CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (3/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Xtremer    posted on 20-09-2009 12:04
Poster: Lead
Iedereen mag zijn mening hebben, maar ga eerst eens mixen met het nieuwe systeem voor je het tot flut-bakken veroordeelt.

Gelukkig ken ik vele mensen die er anders over denken Winking my eye

Inderdaad. Ik kom ze graag testen als je weer eens een demo dag doet bij Dijkman in Alkmaar ofzo. Heb je enig idee wat er gebeurt met de prijzen van de 1000 MK3 en de 800 MK2?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Adrien1989    posted on 20-09-2009 13:01
Poster: Tekhead

Als je top of the line prof. gear wilt kopen dan kost dat nou eenmaal wat. Prijsstijgingen op electronica laatste half jaar/iets langer komen vooral omdat panels (beeldschermen) en chipsets duurder zijn geworden in China. Deze speler heeft dan ook nog eens wat extra functies en hier en daar wat anders, niet gek dat het wat duurder. is. Je kan in geen mogelijkheid verwachten dat je dit soort gear voor een appel en ei koopt.

Wat een lulkoek man, electronica duurder Confused Flatscreens gooien ze voor enkele euries buiten tegenwoordeig in de handel, en de hogere prijs voor chipset's ? Dat zal de prijsstijging niet maken hoor ?

Ik heb ook alleen maar een fabriek in China die consumenten electronica produceerd, ik zal er wel helemaal naast zitten. Al die prijsstijgingen op de hele markt komen zeker uit de lucht gevallen, ook de importtax in Europa is omhoog gegaan op dit soort producten, die worden ook gewoon doorberekend. Verder zal dit product vast wel een afroomprijsje hebben dus dan ben je er al. Lulkoek? Ik denk het niet, volgende keer denk je beter 5x naar voordat je dit soort uitspraken doet.
tek-zotic    posted on 20-09-2009 13:06
ik snap niet wat iedereen over de prijzen zit te jammeren:
10 a 15 jaar geleden een rodec MX180 of ecler mac40: Prijs: 70.000 BEF = 3.500gulden = 1750Euro
n dan had je een mixer zonder effecten en al de poespas. wat de cd spelers kostte toen dat weer ik niet maar zal ook wel veel geweest zijn dan
ok het is duur, maar het is altijd duur geweest
Tekhead    posted on 20-09-2009 13:10
zou je beter zelf eens niet 5x nadenken, waarom gaan de prijzen van andere merken niet omhoog ? is de prijsstijging mss alleen voor Pioneer ? of wordt alleen pioneer voorzien met onderdelen gemaakt in China ? En de importtax is helemaal niet verhoogd (al zouden ze dat beter doen, dan zouden we minder opgescheept zitten met hun namaak brol)
Als ze in Japan zouden geproduceerd worden zou ik enigzins begrip hebben voor een klein prijsverschil.

Jij bent Pioneer blind, en je zoekt gewoon een reden om die hoge prijzen politiek te aanvaarden.

Je doet maar.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 20-09-2009 13:13
Op mijn CDJS staat toch echt : Malaysia, maargoed. Ik vindt de Pioneer prijzen gewoon veel te hoog, ik gun het Denon dat ze nu meer gaan verkopen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 20-09-2009 13:20
Poster: tek-zotic
ik snap niet wat iedereen over de prijzen zit te jammeren:
10 a 15 jaar geleden een rodec MX180 of ecler mac40: Prijs: 70.000 BEF = 3.500gulden = 1750Euro
n dan had je een mixer zonder effecten en al de poespas. wat de cd spelers kostte toen dat weer ik niet maar zal ook wel veel geweest zijn dan
ok het is duur, maar het is altijd duur geweest

dat is appelen met peren vergelijken Tek-zotic, trouwens is die prijs niet erg verhoogd, toendertijd was er een beperkte
groep gebruikers, had bijna niemand een dj booth thuis gelijk nu. Een Rodec werd toen al en nu nog trouwens met de hand gemaakt, en in Belgie ! (het land met de hoogste loonkost ter wereld !!!!)De TT sl1200 ZIJN NU nog steeds bij benadering dezelfde als 25 jaar geleden.
5 jaar geleden kostte een Flat screen TV van degelijke kwaliteit +/- 4000 euro, en nu ?? begrijp je wat ik bedoel ?
En de loonkost in China is niet gestegen hoor, ze verdienen nog steeds hetzelfde !
Tekhead    posted on 20-09-2009 13:23
Poster: Estacy
Op mijn CDJS staat toch echt : Malaysia, maargoed. Ik vindt de Pioneer prijzen gewoon veel te hoog, ik gun het Denon dat ze nu meer gaan verkopen

