Macbook of Laptop met Windows (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-FLoriZ-    posted on 12-09-2009 13:46
Ik ga tegen December een soort kleine studio opbouwen op een zolderkamer bij ons thuis. En ik wil graag behalve een pc met windows ( die heb ik al namelijk ) ook nog een laptop erbij hebben aangezien dat iets fijner werkt op sommige momenten en die ook mobiel is. Ook wil ik die eventueel naar feesten meenemen om evt. met 2 laptops te draaien en 2 midi-controllers ( we hebben namelijk al ??n laptop (Windows) om mee te draaien ). Nu zit ik een beetje rond te zoeken en Macbooks zijn veel duurder maar ook audiotechnisch en grafisch veel beter. Maar is een Macbook het geld wel waard om te kopen ( de prijs ligt namelijk wel even 500 euro boven een windows laptop )?
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2

What do you think about Macbook of Laptop met Windows ??

Vote :   

Bouncy    posted on 14-09-2009 20:26
Poster: Helixon
Kies gewoon Windows, ben je veel meer compatible met andere gebruikers, welk OS word het meest gebruikt... Juist! Microsoft Windows XP/Vista/7

Op welk gebied ben je dan meer compatible? office? no-way!... wel OS heeft volledige Exchange support out-of-the-box?...
Audio video? hmm.. misschien producer gebied, maar volgens mij doel jij daar echt NIET op...
Helixon    posted on 14-09-2009 20:32
Poster: Bouncy

Op welk gebied ben je dan meer compatible? office? no-way!... wel OS heeft volledige Exchange support out-of-the-box?...

Audio video? hmm.. misschien producer gebied, maar volgens mij doel jij daar echt NIET op...

Ik schrijf:
Welk OS wordt meer gebruikt Juist Microsoft Windows XP/Vista/7, dan bedoel ik dat je beter met een andere pc kunt synchroniseren, omdat het op het zelfde platform is.....

greetzz
niiicola    posted on 14-09-2009 21:04
Poster: Helixon
SLOT GRAAG Winking my eye
  We kunnen het toch ook als algemeen topic gebruiken.
Gewoon.
Helixon    posted on 14-09-2009 21:12
Poster: niiicola
We kunnen het toch ook als algemeen topic gebruiken.

Klopt maar dit gaat over wat het beste voor hem is en niet welk OS het beste is Winking my eye
niiicola    posted on 14-09-2009 21:27
Dan maken we er nu iets anders van Tongue
Gewoon.
Reind    posted on 14-09-2009 23:56
Poster: Sebasz
Eindelijk een Apple user die gewoon inziet dat het allemaal niet zo veel verschilt, en niet alles van Apple probeert goed te praten.

Beide systemen hebben hun voor en nadelen. Voor mijn dj gebeuren pac ik liever de mac, problemen oplossen gaat daar over het algemeen wat makkelijker mee omdat je niet met driver issues zit. Het systeem word kant en klaar geoptimaliseerd aangeleverd na een install, daar hoef je vervolgens als eindgebruiker weinig meer aan te doen.

Zaken als "even wat geluidskaarten softwarematig" aan elkaar koppelen is gewoon makkelijkker te doen binnen OS-X maarja zo zijn er ook genoeg dingen binnen windows te vinden die daarin veel makkelijker gaan.

mac os zo super is Cool

OS-X is een prima OS, Vista is dat ook en Windows 7 is naar mijn mening een heeeeeel erg prima OS. Feit is en blijft dat wanneer een OS als ruk word ervaren dat in 999 van de 1000 gevallen de schuld van de eindgebruiker is die klakkeloos maar overal op JA klikt maar totaal geen benul heeft van waar ie mee bezig is OF door weigerende hardware.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik qua hardware de huidige macbook geweldig vind want waar koop je voor pak hem beet 1100 euro een aluminium unibody macbook met een goed scherm, redelijk goede (geen uitzonderlijke) specs e.d.?

De opties die ik had waren er een paar,

Dell XPS1330: Mooi apparaat, goed apparaat wat ook goed in elkaar geschroefd zit MAAR niet zo sterk is als een unibody behuizing van aluminium en dat er een sterke behuizing moest komen was in mijn geval prioriteit nummer 1, 2, 3, 4 en 5....

Sony Vaio TX series: Behuizing gemaakt van carbon fiber dus extreem licht en sterk, goede specs maar er was 1 hele grote maar en dat was de prijs... ruim 2500 euro voor een notebook ging mij zelfs te ver.

Lenovo Thinkpad serie: Goed, stevig maar ook pislelijk.

Uiteindelijk bleef alleen de Macbook Pro dus over die inmiddels voorzien is van een SSD HD, naast OS-X ook Windows 7 draait en iedere dag mee gesleept word in de tas en dat tot op heden zonder slag of stoot doorstaat.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

147 Users online: 30 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 26.710
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.835.169