CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (1/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

W.i.M    posted on 19-09-2009 01:08
Gezien het andere topic behoorlijk vol stond met speculaties heb ik dat topic gesloten en deze heropend. Als er een officieel topic komt is de kans dat deze gesloten wordt maar voorlopig kan hier gediscusseerd worden over de nieuwe spelers.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Dj_Fantasy    posted on 19-09-2009 01:47
Een linkje naar de Dj-Topic's van het product is ook wel altijd handig in de beginners postWinking my eye
dj2dj.nl
Bartjens    posted on 19-09-2009 03:17
Vind het een beetje onzin om een nieuwe topic hiervoor te openen, ik vind het net zo overzichtelijk om alles in 1 topic te houden totdat Lead met de offici?le topics komt eigenlijk.
www.djbrowbeat.com
Tekhead    posted on 19-09-2009 03:53
wat is de prijs eigenlijk ? Geen us dollars maar euro's, release prijzen bedoel ik.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
nils7    posted on 19-09-2009 04:43
CoolTe duur en de features hebben we ook allang gezien...
Cool Hebben we dat nu dus al gehad (niet dat ik het er mee eens ben hoor) maar dan staat het netjes op de eerste pagina en hoeft het niet 20x herhaald te worden door anderen Winking my eye...

Ik zou van Lead wel eens willen weten hoe ik mijn cue points, of althans de data van mijn huidige sd kaarten, over kan zetten naar een SD kaart voor de 2000's. En is deze dan ook compatible met de MK3's?

Want zeker in het begin zal je niet overal 2000's of 900's tegen komen... dus een goede (hybride) oplossing zou zijn dat het uitwisselbaar is (al is het maar alleen de data waarmee de 1000 nu al overweg kan). Misschien dat het in een van de filmpjes op youtube staat hoor maar ben ze helaas niet allemaal af gegaan!

Dus kan ik een SD kaart gebruiken in een MK3 en een 2000 (er vanuit gaande natuurlijk dat je alleen hotcue's en loopjes kan uitwisselen)...
User edit by nils7 on 19-09-2009 @ 04:43:50 (1%)
Tekhead    posted on 19-09-2009 04:49
sorry makker.

zou wel heel smerig zijn, als je niet kan uitwisselen ts de 1000 en de 900/2000
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Ilja    posted on 19-09-2009 07:53
Btw hoeveel kost de CDJ 900 in euro trouwens.
Prozei    posted on 19-09-2009 08:16
Poster: nils7

Dus kan ik een SD kaart gebruiken in een MK3 en een 2000 (er vanuit gaande natuurlijk dat je alleen hotcue's en loopjes kan uitwisselen)...

cdj-2000 topic
With the dedicated buttons for storing and recalling Loop/Cue information you can easily create your own favorites that will be stored on SD card (when CD playback) or on the USB Device from which your playing tracks
The SD Memory card can be used to store waveform information for inserted CDs. Per disc you can store 3 hot cue's and 100 cue Points per CD for thousands of CD's. As the smallest card today is about 64MB this at least gives you the possibility to store info for 50.000 CD's.

ik verwacht gewoon cdj1000mk3 ceu/loop support omdat er geen wijzigingen in zitten.
bij de mk2 naar mk3 was dat wel het geval.

Poster: Ilja
Btw hoeveel kost de CDJ 900 in euro trouwens.

1299?

heb ff de startpost aangepast en wat linkjes gelegt naar de topics van lead
voor iedereen die de topics niet gelezen heeft.
Mod edit by Prozei on 19-09-2009 08:33 (100%)
Ilja    posted on 19-09-2009 09:08
Fucking hell, Pioneer is helemaal van pot gerukt.?Cool Nu moet denon hun kans grijpen en flinke marketing voor DN-S 3700 en DN-X1700 in gang zetten, dan gaat Pioneer zeker stof happen, ? ? doe is effe normaal met zulke prijzen. CDJ-900 is een CDJ-400 in een grote formaat, dus als ik het goed begrijp moet ik voor meer nutteloos plastic 600 euro meer betalen, ? dacht het even van niet.?Cool
User edit by Ilja on 19-09-2009 @ 09:13:43 (100%)
Flaged
TranceXX    posted on 19-09-2009 09:13
Poster: Tekhead
wat is de prijs eigenlijk ? Geen us dollars maar euro's, release prijzen bedoel ik.

