Geluidsoverlast Tuinfees, regels en ervaring (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LLCoolP    posted on 15-09-2009 19:32
Geluidsoverlast Tuinfees, regels en ervaring??Afgelopen Zaterdag heb ik samen met mijn zus een tuinfeest gehouden.
De tuin fijn omgetoverd tot een festival terrein en zon 3a 4KW aan geluid voor zon 70 man.
Ik was net zelf een half uurtje aan het draaien toen stond de politie al op de stoep ( rondt 23.00u). Of de muziek direct een flinke smak dacht kon en na 00.00u nog een veeg stiller.
What the fuck, nu al mensen die zijn aan het klagen ?en de politie die ff roet in het eten komt gooien.

Toch maar de muziek wat zachter gezet en na een kwartiertje weer wat harder.
Rond 00.00u stonden ze er weer, maar even om te luisteren of de muziek niet meer te hard stond. Ze zeiden dat we ons aan de afspraken hadden gehouden en dat we geen boete kregen .

Ik vindt het flink kloten! Staat ent lekker iedereen te dansen moet de muziek een stuk zachter.
Zijn er mensen die dit eens hebben meegemaakt? Welke stappen kan de politie nemen, want geloof dat ze beetje blufte wat tja ze kwamen alleen om een klacht, konden niks meten of dergelijke.

DE HELE BLOK IS ZELFS INGELICHT~!
(Ben bang dat de klacht van buiten onze blok/dorp kwam , kan niet het hele dorp gaan inlichten h?)
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 15-09-2009 @ 19:56:47 (13%)

What do you think about Geluidsoverlast Tuinfees, regels en ervaring ??

Vote :   

Estacy    posted on 15-09-2009 19:39
vraag voor je zo'n feest begint zowiezo aan de omwonenden of ze er problemen mee hebben
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ywe    posted on 15-09-2009 19:43
hehehe jah... Armin Only was live op internet te volgen en ik had wat moeite met het geluid uit de TV

Dus 900W setje erbij, en bierkraan open...

om 2 uur stond de politie voor de deur Winking my eye Alleen had niemand geklaagd, ze waren op het geluid afgekomen.

beschamend videobewijs:

http://www.youtube.com/watch?v=FHE7lc9DjgQ&feature=channel

voor de duidelijkheid (mocht je dat nog niet doorhebben....):

We. Waren. Bezopen.
LLCoolP    posted on 15-09-2009 19:51
Poster: Estacy
vraag voor je zo'n feest begint zowiezo aan de omwonenden of ze er problemen mee hebben

Hey was ik ff vergeten erbij te melden

DE HELE BLOK IS ZELFS INGELICHT~!
(Ben bang dat de klacht van buiten onze blok kwam , kan niet het hele dorp gaan inlichten h?)
User edit by LLCoolP on 15-09-2009 @ 19:56:30 (1%)
LLCoolP    posted on 15-09-2009 19:52
Poster: Ywe
hehehe jah... Armin Only was live op internet te volgen en ik had wat moeite met het geluid uit de TV

Dus 900W setje erbij, en bierkraan open...

om 2 uur stond de politie voor de deur Winking my eye Alleen had niemand geklaagd, ze waren op het geluid afgekomen.

beschamend videobewijs:

http://www.youtube.com/watch?v=FHE7lc9DjgQ&feature=channel

voor de duidelijkheid (mocht je dat nog niet doorhebben....):

We. Waren. Bezopen.

Haha GekkenHappy, laughing
RuudV    posted on 15-09-2009 20:02
Mij ook wel eens overkomen.. en dat is zeker geen pretje..
kun je er beter mee kappen.. feest naar de klote..
''ga boeven vangen ofzo!!''
XMatiC    posted on 15-09-2009 20:08
Da's echt stom man ,
Maar wat zijn nu de regels ?
was het niet dat alles na 00:00 stil moest zijn ?
anders moest je een vergunning hebben ?
www.youtube.com/LennertDJ
LLCoolP    posted on 15-09-2009 20:13
Poster: XMatiC
Da's echt stom man ,
Maar wat zijn nu de regels ?
was het niet dat alles na 00:00 stil moest zijn ?
anders moest je een vergunning hebben ?

