CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (16/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 29-11-2009 13:28
Jongens laten we nu geen discussie er over beginnen, Ik weet dat DonBasco geen gelijk heeft. Maar waar die wel gelijk in heeft is, dat jullie echt reageren als gebeten honden. En dat komt echt vaker voor.

Nu maar weer over de spelers hebben AUB, Daar gaat de topic over toch.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
tom-j    posted on 29-11-2009 13:48
Poster: djdolivieira
Jongens laten we nu geen discussie er over beginnen, Ik weet dat DonBasco geen gelijk heeft. Maar waar die wel gelijk in heeft is, dat jullie echt reageren als gebeten honden. En dat komt echt vaker voor.

Nu maar weer over de spelers hebben AUB, Daar gaat de topic over toch.

ok je hebt wel gelijk. dat hij zoiets zegt als hij het niet weet, ok. maar als hij het zegt om een reactie uit te lokken slaat het gewoon nergens op!
sure, sommige mensen reageren te fel, sommigen vinden denk ik ook dat ik?dat doe. het is in elk geval niet mijn bedoeling! ik vond het gewoon een beetje raar allemaal!
verder ga ik hier geen woord maar aan vuil maken! peace.

back on-topic
Dolivieira    posted on 29-11-2009 14:19
ik snap je wel tom-j maar af een toe moet je sommige mensen laten lullen en geloven waar ze in willen geloven. Scheeld vaak discussies die je helemaal niet wil voeren. Vooral als mensen denken dat ze het beter weten. En daar bedoel ik niet jou mee (alleen)DonBasco. Ik steek ook een hand in eigen boezem. Ben ook soms te fel.

Maar laten we voortaan volwassen reageren op dit forum.

Back on topic maar weer!?
tom-j    posted on 29-11-2009 15:53
Poster: djdolivieira
ik snap je wel tom-j maar af een toe moet je sommige mensen laten lullen en geloven waar ze in willen geloven. Scheeld vaak discussies die je helemaal niet wil voeren. Vooral als mensen denken dat ze het beter weten. En daar bedoel ik niet jou mee (alleen)DonBasco. Ik steek ook een hand in eigen boezem. Ben ook soms te fel.?

(zeg ik er toch weer wat over...Cool).
like i said: je hebt helemaal gelijk. ik ben soms ook te fel. sorry about that!

Maar laten we voortaan volwassen reageren op dit forum.

mee eensCool

back on topic.
mrwhoopie    posted on 29-11-2009 17:36
Iemand een antwoord op mijn vraag?
Dolivieira    posted on 30-11-2009 09:10
Poster: mrwhoopie
Wat ik mij afvraag....je zou de cdj2000 kunnen gebuiken met serato,je moet dan de hardware van serato gewoon via de usb aansluiten...
allemaal goed en wel maar hoe gaat dat dan in de praktijk?Usb van je cdj naar de srl box en tussen de 2 cdj's een utp kabeltje (rj45)maar hoe kan ik dan nog naar mijn macbook gaan?want daar staat de muziek op.

Ik denk dat je lead die vraag met stellen. Ik weet ook nog niet het fijne ervan.
Tekhead    posted on 30-11-2009 09:55
laten we lief zijn voor elkaar ! IK hou toch zo van jullie allemaal mensen, en khoop van jullie hetzelfde !Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 30-11-2009 10:26
Is goed joh Roger. Kijk we hoeven het niet altijd met mekaar eens te zijn, maar we moeten wel als normale lui met mekaar kunnen discusieren.
Tekhead    posted on 30-11-2009 10:47
vind ik ook, er is al genoeg onenigheid in de wereld
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 30-11-2009 14:05
Poster: tom-j

ok je hebt wel gelijk. dat hij zoiets zegt als hij het niet weet, ok. maar als hij het zegt om een reactie uit te lokken slaat het gewoon nergens op!
sure, sommige mensen reageren te fel, sommigen vinden denk ik ook dat ik?dat doe. het is in elk geval niet mijn bedoeling! ik vond het gewoon een beetje raar allemaal!

back on-topic

Ik zie de humor der wel van in, iemand die met 1 wurm aan de haak, gelijk 10 vissen vangt Happy, laughing
www.soundcloud.com/ten-hooven
Sandr    posted on 30-11-2009 14:59
Poster: tom-j

back on-topic

Het is wat lastig om een bepaalde toon mee te geven aan een bericht maar het leek me hier toch wel redelijk duidelijk dat het hier om een grapje ging en dat Don Basco wel degelijk wist waar hij het over had. En als je hier al wat langer mee loopt weet je dat hij al 3 jaar op dit forum zit en nooit zomaar wat zegt.

Dat er dan direct mensen zo fel reageren vind ik een beetje apart. Dat je het grapje in zijn post niet begrijpt oke, maar waarom zou je iemand dan zo fel moeten reageren?

Ik noem:
Bullshit
Loser
laten lullen

Ik kan er eigenlijk wel om lachen een opmerking als deze. Precies wat Snoey zegt!

Play that funky music white boy....
main    posted on 30-11-2009 15:34
haha, t is ook maar al te waar dat er veel mensen op dit forum heel dom reageren op vragen van beginners..

ik zie de humor er wel van in bij donbascoCool
DonBasco    posted on 30-11-2009 15:36
Voor mij geen verrassing dat juist djdolivieira, Snoey?en Sandr?de humor er van inzien. Zijn ook de leden die bij mij bekend staan om hun nuttige bijdrages gebaseerd op ervaring uit de praktijk!
(ik waardeer de reacties van rookies main en Lucalicious trouwens ook hoor)

Mijn opmerking was een reactie op de post van DJTJO: "van beide heb ik er 2 echt vet fijn spul"
Ik zal in het vervolg wel een smiley achter mijn post plaatsen als ik een grapje maak...
User edit by DonBasco on 30-11-2009 @ 15:38:59 (21%)
RiX    posted on 30-11-2009 16:28
Poster: DonBasco
Ik zal in het vervolg wel een smiley achter mijn post plaatsen als ik een grapje maak...

