CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (34/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Woudtje    posted on 12-04-2010 21:37
Poster: DaCompra
Werken de spelers nou ook met iphone/ ipod touch of?

Nee dat doen ze niet. De iphone/ipod touch gebruiken Image class storage, de cdj900/2000 hebben mass storage class nodig om data te streamen. De Ipod Classis etc. gebruiken wel mass storage class.
User edit by Woudtje on 12-04-2010 @ 21:41:32 (2%)
BouncingBart    posted on 14-04-2010 23:15
Goed, I took the plunge en heb nu een setje CDJ-2000's. Eerste reactie: ProDJ LINK met rekordbox werkt handig. Uiteraard moet ik weer even beginnen over waveforms, nu laat ik het probleem van niet on-the-fly opbouwen even buiten beschouwing. Er is een ander probleempje de kop opgestoken: de tracks van bijvoorbeeld CD's waar de waveform reeds van geanalyseerd lijken niet meer op de SD-kaart te worden weggeschreven. Ik heb in beide spelers een SD-kaartje (Transcend 2 GB) zitten, geformatteerd als FAT16 en verder niks bijzonders. Cue-punten onthoudt hij netjes op de kaart, maar alle waveformdata is weg na een powercycle van de speler. Ik ben wel benieuwd of dit een bewuste keuze van Pioneer is dat dit niet meer werkt. Anyone?
Lead    posted on 15-04-2010 01:08
Poster: DaCompraen als het werkt zou wel mooi zijn, kan recordbox ook itunes library's importeren [net als traktor] dan?

ja, dat kan hij.

De beperking van iPod komt door Apple die de boel op slot hebben gegooid.

Wavefortms voor audio CDs worden als het goed is opgeslagen op SD kaart, heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Probeer dat morgen even te doen Winking my eye
Let the BASS be louder
Woudtje    posted on 15-04-2010 09:18
Poster: DaCompra

en als het werkt zou wel mooi zijn, kan recordbox ook itunes library's importeren [net als traktor] dan?

Het werkt wel maar echt heeeeeeel slecht. Als je wat verandert in de tag's in Itunes vindt Recordbox je nummers niet meer. Kan je alles opnieuw importeren en je bent al je hotcue's etc. kwijt.

Dolivieira    posted on 16-04-2010 05:06
Poster: Woudtje

en als het werkt zou wel mooi zijn, kan recordbox ook itunes library's importeren [net als traktor] dan?

Het werkt wel maar echt heeeeeeel slecht. Als je wat verandert in de tag's in Itunes vindt Recordbox je nummers niet meer. Kan je alles opnieuw importeren en je bent al je hotcue's etc. kwijt.

Idd Woudje maar dat is met Traktor en dergelijke ook. De namen die je ziet in het software programas zijn ook de ID3 Tags. Verander?je iets in de ID3 tags dan vind de software ze niet meer en kan je alles op nieuw doen. Daarom moet je ook eerst de naam aanpssen zolas je ze wil hebben en verder nioet meer aankomen. En dan in de software importeren.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 16-04-2010 @ 05:06:53 (5%)
Woudtje    posted on 16-04-2010 08:23
Poster: djdolivieira

Idd Woudje maar dat is met Traktor en dergelijke ook. De namen die je ziet in het software programas zijn ook de ID3 Tags. Verander?je iets in de ID3 tags dan vind de software ze niet meer en kan je alles op nieuw doen. Daarom moet je ook eerst de naam aanpssen zolas je ze wil hebben en verder nioet meer aankomen. En dan in de software importeren.

Bij Traktor werkt het wel een stuk beter hoor. Je kan in de Preferences aanvinken om de Itunes bieb automatisch te updaten bij het starten van Traktor. Wat wel kut is dat Traktor de albumart niet toont uit de Itunes bieb.
Wat je kan doen is via embed artwork de albumart in de tag laten zetten in Itunes en als je dan de nummers importeert in Traktor zal je de albumart zien. Normaal zet Itunes de albumart nl. niet id de tags zelf. Dus soms weet je dat je de albumart hebt en toch ziet Traktor hem niet. Met deze plugin los je dat op?Cool. Je moet de nummer wel importeren in Traktor. Onder het tabblad iTunes in traktor zal je nooit de albumart uit je itunes bieb zien.?
mrwhoopie    posted on 16-04-2010 15:56
Serato doet ook telkens een update...nu recordbox nog...
Meks    posted on 18-04-2010 16:43
Is er een mogelijkheid om met je cdj automaties een hotcue te plaatsen zonder eerst op rec/ call te moeten drukken

Zodat je bij de eerste druk op je hotcue een punt opslaat en onmiddelijk bij een volgende druk terugkeert naar dat punt.

Bij mijn stanton?C.314 kon ik dat. En gaat wel vlotter om te cuen. Het wissen gebeurde via een "clear" knop
Stagiar    posted on 29-04-2010 13:42
Wat is de meest handige manier om een USB stick te prepareren voor de CDJ2000 ?
?
?
Volledig leeg en dan gewoon indelen in mappen? Of is er een speciale manier voor?
Xtremer    posted on 29-04-2010 15:50
Poster: Stagiar
Wat is de meest handige manier om een USB stick te prepareren voor de CDJ2000 ?
Volledig leeg en dan gewoon indelen in mappen? Of is er een speciale manier voor?

