CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (27/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Mantana    posted on 19-02-2010 11:26
Poster: djdolivieira
Dat is wel tof gedaan?

Zekerz. Ik zit nu alleen met weer een probleem ... ik krijg van beide CDJ's de audio binnen op 1 kanaal.
Het is als volgt aangesloten:?
- Beide CDJ's zitten met een USB-kabel aangesloten op me Macbook, ieder een aparte USB-ingang.
- De linker CDJ zit met een digital kabel aangesloten op kanaal 1 digital in van me DJM-800
- De rechter CDJ zit met een digital kabel aangeloten op kanaal 2 van digital in van me DJM.
Toch komt het geluid van de rechter CDJ via kanaal 1 in me mixer.
Ik heb VDJ als volgt ingesteld:
- Inputs: none
- Outputs: external mixer met left deck first card en right deck second card.
- Sound card: 2 cards beide met CDJ-2000.
Zo moet het toch goed zijn of?
Dolivieira    posted on 19-02-2010 12:18
Lijkt mij wel. Ik kan het hier niet controleren namelijk. ik heb geen CDJ2000s. Maar zoals je uitlegt heb je niks verkeerd gedaan. Heb je al gereboot? ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Meks    posted on 19-02-2010 13:48
Poster: Mantana

Haha. Nee ik ben er al achter. Bij Virtual DJ zitten 2 deks, de ene is blauw en de ander is rood. De CDJ met de witte lampjes moet de blauwe deck voorstellen en die met de rode lampjes de rode. Hier is echt over nagedacht ...

Ja dat is idd zo Winking my eye

@ mantana

heb je bij config --> timcode config? en daarja P CDJ voor bijde kannalen gekozen?
Je hebt het nog over virtual dj ee?

Meks    posted on 19-02-2010 14:03
Nu dat dat DVj gedoe bijna op punt staat. zou ik graag wat meer video clips downloaden.
Welja via limwire, ent.?kan dat ilegaal.
Maar zijn er ook nog andere legale of ilegale bronnen waar je een ruim aanbod aan video clips hebt?
Mantana    posted on 19-02-2010 14:55
Poster: Meks

@ mantana

heb je bij config --> timcode config? en daarja P CDJ voor bijde kannalen gekozen?
Je hebt het nog over virtual dj ee?

Ik heb eht wel over Virtual DJ.?
Maar mijn config staat bovenaan deze pagina.
Maar ik denk dat ik het probleem al heb gevonden. Als je namelijk de CDJ's elk op een USB-poort aansluit en je gaat dan naar Systeemvoorkeuren, Geluid, Invoer, dan zie je daar 2x CDJ-2000 staan. Maar niet met een 1 of 2 er achter om te zien welke CDJ het daadwerkelijk is.
Als je vervolgens bij Virtual DJ als uitvoer kiest voor 2 sound cards, dan kan je wel voor beide kanalen een CDJ-2000 kiezen, maar ik denk dat dit beide dezelfde zijn. Waardoor dus het geluid van beide kanalen via 1 CDJ naar de mixer gaat en je het geluid dus maar op 1 kanaal binnenkrijgt.

Heeft iemand misschien een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?
Mijn CDJ;s zijn aangesloten op een macbook.
Dolivieira    posted on 19-02-2010 20:02

Ik heb eht wel over Virtual DJ.?

Maar mijn config staat bovenaan deze pagina.

Maar ik denk dat ik het probleem al heb gevonden. Als je namelijk de CDJ\'s elk op een USB-poort aansluit en je gaat dan naar Systeemvoorkeuren, Geluid, Invoer, dan zie je daar 2x CDJ-2000 staan. Maar niet met een 1 of 2 er achter om te zien welke CDJ het daadwerkelijk is.

Als je vervolgens bij Virtual DJ als uitvoer kiest voor 2 sound cards, dan kan je wel voor beide kanalen een CDJ-2000 kiezen, maar ik denk dat dit beide dezelfde zijn. Waardoor dus het geluid van beide kanalen via 1 CDJ naar de mixer gaat en je het geluid dus maar op 1 kanaal binnenkrijgt.

Heeft iemand misschien een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

Mijn CDJ;s zijn aangesloten op een macbook.

Kan je niet de naam van de cdj2000s veranderen. Bijvoorbeeld cdj2000 1 en cdj2000 2. En dan bijvoorbeeld eerst een aansluiten naam geven en dan de 2de CDJ2000 en dan naam geven
Mantana    posted on 19-02-2010 21:38
nee helaas, me macbook identificeert ze beide als PIONEER CDJ-2000. Ik kan helaas de naam niet wijzigen.
tairip    posted on 19-02-2010 21:57
nee helaas, me macbook identificeert ze beide als PIONEER CDJ-2000. Ik kan helaas de naam niet wijzigen.