daar verdienen ze nog minder dan in China Cool
dus van goedkoop naar goedkoper, en dan voor heel veel geld in Europa verkopen, en nog een geluk dat de yen momenteel een zwakke koers heeft !
Adrien1989    posted on 20-09-2009 13:24
@tek-zotic:
Precies, sommige mensen snappen er niets van
@tekhead:
Pioneer blind? Neem een kijkje in de historie van mijn DJ booths en dan kan je concluderen dat ik een behoorlijk breed perspectief heb.
Voorzien van onderdelen gemaakt in china, vast wel, per se troep, zeker weten niet. Of uit China, Japan, Korea of Taiwan komt maak niet uit, zelfde verhaal geld voor die prijsstijgingen. Ga me niet vertellen dat die er niet zijn, volgens mij heb je het nog niet zo goed begrepen, maar IK, ben EIGENAAR van een fabriek met China, meerdere joint-ventures, etc. Ik weet dus ?cht wel wat er speelt qua inkoop etc. daar.
Zal je het voor de panels maar even simpel uitleggen, want blijkbaar ben je niet in staat mij te geloven. Eerst waren er duizenden fabriekjes die panels maakten, toen hebben 3 grote fabrikanten, waaronder Innolux samen de prijzen enorm laag gemaakt, toen zijn al die kleine fabrikanten failliet gegaan. En toen hebben ze de prijzen omhoog geschopt. Voor chipsets is het verhaal anders, maargoed.
Importtax is al heel wat maandjes geleden, niet op alle producten van toepassing, ik denk wel op de CDJ2000 aangezien hij ook dvd kan spelen.
Waarom andere merken geen last hebben van die hogere prijsen? Ik denk zelf dat je wel het verstand hebt om meerdere redenen te bedenken. Kiezen voor minder marge, maar prijs handhaven, assemblage in Europa, en zo kan je er nog wel 100 bedenken.
Whoot    posted on 20-09-2009 13:50
Poster: Xtremer

Inderdaad. Ik kom ze graag testen als je weer eens een demo dag doet bij Dijkman in Alkmaar ofzo. Heb je enig idee wat er gebeurt met de prijzen van de 1000 MK3 en de 800 MK2?

Zag net bij een van de bekendere muziekzaken van Nederland, dat de 1000 mk3 nu voor EUR 1.169 te koop is......
Dolivieira    posted on 20-09-2009 14:10
Poster: Whoot

Zag net bij een van de bekendere muziekzaken van Nederland, dat de 1000 mk3 nu voor EUR 1.169 te koop is......

Dat is dan 20 euro goedkoper toen ik ze haalde 2jaar terug.

En jongens en meiden, over de prijzen en wel ogf geen pioneer. Ik denk dat pioneer helaas niet meer weg te denken is in een booth op lokatie, dancefestival of danceclub. De top bepaald toch wat er in de booth komt te staan en dat is toch voornamelijk?Pioneer, en een beetje A &?H Zone, technics voor de draaitefels. maar de meeste is toch Pioneer. ?Ga maar kijken.!!!!!!?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 20-09-2009 @ 14:15:11 (100%)
Lucalicious    posted on 20-09-2009 14:14
volgens mij gaan ze niet stoppen met het verkopen van CDJ-800 en CDJ-1000,?ze zullen wel goedkoper worden maar ik denk dat de CDJ-900 en CDJ-2000 uiteindelijk ook nog goedkoper zulolen worden hoor. de prijs van de CDJ-1000 was eerst ook 1500 euro en die kon je in 2009 ook voor 1300 krijgen
Dolivieira    posted on 20-09-2009 14:18
Dat denk ik ook dat de CDJ1000MK3 en CDJ800MK2. Voorlopig nog in?het assortiment blijven en dat de prijs weer iets gaat zakken. Maar je zal geen CDJ1000mk3 ?voor 750 euris kunnen vinden(nieuw prijs bedoel ik dan)
RAS    posted on 20-09-2009 17:24
Ik denk dat we nu uit moeten gaan kijken voor diefstal van usb-sticks. Zo'n ding trek je er in veel discotheken makkelijk uit als ze hetzelfde worden opgesteld als de cdj-1000mk3's. En dan ben je niet ??n cd-tje kwijt, maar je hele collectie.

De usb-stick van o.a. armin van buuren zou ik graag in m'n bezit hebben Happy, laughing
Whoot    posted on 20-09-2009 17:28
Ik neem aan dat je je collectie ook nog wel in back-up thuis hebt staan op je (externe) harde schijf.