?
Als je Rekordbox op je PC of Mac hebt, dan zou ik hier je tracks mee sorteren.
De tracks die je wilt gebruiken daar maak je afspeellijsten voor.
Zodra je tracks in Rekordbox sleept begint het automatisch te analyzen, doe je dit niet dan duurt het langer voordat alles in de CDJ wordt geladen.
?
Gebruik je Rekordbox niet, dan maakt het niets uit hoe je iets indeelt.
De CDJ leest gewoon mappen namelijk.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Stagiar    posted on 29-04-2010 19:37
Poster: Xtremer

Als je Rekordbox op je PC of Mac hebt, dan zou ik hier je tracks mee sorteren.
De tracks die je wilt gebruiken daar maak je afspeellijsten voor.
Zodra je tracks in Rekordbox sleept begint het automatisch te analyzen, doe je dit niet dan duurt het langer voordat alles in de CDJ wordt geladen.

Gebruik je Rekordbox niet, dan maakt het niets uit hoe je iets indeelt.
De CDJ leest gewoon mappen namelijk.

Heb (nog) geen cdj2000's, dus ook nog geen rekordbox maar moet er morgen voor het eerst mee draaien en wil toch even gebruik maken van de mogelijkheden van de USB stick, even kijken hoe het werkt Happy, laughing

Thanks voor je reactie!
Lucalicious    posted on 01-05-2010 12:48
ik hoorde hier laatst dat rekordbox vanaf 1 mei te downloaden zou zijn, alleen kan ik dit niet vinden op pioneer.nl.
iemand een linkje oid?
Ilja    posted on 01-05-2010 12:50
1 vraag. ?Waneer ik de tracks naar USB stick zet worden ze meteen uit recordBox verwijdert, of moet ik dat zelf doen ?
User edit by Ilja on 01-05-2010 @ 13:00:20 (100%)
Flaged
Bvanleeuwen    posted on 01-05-2010 14:42
Poster: Lucalicious
ik hoorde hier laatst dat rekordbox vanaf 1 mei te downloaden zou zijn, alleen kan ik dit niet vinden op pioneer.nl.
iemand een linkje oid?

Volgens mij is dat 17 mei geworden!!
Lucalicious    posted on 01-05-2010 19:09
oke dank je wel!
mrwhoopie    posted on 01-05-2010 19:12
Is HID ondertussen al ondersteunt met serato?
Woudtje    posted on 01-05-2010 19:24
Nope! Pas bij Serato 2.1 wordt de CDJ ondersteunt. Helaas!!!
jtw    posted on 01-05-2010 23:20
Poster: Ilja
1 vraag. ?Waneer ik de tracks naar USB stick zet worden ze meteen uit recordBox verwijdert, of moet ik dat zelf doen ?

nee dat moet je zelf handmatig doen ze blijven in recordbox staan.
mrwhoopie    posted on 02-05-2010 15:14
Poster: Woudtje
Nope! Pas bij Serato 2.1 wordt de CDJ ondersteunt. Helaas!!!

Idd dit is heel jammer,ik vind rekordbox verrassend goed werken,alleen....vind hij soms geen songs en duurt het zoeken naar een nummer veel te lang.
DJ-Emotion    posted on 03-05-2010 21:31
Ik weet niet of er al eens een post over is geweest (Kon hem i.i.g. niet vinden) maar weet iemand de specs voor een USB stick op de CDJ2000?

Voor de SD is het b.v. 32GB?Max.
Lead    posted on 04-05-2010 00:17
USB media kunnen vrijwel alle groote zijn. Ik gebruik sticks van 8/16GB en heb harde schijven geprobeert van 320 en 500GB, heb zelfs verhalen gehoord van TB schijven (zou ik niet aanraden).

De max voor SD kaartjes ken ik niet, ik meen zelfs dat ik mensen ken die 64GB hebben gekocht en gebruiken.

In de handleiding staat alleen dit over SD kaartjes :

• SDHC memory cards can be used with devices supporting SDHC memory cards. They cannot be used with devices that only support SD memory cards.
  • When using SD memory cards with a capacity of 4 GB or greater, use SD memory cards on which the SDHC logo is indicated.
  • SD memory cards are shipped from the manufacturer in the standard format indicated above. If a non-formatted SD memory card is loaded, [FORMAT SD] is displayed and the card cannot be used.
  • It may not be possible to used card formatted on a computer, digital camera, etc.
  • Pioneer does not guarantee that all SD memory cards will operate on the CDJ2000.

Poster: Ilja

Rekordbox copieert je bestanden, de originelen blijven op je computer in de database van Rekordbox staan, klaar voor updaten na het draaien (middels je USB stick weer in de computer te stoppen). Rekordbox gaat natuurlijk geen files verwijderen van je computer, die moeten daar blijven.

Poster: mrwhoopie
Is HID ondertussen al ondersteunt met serato?

HID wordt natuurlijk ondersteunt, alleen Serato loopt achter met updaten Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 04-05-2010 00:19 (55%)
DJ-Emotion    posted on 06-05-2010 22:44

Mooi, dan gaan we ff stickies bestellen.
User edit by DJ-Emotion on 06-05-2010 @ 22:46:35 (85%)
mrwhoopie    posted on 07-05-2010 07:15
@Lead weet jij ook of zo nog bezig zijn aan rekordbox?Want eignelijk is het idee en concept goed,maar het zoeken van een song is zo verschrikkelijk traag...on the fly kan je het toch niet echt gaan risceren....
DonBasco    posted on 07-05-2010 11:16
Aan de zoekfunctie wordt gewerkt (volgens de developer op?het Pioneer forum: http://forums.pioneerdj.com)
Woudtje    posted on 11-05-2010 21:05
Mijn CDJ-2000 loopt net vast! Halverwege de track stop hij er gewoon mee Cool. Wat betekent error E-8302. Aan mijn muziek kan het leggen want ten eerste is alles legaal gekocht en ten tweede heb ik deze track al honderd keer gedraaid. Echt super kut dit.

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

198 Users online: 22 Guests (176 Unknown)
Pages generated today : 44.532
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.906

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use