CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (14/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

KingDing3ling    posted on 26-11-2009 10:39
Lekker hoor...blij dat het garantie is bij die spelers.

Denk je dat?andere?merk spelers het wel langer zullen uithouden?

Ik zie de DJ's niet draaien in die clubs. Ik gebruik de cue knop?ook wel eens om lekker een drum solootje te maken. Maar ik doe het wel rustig.

Cue button lam is idd de onderliggende microswitch kapot. Ik heb mij laten vertellen dat de cue button het 275000x moet uithouden zonder dat deze stuk moet gaan.

Dus als ik jou residentie even bereken.
2 maanden a 30 dagen = 60 dagen
Ik verwacht dat de residance 6 uurtjes open is = 6 uur
Je draait een nummer ongeveer 3 minuten dus is het aantal nummers in een uur = 20
Daarvan moet je de cue knop 2 a 3 keer bedienen voor een goed cue point = 4
Dan test je het nummer?+ het erin zetten van de mix = 5
Een aantal?uur gaat de zaal lekker los...
Dan ram je nog ff als drum een paar keer extra op de CUE?gemiddeld per nummer = 4
576000x voor de Cue's

Dat delen door 2 spelers

288000x
dat de cue knop bedient wordt in de 2 maanden op 1 speler

Dus dan klopt het wel dat ze om de 2 maanden een microswitch moet laten vervangen. Ik zou zeggen even een service contractje afsluiten met Pioneer.

User edit by KingDing3ling on 27-11-2009 @ 08:43:11 (1%)
RiX    posted on 26-11-2009 10:42
Mooie rekensom! Pio doet op deze manier aan klantenbinding Cool
KingDing3ling    posted on 26-11-2009 10:47
Poster: RiX
Mooie rekensom! Pio doet op deze manier aan klantenbinding Cool

Ik weet niet wat de MTBF?bij de andere spelers is?
Maar als ik lees in de Topic met Met welke gear draai jij. Word ik ook niet gelukkig met die merken als die?thuis al uitvallen. Moet je nagaan als je ze in een club zet. Dan heb je gewoon een voorraadje!!! Whehehe
Snoey    posted on 26-11-2009 11:51
Leuk en aardig zo'n berekening, maar daarmee ontwijk je het probleem, die dus blijft die voorbestaan. Met andere woorden, de knoppen gaan nog steeds kapot. En ik neem aan dat je bekend bent met het spreekwoord: 'voorkomen is beter dan genezen'?
www.soundcloud.com/ten-hooven
KingDing3ling    posted on 26-11-2009 13:05
Nee ik ontwijk het probleem niet. Ik kan niet zien hoe anderen?met de knoppen omspringen in hun enthousiasme. Heb je liever rubberen knoppen. Die zullen vast langer mee gaan. Dus moet je andere spelers neerzetten. Die hebben vast weer andere mankementen bij veel gebruik. Het is een beetje geven en nemen en wat wil de DJ?
Blijkbaar geen rubberen knoppen maar een soort van metalen knoppen. Dus ben je afhankelijk van de microswitches. Die gaan blijkbaar niet lang mee (Na 275000x?kan er een mogelijk defect?onstaan). Dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

Zoals je zelf al zegt: voorkomen is beter dan genezen.
Voorkom dat ie kapot gaat en vervang de microswitch?om de 2 maanden.

Het is hetzelfde als een auto. Banden gaan ook maar een aantal kilometers mee. Die moet je ook vervangen voordat het te laat is. Dan zeg je dan moet je betere banden maken. Dat gaat weer ten koste van grip.
De een is sneller door zijn banden dan de ander. Dat ligt eraan hoe sportief iemand rijd!
Dat geldt dus hetzelfde als de knoppen met electronica!
Dolivieira    posted on 26-11-2009 18:01
Poster: Snoey

Niemand vraagt hier hufterproof knoppen, je kan ook je even je bril afzetten en je inleven in de situatie van andere mensen, in plaats steeds vanuit 1 kant tegen het probleem aan te kijken.?

Enige wat hier verlangt wordt, is dat die knoppen wat langer mee gaan dan ze nu doen. Als die dingen slechts 1 keer het jaar nieuwe knopjes nodig heeft, dan is dat al een hele vooruit gang!