Verder is het voor de rest van de avond idd afgelopen en de kans is groot dat de exclusieve tracks binnen no time op internet staan, misschien een ketting om je pols vastgemaakt aan de stick..... Thumbs Up
User edit by Whoot on 20-09-2009 @ 17:31:35 (100%)
Estacy    posted on 20-09-2009 17:38
op de speler zit wel zo'n slot in voor een laptop slot (scheve zin, ik weet het) Mischien dat Freefloat (van de zonneschermpjes) bijvoorbeeld daarmee een soort overkappping maakt voor de usb?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Roalin    posted on 20-09-2009 18:05
Poster: Estacy
op de speler zit wel zo'n slot in voor een laptop slot (scheve zin, ik weet het) Mischien dat Freefloat (van de zonneschermpjes) bijvoorbeeld daarmee een soort overkappping maakt voor de usb?

Dat is goed idee.
Had je hier misschien niet moeten zeggen, maar Freefloat moeten contracteren! Winking my eye
bartjeu    posted on 20-09-2009 18:34
Lijkt steeds meer op virtual dj als je't mij vraagt :D maar wel vette spelers daar niets van..
Bouncy    posted on 20-09-2009 18:37
Die dingen doen mij op een of andere manier denken aan de DMP-555.... kweetniet waarom...
Prozei    posted on 20-09-2009 19:08
Poster: Bouncy
Die dingen doen mij op een of andere manier denken aan de DMP-555.... kweetniet waarom...

ik zie totaal geen vergelijking met de dmp-555 geen 1 knop komt overeen en de kleur ook niet.

de dmp-555 was een speler die te ver op zijn tijd vooruit liep.

en denk dat de cdj-2000 voor vele dj's een goedalternatief is voor time-code.

het bied de mogelijkheid je hele muziek database mee te nemen.

en je hoeft haast geen moeite te doen om het aan te sluiten wat voor een 1genre dj gewoon belangrijk is.

en gewoon reserve usb stick meenemen.
je gaat als dj toch ook niet op stap met 2cd's.
Mod edit by Prozei on 20-09-2009 19:08 (2%)
Mathiz    posted on 20-09-2009 19:10
het enige wat ik echt zou willen gebruiken is de software dat lijkt me echt handig
Dolivieira    posted on 20-09-2009 19:28
Ik zei nog over standaardspul?in een andere topic. dat je de hele laptop op locatie niet meer nodig heb. en op de spelers of mengpaneel je Usb device kon aan sluiten. Dit is het dan, denk ik. Geen laptop bij je op locatie, geen mappen of gezeul met spullen, niet tachtig kabeltjes om zetten en aansluiten, geen kasje (midi geluid kaart) er tussen, enz?enz. ?
Tekhead    posted on 20-09-2009 21:23
Poster: Adrien1989
@tek-zotic:

@tekhead:

Pioneer blind? Neem een kijkje in de historie van mijn DJ booths en dan kan je concluderen dat ik een behoorlijk breed perspectief heb.

Voorzien van onderdelen gemaakt in china, vast wel, per se troep, zeker weten niet. Of uit China, Japan, Korea of Taiwan komt maak niet uit, zelfde verhaal geld voor die prijsstijgingen. Ga me niet vertellen dat die er niet zijn, volgens mij heb je het nog niet zo goed begrepen, maar IK, ben EIGENAAR van een fabriek met China, meerdere joint-ventures, etc. Ik weet dus ?cht wel wat er speelt qua inkoop etc. daar.

Zal je het voor de panels maar even simpel uitleggen, want blijkbaar ben je niet in staat mij te geloven. Eerst waren er duizenden fabriekjes die panels maakten, toen hebben 3 grote fabrikanten, waaronder Innolux samen de prijzen enorm laag gemaakt, toen zijn al die kleine fabrikanten failliet gegaan. En toen hebben ze de prijzen omhoog geschopt. Voor chipsets is het verhaal anders, maargoed.

Importtax is al heel wat maandjes geleden, niet op alle producten van toepassing, ik denk wel op de CDJ2000 aangezien hij ook dvd kan spelen.