Tja na half 2 kan ik me wel voorstellen dat de muziek uit moet, en na 12u zachter. Maar om 11uur al :S Er is ook een of andere regel dat de muziek maar max een?. . ??DB mag zijn aan de volgende gevel . . .?
OneSixty    posted on 15-09-2009 20:24
hier in?belgie mag je na 10 uur al geen lawaai meer maken, weet niet hoe de regels daar zijn.
maar serieus, 3-4kw geluid en je verwachtte geen problemen?
jelle89    posted on 15-09-2009 20:26
is de wet niet zo dat je na 10 uur savonds geen geluidsoverlast mag veroorzaken zonder vergunning..?? dat hangt mij iig bij..

zelf had ik er ook last van dat om 11 uur de politie op een tuinfeest kwam waar ik stond te draaien, snel maar ff alles naar binnen verhuisd en flink gas gegeven, uiteindelijk tot 7 uur sochtends binnen gefeest met flinke herrie, maar geen politie meer gezien
TimmyV    posted on 15-09-2009 20:32
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 15-09-2009 @ 20:35:17 (42%)
LLCoolP    posted on 15-09-2009 20:49
Poster: Lightzone
hier in?belgie mag je na 10 uur al geen lawaai meer maken, weet niet hoe de regels daar zijn.
maar serieus, 3-4kw geluid en je verwachtte geen problemen?

Uhm tja, ons huis ligt als ener laatste ?op de blok.
De buren tussen ons en de weiland(en de maas/Belgi?) waren er zelf ook.
We hadden het geluid al extra richting die kant gezet. Maarja de windt heeft vast ook verkeerd gestaan zodat toch de buurt ervan mee kon genieten

Winking my eyePS Ik hadt de MA ook weer Happy, laughingweer hele dag zitten uitzoeken hie die werkte en nu ik het weer heb ik hem weer terug moeten brengenUnhappy
LLCoolP    posted on 15-09-2009 20:50
User edit by LLCoolP on 15-09-2009 @ 20:58:16 (3%)
Snoey    posted on 15-09-2009 21:00
Ik vind dat zo'n feestje tot een uur of 22:00/23:00 zo een keer in het jaar geen kwaat kunnen. Alleen kan ik me wel goed voorstellen dat na 23:00 mensen gaan klagen over de harde muziek. Zitten ook gezinnen bij met kinderen, of mensen die optijd willen gaan slapen of zondag andere verplichtingen hebben.Huur dan de volgende keer een zaal die wel geschikt is om tot diep in de nacht feestjes te kunnen geven.?
Ik geef zelf ook wel eens feestjes thuis, maar na 2300 uur gaat de muziek toch echt uit, laatste wat ik wil is een probleem met de buren of de woningbouw.
www.soundcloud.com/ten-hooven
TimmyV    posted on 15-09-2009 21:06
Ik heb nog eens verder gezocht, Wetboek van Strafrecht, Wet geluidshinder, maar dat is zo'n hap tekst dat het bijna onmogelijk is iets te vinden(terwijl ik hem eigenlijk al deels hoor te weten). Wat je wel misschien zou kunnen doen is gewoon naar een politiebureau lopen en het daar vragen. Of je belt direct 112Cool
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 15-09-2009 @ 21:08:03 (28%)
MaximDJ    posted on 15-09-2009 21:09
De wet luidt als volgt:
Bij kwart over 10 s'avonds mag er geklaagd worden over Geluidsoverlast door bijv. Tuinfeesten, grote speakers...Daarvoor niet.
Dan mag er alleen geklaagd worden over bijv. gillende kinderen op het plein enz...
Party Sensations. Excellence in entertainment.
TimmyV    posted on 15-09-2009 21:10
Poster: MaximDJ
De wet luidt als volgt:

Bij kwart over 10 s'avonds mag er geklaagd worden over Geluidsoverlast door bijv. Tuinfeesten, grote speakers...Daarvoor niet.

Dan mag er alleen geklaagd worden over bijv. gillende kinderen op het plein enz...

Waar haalt u dat vandaan? Heb me rot gezocht, maar niks kunnen vinden. En klopt dit ook? Sinds 2007 zijn de regels namelijk weer veranderd zover ik weet.
Let's go f*cking mental
the-melody    posted on 15-09-2009 21:12
Gerhard    posted on 15-09-2009 21:12
Ach best begrijpelijk als je even niet in feest/dj perspectief kijkt. Er liggen ook kinderen te slapen etc.
MaximDJ    posted on 15-09-2009 21:14
Ow, dat van de verandering van 2007 wist ik niet.
Ik weet het doordat ik lang bij een groot verhuurbedrijf heb gewerkt. Daar gingen we vaak ook tekeer met 9kW setjesCool Ze kunnen apparatuur innemen bij ernstige geluidssoverlast, vandaar dat we dit nagezocht hebben! Maar als het verandert is, zou ik gewoon een keer bij de Politie informeren..!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Illusion    posted on 16-09-2009 00:45
Mja vind het asociaal om keihard in de buurt muziek te gaan draaien. Ookal heb je de buren ingelicht.. weetje ook zeker of iedereen het er mee eens was? Dan krijg je natuurlijk klachten. Als je een dik knalfeest wil geven moet je maar een lokatie afhuren. Dan kan je de muziek veel harder zetten. Je kan het wel klot'n vinden dat de muziek zachter moet als iedereen aan het dansen is, maar je zorgt wel voor die overlast.