1299? voor de 900 en 1699? voor de 2000.
Heb ik ergens gelezen maar ik denk dat het realistische prijzen zijn.
Bouncy    posted on 19-09-2009 09:13
Poster: Dj_Fantasy
Een linkje naar de Dj-Topic's van het product is ook wel altijd handig in de beginners postWinking my eye

K vind de OP zoizo magertjes...
Ilja    posted on 19-09-2009 09:19
Nog iets die link is gejat van Denon,
Xtremer    posted on 19-09-2009 09:24
Poster: Ilja
Fucking hell, Pioneer is helemaal van pot gerukt.?Cool Nu moet denon hun kans grijpen en flinke marketing voor DN-S 3700 en DN-X1700 in gang zetten, dan gaat Pioneer zeker stof happen, ? ? doe is effe normaal met zulke prijzen. CDJ-900 is een CDJ-400 in een grote formaat, dus als ik het goed begrijp moet ik voor meer nutteloos plastic 600 euro meer betalen, ? dacht het even van niet.?Cool

Duidelijk een Denon fanboy:P.

De CDJ-2000's kunnen gewoon de cue points en loops lezen die je met de MK3's had gemaakt.
SD en USB support, CDJ-1000 MK3 gaat via SD en CDJ-400 via USB, zo is het mij verteld Winking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Woudtje    posted on 19-09-2009 09:39
Maar als je een cue point maakt op de cdj2000 zet hij die volgens mij niet meer op je SD kaart maar moet er een usb apparaat op de speler aan gesloten zijn. Dan kan je je cue points niet meer onderling uitwisselen. Correct me if I'm wrong!

Edit; dit vond ik op het pioneer forum;

Does it network your saved CD cue points??

It doesn't seem that way, with the current firmware, the player requests a USB drive be connected to the host player of the CD in order to store the memory point.
Geen SD kaart dus.
User edit by Woudtje on 19-09-2009 @ 10:06:22 (100%)
Ilja    posted on 19-09-2009 09:56
Kwa spelers wel, kwa mixers is PIO nog steeds mijn favo.?Cool
Estacy    posted on 19-09-2009 10:05
Woudtje    posted on 19-09-2009 10:09
Enige nadeel van een DN-S3700 is dat de Music manager niet mac compatible is, ZONDECool .
Ywe    posted on 19-09-2009 10:16
Poster: Woudtje
Enige nadeel van een DN-S3700 is dat de Music manager niet mac compatible is, ZONDECool .

ik mag aannemen dat dat verholpen word na feedback uit de community.
Dyno    posted on 19-09-2009 10:27
Tja, ik vindt het ook erg mooie apparaten, maar zeg nou zelf, nog even en je hoeft helemaal niets meer mee te nemen als DJ.

Wat bedoel ik daarmee? Nou, vroeg?h liepen de DJ's nog met tassen vol zware, ronde schijven van vinyl. Later kwam de CD, dus dat scheelde al een hoop gesjouw. Nu, met deze nieuwe CDJ's hoef je dus alleen nog maar een USB stick, een SD card of een harddisk met daarop je muziek mee te nemen als je ergens moet draaien. En in de toekomst? Ik denk dat de DJ niets meer meeneemt, maar er zal een apparaat in de discotheek staan die contact heeft met het internet en daarmee ook de computer van de DJ thuis. Hij zal dan gewoon zijn complete muziekcollectie kunnen importeren naar het apparaat en zo over de juiste muziek kunnen beschikken. Hij kan dan gewoon thuis zijn set voorbereiden en "klaar te zetten" voor zijn optreden(s).
Maarja, dat is mijn visie dus.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
DjVictorF    posted on 19-09-2009 10:43
Poster: Dyno
Tja, ik vindt het ook erg mooie apparaten, maar zeg nou zelf, nog even en je hoeft helemaal niets meer mee te nemen als DJ.

Wat bedoel ik daarmee? Nou, vroeg?h liepen de DJ's nog met tassen vol zware, ronde schijven van vinyl. Later kwam de CD, dus dat scheelde al een hoop gesjouw. Nu, met deze nieuwe CDJ's hoef je dus alleen nog maar een USB stick, een SD card of een harddisk met daarop je muziek mee te nemen als je ergens moet draaien. En in de toekomst? Ik denk dat de DJ niets meer meeneemt, maar er zal een apparaat in de discotheek staan die contact heeft met het internet en daarmee ook de computer van de DJ thuis. Hij zal dan gewoon zijn complete muziekcollectie kunnen importeren naar het apparaat en zo over de juiste muziek kunnen beschikken. Hij kan dan gewoon thuis zijn set voorbereiden en "klaar te zetten" voor zijn optreden(s).
Maarja, dat is mijn visie dus.

