CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (2/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Dyno    posted on 19-09-2009 13:00
Poster: Ilja

Het wordt pas echt erg als ze iets verzinnen om overgangen voor je perfect te krijgen ( jij hoef alleen maar een beat te Cuen en apparaat doet de rest ).Cool AUB niet. Dan komt hele wagonlading aan verwende krengen die zogenaamd kunnen draaien ).

Laat dat aub idd niet gebeuren zeg!
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Adrien1989    posted on 19-09-2009 13:02
Wat een gepiep om prijzen, gefrusteerd dat het buiten bereik ligt?Cool.
Over dat gedoe met loopjes mooi maken enzo. Opzich is het wel een handige future, hou je weer tijd over voor andere dingen, moet je het dan gelijk warm krijgen, omdat het wat makkelijker wordt?
Basrose    posted on 19-09-2009 13:23
Poster: Dyno

Daar heb ik het niet over, tuurlijk is het belangrijk om te kunnen draaien! Maar vroeger zag je bijvoorbeeld de DJ binnenkomen op een feest met een aantal platentassen. Dan wist je gelijk "Hey, dat is de DJ". Ook al kende je em niet, je wist gelijk dat hij degene was die zo moest draaien.
Strax loopt de DJ dus zonder enige tassen, trolly's, bags of usb-sticks naar binnen. Bewijs maar aan de deur dat jij degene bent die draaien moet. (tenzij je al een bekende kop hebt natuurlijk...) Cool

Mijn reactie was ook niet zo zeer op jou post gericht.. maar ik begrijp wat je bedoelt. Het is wel een soort feeling natuurlijk.
Woudtje    posted on 19-09-2009 13:51
Poster: Ywe

ik mag aannemen dat dat verholpen word na feedback uit de community.

Nee, Denon vindt het te duur om een gratis versie van hun Music manager te maken voor de mac. Zij zeggen gewoon dat je maar Windows naast OSX moet gaan draaienCool.
soundcollector    posted on 19-09-2009 16:03
tja, download gewoon vmware fusion !!! en een illegale versie van windows, da kost u 10 minuten werk...

Als zij het dan toch vertikken om het mac compatibel te maken.

Denon staat gewoon al kei lang voor op pioneer, met hun draaiende platten,?allerlei media inputs, en met hun 2 in 1 cd speler !!!

Nu maakt pio eindelijk ook eens iets wat qua technologie even ver staat als denon en dan is het weer het feit dat pioneer weer een schep op de prijs doet !!! Door deze geflipte prijzen help je de digitale muziek echt niet vooruit. Ik ga echt nie 500 euro meer betalen voor 1 (!!!) cd speler, dan pak ik wel gewoon 4 cd mapjes mee, en maak ik mijn eigen loopjes wel.

Ik vind het gewoon een cd speler voor luie dj's... en deze reactie geven mensen die op platen draaien ook aan mensen die op cd's draaien. Zo zulle cd dj's deze reactie geven op dig. dj's
User edit by soundcollector on 19-09-2009 @ 16:04:23 (1%)
Mathiz    posted on 19-09-2009 16:07
en dan nog wat is nou de moeite om ??n klein kastje mee te nemen en paar kabeltjes dan kom je een pak goedkoper uit en het slaagt op hetzelfde.
soundcollector    posted on 19-09-2009 16:08
Poster: Adrien1989

Wat had je dan zelf gedacht, tuurlijk ligt dit buiten de meeste dj's hun bereik. Als je tegenwoordig wil gaan draaien op fatsoenlijk materiaal, ben je evenveel geld kwijt als dat je een mooie auto zou kopen.
Vindt jij het dan nog normaal deze prijzen? eerst die 100 euro omhoog bij alle cd spelers van pio en dan ook nog een update (die ik eigelijk niet zo spectaculair vind) waar je 500 euro extra voor moet betalen.
Ik ben geen denon fan en zeker geen pio hater want kheb zelf 2 mk3's, maar ik hoop dat veel mensen hierdoor voor denon of andere merken gaan kiezen. Ze mogen het van mij wel eens voelen bij pio dat hun prijssteigingen echt abnormaal zijn voor de gewone werkman, kleine dj of student-dj.
Ywe    posted on 19-09-2009 16:09
Poster: Woudtje

Nee, Denon vindt het te duur om een gratis versie van hun Music manager te maken voor de mac. Zij zeggen gewoon dat je maar Windows naast OSX moet gaan draaienCool.