Wordt dit de meest gebruikte zin van 2010? Cool
tairip    posted on 30-11-2009 16:38

Alert : En vanaf hier gaan we weer lief doen! Love peace and happiness :)

On-topic
Mod edit by tairip on 30-11-2009 16:38 (98%)
Dolivieira    posted on 01-12-2009 09:53
Ja dat vind ik nou ook. der rest bespreken in de Late leeuw.
Mantana    posted on 01-12-2009 16:33
Nou maar weer eens on topic want ik vroeg me het volgende af.

Ik zat op de Pioneer website te kijken naar het filmpje van de CDJ-2000 en dan bij videos.

Tegen het einde aan is de CDJ-2000 ook aangesloten met Traktor. Hoe werkt dit principe dan? Is dit met Timecoded CD's of wordt Traktor dan aangestuurd via MIDI? Want in het filmpje laten ze ook zien dat je niet zo'n extra kastje nodig hebt, omdat de CDJ al beschikt over een interne geluidskaart.

En zou het dan ook bv mogelijk zijn om Serato Video SL te gebruiken om zo je CDJ's te gebruiken als een soort van DVJ?
User edit by Mantana on 01-12-2009 @ 16:35:25 (13%)
Bartjens    posted on 01-12-2009 16:41
Je kunt op de CDJ's vrijwel elke knop?als midi instellen. Er zit inderdaad een geluidskaart in dus je hebt geen externe nodig.

Met Serato Video S ben ik niet bekend maar het lijkt mij wel dat dit gewoon zal werken.
www.djbrowbeat.com
Mantana    posted on 01-12-2009 16:49
Hmz ok, thnx voor de info. Dat kastje bij bv Traktor, is dat de geluidskaart? Ik ben me er een beetje in aan het verdiepen namelijk.
Ik zag ook al dat er een Demo van Video S te downloaden is. Dus denk dat ik dat eerst maar eens ga uitproberen. Zou wel gaaf zijn dat je de CDJ's als DVJ's kunt gebruiken.
KingDing3ling    posted on 01-12-2009 18:48
Je zal geen videos kunnen afspelen via de CDJ's 2000. Maar waarschijnlijk alleen kunnen gebruiken als knoppen apparaat. Hierbij zal je de?video files die op?je computer staan of externe USB device aan je computer kunnen?gebruiken.
De CDJ-2000 kan alleen maar overweg met de volgende audio formaten:
- MP3
- WAV
-?AAC
- AIFF files
User edit by KingDing3ling on 01-12-2009 @ 18:50:53 (46%)
Mantana    posted on 01-12-2009 20:08
Poster: KingDing3ling
Je zal geen videos kunnen afspelen via de CDJ's 2000. Maar waarschijnlijk alleen kunnen gebruiken als knoppen apparaat. Hierbij zal je de?video files die op?je computer staan of externe USB device aan je computer kunnen?gebruiken.
De CDJ-2000 kan alleen maar overweg met de volgende audio formaten:
- MP3
- WAV
-?AAC
- AIFF files

Ja van bovenstaande was ik al op de hoogte. Ik ken het programma Serato Video niet, maar wist wel dat Serato Scratch via een laptop ging.?
mrwhoopie    posted on 01-12-2009 21:43
Voor serato zal je wel de serato-box moeten aankoppelen.Hou het juist aangesloten moet worden is mij nog niet heel duidelijk want ik hoop niet dat ik 3 usb kabels op mijn laptop ga moeten inpluggen (2x cdj + serato)
Mantana    posted on 01-12-2009 22:42
ah ok, want wat doet die Serato-box eigenlijk? Dat kan ik nergens vinden namelijk.
Ik had al wel gevonden dat, wanneer je 2 CDJ-400's wil aansluiten, je 3 USB-poorten nodig hebt. 2 voor de CDJ en 1 voor de serato box. Dit vind ik wel vreemd, want je hoeft de CDJ's niet op die Seratobox aan te sluiten.
Enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat er geen goede geluidskaart in de CDJ-400 zit, maar in de CDJ-2000 zit wel een geluidskaart.
tairip    posted on 02-12-2009 00:33
Poster: Mantana
ah ok, want wat doet die Serato-box eigenlijk? Dat kan ik nergens vinden namelijk.

Ik had al wel gevonden dat, wanneer je 2 CDJ-400's wil aansluiten, je 3 USB-poorten nodig hebt. 2 voor de CDJ en 1 voor de serato box. Dit vind ik wel vreemd, want je hoeft de CDJ's niet op die Seratobox aan te sluiten.

Enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat er geen goede geluidskaart in de CDJ-400 zit, maar in de CDJ-2000 zit wel een geluidskaart.

De CDJ-2000 werkt net als de CDJ-400 met het HID protocol. (HID in engelstalige wikipedia)
Serato heb je de box nodig omdat Serato met zogenoemde dongel;d werken. Je geluidskaart is je dongel om de 2e player te unlocken.Hang je je Serato geluidskaart er niet aan dan heb je maar een speler. Somprende
Mantana    posted on 02-12-2009 09:01
Ah nu is het me duidelijk.
Maakt de Traktor software ook gebruik van zo'n dongle of niet?

192 Users online: 10 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 17.777
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.406.151