CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (19/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Woudtje    posted on 13-12-2009 17:07
Jawel hoor, dat kan wel maar je kan de platter niet mappen. Dus eigenlijk heb je er nog niks aan. Je moet de timecode cd gebruiken en volgens mij kan de cdj niet en de cd en midi over usb samen gebruiken.
User edit by Woudtje on 13-12-2009 @ 17:19:04 (1%)
mrwhoopie    posted on 13-12-2009 17:14
als ik de usb aan de mac hang,gebeurt er gewoon niets......
Woudtje    posted on 13-12-2009 17:18
Ik ben het ook aan het proberen en het lukt mij ook niet. Het zo wel moeten kunnen, snap er ook niks van??
mrwhoopie    posted on 13-12-2009 17:30
Idd het is straf,ik snap er ook niets van,ik had toch verwacht dat dat iets ging doen,maja.....voorlopig geeft hij mij nog geen meerwaarde als decdj1000...
Woudtje    posted on 13-12-2009 17:35
Ik heb het voor elkaarCool. Je moet als je een mac hebt in audio/midi configuratie ff een scan doen naar nieuwe midi apparaten. De computer ziet hem niet meteen.
Daarna heb ik serato geopend en ik ben nu aan het mappenCool. Je heb er alleen geen drol aan,hahaha. Je kan de platter niet mappenCool.
mrwhoopie    posted on 13-12-2009 17:43
ahaaa,zal ik dat ook aans proberen,maar voor serato het geluid naar de cdj te laten sturen moet er dus eerst een update komen?
Woudtje    posted on 13-12-2009 17:49
Ik denk dat dat nooit zal gebeuren. De sl1 of sl3 dient als dongle voor de software. Met Traktor moet het wel kunnen. Eerdaags komen er toch wel updates voor zowel Serato en Traktor. Dan hoeven we zelf helemaal niks meer te mappen.
nils7    posted on 13-12-2009 18:03
Poster: Woudtje
Je moet twee knoppen in drukken. Je kan alleen via recordbox van te voren je loop lengte bepalen. Je ziet ook niet wat je loop lengte is en dat is irritant. Maar Nils hoe doe jij dat dan met jou cdj2000?

Heb nog geen 2000 heb 2 MK3's... nog ff sparen Winking my eye Happy, laughing
mrwhoopie    posted on 13-12-2009 18:07
maar ze kunnen dat toch perfect,laten werken....en uiteraard moet je de sl1 of sl3 hebben om de 2e player e unlocken.
Seg maar waar zie jij bij de mac ergens MIDI?
LilQuint    posted on 13-12-2009 18:18
Had er bij feedback eindhoven effe op staan te draaien. HEERLIJK!
main    posted on 13-12-2009 18:22
Poster: LilQuint
Had er bij feedback eindhoven effe op staan te draaien. HEERLIJK!

hebben ze de cdj 2000/900 ook bij de feedback in utrecht? anders ga ik ze ff uitproberen!
LilQuint    posted on 13-12-2009 18:27
Dat weet ik niet. Moet je maar even een mail sturen . Via hun site.

In eindhoven hebben ze bijna alle CDJ's
Snoey    posted on 13-12-2009 19:00
Valt me nog mee dat Rekordbox nog niet te vinden is via Torrents.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Woudtje    posted on 13-12-2009 19:20
Poster: mrwhoopie
maar ze kunnen dat toch perfect,laten werken....en uiteraard moet je de sl1 of sl3 hebben om de 2e player e unlocken.

Seg maar waar zie jij bij de mac ergens MIDI?

Onder hulpprogramma's?Cool.
Dj_Fantasy    posted on 13-12-2009 19:25
Lang leve finder!
Morge ga ik ze eens onderhanden nemen, zal dan ook een foto'tje posten.
dj2dj.nl
Woudtje    posted on 13-12-2009 19:32
Poster: Snoey
Valt me nog mee dat Rekordbox nog niet te vinden is via Torrents.

Wil je nog niet mee werken hoor. Programma zit vol bugs.

Weet iemand hoe het zit met het aan sluiten van een Pacemaker op de CDJ? Heb mijn Pacemaker aan de CDJ gehangen en zo revolutionair was het nou ook niet. De CDJ geeft geeneens de track namen weer, alleen wat nummertjes.

Moet ook wel eerlijk zeggen dat Pioneer ons heeft belazerd met dat introductie filmpje. Er is nog geen Native support door de diverse programma's ( weet wel dat het komt,duh ) Over dat Pacemaker verhaal is ook niks te vinden en Recordbox werkt nu nog voor geen meter. Zolang je niks verandert aan Tags gaat het nog wel, maar als je wat verandert ergens, MIJN GOD!!!!!, wat een ellende!!. Opeens vindt het programma al mijn nummers niet meer, je kan niet je hele bibliotheek updaten want dan zegt Recorbox " dikke lul je bekijkt het maar "

Hoop dat er snel een update komt.

