Hoi allemaal,
Pas geleden ben ik hier lid geworden van het forum.
Ik ben nog maar pas begonnen met DJen. Vroeger toen RnB nog geschreven werd als swingbeat heb ik bij een vriend gedraaid met een paar technics sl 1200's. Daar natuurlijk beat mixing geleerd. Jaren alleen maar muziek gedraaid via de PC dus niets meer met mixen gedaan. 3 Jaar geleden een hercules DJ console gekocht en een beetje lopen piellen op de PC. Toen kwam ik een contact met een kennis die zelf draait in Utrecht en 2 Pioneers CDJ 1000 Mk2's heeft. Daar weer eens geprobeerd en vond het wel heel erg gaaf. Met nieuwjaar 2009 heb ik op een feest gedraaid van 150 man. We hebben toen spullen gehuurd en video clips gemixed?met die Hercules DJ console. Nu een paar maanden later?was het tijd om zelf iets te kopen.
Daarom 3 weken geleden heb ik mezelf 2x CDJ-1000 MK3 en een DJM-700 kado gedaan. (Voordeel als je een eigen zaak hebt, kan je het ook weer afschrijven)

Nu heel veel oude nummers bij elkaar?gezocht Hip Hop, RnB, New Jack Swing maar ook?Disco en Dance Classics?en deze weer eens even aangezet.
Het is weer even wennen maar het gaat de laatste tijd zeker al aardig.
Ik heb eigenlijk 3 Genres:
- Hip Hop en RnB from A to Z
- Disco en Dance Classics
- House
Ik heb al veel zitten lezen op dit forum. Ik kan hier heel veel informatie vinden. Luister veel naar nummers en kijk welk nummer goed bij elkaar past om deze te mixen. Ook luister ik naar sommige mixes die mensen hebben gemaakt en lees dan ook de slechte en goede kritiek. Probeer met die informatie straks mijn eigen mixes tot een goed einde te brengen.
Nou dat was het voor even.
Edit 1: Foto's volgen binnekort.