Poster: nils7
Even wat praktische vragen... :
1) ik wil graag mijn muziek op een externe HD zetten (staat het al op) maar om te draaien gewoon op een USB stickje dus niet die HD (omdat die een voeding nodig heeft).
Nu heb ik een laptop dus zit mijn externe HD er niet altijd aan... wat als ik on the fly tracks download en wil toevoegen op de USB stick.. aangezien rekordbox alleen de locaties onthoud... van de tracks!
- Wat gebeurt er als ik sync als mijn externe HD er niet aan zit??
- En wat gebeurt er als ik uiteindelijk de tracks verplaats van mijn laptop naar de externe HD als ze al door Rekordbox zijn gegaan... iTunes op de Mac kan hier wel mee omgaan maar Rekordbox ook?
2) Wellicht als de financien het toelaten wil ik er in de loop van de tijd een derde speler bij kopen, geen 2000 want dat lijkt me overkill en vanwege de prijs en de USB ingang lijkt mij de CDJ400 wel wat.?
- Kan deze omgaan (wellicht na een firmware update) met een USB welke is aangemaakt in Rekordbox?
Bijv. dank
Poster: Woudtje
Er zijn 8 tutorial video's geupload naar Youtube door djsounds. Bekijken waard zou ik zo zeggen?.
Poster: MantanaPoster: Woudtje
Er zijn 8 tutorial video's geupload naar Youtube door djsounds. Bekijken waard zou ik zo zeggen?.
Die filmpjes zijn verhelderend. Het tweede filmpje geeft gelijk ook een antwoord op het maken van jou 8 beat loop: Gewoon de OUT van de loop ingedrukt houden en dan een op dat 4 beat loop knopje drukken. Dan krijg je een 8 beat loop, nog een keer drukken een 16 beat loop. etc.Ja maar op die manier kan je de loop niet in een mix gebruiken. Kijk ff goed naar dat filmpje en luister heel goed. Je hoort dat wanneer hij de loop verandert deze overnieuw begint. Als je via Traktor de loop gaat gebruiken merk je dat de loop pas overnieuw begint als hij de outpoint van de loop heeft bereikt. Bij pioneer begint de loop overnieuw zodra je de loop verlengt of verkort. Je ziet ook nergens wat voor loop je hebt gemaakt. Ze moeten op scherm gewoon ff aangeven hoe lang je loop is. Ruimte zat op het scherm?.
Proberen jullie nou eens twee nummers in te mixen en dan onder de mix een 16 bar loop on the fly te maken. Dan snap je wat ik bedoel. De muziek loopt niet meer gelijk. Omdat de loop ook nog eens overnieuw begint komt je muziek ook niet meer goed uit.Jongens ga het alstublieft ff proberen want ik weet niet hoe ik dit moet gaan omschrijven.
Poster: MantanaPoster: nils7
Even wat praktische vragen... :
1) ik wil graag mijn muziek op een externe HD zetten (staat het al op) maar om te draaien gewoon op een USB stickje dus niet die HD (omdat die een voeding nodig heeft).
Nu heb ik een laptop dus zit mijn externe HD er niet altijd aan... wat als ik on the fly tracks download en wil toevoegen op de USB stick.. aangezien rekordbox alleen de locaties onthoud... van de tracks!
- Wat gebeurt er als ik sync als mijn externe HD er niet aan zit??
- En wat gebeurt er als ik uiteindelijk de tracks verplaats van mijn laptop naar de externe HD als ze al door Rekordbox zijn gegaan... iTunes op de Mac kan hier wel mee omgaan maar Rekordbox ook?
2) Wellicht als de financien het toelaten wil ik er in de loop van de tijd een derde speler bij kopen, geen 2000 want dat lijkt me overkill en vanwege de prijs en de USB ingang lijkt mij de CDJ400 wel wat.?
- Kan deze omgaan (wellicht na een firmware update) met een USB welke is aangemaakt in Rekordbox?
Bijv. dank
Wat betreft je eerste vraag: Wat bedoel je precies met on the fly tracks downloaden? Snap ik het goed dat je ter plekke muziek wil downloaden? Wanneer je via RekordBox muziekfiles exporteert naar je USB-stick dan komt de muziekfile ook op je USB te staan. Ik heb hier mijn muziek op een TimeCapsule staan en impoteer ze via RekordBox. Wanneer me Time Capsule niet is aangesloten kan RekordBox de locatie van de track niet achterhalen en komt er een geel driehoekje met een uitroepteken. De muziekfile is dan ook niet af te spelen in RekordBox.