wat technisch gezien natuurlijk kan met bootcamp....

ps. eventuele spelfouten kan verweten worden aan krat bier wat achter de kiezen is bij de Evolution Pr?-party....
User edit by Ywe on 19-09-2009 @ 16:11:48 (44%)
Ilja    posted on 19-09-2009 16:22
Jup instaleer Windoos met bootcamp en gebruik hem alleen voor je DJ programma's want de mapen zijn gedeelt en kun je jou iTunes bib naar windhoosCool slepen.
Woudtje    posted on 19-09-2009 16:33
Dan zou ik dus windows moeten kopen, als je eerlijk bent natuurlijk, om alleen die music manager te kunnen draaien? Ik wil helemaal niks te maken hebben met Windows!!!!

Ik heb het gedaan en vind het helemaal niks. Begin al helemaal raar te worden als ik Windows zie op starten op mijn Mac.

( DIT IS PUUR PERSOONLIJK NATTURLIJKCool )

Denon moet gewoon met een versie voor de mac komen!!!! Dit doet Pioneer al meteen een stuk beter. Ik vind de layout ook al een stuk prettiger van Rekordbox in vergelijking met Music manager.
User edit by Woudtje on 19-09-2009 @ 16:37:17 (82%)
soundcollector    posted on 19-09-2009 16:46
Bootcamp vind ik zelf onhandig omdat je dan heel je mac moet rebooten, je kan beter vmware fusion downloaden.
Dit is een programma dat windows opent op je mac bureaublad, in een speciaal programma, zeer handig als je bv ook met autocad moet werken...
Ik vind windows op mijn mac ook niet tof, maar voor games, sommige tekenprogrammas en sommige dj programmas kan het helaas niet anders.
btw, hier zit je te vissen over de software; ok denon kan het beter doen, maar pio kon het ook al ?meer als een jaar eerder doen, zoals denon heeft gedaan (dat is hetgene waar ik het over heb)
JuniorDDP    posted on 19-09-2009 16:53
Ik vind ze niet zo mooi van uiterlijk! Maar ze zien er wel vet uit qua speelgedrag!
niiicola    posted on 19-09-2009 16:57
Waarneer wordt de winaar van de quiz nou bekend gemaakt?
Gewoon.
TimmyV    posted on 19-09-2009 17:46
Poster: niiicola
Waarneer wordt de winaar van de quiz nou bekend gemaakt?

Wanneer Lead terug is
Let's go f*cking mental
niiicola    posted on 19-09-2009 17:59
Poster: TimmyV

Wanneer Lead terug is

Ok?, maar Lead is in de tussentijd al best vaak online geweest in W.i.M ook...
Gewoon.
Didier82    posted on 19-09-2009 18:01
Poster: soundcollector
Ze mogen het van mij wel eens voelen bij pio dat hun prijssteigingen echt abnormaal zijn voor de gewone werkman, kleine dj of student-dj.

Ik denk dat de kleine dj of student dj niet echt de doelgroep is van de CDJ900, 1000 en 2000, deze spelers zijn echt bedoeld voor de professionele dj's.

Voor de kleine dj of student dj heb je de andere apparaten, zoals de CDJ400 of CDJ800
Lucalicious    posted on 19-09-2009 18:08
ik vindt ze in ??n woord gruwelijk! vooral de 2000. de nieuwe functies, loop-cutter en needle search bijv,?lijken me erg vet en rekord box vindt ik een hele mooie vondst. ik ben namelijk nooit zo fan laptop dj'en, en nu kun je normaal draaien, zoals je dat met cd's ook zou doen, maar heb je wel de voordelen van een laptop. en je kunt thuis alles voorbereiden.
nils7    posted on 19-09-2009 18:53
Poster: Didier82

Ik denk dat de kleine dj of student dj niet echt de doelgroep is van de CDJ900, 1000 en 2000, deze spelers zijn echt bedoeld voor de professionele dj's.

Voor de kleine dj of student dj heb je de andere apparaten, zoals de CDJ400 of CDJ800

Het zou mij niet verwonderen dat de 800's en de 1000's gewoon uitgefasseerd worden door de komst van de 900 en de 2000. Een beetje hetzelfde wat de 400 deed met de 200!
ArCee    posted on 19-09-2009 23:49
Mooi, doe mij dan zo maar een overjarige cdj 1000 mk 3 voor 500 euro en dan mag iedereen zo'n belachelijk duur apparaat halen van mij Cool
Adrien1989    posted on 20-09-2009 01:16
Poster: soundcollector
Poster: Adrien1989

Wat had je dan zelf gedacht, tuurlijk ligt dit buiten de meeste dj's hun bereik. Als je tegenwoordig wil gaan draaien op fatsoenlijk materiaal, ben je evenveel geld kwijt als dat je een mooie auto zou kopen.