Ook niet in je menu? Utility een vaste player nummer geven? 1 of 2 of 3 of 4?
In Traktor is het zo dat als je hem aansluit je met je scroolknop kan kiezen welk deck je wil bedienen. A B C D
Mod edit by tairip on 19-02-2010 21:58 (50%)
Mantana    posted on 19-02-2010 22:12
Ja dat lukt verder ook wel bij Virtual DJ, alleen gaat het nu om het geluid dat van me laptop naar de externe mixer gaat.
Doordat de macbook ze beide de naam CDJ-2000 geeft als externe geluidskaart kan ik niet zien welke ik instel bij Virtual DJ alszijnde de output.
Wanneer ik kies voor 2 sound cards, en hier voor beide de CDJ-2000 kies, dan wordt al het geluid naar 1 CDJ gestuurd zodat dus alles binnenkomt op 1 kanaal. Maar ik weet niet hoe ik dit anders in kan stellen.
Woudtje    posted on 19-02-2010 22:31
Kan je niet een samengestelde geluidskaart maken dan? Net zoals je moet doen bij Traktor. ga naar programma\'s/ hulpprogramma/audiomidi configuratie. Druk op de plus button en selecteer de beide cdj\'s. Nu moet je deze geluidskaart selecteren in Virtual dj en het moet werken. Nu kan je de uitgangen en ingangen selecteren voor de cdj\'s. Misschien dat dit helpt.
Mantana    posted on 19-02-2010 23:10
1 kaart maken lukt wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om vervolgens mij virtual DJ de uitgangen te selecteren. Ik kan wel die samengestelde geluidskaart kiezen.
Eerst maar eens kijken of het bij Traktor wil lukken. Wil eerst alle software een beetje uittesten voor ik iets ga aanschaffen. Daarnaast hoop ik ook dat die update waarbij je muziek vanuit je laptop in de CDJ kan laden er snel komt ...
User edit by Mantana on 20-02-2010 @ 00:09:31 (100%)
Dolivieira    posted on 20-02-2010 10:19
.
Eerst maar eens kijken of het bij Traktor wil lukken. Wil eerst alle software een beetje uittesten voor ik iets ga aanschaffen. Daarnaast hoop ik ook dat die update waarbij je muziek vanuit je laptop in de CDJ kan laden er snel komt ...

Ik denk dat Traktor nog verreweg het beste werk. Vraag maar aan Woudje. En als het goed is moet jou laatste wens met de nieuwe vesie van Rekordbox gaan lukken.
Mantana    posted on 20-02-2010 12:18
Ik heb nu ook Traktor 1.2.4 geinstalleerd, maar Woudtje; hoe heb jij deze ingesteld?
Ik heb een samengestelde geluidskaart gemaakt bestaande uit 2 CDJ-2000\'s die elk op een USB-poort op me mac zijn aangesloten.
Ik krijg nu alsnog het geluid van beide kanalen binnen op me mixer via 1 CDJ en dus beide kanalen van Traktor op 1 kanaal van mijn mengpaneel.
Dolivieira    posted on 20-02-2010 13:05
Der is iets bij jou niet goed of ingesteld of aangesloten. Ik denk dat je ff op Woudtje moet wachten. Die weet precies hoe uit moet.
nils7    posted on 20-02-2010 13:15
heb het ff niet doorgelezen hoor maar ik zie tairip z\'n verhaal te staan... maaruh moeten beide players niet gelinkt zijn onder elkaar en dan 1 op je laptop aangesloten worden?
Zomaar een wilde gok Winking my eye
Meks    posted on 20-02-2010 14:33
Ik snap ook nie waarom je je laptop moet aanstluiten op je external mixer?
De muziek wordt via je USB van je CDJ\'s naar elk afzonderlijke CDJ geluidskaart gestuurd en dan die geluidskaarten naar 2 verschillende kanalen op je mixer. Op die manier moet je je mixer ook niet mappen.?

Tenzij je?mixer als vidieo mixer aan dehand van software wilt gebruiken of voor bijkomende sound effects. ?
Woudtje    posted on 20-02-2010 15:27
Ik heb nu ook Traktor 1.2.4 geinstalleerd, maar Woudtje; hoe heb jij deze ingesteld?

