Poster: djdolivieira
Dat is wel tof gedaan?
Poster: Mantana
Haha. Nee ik ben er al achter. Bij Virtual DJ zitten 2 deks, de ene is blauw en de ander is rood. De CDJ met de witte lampjes moet de blauwe deck voorstellen en die met de rode lampjes de rode. Hier is echt over nagedacht ...
Poster: Meks
@ mantana
heb je bij config --> timcode config? en daarja P CDJ voor bijde kannalen gekozen?
Je hebt het nog over virtual dj ee?
Ik heb eht wel over Virtual DJ.?
Maar mijn config staat bovenaan deze pagina.
Maar ik denk dat ik het probleem al heb gevonden. Als je namelijk de CDJ\'s elk op een USB-poort aansluit en je gaat dan naar Systeemvoorkeuren, Geluid, Invoer, dan zie je daar 2x CDJ-2000 staan. Maar niet met een 1 of 2 er achter om te zien welke CDJ het daadwerkelijk is.
Als je vervolgens bij Virtual DJ als uitvoer kiest voor 2 sound cards, dan kan je wel voor beide kanalen een CDJ-2000 kiezen, maar ik denk dat dit beide dezelfde zijn. Waardoor dus het geluid van beide kanalen via 1 CDJ naar de mixer gaat en je het geluid dus maar op 1 kanaal binnenkrijgt.
Heeft iemand misschien een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?
Mijn CDJ;s zijn aangesloten op een macbook.
nee helaas, me macbook identificeert ze beide als PIONEER CDJ-2000. Ik kan helaas de naam niet wijzigen.
.
Eerst maar eens kijken of het bij Traktor wil lukken. Wil eerst alle software een beetje uittesten voor ik iets ga aanschaffen. Daarnaast hoop ik ook dat die update waarbij je muziek vanuit je laptop in de CDJ kan laden er snel komt ...
Ik heb nu ook Traktor 1.2.4 geinstalleerd, maar Woudtje; hoe heb jij deze ingesteld?
Ik heb een samengestelde geluidskaart gemaakt bestaande uit 2 CDJ-2000\\\\\\\\\\\\\\\'s die elk op een USB-poort op me mac zijn aangesloten.
Ik krijg nu alsnog het geluid van beide kanalen binnen op me mixer via 1 CDJ en dus beide kanalen van Traktor op 1 kanaal van mijn mengpaneel.
Poster: WoudtjeIK heb de Samengestelde geluidskaart geselecteerd. Bij Preferences onder output routing heb ik bij deck A?Front left en front right?geselecteerd. Bij Deck B heb ik?Samengesteld out 2 & 3 Geselecteerd. Zo moet het werken.
Als je de cdj\\\\\\\'s met link verbind met de computer, selecteer je dan wel op de cdj deck a en deck b ?
Poster: djdolivieira
Ik wist wel dat die Woudtje het wist.??Mantana?en werkt met VirualDJ ook? Wil ik wel ff weten.
Jep werkt ook, kan nu dus mooi beide programma\\\'s uittesten. Eindelijk!
Thnx
?Held! Hij doet het ... Eindelijk! Nu proberen of het ook wil lukken met Virtual DJ.
Poster: nils7
Ctrl op een apple is de cmd knop h?
Algoritme was me ook al opgevallen (en dan heb ik er 5 minuten mee staan spelen hahaha op 10% modus)... dat was ik een paar pagina's terug
Ik denk dat als een plaat bijvoorbeeld 128.00 BPM (geproduceerd op 128.00) is en de pitchfader op 0.00% bij de 1000's (en volgens mij alle andere CDJ's) kon je tot -0.35% gaan voordat die naar de 127 BPM springt!
Terwijl die bij de 2000's bij -0.05% al verspring van 128 BPM naar 127!
Het geinige is dat ik altijd op 130 BPM draai met house en daardoor veel platen (welke op 128.00 zijn geproduceerd) op 1.20 % zet... dat de plaat dan 130 BPM is.... gek genoeg moet het op de 2000's 1.55% zijn dus het scheelt gewoon 0.35% (die er dus eerst wel waren).