Geluidsoverlast Tuinfees, regels en ervaring (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LLCoolP    posted on 15-09-2009 19:32
Geluidsoverlast Tuinfees, regels en ervaring??Afgelopen Zaterdag heb ik samen met mijn zus een tuinfeest gehouden.
De tuin fijn omgetoverd tot een festival terrein en zon 3a 4KW aan geluid voor zon 70 man.
Ik was net zelf een half uurtje aan het draaien toen stond de politie al op de stoep ( rondt 23.00u). Of de muziek direct een flinke smak dacht kon en na 00.00u nog een veeg stiller.
What the fuck, nu al mensen die zijn aan het klagen ?en de politie die ff roet in het eten komt gooien.

Toch maar de muziek wat zachter gezet en na een kwartiertje weer wat harder.
Rond 00.00u stonden ze er weer, maar even om te luisteren of de muziek niet meer te hard stond. Ze zeiden dat we ons aan de afspraken hadden gehouden en dat we geen boete kregen .

Ik vindt het flink kloten! Staat ent lekker iedereen te dansen moet de muziek een stuk zachter.
Zijn er mensen die dit eens hebben meegemaakt? Welke stappen kan de politie nemen, want geloof dat ze beetje blufte wat tja ze kwamen alleen om een klacht, konden niks meten of dergelijke.

DE HELE BLOK IS ZELFS INGELICHT~!
(Ben bang dat de klacht van buiten onze blok/dorp kwam , kan niet het hele dorp gaan inlichten h?)
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 15-09-2009 @ 19:56:47 (13%)

What do you think about Geluidsoverlast Tuinfees, regels en ervaring ??

Vote :   

wico    posted on 17-09-2009 19:17
bij ons in onze buurt moet je om 22.00 u de muziek stiller zetten maar niet volledig uit en als je een aanvraag hebt gedaan mag je de muziek zelf luid genoeg zetten dus ...
Flexii    posted on 17-09-2009 23:08
Ik heb nog niet echt reacties gelezen van mensen die veel tuinfeesten draaien, dus ik zal ook maar even iets posten waar iedereen wat aan heeft. Ik zelf heb als drive-in dj al menig examenfeest/verjaardagsfuif gedraaid in tuinen (al dan niet in tent) en ik kan jullie zeggen 8 op de 10 feesten wordt beindigt door de politie. Er zijn altijd mensen die gaan klagen ook al heb je de mensen ingelicht.

Ik zie dat veel mensen hier vergeten dat?als je iemand inlicht dat nog niet wil zeggen dat diegene dat accepteerd of iemand heeft toevallig een zware dag of voelt zich niet lekker, dan kan keiharde muziek natuurlijk irtirend werken, zeker als het tot diep in de nacht is.

Maar inderdaad zoals al aangegeven meestal staat uiterlijk rond 12 uur de politie voor de eerste keer op de stoep.

Eerst krijg je twee waarschuwingen, 3e keer een boete (niet de dj maar degene die het feest organiseerd)

Daarom draai ik ook altijd tuinfeesten met twee actieve fullrange kasten op statief van 300w rms per stuk, en geen dikke geluidssets want dan ben je alleen maar onnodig aant slepen, want langer dan twee uur staat het toch niet aan.
Prozei    posted on 17-09-2009 23:12
ik heb dit ook wel eens gehad op me verjaardagfeestie.
setje buitengezet wat dj's uitgenodigt.
en toen kwam de politie om 16:00 de tuin in lopen om vragen of ik een vergunning had en de muziek wat zachter mocht.

Mod edit by Prozei on 17-09-2009 23:15 (25%)
DJ-Scratch    posted on 31-10-2009 20:39
1 tip:

Licht de gemeente in. En zet het op papier! En doe het zelfde met je wijk. Want als de politie komt, heb je een bewijs: we hebben de omwoners & de gemeente ingelicht!.
Ps. Dronken zijn, en de politie komt kijken.. Geen goede optie! HAHA:')
LilQuint    posted on 31-10-2009 21:01
Ik ben elf en heb het al 3 keer mee gemaakt.
Altijd gooien we de muziek weer goed hoog.
Hun zeggen altijd (De mensen van het feest) '' We lossen dit wel op Winking my eye ''
Is ook steeds zo :D
TheHunter    posted on 01-11-2009 20:29
Dit is bij mij ook vaak het geval, ook heb ik af en toe gehad dat de politie pas rond 3en kwamen, de muziek moest wel uit :P.
Wat erg irritant is is dat sommige dronken mensen dan ruzie gaan maken met de politie, dit is niet erg handig als je het feest nog even door wilt laten gaan...
mp    posted on 01-11-2009 20:40
wij zetten altijd een begrenzer (drawmer sp2120) tussen onze speakers,als de politie dan komt kan je zeggen, kijk het staat op 95dba zo lukt het bij ons altijd.
en als ze weg zijn zet je de begrenzer gewoon Bypass Happy, laughing
elke dag is een feest!!
Twello    posted on 01-11-2009 23:22
Ik heb ook een keer met een verjaardagsfeestje gehad dat de politie de tuin in kwam om te vragen of het zachter mocht, volgensmij stond de muziek niet eens hard aan maar waren we vooral hard aan het praten/schreeuwen/auwehoeren.
MaD    posted on 01-11-2009 23:29
Je moet ze behalve inlichten ook gewoon uitnodigen, als ze al komen, komen ze maar heel even.. En als je uitgenodigt ben ga je niet zo snel klagen Winking my eye
noadja.com /// aboveall.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.672 days.
 Post CommentThat would be 189.1 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

132 Users online: 24 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 47.584
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.784.099