Poster: Intricate
scratch mixer = battlemixer
Scratchen doe je met je platen, en cutten doe je met je crossfader met een "stijle slope curve", die je in moet kunnen stellen op je mengpaneel (knop, of rotary knob)
Battle mixers zijn over het algemeen alleen 2 kanaals, en hebben altijd een cross fader curve instel mogelijkheid.
Er zijn tegenwoordig genoeg meerkanaals mixers met crossfader curve control, maar in de turntablism scene waar de term battlemixer vandaan komt wordt is de 2 kanaals mixer de battlemixer (van oorsprong).
Ook zijn er battlemixers met effecten, maar dat zou in een turntablism battle volgens mij niet eens toegestaan worden, en neemt naar mijn mening de essentie van een "battle" weg, maar dat is een andere discussie.
Poster: Estacy
Ik vindt dat je dit zo'n benamingen alleen kunt geven als het ook echt een scratch/battle mixer is. Die Numark X9 vindt ik geen scratch mixer, de Ecler HAK 360 bijv. weer wel. Net als dat de DJX-750 geen PRO mixer is, al staat dat wel op de doos. of de Reloop limitid series, die zijn niet limitid, die zijn wit.
Poster: niiicola
Ik denk dat ik eruit ben, ik ga denk ik voor de vmx-1000, omdat ik al een effectenpaneeltje heb...
Poster: niiicola
Hoezo zijn ze niet te vergelijken?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.