Oplossing. Zachter drukken, Nee sterker nog. Normaal drukken. Kunnen der heleboel niet, helaas.

Snoey ik begrijp je wel. maar als iedereen nou is doet of de spullen van hem/haar zijn. Moet je zien dat het spul veel langer me gaat. En misschien zijn de microswitches van een CDJ2000 en CDJ900 wel van een betere kwaliteit. Maar dat gaan ze nu niet?verklappen?bij Pioneer.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 26-11-2009 @ 18:12:35 (55%)
Tomazos    posted on 26-11-2009 18:36
heb dat ook aangekaart op de demo avond in kampen,
of de knoppen hufter proef zijn Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Snoey    posted on 26-11-2009 19:09
Ik ga verder niet meer in discussie hierover, ik heb nu duidelijk vertelt waarom ik het een vervelend mankement vind. Blijkbaar ontbreekt het bij sommige mensen hier de ervaring met het draaien van een CDJ waarvan de knoppen niet 100% meer functioneren.?
Als er constant verwezen wordt dat dj's maar rustiger moeten omgaan met die knoppen, word het zinloos om nog verder te discussi?ren. Zo kan er geen oplossing bedacht worden!
RiX    posted on 26-11-2009 19:52
Amen! Zou wel eens van een Pio-man iets willen horen over de keuze voor metalen knoppen met een electro triggermechanisme i.p.v. knoppen met mechanisch binnenwerk.
Roalin    posted on 26-11-2009 20:19
Poster: djdolivieira
Oplossing. Zachter drukken, Nee sterker nog. Normaal drukken. Kunnen der heleboel niet, helaas.

Nou, die knoppen voelen alsof ze heel wat aankunnen. Op zo'n zachte knop ga ik wel zachter drukken. Waarom? Gevoel. Ik weet het echt niet, het gaat automatisch :p

En misschien zit er nog een verschil tussen mijn 'hardere druk' dan die van anderen, vind dat ik niet abnormaal hard druk, maar als ik erbij nadenk druk je veel en veel harder als op een knopje?van je stereotoren (bijvoorbeeld).

Edit:
@ Snoey
Ik begrijp je helemaal, elke 2 maanden is veel te vaak.
Pioneer is heel goed in marketing, misschien is dit wel een truukje: "Koop maar een reserve speler!" en er is weer eentje verkocht.
Zou best sneu zijn als dit waar is... (no offence richting Pioneer)
User edit by Roalin on 26-11-2009 @ 20:22:49 (49%)
gilan    posted on 26-11-2009 20:30
@snoey
als ze nou gewoon een knop maken met een veer eronder zodat die terug duwd waardoor je het klikje eronder niet te zwaar belast
of een?iets waardor de knop op een blokje word tegen gehouden?zodat het klikje eronder niet door geduwd word?

dan lijkt mij het probleem opgelost?
ofniet?

Winking my eye
Snoey    posted on 26-11-2009 21:45
Mijn spelers thuis hebben nergens last van. Het gaat er mij om, dat als ik ergens kom draaien en die dingen zijn niet goed mee, dat als er iets fout gaat, ik voor lul sta.?

Dus de factor dat ik maar zuiniger met de cdj's moet omgaan, heb ik helemaal niks aan als dat apparaat niet goed meer werkt.

En als zo'n veertje zo simpel is, waarom zit die er dan al niet in?
User edit by Snoey on 26-11-2009 @ 21:47:35 (23%)
KingDing3ling    posted on 26-11-2009 22:04
Met een veertje ben je het gevoel van de knop kwijt.
Het blokje is idd een goed idee...maar dat lost het probleem van de microswitch niet op.

Misschien kan Lead hierover iets vertellen?
User edit by KingDing3ling on 26-11-2009 @ 22:05:58 (100%)
JollyJunkie    posted on 26-11-2009 22:11
Als ze nou iets van een zacht blokje ontwikkelen dat bij een bepaalde druk indeukt.
Die druk moet dan net onder de druk zitten waarvan een micro-switch beschadigt raakt, zo komt er nooit meer dan die druk op.
Tomazos    posted on 27-11-2009 05:12
Poster: Snoey
Mijn spelers thuis hebben nergens last van. Het gaat er mij om, dat als ik ergens kom draaien en die dingen zijn niet goed mee, dat als er iets fout gaat, ik voor lul sta.?

