Nieuwe speakers en versterker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mat2008    posted on 17-09-2009 16:21
Hallo iedereen! Happy, laughing

Een vriend van mij vroeg om hem te helpen met het uitzoeken van een versterker en boxen voor zijn slaapkamer (ook voor kleine feestjes). De eisen waren alles bijelkaar mag het maximaal 500 euro kosten. Het moet een flinke geluidsdruk kunnen opbouwen en er moet een voelbare dorge bass uitkomen.
Zelf dacht ik bij deze eisen aan 2 x DAP K-112 en 1 x DAP P-900 Versterker.?

Techinische gegevens boxen: Technical Info Type: 12 inch 2-way fullrange Components: 1x12 inch LF driver 1x1 inch HF compression driver Frequency resp. 55Hz-19kHz SPL (1W/1M) 100dB 1w/1m Power Handling 225W/rms 900W/peak Nom. impedance 8 Ohm Diversity (HxV) 65? x 65? Crossover freq. 1.500Hz Dimensions 430x315x590mm (LxWxH) Weight18 Kg Versterker

Technical Info Stereo mode: 2 x 300 Watt RMS - 8 Ohm 2 x 450 Watt RMS - 4 Ohm Bridged mode: 900 Watt RMS - 8 Ohm Dimensions (LxWxH): 483 x 400 x 89 mmWeight: 24 kg Is dit iets met dit budget. Zelf vroeg ik me af of je een fatosoenlijke bas krijgt met deze set. Of is het toch beter om twee goedkopere topkasten te kopen en een subwoofer??
Hopelijk hebben jullie een goed advies voor mij. Alvast bedankt! Happy, laughing

What do you think about Nieuwe speakers en versterker ??

Vote :   

Estacy    posted on 17-09-2009 16:34
als je echt voelbare bass wilt, zul je subwoofers moeten kopen. Maar uit dat setje dat je laat zien zal ook best power komen! Ik zou voor die set gaan, niet teveel twijfelen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dJORD    posted on 17-09-2009 16:39
is dit misschien een leuke optie:
een set met:
-2x Behringer Eurolive B212a??
-2x speakerstatief
-1x draagtas voor statiefjes
-2x 10 meter xrl kabel
-voor 549 euro
link staat in pm!

edit: zelf ga ik liever voor passieve?houten speakers omdat:

- als ik niewe (betere/vervangende) speakers wil heb ik geen nieuwe versterker nodig (en omgekeerd)
- ik vind?(in de meeste gevallen) de klank van hout mooier?

edit: mss. is het ook leuk om jezelf voor te stellen in een introduce yourself topic.

edit:
User edit by dJORD on 17-09-2009 @ 16:48:18 (100%)
wico    posted on 17-09-2009 19:11
ik heb nog een andere vraag hoe kan je op een stereo meerdere boxen en woofers aansluiten
dJORD    posted on 17-09-2009 19:18
ligt aan de stereo: zommige stereo's hebben meerdere uigangen.
anders moet je meerdere tuners/versterkers aan elkaar hangen.
als je een foto van de acheterkanten (aansluitingen) kunt maken en een lijst met spec's kunt plaatsen van de verschillende apperatuur,
kunnen mensen een schema voor je maken en een lijstje met benodigten
Estacy    posted on 17-09-2009 20:09
Bij een proffesioneel systeem ga je van je mengpaneel naar je actieve cross-over. Die heeft verschillende uitgangen (bijv. Laag, mid, hoog, of alleen maar laag en midhoog) vanaf die uitgangen in de versterker. Op die versterker naar je boxen. Proffesionele versterkers kun je weer doorlussen voor bijv. meer subs enzo. Bij Hi-fi wil ik eigenlijk niet eens meer boxen. 2 mooie boxen waar wat bass in zit vindt ik prima. (B&W, Quadral, KEF, Klipsch om maar wat duurs te noemen)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 17-09-2009 @ 20:09:49 (4%)
djmamo    posted on 17-09-2009 20:13
Poster: wico
ik heb nog een andere vraag hoe kan je op een stereo meerdere boxen en woofers aansluiten

als je op een normale stereo toren doelt, dan moet je alleen de speakers gebruiken die daar bij horen.

Ga je het op een (semi/hobby) professionele manier doen dan ga je ook met doorlussen enz werken.

Kort gezegd:
Je line-out van je mixer gaat naar je versterker, en je versterker stuurt 2 speakers aan.

wil je meerdere speakers aansturen dan ga je verder bij je versterker dan ga je deze doorlussen.
en goede versterkers kunnen dat.
Wat je doet is het signaal dat vanuit je mixer je versterker ingaat er weer bij de line-out op je versterker doorzetten naar versterker 2.

enz.

ga je echt groot dan ga je met processors werken en verdelers en delays als je niet gaat stacken.
maar denk dat je voor nu wel voldoende weet.

ontopic:

vind het wel een hoge eis wat er word gevraagd.
Hoge geluids druk en een?voelbare droge bass en dat voor 500,-

Ja dan denk ik dat je je eissen moet bijstellen of een hoger budget moet aanroepen.
Want dat word erg moeilijk zoeken. of 2e hands als je geluk hebt.

?
www.moonentertainment.nl
wico    posted on 17-09-2009 22:31
ik ga eens een foto posten

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

209 Users online: 113 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 81.882
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.919