Met een tuinfeest moet je nu eenmaal rekening houden met je buren. Jij bent niet de baas, en je woont er met z'n allen. Het netste is natuurlijk geweest om de omwonende buren persoonlijk even in te lichten. Geen idee of dat gebeurt is.

Maar zo leer je toch weer wat voor de volgende keer. Je krijgt met zulke feesten altijd wel geklaag van andere mensen, en geloof me, ik heb er ervaring mee. Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 16-09-2009 @ 00:45:56 (1%)
Dolivieira    posted on 16-09-2009 09:00
Meeatal als je herrie gaat maken moet je ook nog een vergunning hebben ook. Ik draai voor jongeren in de zomer maanden voor gemeente Rotterdam en Vlaardingen. Met verguning heb ik al klachten en komt de politie kijken. Ze kunnen alleen niks doen omdat je een verguning heb. Zonder verguning heb je gehaaid problemen.?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Stagiar    posted on 16-09-2009 12:47
Volgens de Nederlandse wet mag je nooit geluidsoverlast veroorzaken. Dit is ook niet afhankelijk van tijden o.i.d. maar heeft te maken met de nachtrust van buurtbewoners. Iedereen met een normale baan van 9 tot 5 heeft 'ongeveer' genoeg nachtrust als hij vanaf 12 uur rustig kan slapen.
Iemand met een nachtdienst die om 3 uur 's nachts begint heeft er baat bij dat ie om 8 uur al in bed ligt, als je een feestje geeft en heb je de muziek om 9 uur 's avonds aanstaan en diegene klaagt, zal de politie zeggen dat het zachter moet omdat je iemands nachtrust verstoord.
Heel simpel verhaal, er zijn geen officiele regels met tijden e.d. De enige regel die er is is dat je geen benodigde rust van omwonenden mag verstoren.
Al zal de politie uiteindelijk wel tijden gaan opnoemen waar je je aan dient te houden, gewoon voor het gemak Winking my eye
neutje    posted on 16-09-2009 18:08
hier in nieuwkoop was zaterdag gondelvaart, en daar deed ik ook aan mee met een stel gasten,
we doen het al?5 jaar ofzo en nooit is er gezeur.
dit jaar moesten we zelf een vergunning aanvragen, die kregen we bijna niet want er zat ergens een Meervleermuis Cool. gelukkig hebben we toch een vergunning gekregen.
maar 1 dag van tevoren warten we lekker de boot aan het opbouwen (20 Pontons) en toen kregen we een aangetekende brief van de gemeente, en daarin stond dat we maar 80 DB geluid mochten produceren Cool?en als we 3 keer een waarschuwing zouden krijgen dan kregen 10000 euro boete, en als we meteen al 15 db te hard gingen kregen we die boete meteen Cool
en dan sta je daar met je dubbele D&B c7 set met daaronder nog 2 dubbele 18 inch baskasten van SA.
ze zijn die avond 2 keer wezen controleren 1 keer gingen we te hard, en 1 keer was het goed.
User edit by neutje on 16-09-2009 @ 18:09:53 (8%)
Sound-Division    posted on 17-09-2009 00:28
Toen ik me 18de verjaardagsfeest gaf heb ik de buren rondom ons huis ingelicht (blok in onze straat, en blok achter ons huis).

Ik heb gewoon wat briefjes rondgebracht, en erbij gezet dat als ze last hadden ze even moesten bellen op mijn gsm. geen telefoontjes gehad, en de dag erop geen klachten.

De mensen in je omgeving hebben er meer respect voor als je er bijv bijzet, dat het een keer per jaar is, en dat voor 00.00 uur de muziek uitgaat. anders zitten ze maar te wachten en te wachten en zo weten ze temminste iets.
User edit by Sound-Division on 17-09-2009 @ 00:29:19 (1%)
FML    posted on 17-09-2009 18:58
ik heb voorgaande allemaal niet gelezen :P staan een hoop teksten bij.. maar Nederland heeft niet echt een wet om zo en zo laat moet je huis/tuin feestje stil zijn. zo lang er niemand last van heeft heb je dus ook geen "overlast" . Gewoon buurtjes vertellen dat ze die nacht beter niet thuis kunnen zijn of slaap pilletjes pakken :P of ze uitnodigen natuurljk !
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3

177 Users online: 19 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 57.862
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.794.377