Ik heb een samengestelde geluidskaart gemaakt bestaande uit 2 CDJ-2000\\\\\\\\\\\\\\\'s die elk op een USB-poort op me mac zijn aangesloten.

Ik krijg nu alsnog het geluid van beide kanalen binnen op me mixer via 1 CDJ en dus beide kanalen van Traktor op 1 kanaal van mijn mengpaneel.

IK heb de Samengestelde geluidskaart geselecteerd. Bij Preferences onder output routing heb ik bij deck A?Front left en front right?geselecteerd. Bij Deck B heb ik?Samengesteld out 2 & 3 Geselecteerd. Zo moet het werken.

Als je de cdj\\\'s met link verbind met de computer, selecteer je dan wel op de cdj deck a en deck b ?

User edit by Woudtje on 20-02-2010 @ 15:40:34 (20%)
Mantana    posted on 20-02-2010 17:38
Poster: WoudtjeIK heb de Samengestelde geluidskaart geselecteerd. Bij Preferences onder output routing heb ik bij deck A?Front left en front right?geselecteerd. Bij Deck B heb ik?Samengesteld out 2 & 3 Geselecteerd. Zo moet het werken.

Als je de cdj\\\\\\\'s met link verbind met de computer, selecteer je dan wel op de cdj deck a en deck b ?

\"Cool\"?Held! Hij doet het ... Eindelijk! Nu proberen of het ook wil lukken met Virtual DJ.
Dolivieira    posted on 20-02-2010 17:50
Ik wist wel dat die Woudtje het wist.??Mantana?en werkt met VirualDJ ook? Wil ik wel ff weten.
Mantana    posted on 20-02-2010 18:11
Poster: djdolivieira
Ik wist wel dat die Woudtje het wist.??Mantana?en werkt met VirualDJ ook? Wil ik wel ff weten.

Jep werkt ook, kan nu dus mooi beide programma\'s uittesten. Eindelijk!
Thnx
Dolivieira    posted on 20-02-2010 18:16

Jep werkt ook, kan nu dus mooi beide programma\\\'s uittesten. Eindelijk!

Thnx

Beide hele leuke programma\'s. Vind allleen Traktor iets professioneler
Mantana    posted on 20-02-2010 18:19
Ja idd, bij Virtual DJ wordt ook de key berekend. Weet nog niet of dit bij Traktor wordt gebeurd.
Woudtje    posted on 20-02-2010 18:20

\"\\"Cool\\"\"?Held! Hij doet het ... Eindelijk! Nu proberen of het ook wil lukken met Virtual DJ.

Nou gelukkig maar, he!! En nu lekker de hele avond kutten met de cdj\'s denk.
RelaxGoNuts    posted on 25-02-2010 11:21
Poster: nils7

Ctrl op een apple is de cmd knop h? Winking my eye

Algoritme was me ook al opgevallen (en dan heb ik er 5 minuten mee staan spelen hahaha op 10% modus)... dat was ik een paar pagina's terug Winking my eye

Ik denk dat als een plaat bijvoorbeeld 128.00 BPM (geproduceerd op 128.00) is en de pitchfader op 0.00% bij de 1000's (en volgens mij alle andere CDJ's) kon je tot -0.35% gaan voordat die naar de 127 BPM springt!

Terwijl die bij de 2000's bij -0.05% al verspring van 128 BPM naar 127!

Het geinige is dat ik altijd op 130 BPM draai met house en daardoor veel platen (welke op 128.00 zijn geproduceerd) op 1.20 % zet... dat de plaat dan 130 BPM is.... gek genoeg moet het op de 2000's 1.55% zijn dus het scheelt gewoon 0.35% (die er dus eerst wel waren).

Okee dan, klinkt logisch!

Ja met command doet?tie dus helemaal niks, je moet CTRL indrukken en dan linker muisknop op bv. afspeellijst om hier iets mee te kunnen doen.
Meks    posted on 06-03-2010 01:55
Yoo, kheb juist een probleem gevonden , mijn cdj had problemen met een bepaalde gebrande cd. Het jog begon constant te knipperen?samen mijn rotary select button. Ik kon toen plots geen enkele track op die cd meer afspelen. Vooraf kon ik wel nog een aantal lietjes van die cd afspelen. Tis de 2de of 3de keer dat ik dit voor heb.

Nadat ik de exstentie gecontoleerd had zag ik dat alle lietjes op deze cd? ".cda" files zijn. Kan het daar aan liggen?
En wat kan ik daar aan doen ?

291 Users online: 83 Guests (208 Unknown)
Pages generated today : 28.570
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.506.571