Ik denk dat RekordBox niet om kan gaan als je de tracks verplaatst. Ik weet niet of het mogelijk is om binnen RekordBox nummers te verplaatsen. Denk dat het dan verstandiger is om je tracks in RekordBox te exporteren naar je HD. Dan komt al de informatie zoals cue punten, loop punten en afbeeldingen in de juiste mapjes terecht.
In de toekomst komt er een update van RekordBox waarbij je via LAN bij de bestanden op je laptop kan. Nu is deze functie nog niet beschikbaar.
Wat betreft je tweede vraag: ik heb gelezen dat op dit moment alleen de CDJ-900 en de CDJ-2000 (en alle nieuwe Pioneer spelers in de toekomst) compatible zijn met RekordBox. Of er een firmware update voor de CDJ-400 komt weet ik niet. Hier kan je het beste contact met Lead over opnemen.
Poster: Woudtje
Ja maar op die manier kan je de loop niet in een mix gebruiken. Kijk ff goed naar dat filmpje en luister heel goed. Je hoort dat wanneer hij de loop verandert deze overnieuw begint. Als je via Traktor de loop gaat gebruiken merk je dat de loop pas overnieuw begint als hij de outpoint van de loop heeft bereikt. Bij pioneer begint de loop overnieuw zodra je de loop verlengt of verkort. Je ziet ook nergens wat voor loop je hebt gemaakt. Ze moeten op scherm gewoon ff aangeven hoe lang je loop is. Ruimte zat op het scherm?.
Proberen jullie nou eens twee nummers in te mixen en dan onder de mix een 16 bar loop on the fly te maken. Dan snap je wat ik bedoel. De muziek loopt niet meer gelijk. Omdat de loop ook nog eens overnieuw begint komt je muziek ook niet meer goed uit.
Jongens ga het alstublieft ff proberen want ik weet niet hoe ik dit moet gaan omschrijven.
Poster:?mrwhoopie
Is er eigenlijk ook nieuwe firmware voor de cdj2000?EN hoe kan je checken welke firmwar je hebt?
Volgens mij is er nog geen nieuwe firmware beschikbaar. Op de site van pioneer is uberhaupt nog geen firmware beschikbaar voor de CDJ-2000. Je kan de versie van je firmware checken door lang op MENU te drukken en dan helemaal tot onderaan scrollen. Daar staat welke versie je hebt. Momenteel heb ik versie 2.0.0
Poster:?nils7
Met on the fly bedoel ik gewoon tracks downloaden wanneer mijn externe HD er niet aan zit(daar komt het op neer)
Ah ik snap het. Wanneer de tracks op je laptop staan is het geen probleem. Wanneer ze op je HD staan heb je wel een probleem, want dan kan RekordBox deze niet vinden.
Poster: mrwhoopie
Is er eigenlijk ook nieuwe firmware voor de cdj2000?EN hoe kan je checken welke firmwar je hebt?
Poster: djdolivieira
lang leven de gebruiksaanwijzing. Firmware op de site kijken zoals altijd.
Poster: nils7
Eh geen idee... maar muziek van Beatport of Dancetunes bijvoorbeeld kan je gewoon op een doelgeheugen opslaan dus ook op een USB stickje dan:D tadaaa! :D...
Zou wellicht ook zijn als je het meteen op cd kan branden, gewoon direct in een brand map! Maar dan moet wel vrees ik eerst op de pc!
Poster: MeksPoster: nils7
Eh geen idee... maar muziek van Beatport of Dancetunes bijvoorbeeld kan je gewoon op een doelgeheugen opslaan dus ook op een USB stickje dan:D tadaaa! :D...
Zou wellicht ook zijn als je het meteen op cd kan branden, gewoon direct in een brand map! Maar dan moet wel vrees ik eerst op de pc!?Dus kort. In theorie zou ik die eerst op mijn pc kunnen opslaan. Of een geheime back up hardeschijf waar die mensen van Sabam niets van af weten. Stel dat ik ooit mijn kleine USB stik met al mijn legale muziek?verlies
?...??? En dan gewoon zeggen dat ik die rechtstreeks op mijn USB heb opgeslagen . Om zo geen DJ lesensie te moeten betalen??
Poster: dJORD
ik denk dat zo?het werkt: kabel ban?van deck 1 naar deck?2 naar deck?3 naar deck?4