Je hebt helemaal gelijk! Het word trouwens steeds 'minder inspannend'. Voorbeeld: als je een loopje maakt herstelt de cdj 2000 die automatisch.. Dan is er toch geen lol meer aan? De Dj hoeft steeds minder te doen, straks kan iedereen het! De kunst van het draaien gaat verloren!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Basrose    posted on 19-09-2009 11:47
je moet nog steeds kunnen draaien hoor... alleen de afspeelmedia is anders. En wat kan het de bezoekers nou schelen of er een plaat/cd/usbstick? gebruikt wordt voor de muziek... Het gaat erom dat je sfeer kan maken en dat je platenkeus goed is.

En daarnaast vind ik het wel een goeie zaak dat je sommige dingen voor kan bereiden. Improviseren moet je altijd... maar je kan wel net een beetje meer doen met de muziek om het toch apart en leuk te maken.
maarten_geurts    posted on 19-09-2009 12:03
Weet er al iemand of ik een i-pod rechtstreeks erop kan aansluiten?

Ik ben in ieder geval alvast begonnen met al mijn verzamel cd`s te digitaliseren. Dat wordt dadelijk niet meer alles opspeuren naar dat ene aangevraagde liedje (drive-inn).

Dat de spelers duur zijn was te verwachten. Ik ga ze gewoon kopen. Verdien het wel terug met verhuren. Waarschijnlijk wordt in het begin de standaard verhuurprijs voor 2 cdj-2000 en een 800 iets van 175 a?200 euro. Is zo terug verdiend dus.

Dat draaien saai wordt vind ik nergens op slaan. Ik kom op plaatsen en dan staat er een DJ te draaien?die?perfect kan mixen maar geen feest kan bouwen.?Vervolgens komt er een hakke takke DJ en die zet de hele tent op z`n kop. Waarom? Omdat ie op het juiste moment de juiste plaat instart. Je hoeft niet perfect te kunnen mixen om een goede DJ te zijn. 90% Van de bezoekers boeit het echt geen meter als er eens een keer een plaatje niet gelijk loopt, zolang het maar een goede plaat is.
andyman    posted on 19-09-2009 12:25
Lekker nieuw hier. Dacht dat ik maar s wat bij ging dragen hiero:@Woudtje: Er zijn voor sd's usb sticks id handel, klik je sd erin en je hebt n usb met bruikbare cue puntjes.
Verder ben ik het 100% eens met dyno en basrose. Beetje jammer dat het richting mixjes gaat ala ski-hut etc met 30 tracks in een half uur. Tegenwoordig (eik al jaren) heel veel prefab vauit huis op cd's gebrandt, dus no skills on stage necessary. Chuckie is daar een goed voorbeeld van (let wel: alle respect voor die gast!) en ook Leroy Rey hoorde ik mixjes maken die hij onmogelijk live kon leveren. "Moet wel tegenwoordig" was zijn commentaar na mijn vragende wtf blikken en handgebaren. Ook heel erg veel respect voor hem, maar ik vind het jammer.Wat dat betreft vind ik de meeste illegale feestjes wel heel erg leuk, want de dj's aldaar sjouwen zich nog steeds een breuk en verafgoden welhaast vinyl. Niks premix en lekker los op dikke tracks!
Wat blijft er dus over? Yes Basrose sir: "Het gaat erom dat je sfeer kan maken en dat je platenkeus goed is." en dat is een feit!
Ilja    posted on 19-09-2009 12:42
Het wordt pas echt erg als ze iets verzinnen om overgangen voor je perfect te krijgen ( jij hoef alleen maar een beat te Cuen en apparaat doet de rest ).Cool AUB niet. Dan komt hele wagonlading aan verwende krengen die zogenaamd kunnen draaien ).
User edit by Ilja on 19-09-2009 @ 12:45:06 (70%)
Flaged
Dyno    posted on 19-09-2009 12:59
Poster: Basrose
je moet nog steeds kunnen draaien hoor... alleen de afspeelmedia is anders. En wat kan het de bezoekers nou schelen of er een plaat/cd/usbstick? gebruikt wordt voor de muziek... Het gaat erom dat je sfeer kan maken en dat je platenkeus goed is.

Daar heb ik het niet over, tuurlijk is het belangrijk om te kunnen draaien! Maar vroeger zag je bijvoorbeeld de DJ binnenkomen op een feest met een aantal platentassen. Dan wist je gelijk "Hey, dat is de DJ". Ook al kende je em niet, je wist gelijk dat hij degene was die zo moest draaien.
Strax loopt de DJ dus zonder enige tassen, trolly's, bags of usb-sticks naar binnen. Bewijs maar aan de deur dat jij degene bent die draaien moet. (tenzij je al een bekende kop hebt natuurlijk...) Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081

119 Users online: 10 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 70.128
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.458.502