CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (17/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

tairip    posted on 02-12-2009 09:05
Poster: Mantana
Ah nu is het me duidelijk.

Maakt de Traktor software ook gebruik van zo'n dongle of niet?

Ik geloof van niet maar zeker weten doe ik het niet. Ik weet wel dat traktor rechttstreeks de CDJ-400 ziet en kan gebruiken als geluidskaart dus ik vermoed dat het niet nodig is. Anders kan je altijd Mixvibes Cross nog gebruiken, dit programma werkt met elke geluidskaart en doet het ook nog eens goed! Happy, laughing
Mantana    posted on 02-12-2009 09:24
Ah dan moet het denk ik met de CDJ-2000 ook wel kunnen. We gaan het proberen wanneer ze hier thuis staan.?Smile
Kan je eigenlijk de mixer ook gebruiken voor dergelijke software? Ik heb een DJM-800.
tairip    posted on 02-12-2009 14:26
Ah dan moet het denk ik met de CDJ-2000 ook wel kunnen. We gaan het proberen wanneer ze hier thuis staan.?Smile

Kan je eigenlijk de mixer ook gebruiken voor dergelijke software? Ik heb een DJM-800.

De CDJ-2000 heeft idd HID!
Een DJM-800 kan je gebruiken om midi te controllen in je software!
mrwhoopie    posted on 02-12-2009 15:12
Dan zal ik een usb hub moeten kopen want mijn macbok heeft maar 2 xusb.Hopelijk geeft dit geen conflicten.
Mantana    posted on 02-12-2009 17:31
@ Tairip: Thnx voor de info. Zoals je al wel denk ik in de gaten had, ben ik absoluut nog niet bekend met het aansluiten etc. Het begint nu wel te dagen ...
Poster: mrwhoopie
Dan zal ik een usb hub moeten kopen want mijn macbok heeft maar 2 xusb.Hopelijk geeft dit geen conflicten.

Ik had ergens gelezen dat dit geen problemen geeft.
Dolivieira    posted on 02-12-2009 17:48
Toch is het niet slim van Pioneer om de software niet als freeware vrij te geven. Je kan er dan van uit gaan dat die gekraakt gaat worden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Xtremer    posted on 02-12-2009 17:50
Iemand een antwoord op mijn vraag?

De CDJ-2000's hebben een ingebouwde geluidskaart en zijn dus zonder een timecode geluidskaart aan te sluiten aan de computer. Volgends mij is het ook mogelijk om 1 CDJ aan de ander te verbinden via een LAN kabel en dan de laatste CDJ met USB naar de PC. Dan heb je maar 1 USB nodig voor 2 CDJ's.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Roalin    posted on 02-12-2009 17:52
Dat hoop ik wel! Lijkt me toch wel erg handig, maar die prijs is ook erg hoog.
Dus gewoon kraken!

En tjah, niet slim, van alle software kan men ervan uitgaan dat deze gekraakt wordt. Om dan alle software als freeware uit te geven gaat een beetje ver... Cool
Mantana    posted on 02-12-2009 19:08
Poster: Xtremer

De CDJ-2000's hebben een ingebouwde geluidskaart en zijn dus zonder een timecode geluidskaart aan te sluiten aan de computer. Volgends mij is het ook mogelijk om 1 CDJ aan de ander te verbinden via een LAN kabel en dan de laatste CDJ met USB naar de PC. Dan heb je maar 1 USB nodig voor 2 CDJ's.

De mogelijkheid bestaat dat je 4 CDJ's met elkaar via een LAN-switch kunt aansluiten. Zou het dan ook werken als je een LAN-switch gebruikt en daar je macbook op aansluit? Want dan heb je eigenlijk Serato niet eens nodig.
Op de site van Serato staat trouwens wel beschreven hoe je een CDJ-400 aan moet sluiten aan Serato: je hebt 3 USB-poorten nodig (je kan gebruik maken van een hub). 2 USB poorten zijn voor de CDJ en 1 voor de Serato box. Ik snap eigenlijk niet waarom je de serato box moet aansluiten, maar wellicht werkt dit als een soort van dongle omdat anders de software niet werkt?
User edit by Mantana on 02-12-2009 @ 19:11:22 (66%)
mrwhoopie    posted on 02-12-2009 19:39
Poster: Xtremer

Dat was ook mijn eerste gedacht,tja ik moet de serato box er aanhangen en die neemt al 1 usb weg....
mrwhoopie    posted on 02-12-2009 19:44

De mogelijkheid bestaat dat je 4 CDJ's met elkaar via een LAN-switch kunt aansluiten. Zou het dan ook werken als je een LAN-switch gebruikt en daar je macbook op aansluit? Want dan heb je eigenlijk Serato niet eens nodig.

Op de site van Serato staat trouwens wel beschreven hoe je een CDJ-400 aan moet sluiten aan Serato: je hebt 3 USB-poorten nodig (je kan gebruik maken van een hub). 2 USB poorten zijn voor de CDJ en 1 voor de Serato box. Ik snap eigenlijk niet waarom je de serato box moet aansluiten, maar wellicht werkt dit als een soort van dongle omdat anders de software niet werkt?