De CDJ werkt wel super ( op de loop functie na dan ). In een volgende update kan je ook de bieb van Recordbox gebruiken via de netwerk kabel, ben benieuwd.
Woudtje    posted on 13-12-2009 20:58
Ben nu de hele tijd bezig met het midi gebeuren op de cdj2000. Klopt het dat cdj2000 geen 14 bit midi ondersteund?? Alleen stappen tussen 0 en 127, dus dat is gewoon 7 bit midi. De pitch is in midi mode waardeloos. Als dit echt zo is vind ik het behoorlijk zielig voor een apparaat van 1700,-.
mrwhoopie    posted on 13-12-2009 21:11
Ik heb hem via usb niet aan de praat gekregen,en als ik in mijn regelpanelen midi in geef wijst de spotlight mij onmiddelijk naar "Geluid".
Ik vind het ook heel jammer dat Pioneer mij voor 1800 ? een product geeft dat zijn beloftes niet nakomt,het zal wel in orde komen,maar waarom kan het toch allemaal ni van de eerste keer?Op dit moment werkt mijn CEP C1 nog beter via Midi dan de cdj.
Stand alone is het wel een super speler,de jog voelt zoveel aangenamer aan dan mijn dvj1000 of cdj1000.Het scherm is om je vingers bij af te likken en de snelheid is ook dik in orde.
mrwhoopie    posted on 13-12-2009 21:14
Ben nu de hele tijd bezig met het midi gebeuren op de cdj2000. Klopt het dat cdj2000 geen 14 bit midi ondersteund?? Alleen stappen tussen 0 en 127, dus dat is gewoon 7 bit midi. De pitch is in midi mode waardeloos. Als dit echt zo is vind ik het behoorlijk zielig voor een apparaat van 1700,-.

Ik weet wel dat pitchen bij de cep c1 heel goed gaat er is wel een bug geweest dat als je de pitch omhoog deed,hij in serato omlaag ging.
Moet ik via midi-configurator iets doen bij de mac?
Woudtje    posted on 13-12-2009 21:22
Wat ik bij de?midi-configurator heb gedaan is bij configuratie een nieuwe configuratie gedaan. Toen stond de CDJ2000 wel aangegeven in de midi-studio.?
Estacy    posted on 13-12-2009 21:38
woudtje: simpele vraag:
Denon DN-S3700 of CDJ 2000?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
nils7    posted on 13-12-2009 22:42
Niet om het een of ander ofzo maar zijn dit niet gewoon zaken waar je tegenaan loopt als early adopter?
Ok? ze hadden misschien best eens beter kunnen testen, maar dan niet alles werkt met 3rd party programma's/apparatuur is volgens mij niet zo 1,2,3 de schuld van Pioneer (buiten dat ze roepen dat het zou moeten werken).
Dit geeft ook weer eens aan dat draaien via de computer toch nog behoorlijk in de kinderschoenen staat! Klinkt allemaal leuk en tof, maar 100% werken hooo maar.
Heb een hele slechte ervaring met MIDI draaien (sensation white 2007) en heb het gevoel dat de techniek nog niet dusdanig verbeterd is!?
Woudtje    posted on 13-12-2009 22:43
@ estacy, Zo simpel is die vraag niet,hahaha. Kijk ze zeiden allemaal dat Pioneer zo goed was en alles perfect werkt. Nu heeft Pioneer een zeer uitgebreide speler ontworpen en nu zitten er ook bugs in de speler en de software.

De dn-s3700 is echt een hele goede speler. Zeker voor het geld! Op dit moment ff beter als de CDJ2000. Maar ik weet zeker dat met de volgende updates de cdj2000 een grote voorsprong pakt. Niet omdat hij zoveel beter is maar omdat deze speler door alle stukje software gaat worden ondersteund en ieder fabrikant zich gaat concentreren op de CDJ.

BTW. Ik weet niet of dit een bug is, maar als je in een nummer een loop hebt gemaakt en je laad de volgende track gaat de track automatisch spelen, oke. Druk je nu op de cue knop springt hij naar de inpoint van de loop van de vorige track, vet vervelend. Nu moet je eerst op pauze drukken dan weer terug naar het begin van de track en dan je cue point bepalen.

Als je dit niet doet springt hij iedere keer terug naar je vorige track.

Kan je dat automatisch starten van een track niet uitzetten?
User edit by Woudtje on 13-12-2009 @ 22:45:48 (3%)
nils7    posted on 13-12-2009 22:45
Zo simpel is die vraag niet,hahaha. Kijk ze zeiden allemaal dat Pioneer zo goed was en alles perfect werkt. Nu heeft Pioneer een zeer uitgebreide speler ontworpen en nu zitten er ook bugs in de speler en de software.

De dn-s3700 is echt een hele goede speler. Zeker voor het geld! Op dit moment ff beter als de CDJ2000. Maar ik weet zeker dat met de volgende updates de cdj2000 een grote voorsprong pakt. Niet omdat hij zoveel beter is maar omdat deze speler door alle stukje software gaat worden ondersteund en ieder fabrikant zich gaat concentreren op de CDJ.

BTW. Ik weet niet of dit een bug is, maar als je in een nummer een loop hebt gemaakt en je laad de volgende track gaat de track automatisch spelen, oke. Druk je nu op de cue knop springt hij naar de in point van de loop van de vorige track, vet vervelend. Nu moet je eerst op pauze drukken dan weer terug naar het begin van de track en dan je cue point bepalen.

Als je dit niet doet springt hij iedere keer terug naar je vorige track.

Kan je dat automatisch starten van een track niet uitzetten?

Autocue aan zetten?
Woudtje    posted on 13-12-2009 22:46
Staat volgens mij gewoon aan.

edit; yep staat gewoon aan.
User edit by Woudtje on 13-12-2009 @ 22:48:20 (100%)

192 Users online: 10 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 17.774
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.406.148