Dus de factor dat ik maar zuiniger met de cdj's moet omgaan, heb ik helemaal niks aan als dat apparaat niet goed meer werkt.

En als zo'n veertje zo simpel is, waarom zit die er dan al niet in?

hebben we het met lead ook over gehad,
want ik vroeg: zijn die dingen hufter proef, omdat ik ze ook weleens tegenkom met kapotte microswitches..

toen gaf hij als antwoord dat die knoppen van de cdj reeks grondig getest worden en minimaal aantal 200.0000 x moet kunnen worden ingedrukt, maar dat die switches na loop van tijd stuk gaan zoals elk schakelaartje dat vaak gebruikt word.. als dat niet werkt gaan dj's nog harder erop slaan, enz enz..

oplossing ligt bij de eigenaar/onderhoud technici die er gewoon nieuwe switches in moeten zetten zodra dit opgemerkt word..

dus als je het ergens tegen komt, geef het ook even door aan de eigenaar want vaak weet hij het niet!!
Dolivieira    posted on 27-11-2009 07:09
Poster: Tomazos

hebben we het met lead ook over gehad,
want ik vroeg: zijn die dingen hufter proef, omdat ik ze ook weleens tegenkom met kapotte microswitches..

toen gaf hij als antwoord dat die knoppen van de cdj reeks grondig getest worden en minimaal aantal 200.0000 x moet kunnen worden ingedrukt, maar dat die switches na loop van tijd stuk gaan zoals elk schakelaartje dat vaak gebruikt word.. als dat niet werkt gaan dj's nog harder erop slaan, enz enz..

oplossing ligt bij de eigenaar/onderhoud technici die er gewoon nieuwe switches in moeten zetten zodra dit opgemerkt word..

dus als je het ergens tegen komt, geef het ook even door aan de eigenaar want vaak weet hij het niet!!

Helemaal mee eens.
Lead    posted on 27-11-2009 16:49
Poster: Tomazos
...want ik vroeg: zijn die dingen hufter proef, omdat ik ze ook weleens tegenkom met kapotte microswitches..

"toen gaf hij als antwoord dat die knoppen van de cdj reeks grondig getest worden en minimaal aantal 200.0000 x moet kunnen worden ingedrukt, maar dat die switches na loop van tijd stuk gaan zoals elk schakelaartje dat vaak gebruikt word.. als dat niet werkt gaan dj's nog harder erop slaan, enz enz..

"

hehe, dat zijn zo'n beetje precies mijn woorden ja :D
Let the BASS be louder
DJTJO    posted on 27-11-2009 17:09
van beide heb ik er 2 echt vet fijn spul
JollyJunkie    posted on 27-11-2009 17:14
Jij bent grappig...
-FLoriZ-    posted on 27-11-2009 17:16
Poster: DJTJO
  Toch grappig dat ik overal groot zie staan dat ie pas over een paar dagen in de verkoop gaat? :')
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
MaximDJ    posted on 27-11-2009 17:21

De leukste thuis?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
-FLoriZ-    posted on 27-11-2009 17:24
Poster: MaximDJ

De leukste thuis?
  Iemand die wil pronken met gear die nog niet uit is en die ie zelf niet heeft denk ik....
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Tomazos    posted on 27-11-2009 17:45
Poster: Lead

hehe, dat zijn zo'n beetje precies mijn woorden ja :D

ik onthoud alles..
(als ik het wil onthouden)
main    posted on 27-11-2009 18:09

dit vat ik dus niet, waarom zou je zoiets zeggen?
aangezien t toch pure bullshit is.
denk je serieus dat ook maar iemand het overweegt om je te gaan geloven?
Dolivieira    posted on 27-11-2009 18:22
Jongens gewoon negeren die onzin.

Laat hem lekker geloven dat hij ze heeft. Wij weten wel beter.
User edit by Dolivieira on 27-11-2009 @ 18:40:50 (100%)

243 Users online: 63 Guests (180 Unknown)
Pages generated today : 45.259
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.451.893