Waarom andere merken geen last hebben van die hogere prijsen? Ik denk zelf dat je wel het verstand hebt om meerdere redenen te bedenken. Kiezen voor minder marge, maar prijs handhaven, assemblage in Europa, en zo kan je er nog wel 100 bedenken.
 Dus assemblage in Europa is duurder dan in China ? En kwaliteit uit China is beter dan uit Japan, Duitsland, Nederland, Engeland enz...Cool
Keur jij de goederen dan nooit ? Meer dan 60% van de goederen uit china mogen in Belgie niet verkocht worden,(en veel andere Europese landen) voor veel redenen, zoals gevaarlijk, kinderarbeid, vergif, kankerverwekkende stoffen, 100% namaak, valse keurmerk labels, enz..., enz... En is er mss al 1 auto uit China die? 1 ster heeft gehaald op de Euro ncap veiligheids testen ? En je moet minimum 4 sterren hebben om in de meeste europese landen een goedkeuring te krijgen. Alle Japanse en Koreaanse automerken bvb wel, dus je vergelijk gaat al niet op. Het enige waar die chinezen goed in zijn is uiterlijke namaak, UITERLIJK he. Ik werk op het ministerie van Economische zaken, en controleer produkten op hun degelijkheid,originaliteit,eerlijke handel, enz... en zie wss meer produkten uit China passeren dan jij, mij maak je niks wijs. De reden waarom je een fabriek hebt in China is hetzelfde als alle andere eigenaars, en die moet ik je echt niet uitleggen.

Adrien1989    posted on 20-09-2009 22:52
Poster: Tekhead
Poster: Adrien1989
@tek-zotic:

@tekhead:

Dus assemblage in Europa is duurder dan in China ? En kwaliteit uit China is beter dan uit Japan, Duitsland, Nederland, Engeland enz...Cool
Keur jij de goederen dan nooit ? Meer dan 60% van de goederen uit china mogen in Belgie niet verkocht worden,(en veel andere Europese landen) voor veel redenen, zoals gevaarlijk, kinderarbeid, vergif, kankerverwekkende stoffen, 100% namaak, valse keurmerk labels, enz..., enz... En is er mss al 1 auto uit China die? 1 ster heeft gehaald op de Euro ncap veiligheids testen ? En je moet minimum 4 sterren hebben om in de meeste europese landen een goedkeuring te krijgen. Alle Japanse en Koreaanse automerken bvb wel, dus je vergelijk gaat al niet op. Het enige waar die chinezen goed in zijn is uiterlijke namaak, UITERLIJK he. Ik werk op het ministerie van Economische zaken, en controleer produkten op hun degelijkheid,originaliteit,eerlijke handel, enz... en zie wss meer produkten uit China passeren dan jij, mij maak je niks wijs. De reden waarom je een fabriek hebt in China is hetzelfde als alle andere eigenaars, en die moet ik je echt niet uitleggen.

Het zal wel aan mijn Nederlands liggen, maar volgens mij zeg ik nergens dat kwaliteit in China beter is dan in Europa, Japan etc, al is het andersom niet eens per definitie zo, dat zijn vooroordelen. Er zijn ook meer dan genoeg producten waar made in Japan of wat dan ook op staat, terwijl de chipset in China gemaakt wordt. Voorbeeldje van kwaliteit uit China zijn minilaptops van Samsung.

Reden waarom electronica uit China vaak RMA heeft komt omdat de commerciele visie daar wat anders is, alles goedkoop, ze bestellen adapters die niet sterk genoeg zijn en daarom snel stuk gaan. Geef je 50 dollar cent meer uit per adapter dan blijft het wel heel. De cijfers zijn ongelovelijk.

Mijn goederen worden gekeurd voor alle benodigde certificaten in Europa en voor Duitsland en nog wat landen los, want daar heb je een aantal andere certificaten die je moet hebben. Waarom je nou over auto's begint te praten snap ik niet helemaal, volgens mij ging het daar niet over, appels met peren vergelijken. Ik hou me niet bezig met auto's, ik zit hoofdzakelijk in de consumenten electronica.

Ik snap dat je niet graag je ongelijk toegeeft, maar we hadden het net over de reden van de prijsstijging, je praat nu over andere zaken, waar je wederom eigenlijk mijn uitspraken verdraaid en met wat uitspraken komt waar wel een kern van waarheid in zit, maar je doet zomaar wat (kromme) aannamens zonder enige argumentatie, waarschijnlijk omdat je niet zoveel van verstand van zaken hebt als je zegt. Leuk voor je dat je die goederen keurt en dat je concludeerd dat er veel troep is, maar dat heeft niets te maken met het gedrag van de markt in Azi?, de prijs ontwikkeling van specifieke onderdelen etc, uit je reacties blijkt namelijk al dat je daar gewoon geen kaas van gegeten hebt.

Je begint nu over mijn business, als je daar graag wat over wilt weten mag je mij altijd toevoegen op msn, beetje ontopic enzo, ik denk niet dat het mensen erg veel boeid dat ik mijn goederen gewoon netjes alle certificaten meegeef, ik geen oneerlijke handel doe en dat soort geouwehoer. Het ging over de oorzaak van de prijsstijging.