Heel juist,
Via lan naar de laptop gaan zal zeker niet werken,de laptop gaat het toestel niet zien en daarom zal serato ook ni volledig gaan werken.
Tja waarom de seratobox er nog aan moet hangen is simpel,de mensen van serato hun software is gratis,wil je er echter mee gaan draaien en alle functies ervan benutten dan verdienen ze er uiteraard graag een beetje aan,en daarom moet je de box als dongle gebruiken,het was wel toffer geweest als het een serato usb stickje was ipv een zo een boxje.
Persoonlijk ben ik wel blij dat ik niet de overstap heb gemaakt van de sl1 naar de sl3 anders was ik weer eens 700? armer geweest voor het zelfde resultaat.
Mantana    posted on 02-12-2009 20:21
Ah kijk aan, jij maakt al gebruik van Serato neem ik aan? Ik kwam op internet veel filmpjes tegen dat ze het voornamelijk bij HipHop etc gebruiken.
Nu ik weet dat die box als dongle werkt, ga ik kijken naar andere software. Ik zit er niet op de wachten dat ik ook nog zo'n box mee moet slepen.
Heb jij eigenlijk ook die Serato Video SL geprobeerd? Ik vraag me af of je dat icm de CDJ-2000 kunt gebruiken als een soort van DVJ. Zou wel tof zijn...
Meks    posted on 02-12-2009 22:36
Bij deze voeg ik mijn head van mijn toppic toe om zo idd wat meer overzicht te houden. Als aanvraag van Lead (admin).

Beste DJR's,

Ik vond deze link toevallig op internet.

Deze site beantwoord een groot deel over je vragen omtrent rekordbox.

Ik
denk zelf dat dit de site wordt waar rekordbox binnen kort?gratis te
downloaden zal zijn. (indien men beslist om dit als freeware online?te
plaatsten)

http://www.prodjnet.com/rekordbox/support/index.php?ap_lang=nl

Grtz Dj Meks
User edit by Meks on 02-12-2009 @ 22:36:52 (7%)
RAS    posted on 03-12-2009 04:24
Beetje raar. Lijkt me dat een apart rekordbox topic niet verkeerd is, aangezien hier nog veel meer cd-spelers van gebruik gaan maken en daarnaast kan er zelfs met de huidige 2 spelers genoeg over geschreven worden.
mrwhoopie    posted on 03-12-2009 07:12
Ah kijk aan, jij maakt al gebruik van Serato neem ik aan? Ik kwam op internet veel filmpjes tegen dat ze het voornamelijk bij HipHop etc gebruiken.

Nu ik weet dat die box als dongle werkt, ga ik kijken naar andere software. Ik zit er niet op de wachten dat ik ook nog zo'n box mee moet slepen.

Heb jij eigenlijk ook die Serato Video SL geprobeerd? Ik vraag me af of je dat icm de CDJ-2000 kunt gebruiken als een soort van DVJ. Zou wel tof zijn...

Je kan serato VSL normaal gebruiken met de cdj.....maar dan moeten de clips natuurlijk op je laptop of hd staan,je cdj ga je dan eigenlijk midi mappen in je software,en tje hip hop.....ik doe bruiloften,apres ski,carnaval,en fuiven en ik gebruike gewoon serato omdat er een goed team achter zit dat je helpt als je een probleem hebt en dat het gewoon betrouwbaar is.
tairip    posted on 03-12-2009 13:13
Yes de eerste zijn uitgeleverd! Happy, laughing
mrwhoopie    posted on 03-12-2009 13:35
Ik heb ook zoiets gehoord....
tairip    posted on 03-12-2009 15:22
Ik heb ook zoiets gehoord....

Ik weet het zeker, er staan er hier een paar! Happy, laughing Ze zijn wel mooi... Nu Rekordbox aan het installeren en de eerste demo USB stickjes maken.
Dolivieira    posted on 03-12-2009 15:22
Kan ik ze ook even gaan bekijken.
Mantana    posted on 03-12-2009 15:42
Vet! Hopen dat ik een deze dagen ook een mailtje krijg om de mijne op te gaan halen. Ik kan niet wachten!
@ MrWhoopie: Thnx voor de info. Dat wordt dus ook video's gaan downloaden.?Cool?En dan de CDJ's omtoveren als DVJ's?Cool
Dolivieira    posted on 03-12-2009 16:02
Ik wacht nog ff met kopen. Geen haast mee. Misschien zakt de prijs nog een beetje.
De CDJ1000MK3 vas in het begin ook 1389 zoveel euris. Toen ik ze kochten kosten ze 1189, dat was pak een beet een jaar later.
User edit by Dolivieira on 03-12-2009 @ 17:11:50 (100%)
mrwhoopie    posted on 03-12-2009 22:43
Vet! Hopen dat ik een deze dagen ook een mailtje krijg om de mijne op te gaan halen. Ik kan niet wachten!
@ MrWhoopie: Thnx voor de info. Dat wordt dus ook video's gaan downloaden.?Cool?En dan de CDJ's omtoveren als DVJ's?Cool

Graag gedaan Winking my eye
mrwhoopie    posted on 04-12-2009 12:47
Ik ga de mijn speelgoed ophalen sewes.
lek3ct    posted on 04-12-2009 14:33
hopelijk komt er snel een deftige review video van iemand :p
mrwhoopie    posted on 04-12-2009 17:41
Ik ben nog bezig met rekordbox,het prog heeft blijkbaar wat werk met meer dan 8000 nummers te analyseren,in de handleiding heb ik wel al iets gelezen dat een usb -hub niet ondersteunt zou zijn :s.

80 Users online: 15 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 43.835
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.209