Poster: Bootstrap
Toch moet ik je er op wijzen dat niet alles wat je zegt klopt?

Feit is dat mac osx gebruiksvriendelijker is dan windows. Neem bijvoorbeeld het feit dat een printer direct werkt als je hem inplugt in een mac, dat is bij windows wel een ander verhaal.. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld draadloze netwerken, voordat je dat aan de praat hebt op een windows machine ben je een paar uur verder. Het leren werken met bijvoorbeeld leopard heb je echt wel binnen korte tijd onder de knie.
Ik moet je gelijk geven in je argument dat je bij een mac meer betaald voor de hardware dan bij een windows pc, dit komt doordat apple zijn producten als high end op de markt wil neerzetten. Daarnaast betaal je natuulijk niet alleen voor de hardware, maar ook voor het software gedeelte. Apple heeft een veel kleinere afzet dan Microsoft en kan dus minder profiteren van massaproductie. Dit kan ook een deel van de hogere prijs verklaren.
Je noemt het argument dat je voor elke applicatie een opensource alternatief moet vinden als je het op de mac wil gebruiken. Ik snap niet helemaal waarom dit een nadeel is. Opensource betekent vaak gratis. Het is misschien wel zo dat je niet precies dezelfde applicaties kunt gebruiken als op een windows computer, maar ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met het vinden van applicaties voor mijn doeleinden. Het is ook onzin dat er alleen maar opensource programma's te vinden zijn voor mac.
Games zijn inderdaad bagger op een mac, maar daarvoor heb ik een xbox 360

Ik snap niet wat je bedoeld met 'gebonden zijn aan de garantie van apple'? Je hebt btw volgens de europese wetgeving op elk artikel wat je aanschaft minstens 2 jaar garantie. Volgens apple heb je zonder apple care maar een jaar garantie, maar dat is dus bullshit?

Hardware upgraden kan relatief makkelijk in een macbook. Ik heb het dan over de hardeschijf en het intern geheugen. Is echt een kwestie van maximaal 4 schroeven ofzo.
Het laten repareren van een mac duurt bij redelijk simpele reparaties een dag of 3. Met grotere reparaties heb ik geen ervaring

Ik wil nog wel even duidelijk maken dat ik objectief probeer te zijn en niet denk dat apple heilig is.?Als je veel wil gamen is het niks, maar voor mijn doeleinden werkt het wel een stuk beter dan een windows machine.
Zo dat was mijn betoog?

Over het eerste gedeelte van je post wil ik het eigenlijk niet eens hebben maargoed. Dit is puur kortzichtigheid van jouw kant. Bij Windows Vista werkte al mijn hardware meteen op mijn draadloze usb-dongle na. Geen probleem drivers stonden op CD meegeleverd.
Bij Windows 7 echter werkt echt alle hardware die ik heb meteen en goed.
Van het draadloos netwerk configureren is ook onzin. Ik weet niet waar je dit vandaan hebt gehaald? Op Windows 98 was dit misschien kut, maar op Vista en 7 is het een eitje. Windows komt met een melding dat er draadloze netwerken zijn, je kan er eentje uit de lijst kiezen, je voert het wachtwoord in als dat nodig is, en je hebt verbinding

Gebruiksvriendelijkheid gaat ook een stapje verder dan alleen hardware compatible. Zoals ik net aan gaf heeft windows 7 daar totaal geen problemen mee, en vista zo goed als geen, maar IK vind de gebruikersinterface van OS X niet fijn. Dat komt misschien omdat ik Windows ben gewend, maar dat doet er? niet toe.
Je verdraait trouwens het opensource argument. Het gaat er om dat je uberhaupt andere software moet vinden voor de mac, wat tijd kost. Dit is toevallig in 99% van de gevallen opensource, maar neemt niet weg dat je er vaak eerst naar moet zoeken.
In elke laptop kun je trouwens de hardeschijf vervangen en het RAM upgraden, maar dat was het punt niet. Het ging vooral om een iMac omdat je een laptop sowieso niet flink kunt upgraden.
Dat van de garantie klopt inderdaad ware het niet dat je in Nederland na een half jaar aan moet kunnen tonen dat het defect er altijd al zat. Als je dat kan aantonen heb je inprinciepe tot 2 jaar garantie volgens de wet. Maar na een half jaar garantie is dat omgedraaid. Alle extra garantie die wordt gegeven is eigenlijk een boel gezeur afkopen.
Vandaar dat er ook veel klachten zijn over de garantie afhandeling van apple (zoek maar eens op google naar die ervaringen).
Dus of je wilde mijn punten niet serieus nemen, of je snapt het gewoon niet. Alle punten die ik opnoemde krijg je als apple gebruiker mee te maken en zijn eventuele nadelen.
De garantie-duur is dan wel inderdaad een heikel punt bij veel leveranciers, daarom raad ik altijd aan 3 jaar garantie te nemen indien het mogelijk is.
Maar ik krijg bijna het gevoel dat je spijt hebt van je aankoop ofzo, en om je leed te verzachten wil je dat andere mensen het ook gaan kopen zodat ze zich ook genaaid voelen? Ik snap echt niet waarom men mijn nadelen probeert onderuit te halen terwijl het allemaal feiten zijn.
En dan ook nog eens durven aan komen met windows ben je overal een uur mee bezig en met mac os ben je in 1 minuut klaar

Poster: Bouncy
ok jongens, dat jullie nog zin hebben in deze discussie zonder eind...
Ik heb ZAT argumenten waarom IK liever op een mac werk, maar dat geld niet voor iedereen.. mijn advies: Als windows doet wat ie moet doen en je bent er tevreden mee... SWITCH GVD NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zelfde geld andersom!
Verder heb ik geen zin meer in deze discussie!
Ga dan weg uit dit soort topics ofzo. Een forum is een discussieplaats, en geen noord korea waar alles zogenaamd perfect is