment van de avond, en niet zoals veel dj's die werken met een voorbedachte set (die misschien iets zal afwijken) die alles thuis gaan voorbereiden waarvoor rekordbox natuurlijk top is.
maar natuurlijk, zoals je zelf ook aangeeft, als je 25.000 songs bij je hebt, dan praat je over minimaal 1000 cd's wat inderdaad meer dan ruim voldoende is,
dus deze punt van discussie is ook weer de wereld uit

bedankt voor de uitleg, we zijn weer een stuk wijzer.