BennyBirds    posted on 21-09-2009 00:16
@ RAS.

ik kan het wel ff voor je vragen of ik zijn usbstick mag lenen hij woont hier practies om de hoek Happy, laughing
Tekhead    posted on 21-09-2009 00:39
@Adrien1989:

Het zal idd aan je ndls liggen, want je reageerde met dat al die Aziatische landen hetzelfde zijn, en dat was een reactie op kwaliteit goederen.

Ik vind je wel grappig als je zegt dat hun commercieele visie anders is als in Europa, en zelfs in Japan en Korea, die wel originaliteit en kwaliteit kunnen leveren. Hun commercieele visie is niet veel anders, wel hun operationele visie, hun personeels, milieu en veiligheidbeleid (niet gekend in china).

Je gaat me toch niet wijsmaken dat ze daar de arbeiders niet uitbuiten, zelfs kinderen, en vrouwen.
Het ontbreekt er aan alle mogelijke sociale bescherming, milieu beleid, veiligheid,gezondheid, en zoveel meer. Kinderen en vrouwen die meer dan 12 uur per dag/ 6 soms zelfs 7 dagen per week werken tegen een loontje waar je niet van kan overleven. Ethiek, respect voor mensen en dierenrechten, is hun daar totaal onbekend.
Er zijn voorbeelden zat van Multinationals die gestopt zijn met samenwerking cq bestellingen uit China, omdat ze daar alles aan hun laars lappen, de laatste in het rijtje van multinationals is Ikea, met hun donsdekens omdat ze zelfs nog niet de moeite doen om de dieren eerst te doden, maar ze levend plukken. Maar ook Pixar, mattel, e.a. volgden.

Wat je vermeld over je certificaten, is iets wat uitzonderlijk correct uitgevoerd en aangevraagd wordt, en mss ben jij daar dan een uitvoerder van.
Alle produkten die uit China komen, en die we controleren hebben allemaal een CE stempel of aanduiding, en 95% daarvan zijn vals, want de meeste hebben nog nooit een lastenboek aangevraagd waarin vermeld staat aan welke (veiligheid)voorzieningen produkten moeten voldoen om een erkend certificaat CE met bijhorende code te verkrijgen.

Dergelijke bedriegerij en wansmakelijke uitbuiting zorgen ervoor dat ze de produkten spotgoedkoop aan de man kunnen brengen. Als Japan en zelfs Zuid Korea idem commercie voert zoals China, zouden hun prijzen ook kunnen dalen tot bijna het niveau van China. Het verschil is wel, dat deze 2 landen wel bewezen kwaliteit kunnen leveren tegen een aanvaardbare prijs !

Ik begrijp dat je als eigenaar zijnde van een fabriek in China, je je handel met alle mogelijke argumenten verdedigd.
Maar ik ben geen snotter zonder ervaring of kennis van zaken, en weet wel degelijk waarover ik praat. Jij daarentegen, daar heb ik sterk m'n twijfels over, ofwel sluit je je ogen voor al die wantoestanden daar en zie je alleen maar euro, dollar of andere valuta voorbij flikkeren.

Trouwens hebben mijn? broer en ik nog 3 eigen bedrijven, en hebben wij ook soms te maken met besparingen om te kunnen blijven concurreren, maar wij besparen op heel andere zaken dan meestal alleen maar personeel.

Het is jammer dat ik ondervindingen en rapporten over de Chinese produkten en handel niet publiek mogen maken, het is onaanvaardbaar dat men daar geen paal en perk aan stelt, maar "eerst winst, dan de mensen" geldt jammer genoeg ook voor vele PDG's in Europa, omdat China een explosieve groeiende afzet markt is (dat geloven ze toch).

En om te eindigen ivm die prijsstijgingen, denk je nu echt dat die enkele percentenverhoging van de invoertaxen, dergelijke waanzinnig hoge prijzen rechtvaardigen ? Wake up man

Ik heb geen enkele keer je woorden verdraaid, en met voldoende argumentatie onderbouwd, wat ik van jou niet kan zeggen. Ik heb meer verstand van zaken dan ik laat uitschijnen maat. Maar waarschijnlijk staan we beide aan een andere kant. Dat diverse merken met hoge prijzen op de markt komen is hun goed recht, maar dergelijke belachelijke argumenten en voorbeelden aanhalen voor die hoge prijzen is beschamend en gelogen.

119 Users online: 10 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 70.182
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.458.556