Vindt jij het dan nog normaal deze prijzen? eerst die 100 euro omhoog bij alle cd spelers van pio en dan ook nog een update (die ik eigelijk niet zo spectaculair vind) waar je 500 euro extra voor moet betalen.

Ik ben geen denon fan en zeker geen pio hater want kheb zelf 2 mk3's, maar ik hoop dat veel mensen hierdoor voor denon of andere merken gaan kiezen. Ze mogen het van mij wel eens voelen bij pio dat hun prijssteigingen echt abnormaal zijn voor de gewone werkman, kleine dj of student-dj.

Als je top of the line prof. gear wilt kopen dan kost dat nou eenmaal wat. Prijsstijgingen op electronica laatste half jaar/iets langer komen vooral omdat panels (beeldschermen) en chipsets duurder zijn geworden in China. Deze speler heeft dan ook nog eens wat extra functies en hier en daar wat anders, niet gek dat het wat duurder. is. Je kan in geen mogelijkheid verwachten dat je dit soort gear voor een appel en ei koopt.

User edit by Adrien1989 on 20-09-2009 @ 01:16:43 (2%)
Dolivieira    posted on 20-09-2009 11:12
Toch ga ik er rustig voor sparen. Ik vind ze wel vet. En hoef echt geen draaiende platter meer. Dit is gewoon de toekomst. Er zat niet?veel nieuws aan deze spelers. Maar pioneer heeft de boel wel door ontwikkeld. Het is allleen jammer dat ze zo duur zijn.?Maaar ik ga er toch voor sparen.?

En nog een ding: Ik vind vind pioneer CDspelers gewoon overzichtelijk en makkelijk bedienbaar. En ze zijn betrouwbaar.??Daarom dan maar iets meer betalen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 20-09-2009 11:35

Als je top of the line prof. gear wilt kopen dan kost dat nou eenmaal wat. Prijsstijgingen op electronica laatste half jaar/iets langer komen vooral omdat panels (beeldschermen) en chipsets duurder zijn geworden in China. Deze speler heeft dan ook nog eens wat extra functies en hier en daar wat anders, niet gek dat het wat duurder. is. Je kan in geen mogelijkheid verwachten dat je dit soort gear voor een appel en ei koopt.

Wat een lulkoek man, electronica duurder Confused Flatscreens gooien ze voor enkele euries buiten tegenwoordeig in de handel, en de hogere prijs voor chipset's ? Dat zal de prijsstijging niet maken hoor ?

Nee, Pio, brengt nog? eens een keertje iets anders op de markt en hup, hup, ze kletsen er direkt een paar 100den euries bij. En dan heb je van die gekken die dat normaal vinden, goed gek voor zo een flut bakjes
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Lead    posted on 20-09-2009 11:39
Iedereen mag zijn mening hebben, maar ga eerst eens mixen met het nieuwe systeem voor je het tot flut-bakken veroordeelt.

Gelukkig ken ik vele mensen die er anders over denken Winking my eye
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 20-09-2009 11:48
Poster: Lead
Iedereen mag zijn mening hebben, maar ga eerst eens mixen met het nieuwe systeem voor je het tot flut-bakken veroordeelt.

Gelukkig ken ik vele mensen die er anders over denken Winking my eye

Ik heb me mss ff verkeerd uitgedrukt, soms vergeet ik dat sommige uitdrukkingen in belgie iets anders bedoelen dan in Nederland, bedoelde niet dat het rommel is, maar blijf er wel bij dat die extra prijs weer veel te hoog is.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
greup    posted on 20-09-2009 12:01
grappig dat ze nu beide zwart zijn gemaakt. ben erg benieuwd naar de cdj 900. Ik heb laatst alle cdj 800mk2 d'r uit gedaan dus misschien dat dit een mooie vervanger daarvoor kan worden.
weet iemand of pioneer er ook nog spelers uit gaat doen? Vind op dit moment het assortiment wel een beetje erg groot. ze kunnen er rustig een bezem doorheen halen.

85 Users online: 17 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 42.708
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.431.082